Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.

Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Ja
49
49%
Nej
43
43%
Muligvis (jeg giver mit besyv i kommentarerne)
8
8%
 
Afgivne stemmer: 100
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 16:21

Tux skrev:
Dawwty skrev:Nu var det mere om forslaget kan lade sig gøre eller om det er helt hen i vejret.

Beviser er jo en anden sag.

Men hvis folks politisk forhold kan forbydes så kan man også laver regler for seksualitet, race og religion.

Man vil derfor ikke efter det i siger være underlagt samme lovgivning som butikker og medierne?

Reglen er at ejeren af forum bestemmer, hvis ejeren bestemmer at du skaber dårlig stemning, så er han i sin gode ret til at smide dig ud.

Såfremt udstødningen ikke er på kant med racismeparagraffen er der intet at komme efter. Kom gerne med bare et eneste eksempel på en sag, eller lig en juridisk paragraf, der skulle indikere andet.


Det kan jeg ikke, men det at sige det samme uden bevis får det ikke til at lyde mere overbevisende.

Jeg er overbevist om at der både er racismeparagraffen men også andet som regulerer. Som jeg henviser til så omfatter paragrafferne andet end race. Både religion, seksuelleorienteringer og politiskoverbevisninger er omfattet.

Desuden indgår forumejeren en aftale med alle som tilmelder sig og aftaler er bindende. Det vil logisk set så betyde at forumejeren er underlagt sine egne regler som der jo er indgået aftale om.

I så fald så kan man ikke længere frit gøre som man vil. Men har begrænsninger som bla. omfatter politisk tilknytning.

Og så stille jeg mig tvivlende overfor muligheden for at gennemføre det som der argumenteres for.

Jeg er med på at man kan lave reglerne ret frit. Men det er ikke det samme at samme regler ikke binder forumejer på samme måde som medlemmerne.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 16:46

Nu fandt det igen, kan se det kun gælder på arbejdsmarkedet. Så kan godt være politisk anskuelser ikke er beskyttede. I så fald så kunne man nok godt lave forum regler så det forbyder islamkritiske udtalelser.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Misantropen » 23. aug 2019, 16:56

Dawwty skrev:Nu fandt det igen, kan se det kun gælder på arbejdsmarkedet. Så kan godt være politisk anskuelser ikke er beskyttede. I så fald så kunne man nok godt lave forum regler så det forbyder islamkritiske udtalelser.

Har det været på tale at banne folk alene på deres holdninger, fremfor deres opførsel og sprogbrug? Det tror jeg altså (stadig) ikke.

Jeg kan heller ikke mindes det skulle være sket herinde eller et generelt problem.
2
Brugeravatar
Selina
Indlæg: 235
Tilmeldt: 27. aug 2018, 14:01
Kort karma: 13
Likede indlæg: 370

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Selina » 23. aug 2019, 17:00

Der er ingen som har indgået nogen som helst juridisk bindende aftale da de blev medlem her. Du har accepteret brugervilkårne og det er ikke det samme. Du ved simpelt ikke hvad de forskelige begreber dækker over. Du farer rundt i øst og vest og slynger udokumenterede påstande ud. Der er en med juridisk bagrund (er jeg sikker på) som har svaret dig. For fanden, hvis du ikke tror på folk så tag dog at undersøg det selv.
7
Venflon lægger man da mens man kører. :)
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 17:24

Misantropen skrev:
Dawwty skrev:Nu fandt det igen, kan se det kun gælder på arbejdsmarkedet. Så kan godt være politisk anskuelser ikke er beskyttede. I så fald så kunne man nok godt lave forum regler så det forbyder islamkritiske udtalelser.

Har det været på tale at banne folk alene på deres holdninger, fremfor deres opførsel og sprogbrug? Det tror jeg altså (stadig) ikke.

Jeg kan heller ikke mindes det skulle være sket herinde eller et generelt problem.


Ja det er sådan jeg læser det jeg citerede længere oppe i tråden. Jeg opfatter det som et ønske om at banne folk som kommer med kritik af muslimer og som gør det på en udefineret måde men som nogen finder upassende.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf MrMister » 23. aug 2019, 17:26

Selina skrev:Der er ingen som har indgået nogen som helst juridisk bindende aftale da de blev medlem her. Du har accepteret brugervilkårne og det er ikke det samme. Du ved simpelt ikke hvad de forskelige begreber dækker over. Du farer rundt i øst og vest og slynger udokumenterede påstande ud. Der er en med juridisk bagrund (er jeg sikker på) som har svaret dig. For fanden, hvis du ikke tror på folk så tag dog at undersøg det selv.


Han troller bare
7
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Dawwty » 23. aug 2019, 17:30

Selina skrev:Der er ingen som har indgået nogen som helst juridisk bindende aftale da de blev medlem her. Du har accepteret brugervilkårne og det er ikke det samme. Du ved simpelt ikke hvad de forskelige begreber dækker over. Du farer rundt i øst og vest og slynger udokumenterede påstande ud. Der er en med juridisk bagrund (er jeg sikker på) som har svaret dig. For fanden, hvis du ikke tror på folk så tag dog at undersøg det selv.


Det et så din mening jeg fik bare fat i en lov da jeg google de som omtalte diskrimination og der blev politisk anskuelse nævnt. Men det har så noget med arbejdsmarkedet at gøre. Så fandt jeg racisme paragraffen og der står der ikke noget om politisk anskuelse eller tro og religion.
Men seksuel orientering er dog også nævnt der.

Så har munken ikke klart defineret hvilke regler som gælder, i hvert fald ikke det sidste jeg spurgte om.

Så jeg forstår sådan set ikke din kritik, men det er nok heller ikke meningen. Men du har en meget uvenlig måde at debattere på.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Pax Romana » 23. aug 2019, 17:37

Selina skrev:Der er ingen som har indgået nogen som helst juridisk bindende aftale da de blev medlem her. Du har accepteret brugervilkårne og det er ikke det samme. Du ved simpelt ikke hvad de forskelige begreber dækker over. Du farer rundt i øst og vest og slynger udokumenterede påstande ud. Der er en med juridisk bagrund (er jeg sikker på) som har svaret dig. For fanden, hvis du ikke tror på folk så tag dog at undersøg det selv.
Time out Selina, time out. :D

Lige nu sidder lille Preben nede i sin mors kælder med sin energidrik og en pose Chips og griner sin røv i laser. Så slå koldt vand i blodet og dræb trolden med tavshed. ;)
3
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf MrMister » 23. aug 2019, 17:50

Pax Romana skrev:
Selina skrev:Der er ingen som har indgået nogen som helst juridisk bindende aftale da de blev medlem her. Du har accepteret brugervilkårne og det er ikke det samme. Du ved simpelt ikke hvad de forskelige begreber dækker over. Du farer rundt i øst og vest og slynger udokumenterede påstande ud. Der er en med juridisk bagrund (er jeg sikker på) som har svaret dig. For fanden, hvis du ikke tror på folk så tag dog at undersøg det selv.
Time out Selina, time out. :D

Lige nu sidder lille Preben nede i sin mors kælder med sin energidrik og en pose Chips og griner sin røv i laser. Så slå koldt vand i blodet og dræb trolden med tavshed. ;)


Alt imens prebens mor undrer sig over nogle af livets mysterier: hvorfor Prebens håndtryk er så stærkt?
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Misantropen » 23. aug 2019, 19:03

MrMister skrev:
Pax Romana skrev:Time out Selina, time out. :D

Lige nu sidder lille Preben nede i sin mors kælder med sin energidrik og en pose Chips og griner sin røv i laser. Så slå koldt vand i blodet og dræb trolden med tavshed. ;)


Alt imens prebens mor undrer sig over nogle af livets mysterier: hvorfor Prebens håndtryk er så stærkt?

:lol: :lol: :lol:
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf MrMister » 23. aug 2019, 20:09

Tænker navnet er Birger ...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2019, 04:56

Hvis man mistænker nogen for at være troll hvor svært er det så bare at lade være at diskutere med dem i stedet for at gå over i skolegårdsmobberi. Det er ikke vildt sympatisk det I har gang i med Preben og Birger.
4
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 24. aug 2019, 06:23

Vi låser lige tråden midlertidigt og ser, om vi ikke kan få Patrick på banen med et svar, der kan afslutte det.
2
Brugeravatar
Patrick
Admin
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 10. aug 2015, 15:35
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1781

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Patrick » 3. sep 2019, 08:21

Så.. Det her er vist det man kalder en klassisk afsporing.

For lige at starte fra starten, og svare på det udgangspunkt tråden havde for et par år siden, så nej, vi bortviser ikke folk efter et eksisterende ry fra andre sider. Alle brugere starter på samme vilkår. Overtræder man herefter de retningslinjer der er her, bliver det selvfølgelig italesat. Gør man det gentagne gange, kan det i sidste ende udløse en bortvisning.

Det så også set gentagne gange, at folk der er blevet bortvist, dukker op igen med et splinternyt navn og en tophemmelig email, så de ikke umiddelbart kan genkendes. Gentages et mønster fra en bortvist bruger så kraftigt, at vi alle i moderatorstaben er enige om, at vi har set, og bortvist, denne person før, udløser det højst sandsynligt en bortvisning igen. Risikoen for, at en ”uskyldig” bruger bliver ramt af det, er selvfølgelig til stede, men igen, er brugeren kommet på radaren inde hos os så tit, at vi begynder at lægge mærke til det, så er der nok helt generelt noget skævt ved den bruger i forvejen.

Så til den nyere del af diskussionen. Jeg prøver at følge med i det juridiske aspekt for forums, og indtil videre er jeg overbevist om, at jeg principielt kan kaste rundt om mig med bortvisninger, både permanente og midlertidige, sletning af indlæg og tråde uden varsel, som jeg nu engang har lyst til. Også selvom det ikke umiddelbart for den almindelige bruger ser ud til at bryde de retningslinjer, jeg nu engang har sat op. Jeg må æde de søgsmål for magtmisbrug, diskriminering osv. jeg får, hvis de kommer.

Generelt har vi forsøgt at have plads til alle holdninger, såfremt at de bliver udtrykt på en ordentlig måde. Alle får chancen for at diskutere sobert. Sker det ikke eller får brugerens adfærd og debatstil en overvejende negativ påvirkning af debatten, reagerer vi. Jeg ved, at vi aldrig har smidt nogle brugere ud for deres holdninger. Vi har smidt brugere ud for deres måde at udtrykke de holdninger på, og pga. deres generelle dårlige opførsel, At nogle af dem, der er blevet smidt ud i tidens løb, har haft nogle knap-så-generelle-holdninger, er simpelthen et tilfældigt sammentræf.
11

Tilbage til "Forslag til forbedringer"