Manglende notifikationer - dataindsamling

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Ultraviolet » 16. sep 2015, 18:32

Så laver vi lige en tråd alene til de manglede notifikationer, for det er et ret underligt problem som vi (Patrick) ikke lige umiddelbart kan løse. Derfor kan i desværre heller ikke forvente en løsning lige foreløbelig.

For at få samlet noget data ind om hvad det er der går galt, så udfyld nedenstående skema når i opdager at i mangler en notifikation. I behøver ikke at gøre opmærksom på at det sker for jer, hvis i ikke udfylder skemaet. Det er som om at det er lidt on/off hvem det rammer og hvornår det rammer.

Undlad helst at skrive i denne tråd med andet end skemaet, for overskuelighedens skyld.

Udfyld skemaet så præcist som overhovedet muligt, specielt i forhold til tidspunker. Tak :afro:


- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)?

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)?

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen?

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)?

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen?

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen).

- Er du på fra mobil, tablet eller pc?

- Hvilken browser bruger du?
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Frk. L » 16. sep 2015, 18:54

Ultraviolet skrev:Så laver vi lige en tråd alene til de manglede notifikationer, for det er et ret underligt problem som vi (Patrick) ikke lige umiddelbart kan løse. Derfor kan i desværre heller ikke forvente en løsning lige foreløbelig.

For at få samlet noget data ind om hvad det er der går galt, så udfyld nedenstående skema når i opdager at i mangler en notifikation. I behøver ikke at gøre opmærksom på at det sker for jer, hvis i ikke udfylder skemaet. Det er som om at det er lidt on/off hvem det rammer og hvornår det rammer.

Undlad helst at skrive i denne tråd med andet end skemaet, for overskuelighedens skyld.


Okay! Jeg prøver. Håber det kan bruges

Udfyld skemaet så præcist som overhovedet muligt, specielt i forhold til tidspunker. Tak :afro:


- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? viewtopic.php?p=19197#p19197

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? Online

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? Ikke forstået!? Åh jo, måske forstår jeg alligevel. Fik notifikation på at Daine havde citeret mig her viewtopic.php?p=19196#p19196

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? umiddelbar efter indlægget er skrevet kl 20.46

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). Nej det tror jeg ikke

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? Pc

- Hvilken browser bruger du?Chrome
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Frk. L » 16. sep 2015, 20:45

- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? viewtopic.php?f=30&t=9&p=19254#p19254

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? Online

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? Notifikation for grønt fo dette indlæg: viewtopic.php?p=19252#p19252

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? umiddelbar efter indlægget er skrevet kl 20.33

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). Nej det tror jeg ikke

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? Pc

- Hvilken browser bruger du?Chrome
Senest rettet af Frk. L 17. sep 2015, 18:57, rettet i alt 2 gange.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Ultraviolet » 16. sep 2015, 21:04

Fräulein L. skrev:Tilføjer lige dette indlæg: http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... 254#p19254 - Nøjagtige det samme gør sig gældende her.

(seneste notifikation er for grønt til dette indlæg: http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... 252#p19252 )



Er tidspunkter også det samme? For det er lidt vigtigt i forhold til fejlsøgning.
Og selvom det virker fjollet, så ville det bedste være hvis det der skema bliver udfyldt hver gang, for der kommer til at gå noget tid med dataindsamling, så når Patrick en dag skal sidde og kigge det hele igennem, så er det meget mere overskueligt for ham hvis alle indlæg er skrevet på samme måde og at tidsangivelserne er så præcise som det kan lade sig gøre (han skal jo sidde og kigge logs igennem for at lede efter fejl og der sker mange ting herinde. Jo mere præcis i er med tiderne, jo færre logs skal han lede igennem).
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Frk. L » 17. sep 2015, 04:08

Ultraviolet skrev:
Fräulein L. skrev:Tilføjer lige dette indlæg: viewtopic.php?f=30&t=9&p=19254#p19254 - Nøjagtige det samme gør sig gældende her.

(seneste notifikation er for grønt til dette indlæg: viewtopic.php?p=19252#p19252 )



Er tidspunkter også det samme? For det er lidt vigtigt i forhold til fejlsøgning.
Og selvom det virker fjollet, så ville det bedste være hvis det der skema bliver udfyldt hver gang, for der kommer til at gå noget tid med dataindsamling, så når Patrick en dag skal sidde og kigge det hele igennem, så er det meget mere overskueligt for ham hvis alle indlæg er skrevet på samme måde og at tidsangivelserne er så præcise som det kan lade sig gøre (han skal jo sidde og kigge logs igennem for at lede efter fejl og der sker mange ting herinde. Jo mere præcis i er med tiderne, jo færre logs skal han lede igennem).


:gogo: Det er modtaget! Skal nok bruge skemaet fremover, og retter lige det andet indlæg senere og sætter det ind i skemaet.

Tidspunktet er igen umiddelbart efter indlægget er skrevet.
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Flora » 18. sep 2015, 20:09

- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? like

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=58&start=195 (fik 2 likes på indlægget, men kun notifikation om det ene).

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? online

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? "citeret af" kl.21.56

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? ml. 21.45 og 21.50

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). Nej

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? pc

- Hvilken browser bruger du?[/url] crome
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Flora » 18. sep 2015, 20:22

- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? like

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=564&start=15

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? online

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? "citeret af" kl. 21.56

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? 22.13-22.20

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). nej

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? pc

- Hvilken browser bruger du? chrome
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Elvispop » 20. sep 2015, 15:53

- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? viewtopic.php?p=21617#p21543

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? Både og

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? Like kl.15.24 for dette indlæg: viewtopic.php?p=21501#p21501

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? Mellem 16.09 og 17.49

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). Nej, jeg plejer at få notifikationer om likes

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? Android tablet

- Hvilken browser bruger du? Chrome
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Elvispop » 20. sep 2015, 17:46

Elvispop skrev:- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? viewtopic.php?p=21617#p21543

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? Både og

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? Like kl.15.24 for dette indlæg: viewtopic.php?p=21501#p21501

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? Mellem 16.09 og 17.49

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). Nej, jeg plejer at få notifikationer om likes

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? Android tablet

- Hvilken browser bruger du? Chrome


EDIT:
Og nu har jeg lige fået notifikation om at purple har liket et indlæg.
Samme setup, samme tråd, et andet indlæg.

Så det virker som en periodisk fejl.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Lurende Peber » 20. sep 2015, 19:45

Ultraviolet skrev:
- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)?
Alle notifikationer er væk!

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)?
Det kan jeg jo ikke se nu.

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen?
Jeg var ved at tjekke, om der var kommet nogen, jeg ikke havde fået besked om

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)?
???

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen?
Jeg havde da nogle stykker

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen).
Næh

- Er du på fra mobil, tablet eller pc?
Mobiluj

- Hvilken browser bruger du?
Safari (iPhone)

Jeg kan stadig se beskederne. Men ALT ved klokken er væk.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf didas » 21. sep 2015, 12:59

- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)? Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)? http://debatten.net/forum/viewtopic.php?p=22029#p22029 (Edit: Jeg kan åbenbart ikke finde ud af, at linke direkte til indlægget, men det er det med kanelgifler og kaffe :-D )

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen? Online

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)? For samme indlæg, et like kl. 14.20 d. 21/9

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? Mellem kl. 12.00 og 14.20 d. 21/9

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen). Nej

- Er du på fra mobil, tablet eller pc? PC

- Hvilken browser bruger du? IE 10
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Lurende Peber » 24. sep 2015, 20:50

Siden 23. sep 2015, 02:00 er jeg begyndt at få notifikationer igen. Alt før er væk undtagen beskederne i bakken.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf Fru Sunshine » 26. sep 2015, 11:43

Jeg mangler stadig notifikationer på likes, men jeg har først lige opdaget det nu :blush:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf decibell » 26. sep 2015, 22:14

- Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)?

Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)?

viewtopic.php?f=16&t=655&p=25338#p25297


- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen?

Online.

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)?


Like af indlæg "Re: De der ting ens kæledyr gør.." 26. sep 2015, 22:52


- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? Kl. 22.52-00.14

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen).

Kl. 22.52 til 00.00 ?- ved det ikke, lægger ikke mærke til det ellers, så det kun, fordi jeg fik en notifikation, men havde flere likes i samme indlæg.

- Er du på fra mobil, tablet eller pc?
Her var jeg på fra pc.

- Hvilken browser bruger du?

FF 40.0.3
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Manglende notifikationer - dataindsamling

Indlægaf decibell » 27. sep 2015, 09:56

Hvilken type notifikation (likes/kort/quote/pb/tags)?

Likes

- Hvilket indlæg det drejer sig om (link)?

viewtopic.php?p=25516#p25440

- Var du online eller offline da du burde have modtaget notifikationen?

Online.

- Hvad er den seneste notifikation du har modtaget (som du er sikker på du kan huske du har fået)(type og tidspunkt)?


Citeret af xxx i: "Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle" 27. sep 2015, 09:36

- Indenfor hvilket tidsrum (så præcist som overhovedet muligt) burde du have modtaget notifikationen? Kl. 09.23-11-53

- Er det et specifikt tidsrum hvor du slet ikke modtager nogle former for notifikationer? (Angiv tidsrum så præcist som muligt, specielt hvornår du begynder at modtage notifikationer igen).

Ved det ikke, så det kun her, fordi jeg så i oversigten, at der var nye indlæg. Samme person havde liket mit indlæg, uden jeg fik notifikation om det. Men det virker til, det er, når jeg er online. Kan ikke sige det med sikkerhed, for ved jo af gode grunde ikke, hvor mange notifikationer jeg går glip af.

- Er du på fra mobil, tablet eller pc?
Her var jeg også på fra pc.

- Hvilken browser bruger du?

FF 40.0.3
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Forslag til forbedringer"