Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 14. dec 2017, 14:00

Måtte en tur på fødegangen igen i dag. Var til konsultation hos min jm, og hun påtalte igen mit høje blodtryk. Og da hun stixede min urin kunne resultatet godt ligne, at jeg havde blærebetændelse.
Så jeg vraltede op på fødegangen, fik kørt hjertekurve og målt aktivitet (perfekt resultat), taget blodprøver, afleveret urinprøve og målt blodtryk efter et par timer, som var... tadaaaaaa, helt normalt! Heller ingen blærebetændelse..

Nu skal jeg så måle mit blodtryk tre gange dagligt til og med søndag, og så egen læge mandag morgen som så skal afgøre, om jeg evt. skal i medicinsk behandling.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 14. dec 2017, 14:41

Jeg var til NF-scanning i dag og jeg kan hånden på hjertet sige, at jeg aldrig har været så lettet i mit liv! Da der tonede en perfekt lille baby frem på skærmen, åbnede sluserne sig og al den bekymring og angst jeg har haft forduftede bare. Babyen var der, den var levende, den havde alle lemmerne og vi fik meget lav risiko! Så alt var perfekt! Er stadig helt rundt på gulvet :)
16
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 14. dec 2017, 15:50

billiebean skrev:Jeg var til NF-scanning i dag og jeg kan hånden på hjertet sige, at jeg aldrig har været så lettet i mit liv! Da der tonede en perfekt lille baby frem på skærmen, åbnede sluserne sig og al den bekymring og angst jeg har haft forduftede bare. Babyen var der, den var levende, den havde alle lemmerne og vi fik meget lav risiko! Så alt var perfekt! Er stadig helt rundt på gulvet :)


Hvor dejligt :dåne:
Så kan man rigtigt begynde at glæde sig - sådan havde jeg det i hvert fald :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 15. dec 2017, 09:44

Jeg skal fortælle det til min chef i dag. Jeg ved ikke hvordan. Hele mit system kører på overtryk lige nu :trist: . Jeg ved jo godt at han sikkert reagere rigtig fint på nyheden, det er min krop bare ikke enig i :whine: .
Den er 100% flygt mode og jeg er pt mere tilbøjelig til at lyve mig syg eller sige op :ticks: :nej: .
Jeg ved ikke hvorfor jeg er så fucked up på det her punkt. Jeg er normalt meget styret af mit hoved og meget rationel.......men ikke lige på det her punkt. Jeg ville ønske jeg bare kunne skrive en mail :lol:.

Wish me luck :panik: :kryds:
2
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Phaiak » 15. dec 2017, 13:17

Kakro05 skrev:Jeg skal fortælle det til min chef i dag. Jeg ved ikke hvordan. Hele mit system kører på overtryk lige nu :trist: . Jeg ved jo godt at han sikkert reagere rigtig fint på nyheden, det er min krop bare ikke enig i :whine: .
Den er 100% flygt mode og jeg er pt mere tilbøjelig til at lyve mig syg eller sige op :ticks: :nej: .
Jeg ved ikke hvorfor jeg er så fucked up på det her punkt. Jeg er normalt meget styret af mit hoved og meget rationel.......men ikke lige på det her punkt. Jeg ville ønske jeg bare kunne skrive en mail :lol:.

Wish me luck :panik: :kryds:


Jeg var altså også drønnervøs og var ved at tude.
Primært fordi jeg kun havde været ansat 2 måneder da jeg måtte sige det efter veloverstået NF.

Men det skal nok gå. Din chef skal nok tage det pænt.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 15. dec 2017, 13:21

Kakro05 skrev:Jeg skal fortælle det til min chef i dag. Jeg ved ikke hvordan. Hele mit system kører på overtryk lige nu :trist: . Jeg ved jo godt at han sikkert reagere rigtig fint på nyheden, det er min krop bare ikke enig i :whine: .
Den er 100% flygt mode og jeg er pt mere tilbøjelig til at lyve mig syg eller sige op :ticks: :nej: .
Jeg ved ikke hvorfor jeg er så fucked up på det her punkt. Jeg er normalt meget styret af mit hoved og meget rationel.......men ikke lige på det her punkt. Jeg ville ønske jeg bare kunne skrive en mail :lol:.

Wish me luck :panik: :kryds:


Held og lykke :)

Min chef tog det så fint - jeg har så også været ansat i nuværende job i to år, og han var også min chef i mit forrige job, så vores historik sammen er lang. Han blev rigtig glad på mine vegne :)
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 17. dec 2017, 09:52

Fuck, jeg er hormonella for tiden. Det er virkelig belastende!

Jeg er blevet bedt om at holde mig mere i ro pga. mit blodtryk. Min mand var med mig på fødegangen da jeg fik det af vide, så han ved det godt. Men stadig er det mig der står for 98% af husarbejdet herhjemme, og hvis min mand en sjælden gang gør noget, er der 9 ud af 10 gange fordi, at jeg beder ham om det.

Jeg prøvede stille og roligt at fortælle ham her til morgen, at han bliver nødt til at hjælpe til med flere opgaver, så jeg kan blive aflastet lidt. Næsten inden jeg har fået sagt den første sætning, så triller tårerne ned af kinderne på mig. Og jeg græder ellers aldrig. Så det, der skulle være en stille og rolig samtale udvikler sig til noget helt andet :rulle:

Fucking hormoner, altså.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 17. dec 2017, 18:58

Jeg skal til første lægebesøg i morgen. Jeg er vist ikke så langt henne, som min sidste menstruation hentyder. Vi havde nemlig kun sex én gang i den cyklus, så jeg ved, at befrugtningen skete tidligst på CD 18.
Er dog spændt på hvad hun siger, fordi jeg tager antidepressiver - dog på en meget lav dosis, men det kan betyde, at jeg skal være indlagt ekstra i forbindelse med fødslen for at holde øje med baby. Mine bryster er blevet lidt ømme, men jeg er stadig nervøs for, at hun siger i morgen, at det der graviditet må være noget jeg bilder mig ind :genert:
1
J, juli 2018.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Frk._Strawberry » 18. dec 2017, 06:09

Zonta skrev:Jeg skal til første lægebesøg i morgen. Jeg er vist ikke så langt henne, som min sidste menstruation hentyder. Vi havde nemlig kun sex én gang i den cyklus, så jeg ved, at befrugtningen skete tidligst på CD 18.
Er dog spændt på hvad hun siger, fordi jeg tager antidepressiver - dog på en meget lav dosis, men det kan betyde, at jeg skal være indlagt ekstra i forbindelse med fødslen for at holde øje med baby. Mine bryster er blevet lidt ømme, men jeg er stadig nervøs for, at hun siger i morgen, at det der graviditet må være noget jeg bilder mig ind :genert:


Man bliver tilbudt ekstra indlæggelse, ja, men det er virkelig sjældent, at de ser abstinenssymptomer. man skal som oftest op i en meget høj dosis, før det påvirker barnet

/lurer off (jeg skal sgu ikke have nogen lige nu, junior er kun 11 uger!)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. dec 2017, 14:10

Nå, men det var spild af tid. Det var ikke engang 1. graviditetsundersøgelse :rulle: hun tog en test - og ja, jeg er stadig gravid. Så tog hun blodtryk, målte vægt og højde og det var det. Så skal jeg have taget blodprøver den 2. januar og til 1. undersøgelse i midten af januar, hvor der så bliver lavet vandrejournal osv.
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 18. dec 2017, 19:31

Zonta skrev:Nå, men det var spild af tid. Det var ikke engang 1. graviditetsundersøgelse :rulle: hun tog en test - og ja, jeg er stadig gravid. Så tog hun blodtryk, målte vægt og højde og det var det. Så skal jeg have taget blodprøver den 2. januar og til 1. undersøgelse i midten af januar, hvor der så bliver lavet vandrejournal osv.


Men dejligt at få bekræftet, at du stadig gemmer på en lille spire :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 18. dec 2017, 19:40

Ok, sidste brokkeindlæg omkring mig og mit blodtryk, jeg sværger..

Torsdag var jeg jo på fødegangen, og fik besked om at måle blodtryk 3 gange dagligt i 3 dage, og så tage til egen læge. Hvis jeg målte mere end 150/100 skulle jeg ringe til fg med det samme...
Fredag morgen måler jeg mit blodtryk.... 170/99 :gisp:
Ringer til fg, får besked på at komme ind og blive tjekket. Vi finder ud af, at jeg nok har fået en lidt for lille manchet til den blodtryksmåler, men det var det eneste jeg kunne låne på biblioteket. En for stram manchet giver automatisk udslag i forhøjet blodtryk, åbenbart..

Jeg hviler en halv time, de måler mit blodtryk og det er så fint, så bliver sendt hjem med beskeden om bare at tage til læge i dag..

I dag kommer jeg til læge, og hun virker mildest talt ikke imponeret over situationen... hun måler mit blodtryk, som igen er for højt (motherfucking SURPRISE), stixer urin, måler hjertelyd.. og nu skal jeg så have taget blodprøver i morgen, til jm torsdag og så til læge fredag, hvor der vil blive truffet en beslutning ift evt. behandling.
Det er så pissefuckinglortefrustrerende, at der ikke rigtigt er nogen der kan finde ud af, hvad fanden de vil stille op med mig. Selv om jeg ved at bassen trives, kan jeg jo ikke lade være med at gå og bekymre mig. Tænk nu, hvis jeg skader mit barn????

Og nå ja, lægen synes også min puls var lidt høj... ja hallo, jeg har mindre end en måned til termin, og bærer rundt på en 3+ kg baby.....

:rulle: :rulle:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. dec 2017, 20:42

twinkle skrev:
Zonta skrev:Nå, men det var spild af tid. Det var ikke engang 1. graviditetsundersøgelse :rulle: hun tog en test - og ja, jeg er stadig gravid. Så tog hun blodtryk, målte vægt og højde og det var det. Så skal jeg have taget blodprøver den 2. januar og til 1. undersøgelse i midten af januar, hvor der så bliver lavet vandrejournal osv.


Men dejligt at få bekræftet, at du stadig gemmer på en lille spire :)

Helt sikkert - jeg glæder mig virkelig meget til en scanning dog :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 18. dec 2017, 20:53

Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:Nå, men det var spild af tid. Det var ikke engang 1. graviditetsundersøgelse :rulle: hun tog en test - og ja, jeg er stadig gravid. Så tog hun blodtryk, målte vægt og højde og det var det. Så skal jeg have taget blodprøver den 2. januar og til 1. undersøgelse i midten af januar, hvor der så bliver lavet vandrejournal osv.


Men dejligt at få bekræftet, at du stadig gemmer på en lille spire :)

Helt sikkert - jeg glæder mig virkelig meget til en scanning dog :)


Skal i til tidlig scanning?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. dec 2017, 21:28

twinkle skrev:
Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:Nå, men det var spild af tid. Det var ikke engang 1. graviditetsundersøgelse :rulle: hun tog en test - og ja, jeg er stadig gravid. Så tog hun blodtryk, målte vægt og højde og det var det. Så skal jeg have taget blodprøver den 2. januar og til 1. undersøgelse i midten af januar, hvor der så bliver lavet vandrejournal osv.


Men dejligt at få bekræftet, at du stadig gemmer på en lille spire :)

Helt sikkert - jeg glæder mig virkelig meget til en scanning dog :)


Skal i til tidlig scanning?

Jeg ved det ikke helt. Overvejer at tage til en drop in scanning her sidst på ugen - hvis nu den kommende mormor og morfar lurer noget hen over julen. Men ligeså meget for at få bekræftet, at den sidder rigtigt og måske se hjerteblink :)
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"