Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1952

Re: 36+6

Indlægaf billiebean » 15. aug 2018, 07:41

Neenah skrev:
billiebean skrev:
Neenah skrev:Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:

Havde noget der lyder som det, og har først været til læge med det i sidste - her 4 måneder efter det begyndte :D Kunne ikke overskue at rende til lægen igen. Det var bare svamp. Holdt det nede med aloevera og tea tree olie. Men finigen er nu bedre.

Jeg tænker også det er det. Men min mand synes ikke det er en god ide at behandle uden at være sikker, så jeg må afsted. Jeg troede man behandlede sådan noget med canesten-creme?

Der er vist nogle forskellige - finigen, brentan, canesten alle håndkøb. Min læge sagde finigen, så det bruger jeg nu. På apoteket sagde hun at mange brugte brentan. Mit er ikke gået helt væk endnu.. Det havde også spredt sig en del. Dumt at vente..
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3318

Re: 36+6

Indlægaf Neenah » 15. aug 2018, 07:48

billiebean skrev:
Neenah skrev:
billiebean skrev:
Neenah skrev:Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:

Havde noget der lyder som det, og har først været til læge med det i sidste - her 4 måneder efter det begyndte :D Kunne ikke overskue at rende til lægen igen. Det var bare svamp. Holdt det nede med aloevera og tea tree olie. Men finigen er nu bedre.

Jeg tænker også det er det. Men min mand synes ikke det er en god ide at behandle uden at være sikker, så jeg må afsted. Jeg troede man behandlede sådan noget med canesten-creme?

Der er vist nogle forskellige - finigen, brentan, canesten alle håndkøb. Min læge sagde finigen, så det bruger jeg nu. På apoteket sagde hun at mange brugte brentan. Mit er ikke gået helt væk endnu.. Det havde også spredt sig en del. Dumt at vente..

Jeg har også ventet alt for længe, men det er et tilbagevendende problem. Når jeg ikke er gravid har jeg mere eller mindre kronisk svamp i navlen, fordi den er så dyb :tie: tidligere i graviditeten satte min læge mig også på stikpiller pga mistanke om svamp, men jeg kunne ikke gennemføre det fordi jeg syntes det var for ækelt. Stikpiller var en ny og spændende oplevelse :tie:
0
Aquadorable
Kort karma: 135
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1512

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 15. aug 2018, 07:59

girl_beat skrev:Her har junior åbenbart fundet sig tilrette i en ny stilling, hvor han ligger med ryggen og/eller numsen lige bag min navle :forvirret2:

Det er temmelig ubehageligt, fordi der ikke rigtigt er plads eller fleksibilitet til at sparke rundt, som han gør. Jeg må prøve med et par akrobatiske øvelser, om jeg kan få ham til at ligge anderledes. Hvornår er det normalt, at de begynder at lægge sig med hovedet nedad? :gruble:

Som førstegangs sker det typisk mellem uge 28 og 32, fortalte min jordemoder :)
0
:love:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 428
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6442

32+3

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2018, 08:06

Så er 3. lægeundersøgelse overstået her.

SF-mål på 30 - stadig en lille smule over gennemsnitskurven, men mindre end tidligere.
Har taget 2 kg. på de sidste 7 uger. Håber jeg kan holde mig på max. yderligere 2, så jeg holder mig indenfor mit mål om max. 12 kg. i alt.
Havde dog udslag for leukocytter i urinen, selvom de ikke kunne se noget, så den blev sendt til yderligere dyrkning. Lægen mente, at en blærebetændelse evt. kunne være årsagen til de plukkeveer, jeg har haft en del af de sidste par dage.

Hun kunne dog ikke svare på, hvorfor jeg kun havde plukkeveer, når jeg lå ned og kun på ryggen - det havde hun aldrig hørt om før. De er der med det samme - 2-5 i timen - så snart jeg kommer hjem fra job og smider mig på sofaen og igen, når jeg går i seng. Men sjældent når jeg sidder eller står og slet ikke, når jeg ligger på siden. :gruble:
1
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 247
Likede indlæg: 2971

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2018, 08:14

Aquadorable skrev:
girl_beat skrev:Her har junior åbenbart fundet sig tilrette i en ny stilling, hvor han ligger med ryggen og/eller numsen lige bag min navle :forvirret2:

Det er temmelig ubehageligt, fordi der ikke rigtigt er plads eller fleksibilitet til at sparke rundt, som han gør. Jeg må prøve med et par akrobatiske øvelser, om jeg kan få ham til at ligge anderledes. Hvornår er det normalt, at de begynder at lægge sig med hovedet nedad? :gruble:

Som førstegangs sker det typisk mellem uge 28 og 32, fortalte min jordemoder :)

Jeg har lige været til min første jordemodersamtale (er 28+1 i dag) og hun konstaterede ganske rigtigt, at han lå med hovedet nedad og ryg/numse lige til højre for navlen. Det forklarer, at jeg i noge dage har mærket nogle hårde områder midt på maven, som om der ikke rigtigt var plads nok :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 24
Likede indlæg: 325

Indlægaf Depeche_Mama » 15. aug 2018, 08:52

Så er vores store dreng startet i 1. klasse - vildt som tiden går hurtigt... Jeg nyder en sidste feriedag, og så er det job frem til 21. september og derefter - hej barsel! Har dog lovet mig selv væk til tvillingehjælp, til min søster. Det skal nok blive hyggeligt, og så længe jeg har overskud, kan jeg lige så godt aflaste hende lidt med de to små - hun har jo også en 2årig datter, som der skal være overskud til :)
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Xnaiv
Kort karma: 21
Likede indlæg: 237

25+1

Indlægaf Xnaiv » 15. aug 2018, 19:15

Så har jeg også været ved 25 ugers tjek ved lægen og alt er som det skal være, men gud jeg synes det er ved at være hårdt :mellow: Men er glad for at det hele går så godt med lillepigen og at jeg trods alt ikke er plaget af diverse skavanker :)

Jeg døjer bare så meget med hovedpine og kan arbejdsdagene er bare lange og hårde, men føler også bare at det mig der skal tage mig sammen når nu alle mine "tal" er så gode på papiret. Synes det er SÅ svært at melde sig syg på jobbet - når man jo ligesom ikke kan smitte nogen eller lignende :mellow:

Jeg har de sidste par dage nok overanstrengt mig lidt, så ryggen er noget øm og træt. Det gør mig lidt nervøs for vores USA-tur om 1,5 uge, hvor jeg jo skal flyve ret langt. Har taget fri imorgen og fredag for lige at se hvordan kroppen reagere på lidt afslapning :genert:
0
Brugeravatar
Mi55y

32+4

Indlægaf Mi55y » 16. aug 2018, 08:34

Hvordan har I andre tænkt jer at... øhm, opbevare baby rundt om i huset?

Jeg har en bbhugme-pude, som eftersigende skulle kunne fungere som babynest, men jeg ved ikke, om der er nogen, der har erfaring med det? Vi kommer til at have en bedside crib uden hjul i soveværelset - dvs. ikke umiddelbart flytbar. Men jeg tænker også, at baby i starten kommer til at sove en del i de rum, hvor jeg nu opholder mig. Kommer jeg til at mangle en babynest - eller kan man evt. bare bruge liften?
1
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Re: 25+1

Indlægaf Mi55y » 16. aug 2018, 08:36

Xnaiv skrev:Så har jeg også været ved 25 ugers tjek ved lægen og alt er som det skal være, men gud jeg synes det er ved at være hårdt :mellow: Men er glad for at det hele går så godt med lillepigen og at jeg trods alt ikke er plaget af diverse skavanker :)

Jeg døjer bare så meget med hovedpine og kan arbejdsdagene er bare lange og hårde, men føler også bare at det mig der skal tage mig sammen når nu alle mine "tal" er så gode på papiret. Synes det er SÅ svært at melde sig syg på jobbet - når man jo ligesom ikke kan smitte nogen eller lignende :mellow:

Jeg har de sidste par dage nok overanstrengt mig lidt, så ryggen er noget øm og træt. Det gør mig lidt nervøs for vores USA-tur om 1,5 uge, hvor jeg jo skal flyve ret langt. Har taget fri imorgen og fredag for lige at se hvordan kroppen reagere på lidt afslapning :genert:

Har du talt med lægen om en deltidsygemelding? Det behøver jo ikke være halv tid, det kan også bare være, at man går et par timer før hver dag. Men du har måske ikke så lang tid tilbage?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3220

Re: 32+4

Indlægaf Little_Woman » 16. aug 2018, 08:54

Mi55y skrev:Hvordan har I andre tænkt jer at... øhm, opbevare baby rundt om i huset?

Jeg har en bbhugme-pude, som eftersigende skulle kunne fungere som babynest, men jeg ved ikke, om der er nogen, der har erfaring med det? Vi kommer til at have en bedside crib uden hjul i soveværelset - dvs. ikke umiddelbart flytbar. Men jeg tænker også, at baby i starten kommer til at sove en del i de rum, hvor jeg nu opholder mig. Kommer jeg til at mangle en babynest - eller kan man evt. bare bruge liften?

Jeg har købt en moseskurv - en kurv med lækker madras, der kan transporteres med rundt. Til lur og nat kan den sættes i et stativ der kan rokke.

Mobauk.com

Jeg kan ikke have ham på armen hele tiden, da jeg jo er alene med ham, så tænker som dig at det er godt at kunne lægge han fra mig hvor jeg er - et sikkert sted.
1
Nu med fugl
Sorenspige
Kort karma: 352
Likede indlæg: 1980

Indlægaf Sorenspige » 16. aug 2018, 09:27

Vi brugte liften ved begge børn. Jeg har aldrig haft en babynest.
3
Fledermäuslein
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Re: 32+4

Indlægaf Fledermäuslein » 16. aug 2018, 09:30

Mi55y skrev:Hvordan har I andre tænkt jer at... øhm, opbevare baby rundt om i huset?

Lurerindlæg:

Mine babyer har ikke været interesserede i at opholde sig andre steder end på mig (og lidt deres far) i de første tremåneders tid. Så mit råd ville være at vente med at indrette alt muligt til behovet opstår. I starten kan de også bare ligge på sofaen eller sengen.

Når man så er ved at blive vanvittig af kun at sidde på sofaen med baby ovenpå sig, kan en vikle varmt anbefales. Så kan man igen bevæge sig og man har armene fri.
4
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 16. aug 2018, 09:32

Så tror jeg bare vi nøjes med liften - og evt. bbhugme-puden :)
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 468
Likede indlæg: 3638

Indlægaf Urtekussen » 16. aug 2018, 09:52

Lægger bare baby i liften eller på sofaen, sengen, puslebordet. I starten er det jo bare en klump uden bevægelse. Ikke så meget hokus pokus i at opbevare den :)
4
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
FormerlyKnownAs
Kort karma: 451
Likede indlæg: 3300

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. aug 2018, 10:47

Vikle eller bæresele regner jeg med. Så er begge hænder fri. Jeg er også alene 7-18 og skal hente og bringe vores søn også. Så det er langt nemmeste og meste praktiske. Jeg er også fan af attachment parrenting i rigtig aspekter. Og overvejer en babynest når det giver mening at hun sover der hvis jeg skal træne, sy, svømme...et eller andet. Barnevogn og lift er slet ikke aktuelt uanset.
2
/Dullen

Tilbage til "Graviditet"