Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 434
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6480

32+5

Indlægaf Mi55y » 17. aug 2018, 15:53

Dejligt at læse jeres positive opdateringer!

Jeg har i dag lige sat kæresten på et fly, så nu ses vi først på næste søndag. Ser ikke frem til at være alene så længe, men jeg håber han får en god tur og et godt sportsligt resultat. Forhåbentlig får jeg mulighed for at streame deres kampe lidt på job i næste uge.

I dag har jeg været ude at købe nye sko - en str større end normalt. Og fandt en lækker ventekjole sat ned til 70 kr. Derefter var jeg på café med min mor, søster og niece og få en lækker milkshake!

I morgen drager jeg med min søster og niece på hotelophold med badeland - det bliver skønt!

Der er masser af liv i maven og bortset fra ret ømt haleben og selvfølgelig karpaltunnel i højre hånd, så har jeg det rigtig godt.
7
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
jeanett88
Kort karma: 24
Likede indlæg: 223

12+3

Indlægaf jeanett88 » 17. aug 2018, 18:14

Her er der også sket lidt. Jeg har været til nf hele to gange :-D
De var kommet til at indkalde mig lige tidligt nok, så den søde scanningsdame ville gerne se mig igen ugen efter, bare for at være helt sikker på, at alt var som det skulle være. Det var det heldigvis, og jeg blev endda sat lidt frem. Termin er nu d. 26/2

Jeg er blevet 30 år :ad!: Forstår simpelthen ikke, at jeg er blevet så voksen :lol: På min fødselsdag fik jeg fortalt det til de sidste, og offentligegjorde det derefter på fb. Det er rart at alle ved det nu.

Vi har bestilt tid til en kønsscanning d. 6/9 :love: Det er så spændende. Alle tror det er en pige, så nu må vi se om de får ret.

Jeg har lige opdateret mit skema til forsiden:

Navn: Jeanett88
Alder: 30
Beskæftigelse: Lærer
Mands alder: 39
Bor: Sydjylland
Fødested: Esbjerg
Prøvet siden:
Testet positiv:
Termin: 26/2 2019
Andre børn: Ja, en datter
Vide kønnet: Ja
NF-dato: 10.08.18
MD-dato:
Første lægebesøg: 27/7
Første jm-konsultation: 01.09.18
7
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 614
Likede indlæg: 8585

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 17. aug 2018, 19:43

Tillykke med fødselsdagen Jeanett! The big 3 0! Forhåbentlig tacklede du det bedre end mig :D jeg lå i fosterstilling hele dagen med tømmermænd og krise.

Well, jeg så alle jeres søde opdateringer tidligere i dag, men fik aldrig givet min egen. Og så skete der lige det at jeg var på vej hjem med bussen og da denne blev nødt til at lave en hård opbremsning, så smuttede fødderne under mig grundet gulvet og mine sko var våde efter regnvejret, og jeg faldt - på maven - og kurede hele vejen igennem bussen og ned til chaufføren (fra midt i bussen). Det var ret voldsomt og jeg var dybt chokeret bagefter. Folk var super søde og meget betænksomme, men de skulle bare lade mig være, jeg blev svimmel og fik propper for ørene, tror at det var et mindre angstanfald. Nå, jeg gik hjem (bor ikke så langt fra stoppestedet) og min kæreste advarer mig mod at, sætte mig i sofaen fordi min skønne :rulle: kat lige har kastet op og han ikke har nået at fjerne det. Og så brød jeg bare helt sammen. Jeg hylede fuldstændig hysterisk fordi jeg var blevet så bange, og han fattede overhovedet ikke hvad der var sket, før jeg fik så meget kontrol over mig selv at jeg kunne fortælle ham det.

Så lige nu ligger jeg til observation på sygehuset. Jeg fik egentlig ikke ondt af faldet, men det satte lige bekymringer x100000 i gang. Alt er fint, jeg har hørt hjertelyd og er blevet scannet, og hun har det helt fint, det er kun mor der er blevet lidt blå og skrabet :lol: for ikke at snakke om forskrækket. Men grundet (meget meget lille) risiko for at livmoderen har taget skade tilbød de at jeg kunne overnatte og det tog jeg imod, da jeg vidste at jeg ikke ville kunne slappe af.

Jordemoderen er simpelthen bare så sød og jeg er blevet tjekket på alle leder og kanter, og hun er enormt omsorgsfuld. Jeg fortalte om mine bekymringer omkring symfysemål, og det fik hun skudt helt ned, det ser umiddelbart helt fint ud og ieg ligger indenfor normalområdet. Så det har bare været så dejlig en oplevelse, når nu det skal være.
4
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 30
Likede indlæg: 363

Indlægaf Depeche_Mama » 17. aug 2018, 19:48

Moxy-lady skrev:Tillykke med fødselsdagen Jeanett! The big 3 0! Forhåbentlig tacklede du det bedre end mig :D jeg lå i fosterstilling hele dagen med tømmermænd og krise.

Well, jeg så alle jeres søde opdateringer tidligere i dag, men fik aldrig givet min egen. Og så skete der lige det at jeg var på vej hjem med bussen og da denne blev nødt til at lave en hård opbremsning, så smuttede fødderne under mig grundet gulvet og mine sko var våde efter regnvejret, og jeg faldt - på maven - og kurede hele vejen igennem bussen og ned til chaufføren (fra midt i bussen). Det var ret voldsomt og jeg var dybt chokeret bagefter. Folk var super søde og meget betænksomme, men de skulle bare lade mig være, jeg blev svimmel og fik propper for ørene, tror at det var et mindre angstanfald. Nå, jeg gik hjem (bor ikke så langt fra stoppestedet) og min kæreste advarer mig mod at, sætte mig i sofaen fordi min skønne :rulle: kat lige har kastet op og han ikke har nået at fjerne det. Og så brød jeg bare helt sammen. Jeg hylede fuldstændig hysterisk fordi jeg var blevet så bange, og han fattede overhovedet ikke hvad der var sket, før jeg fik så meget kontrol over mig selv at jeg kunne fortælle ham det.

Så lige nu ligger jeg til observation på sygehuset. Jeg fik egentlig ikke ondt af faldet, men det satte lige bekymringer x100000 i gang. Alt er fint, jeg har hørt hjertelyd og er blevet scannet, og hun har det helt fint, det er kun mor der er blevet lidt blå og skrabet :lol: for ikke at snakke om forskrækket. Men grundet (meget meget lille) risiko for at livmoderen har taget skade tilbød de at jeg kunne overnatte og det tog jeg imod, da jeg vidste at jeg ikke ville kunne slappe af.

Jordemoderen er simpelthen bare så sød og jeg er blevet tjekket på alle leder og kanter, og hun er enormt omsorgsfuld. Jeg fortalte om mine bekymringer omkring symfysemål, og det fik hun skudt helt ned, det ser umiddelbart helt fint ud og ieg ligger indenfor normalområdet. Så det har bare været så dejlig en oplevelse, når nu det skal være.

Sikken forskrækkelse - godt at du og Baby er okay :ae:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Pilen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 121

Indlægaf Pilen » 17. aug 2018, 21:56

Moxy-lady skrev:Tillykke med fødselsdagen Jeanett! The big 3 0! Forhåbentlig tacklede du det bedre end mig :D jeg lå i fosterstilling hele dagen med tømmermænd og krise.

Sikke en dag. Man når da bare at tænke alt muligt frygteligt, når man har taget sådan en tur. Men godt, at der er en god jordemoder og alt ser fint ud. Helt forståeligt, at du tager en overnatning for at få ro på igen :ae:
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 18. aug 2018, 08:23

Tusind tak for jeres søde beskeder og grønne kort. Alt er vel her, men jeg vil gerne snart hjem. 24 timer fra faldet, så regner med at kunne tage hjem ved 16 tiden i eftermiddag.

Kors, hvor har jeg bare ondt i kroppen! Både de slag jeg har fået på kroppen og muskler der har været spændt godt op giver sig til kende i dag. Jeg ligger på en 2 sengs undersøgelsesstue, så jeg har glæde af alle de kvinder der kommer ind pga de ikke har mærket så meget liv. Der var 3 i går - og de ventede alle piger. Det var lidt pudsigt. Ellers ligger værelset på barselsgangen, hvorfra jeg kan høre meget meget små babyer der græder :love:

Men jeg glæder mig til at komme hjem i min egen seng. Jeg er helt smadret.
4
FormerlyKnownAs
Kort karma: 460
Likede indlæg: 3408

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. aug 2018, 04:48

Jeg er godt nok træt af halsbrand og sure opstød. Jeg havde det også som eneste gene med vores søn, men havde glemt hvor vanvittig træls det er. Jeg kan ikke drikke te, spise sødt, krydret- og jeg har mega craving for stærk mad, skal sidde ret op og ned i 3 timer efter jeg spist ellers får jeg konstant opkastfornemmelser. Det er dælme træls.

Skal til læge om en uge og må have noget til det. Sidst spiste jeg nogle tyggetabletter 3 gange om dagen.
0
/Dullen
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1862

Indlægaf Zonta » 19. aug 2018, 06:41

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er godt nok træt af halsbrand og sure opstød. Jeg havde det også som eneste gene med vores søn, men havde glemt hvor vanvittig træls det er. Jeg kan ikke drikke te, spise sødt, krydret- og jeg har mega craving for stærk mad, skal sidde ret op og ned i 3 timer efter jeg spist ellers får jeg konstant opkastfornemmelser. Det er dælme træls.

Skal til læge om en uge og må have noget til det. Sidst spiste jeg nogle tyggetabletter 3 gange om dagen.

Jeg ved ikke hvad I har af præparater derude østpå, men jeg fik ordineret Pantoprazole af min læge. Det er én pille om dagen. Den skal tages på tom mave og en time inden man spiser, men hold nu op, det var Guds gave til gravide med halsbrand og sure opstød! Der gik to dage, så kunne jeg igen sove på højre side (det havde jeg ikke kunne i mange måneder!) og jeg havde nærmest ikke snerten af halsbrand.
1
FormerlyKnownAs
Kort karma: 460
Likede indlæg: 3408

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. aug 2018, 06:45

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er godt nok træt af halsbrand og sure opstød. Jeg havde det også som eneste gene med vores søn, men havde glemt hvor vanvittig træls det er. Jeg kan ikke drikke te, spise sødt, krydret- og jeg har mega craving for stærk mad, skal sidde ret op og ned i 3 timer efter jeg spist ellers får jeg konstant opkastfornemmelser. Det er dælme træls.

Jeg ved ikke hvad I har af præparater derude østpå, men jeg fik ordineret Pantoprazole af min læge. Det er én pille om dagen. Den skal tages på tom mave og en time inden man spiser, men hold nu op, det var Guds gave til gravide med halsbrand og sure opstød! Der gik to dage, så kunne jeg igen sove på højre side (det havde jeg ikke kunne i mange måneder!) og jeg havde nærmest ikke snerten af halsbrand.

Jeg ved heller ikke hvad de har har her, men jeg vil da spørge på den. Fik den da egentligt også i Dk i den periode jeg var der sidst i graviditeten sidste gang.
1
/Dullen
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 30
Likede indlæg: 363

27+2

Indlægaf Depeche_Mama » 19. aug 2018, 11:39

Min krop er helt skør i dag.
Har sovet elendigt på grund af bækkensmerter, og i dag har jeg bare en million plukveer plus jeg har kastet op (surt opstød gone wrong...).
Jeg har det ikke engang dårligt, er bare sådan... Mærkelig i systemet :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 19. aug 2018, 19:13

Fuck, jeg synes at min kæreste er en nar pt. Jeg kan godt mærke at vi bliver nødt til at have en snak om engagement og deltagelse i alt det her graviditetshalløj. Jeg ved godt at han har det svært med det hele, men det er fandme heller ikke fair at der ingenting sker hvis jeg ikke er primus motor på alt. Vi skal have ryddet ud i skabe og skuffer fordi der ryger en masse opbevaring når babys ting skal ind i stedet. Jeg har sorteret rigtig meget allerede, og lavet en kasse han selv skal sortere i, med nogle af hans ting. Den er ikke blevet sorteret endnu. Han tager intet ansvar for at noget skal ordnes eller gøres klart. Altså jo, han skal male når vi kommer dertil, men det er jo først bagefter alt det andet. Ville ønske at han ville tage sin praktiske gris hat lidt på og så få fingeren ud.

Jeg tror at jeg vil lave en seddel til ham med de ting der skal laves, og hvad jeg godt gad at han gjorde. Tænker at det nok er nemmere for ham når han har noget konkret - inklusiv en konkret tidsplan at arbejde ud fra. Jeg starter snart på studie igen, så jeg gad godt snart at have styr på det hele herhjemme.

Øv, jeg hader søndagsblues. Jeg bliver i så sort humør.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3326

37+4

Indlægaf Neenah » 20. aug 2018, 04:53

Vi skal til samtale med fødselslægen i dag omkring kejsersnit og sædefødsel. Jeg har ikke sovet det meste af natten, og ud på morgenen er jeg begyndt at klø helt vildt, så det bliver jeg nok også lige nødt til at nævne. Det startede egentlig i sidste uge, da jeg var på vej til lægen, men jeg glemte at nævne det fordi det ikke var så slemt. Nu er det bare over det hele, men især min ene fod driver mig totalt til vanvid :tie:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12111

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 05:03

Moxy-lady skrev:Fuck, jeg synes at min kæreste er en nar pt. Jeg kan godt mærke at vi bliver nødt til at have en snak om engagement og deltagelse i alt det her graviditetshalløj. Jeg ved godt at han har det svært med det hele, men det er fandme heller ikke fair at der ingenting sker hvis jeg ikke er primus motor på alt. Vi skal have ryddet ud i skabe og skuffer fordi der ryger en masse opbevaring når babys ting skal ind i stedet. Jeg har sorteret rigtig meget allerede, og lavet en kasse han selv skal sortere i, med nogle af hans ting. Den er ikke blevet sorteret endnu. Han tager intet ansvar for at noget skal ordnes eller gøres klart. Altså jo, han skal male når vi kommer dertil, men det er jo først bagefter alt det andet. Ville ønske at han ville tage sin praktiske gris hat lidt på og så få fingeren ud.

Jeg tror at jeg vil lave en seddel til ham med de ting der skal laves, og hvad jeg godt gad at han gjorde. Tænker at det nok er nemmere for ham når han har noget konkret - inklusiv en konkret tidsplan at arbejde ud fra. Jeg starter snart på studie igen, så jeg gad godt snart at have styr på det hele herhjemme.

Øv, jeg hader søndagsblues. Jeg bliver i så sort humør.

Øv, hvor er det træls. :(

Min mand er sådan en rigtig fornuftig overskudstype, som rigtig gerne ville have børn og være far. Jeg nævner det fordi, at han alligevel under hele min graviditet med vores datter fandt alting umådelig uinteressant, samt erkendte at han var bekymret for om han overhovedet ville holde af barnet.
Nu er hans datter hans et og alt.
Denne gang har han end ikke mærket den lille sparke, og mister tålmodigheden inden for 2 sekunder hvis jeg lægger hans hånd på min mave. Nu er han bekymret for, om han kan holde af en dreng lige så meget som en pige.. :rulle:

Tror virkelig nogen mænd har umådelig svært ved at forholde sig til livet efter fødslen - og tror samtidig at det hele bliver bedre når det først er aktuelt. ♡
2
Brugeravatar
Sangius

Re: 37+4

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 05:04

Neenah skrev:Vi skal til samtale med fødselslægen i dag omkring kejsersnit og sædefødsel. Jeg har ikke sovet det meste af natten, og ud på morgenen er jeg begyndt at klø helt vildt, så det bliver jeg nok også lige nødt til at nævne. Det startede egentlig i sidste uge, da jeg var på vej til lægen, men jeg glemte at nævne det fordi det ikke var så slemt. Nu er det bare over det hele, men især min ene fod driver mig totalt til vanvid :tie:

Hvad er kløe et tegn på? Har hørt om det før i forbindelde med graviditet, men har ikke lige sat mig ind i det :gruble:
0
Brugeravatar
Sangius

31+0

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 05:06

Jeg har ikke haft vejrtrækningsbesvær eller halsbrand i nogle dage. Det er først rigtig gået op for mig nu. Tjekkede lige spejlbilledet lidt grundigere - og maven er sunket. :gruble:

For nogen er det et tegn på snarlig fødsel, for andre er det ikke.

Så det er jo slet ikke stressende for en, som går og bekymrer sig lidt om for tidlig fødsel... :rulle:
0

Tilbage til "Graviditet"