Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 19. aug 2018, 06:41

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er godt nok træt af halsbrand og sure opstød. Jeg havde det også som eneste gene med vores søn, men havde glemt hvor vanvittig træls det er. Jeg kan ikke drikke te, spise sødt, krydret- og jeg har mega craving for stærk mad, skal sidde ret op og ned i 3 timer efter jeg spist ellers får jeg konstant opkastfornemmelser. Det er dælme træls.

Skal til læge om en uge og må have noget til det. Sidst spiste jeg nogle tyggetabletter 3 gange om dagen.

Jeg ved ikke hvad I har af præparater derude østpå, men jeg fik ordineret Pantoprazole af min læge. Det er én pille om dagen. Den skal tages på tom mave og en time inden man spiser, men hold nu op, det var Guds gave til gravide med halsbrand og sure opstød! Der gik to dage, så kunne jeg igen sove på højre side (det havde jeg ikke kunne i mange måneder!) og jeg havde nærmest ikke snerten af halsbrand.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. aug 2018, 06:45

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er godt nok træt af halsbrand og sure opstød. Jeg havde det også som eneste gene med vores søn, men havde glemt hvor vanvittig træls det er. Jeg kan ikke drikke te, spise sødt, krydret- og jeg har mega craving for stærk mad, skal sidde ret op og ned i 3 timer efter jeg spist ellers får jeg konstant opkastfornemmelser. Det er dælme træls.

Skal til læge om en uge og må have noget til det. Sidst spiste jeg nogle tyggetabletter 3 gange om dagen.

Jeg ved ikke hvad I har af præparater derude østpå, men jeg fik ordineret Pantoprazole af min læge. Det er én pille om dagen. Den skal tages på tom mave og en time inden man spiser, men hold nu op, det var Guds gave til gravide med halsbrand og sure opstød! Der gik to dage, så kunne jeg igen sove på højre side (det havde jeg ikke kunne i mange måneder!) og jeg havde nærmest ikke snerten af halsbrand.


Jeg ved heller ikke hvad de har har her, men jeg vil da spørge på den. Fik den da egentligt også i Dk i den periode jeg var der sidst i graviditeten sidste gang.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

27+2

Indlægaf Depeche_Mama » 19. aug 2018, 11:39

Min krop er helt skør i dag.
Har sovet elendigt på grund af bækkensmerter, og i dag har jeg bare en million plukveer plus jeg har kastet op (surt opstød gone wrong...).
Jeg har det ikke engang dårligt, er bare sådan... Mærkelig i systemet :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 19. aug 2018, 19:13

Fuck, jeg synes at min kæreste er en nar pt. Jeg kan godt mærke at vi bliver nødt til at have en snak om engagement og deltagelse i alt det her graviditetshalløj. Jeg ved godt at han har det svært med det hele, men det er fandme heller ikke fair at der ingenting sker hvis jeg ikke er primus motor på alt. Vi skal have ryddet ud i skabe og skuffer fordi der ryger en masse opbevaring når babys ting skal ind i stedet. Jeg har sorteret rigtig meget allerede, og lavet en kasse han selv skal sortere i, med nogle af hans ting. Den er ikke blevet sorteret endnu. Han tager intet ansvar for at noget skal ordnes eller gøres klart. Altså jo, han skal male når vi kommer dertil, men det er jo først bagefter alt det andet. Ville ønske at han ville tage sin praktiske gris hat lidt på og så få fingeren ud.

Jeg tror at jeg vil lave en seddel til ham med de ting der skal laves, og hvad jeg godt gad at han gjorde. Tænker at det nok er nemmere for ham når han har noget konkret - inklusiv en konkret tidsplan at arbejde ud fra. Jeg starter snart på studie igen, så jeg gad godt snart at have styr på det hele herhjemme.

Øv, jeg hader søndagsblues. Jeg bliver i så sort humør.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

37+4

Indlægaf Neenah » 20. aug 2018, 04:53

Vi skal til samtale med fødselslægen i dag omkring kejsersnit og sædefødsel. Jeg har ikke sovet det meste af natten, og ud på morgenen er jeg begyndt at klø helt vildt, så det bliver jeg nok også lige nødt til at nævne. Det startede egentlig i sidste uge, da jeg var på vej til lægen, men jeg glemte at nævne det fordi det ikke var så slemt. Nu er det bare over det hele, men især min ene fod driver mig totalt til vanvid :tie:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 05:03

Moxy-lady skrev:Fuck, jeg synes at min kæreste er en nar pt. Jeg kan godt mærke at vi bliver nødt til at have en snak om engagement og deltagelse i alt det her graviditetshalløj. Jeg ved godt at han har det svært med det hele, men det er fandme heller ikke fair at der ingenting sker hvis jeg ikke er primus motor på alt. Vi skal have ryddet ud i skabe og skuffer fordi der ryger en masse opbevaring når babys ting skal ind i stedet. Jeg har sorteret rigtig meget allerede, og lavet en kasse han selv skal sortere i, med nogle af hans ting. Den er ikke blevet sorteret endnu. Han tager intet ansvar for at noget skal ordnes eller gøres klart. Altså jo, han skal male når vi kommer dertil, men det er jo først bagefter alt det andet. Ville ønske at han ville tage sin praktiske gris hat lidt på og så få fingeren ud.

Jeg tror at jeg vil lave en seddel til ham med de ting der skal laves, og hvad jeg godt gad at han gjorde. Tænker at det nok er nemmere for ham når han har noget konkret - inklusiv en konkret tidsplan at arbejde ud fra. Jeg starter snart på studie igen, så jeg gad godt snart at have styr på det hele herhjemme.

Øv, jeg hader søndagsblues. Jeg bliver i så sort humør.


Øv, hvor er det træls. :(

Min mand er sådan en rigtig fornuftig overskudstype, som rigtig gerne ville have børn og være far. Jeg nævner det fordi, at han alligevel under hele min graviditet med vores datter fandt alting umådelig uinteressant, samt erkendte at han var bekymret for om han overhovedet ville holde af barnet.
Nu er hans datter hans et og alt.
Denne gang har han end ikke mærket den lille sparke, og mister tålmodigheden inden for 2 sekunder hvis jeg lægger hans hånd på min mave. Nu er han bekymret for, om han kan holde af en dreng lige så meget som en pige.. :rulle:

Tror virkelig nogen mænd har umådelig svært ved at forholde sig til livet efter fødslen - og tror samtidig at det hele bliver bedre når det først er aktuelt. ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: 37+4

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 05:04

Neenah skrev:Vi skal til samtale med fødselslægen i dag omkring kejsersnit og sædefødsel. Jeg har ikke sovet det meste af natten, og ud på morgenen er jeg begyndt at klø helt vildt, så det bliver jeg nok også lige nødt til at nævne. Det startede egentlig i sidste uge, da jeg var på vej til lægen, men jeg glemte at nævne det fordi det ikke var så slemt. Nu er det bare over det hele, men især min ene fod driver mig totalt til vanvid :tie:


Hvad er kløe et tegn på? Har hørt om det før i forbindelde med graviditet, men har ikke lige sat mig ind i det :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

31+0

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 05:06

Jeg har ikke haft vejrtrækningsbesvær eller halsbrand i nogle dage. Det er først rigtig gået op for mig nu. Tjekkede lige spejlbilledet lidt grundigere - og maven er sunket. :gruble:

For nogen er det et tegn på snarlig fødsel, for andre er det ikke.

Så det er jo slet ikke stressende for en, som går og bekymrer sig lidt om for tidlig fødsel... :rulle:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: 31+0

Indlægaf Mi55y » 20. aug 2018, 07:28

Sangius skrev:Jeg har ikke haft vejrtrækningsbesvær eller halsbrand i nogle dage. Det er først rigtig gået op for mig nu. Tjekkede lige spejlbilledet lidt grundigere - og maven er sunket. :gruble:

For nogen er det et tegn på snarlig fødsel, for andre er det ikke.

Så det er jo slet ikke stressende for en, som går og bekymrer sig lidt om for tidlig fødsel... :rulle:


Det ville jeg også have tænkt over. Men så længe, at der ikke er andre tegn, så bør man nok ikke bekymre sig. :) Jeg er lige gået ind i 34. uge og kan virkelig mærke, at kroppen og baby begynder at gøre sig klar. Plukkeveer, jag og niv i de nedre regioner og øget udflåd. Og læste lige, at herfra vil man ikke længere forsøge at stoppe en fødsel, skulle den gå i gang. Det begynder at komme lidt tæt på. :genert:
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: 37+4

Indlægaf Neenah » 20. aug 2018, 07:54

Sangius skrev:
Neenah skrev:Vi skal til samtale med fødselslægen i dag omkring kejsersnit og sædefødsel. Jeg har ikke sovet det meste af natten, og ud på morgenen er jeg begyndt at klø helt vildt, så det bliver jeg nok også lige nødt til at nævne. Det startede egentlig i sidste uge, da jeg var på vej til lægen, men jeg glemte at nævne det fordi det ikke var så slemt. Nu er det bare over det hele, men især min ene fod driver mig totalt til vanvid :tie:


Hvad er kløe et tegn på? Har hørt om det før i forbindelde med graviditet, men har ikke lige sat mig ind i det :gruble:

Graviditetsbetinget leverkløe :tie: Tror nu ikke det er noget, for kløen er stoppet igen, men jeg nævner det lige for en sikkerheds skyld.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 20. aug 2018, 07:56

Jeg er lidt misundelig på jer, hvis maver er sunket :blush: føler jeg gør glip af den naturlige udvikling i graviditeten, når min ikke gør det. Men det er jo nok fordi hun hverken står fast med den ene eller den anden ende.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 08:28

Neenah skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, hvis maver er sunket :blush: føler jeg gør glip af den naturlige udvikling i graviditeten, når min ikke gør det. Men det er jo nok fordi hun hverken står fast med den ene eller den anden ende.


Jeg havde nu foretrukket at den først sank lidt senere :s

Ville I ringe til en jordmoder i mit tilfælde? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 20. aug 2018, 08:34

Sangius skrev:
Neenah skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, hvis maver er sunket :blush: føler jeg gør glip af den naturlige udvikling i graviditeten, når min ikke gør det. Men det er jo nok fordi hun hverken står fast med den ene eller den anden ende.


Jeg havde nu foretrukket at den først sank lidt senere :s

Ville I ringe til en jordmoder i mit tilfælde? :gruble:


Ja, mest så det kan give dig lidt ro.
1
MissB
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 20. aug 2018, 08:40

Øv altså. Tudeindlæg forude, så skip det hvis du ikke har overskud/er i godt humør.

Glukosebelastningen viste at jeg har graviditetsdiabetes. Lige da jeg fik meldingen synesjeg egentlig at jeg var cool med det. Så det som et knap så alvorligt - men stadig alvorligt - wake-up call for en sundere livsstil. Men nu hvor jeg er i gang med at måle blodsukker, så reagerer min krop på det mindste. Så er det lange 9,5 uger. Jeg skal til diætisten på hospitalet i morgen, så jeg glæder mig til at lære mere.

I går aftes slog jeg så min ene lilletå ind i vores tøjstativ og den gør stadig ondt, så jeg humper afsted.

Vi har købt en del nye møbler og har rykket rundt for at lave plads til ham den lille, men min kæreste har arbejdet længe de sidste 14 dage, så han har begrænset energi til at rykke rundt når han kommer hjem, og jeg kan ikke selv flytte dem. Så føler at vi bor i rod :(

Og så er jeg oppe at tisse 4-5 gange hver nat, samt vågner med plukkeveer flere gange også. Og bækkenløsningen gør at det gør ondt for mig at vende mig i sengen og komme op.

Jeg glæder mig til at hjemmet kommer mere på plads i løbet af denne uge. Og til at få styr på min kost. Og til at tåen ikke gør ondt længere.

På den positive side, så har baby været meget aktiv de sidste par dage, hvor jeg har ligget stille i sengen ❤️
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

33+1

Indlægaf Mi55y » 20. aug 2018, 09:24

Jeg fik en ordentlig stabel babygrej, tøj og legetøj med hjem fra min søster i går. Der var blandt andet nogle sutteflasker fra avent samt sådan en rengøringsdims til mikroovnen. Min niece er jo lige fyldt 6 år, så de har næsten lige så mange år på bagen. Kan man godt stadig bruge sutterne til de flasker? De føles fine nok, men tænker om ikke sådan noget mørner lidt?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"