Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 22+3

Indlægaf Kakro05 » 14. jan 2019, 13:19

godtnavn skrev:[

Jeg går nærmest heller aldrig til lægen, men lige som gravid er jeg ultra pylret, og også med min datter, så jeg har set lægen meget de sidste par år :lol: Det er som om jeg er mere sart på andres vegne (her tæller baby i maven) end på mine egne, det er ofte min mand der tvinger mig til lægen hvis jeg er meget syg.. Omvendt mener jeg ikke at hverken han eller datteren skal være særlig syge før jeg tænker at lægen er en god idé...

Sådan er jeg også....desværre gælder det først når baby er ekstern :blush2:
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 14. jan 2019, 13:24

Jeg er ved at tage mig sammen til at spørge om min jm har tid til en kort snak med min mand og mig, inden jeg har tid i slut februar, så jeg kan komme videre med projekt kejsernit og måske for fjernet lidt af min stress. Så håber jeg bare hun har tid og gerne vil.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. jan 2019, 16:28

Var til md og havde verdens sødeste scanningsdame! Hun gav sig så god tid, fortalte alt hvad hun kiggede på og generelt var det bare den bedste scanning nogensinde fordi hun var så sød, er helt ked af at jeg ikke fik sagt det til hende. Men alt er som det skal være! Dog vil de have mig til en scanning i uge 26 for at tjekke for ganespalt (er som den eneste i familien født med det) så lige nu føler jeg jeg skal til scanninger uafbrudt! Jeg skal i uge 24, 26, 28, 32, 36 og 40, jeg får da noget for skattepengene :lol:
Håber lidt de kan skippe den i uge 28 hvis de uge 24 og 26 ser fine ud, evt skubbe dem lidt så det fremaf hedder 30, 34 og 38 i stedet...
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 15. jan 2019, 08:13

Godtnavn, skønt med en god MD scanning :banan: ved I hvad køn det er?

Jeg er begyndt at være tør i munden. Det er helt ekstremt. Samtidig er jeg også stoppet i næsen, uden at være forkølet. Vågner flere gange om natten, fordi min knastøre tunge glider ned i halsen og kvæler mig :tie:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15143

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 15. jan 2019, 08:21

AgentPixie skrev:Godtnavn, skønt med en god MD scanning :banan: ved I hvad køn det er?

Jeg er begyndt at være tør i munden. Det er helt ekstremt. Samtidig er jeg også stoppet i næsen, uden at være forkølet. Vågner flere gange om natten, fordi min knastøre tunge glider ned i halsen og kvæler mig :tie:

Man kan jo få nogle tabletter mod mundtørhed - måske var det en idé at se om der er nogen man må tage som gravid?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 15. jan 2019, 08:35

Zonta skrev:
AgentPixie skrev:Godtnavn, skønt med en god MD scanning :banan: ved I hvad køn det er?

Jeg er begyndt at være tør i munden. Det er helt ekstremt. Samtidig er jeg også stoppet i næsen, uden at være forkølet. Vågner flere gange om natten, fordi min knastøre tunge glider ned i halsen og kvæler mig :tie:

Man kan jo få nogle tabletter mod mundtørhed - måske var det en idé at se om der er nogen man må tage som gravid?

Det var jeg ikke klar over man kunne :genert: vil fluks cykle på apoteket!
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2019, 14:09

Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 15. jan 2019, 17:42

godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan du have svamp?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 15. jan 2019, 17:50

Jeg er arrig på min kæreste lige nu.. Jeg anser mig selv som en der tager det her graviditets halløj temmelig roligt. Jeg har ikke behov for at have indkøbt et større arsenal, men jeg er efterhånden ved at komme så langt at jeg synes det kunne være rart at vi begyndte at lave en lille liste over de ting vi skal have fat på inden baby kommer.. Bare for at få et overblik, vi har trods alt ikke prøvet det før.. Kæresten mener jeg skal tage det roligt mens han selv mener at baby ikke behøver tøj de første par måneder :tie: :nerve: lige nu ville jeg ønske han var en smule mere opsøgende ift det at skulle være far i stedet for bare at tage det roligt..
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2019, 18:35

oOxXxOo skrev:
godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan du have svamp?


Ville man ikke kunne se det? Det klør heller ikke eller gør ondt inde i selve... det bløde område :lol: det er kun på de ydre skamlæber der gør sindssyg ondt når jeg går en tur... Det gør heller ikke det mindste ondt når jeg sidder eller ligger stille. Men hører lægen når jeg skal derop til 25 ugers tjek om et par uger, pånær hvis det bliver meget værre, så må jeg ringe før. Det er bare virkelig en sær gene synes jeg...
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2019, 18:38

oOxXxOo skrev:Jeg er arrig på min kæreste lige nu.. Jeg anser mig selv som en der tager det her graviditets halløj temmelig roligt. Jeg har ikke behov for at have indkøbt et større arsenal, men jeg er efterhånden ved at komme så langt at jeg synes det kunne være rart at vi begyndte at lave en lille liste over de ting vi skal have fat på inden baby kommer.. Bare for at få et overblik, vi har trods alt ikke prøvet det før.. Kæresten mener jeg skal tage det roligt mens han selv mener at baby ikke behøver tøj de første par måneder :tie: :nerve: lige nu ville jeg ønske han var en smule mere opsøgende ift det at skulle være far i stedet for bare at tage det roligt..


Han satser på hedebølge fra fødslen af så I bare allesammen skal være nøgne? :lol:
Jeg havde nok bare selv lavet listen og så vist den til ham og hørt hvad han synes... Eller bare købt tingene på listen uden at spørge hvis han alligevel er ligeglad. Ville nogle gange ønske min mand var mere ligeglad, hvis jeg finder noget fint tøj til baby han ikke kan lide skal det jo byttes...
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 16. jan 2019, 01:08

oOxXxOo skrev:Jeg er arrig på min kæreste lige nu.. Jeg anser mig selv som en der tager det her graviditets halløj temmelig roligt. Jeg har ikke behov for at have indkøbt et større arsenal, men jeg er efterhånden ved at komme så langt at jeg synes det kunne være rart at vi begyndte at lave en lille liste over de ting vi skal have fat på inden baby kommer.. Bare for at få et overblik, vi har trods alt ikke prøvet det før.. Kæresten mener jeg skal tage det roligt mens han selv mener at baby ikke behøver tøj de første par måneder :tie: :nerve: lige nu ville jeg ønske han var en smule mere opsøgende ift det at skulle være far i stedet for bare at tage det roligt..


Min kæreste er også sådan en vi-når-det-nok-type, som ikke vil se længere end 14 dage ud i fremtiden. Jeg printede en liste over ting, der skulle være på plads inden fødsel og ting, der kunne vente og hængte den på køleskabet. Og så gik jeg ellers bare i gang med at anskaffe og strege ud. Så måtte han sige til, hvis han var uenig.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 16. jan 2019, 14:30

Jeg har skrevet min fødselsberetning, hvis nogen har lyst :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lumin » 16. jan 2019, 17:24

godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan det være symfyse smerter du mærker? Jeg har symfyse løsning og er sygemeldt, og når jeg går har jeg også nærmest ondt i skamlæberne. Men når jeg trykker forneden på hud mm er der intet der er ømt eller anderledes.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. jan 2019, 19:29

Lumin skrev:
godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan det være symfyse smerter du mærker? Jeg har symfyse løsning og er sygemeldt, og når jeg går har jeg også nærmest ondt i skamlæberne. Men når jeg trykker forneden på hud mm er der intet der er ømt eller anderledes.


Det kan da godt være :gruble: Jeg havde ingen ting med bækkenet sidst, men denne gang er jeg begyndt at få en del smerter i lænden og mistænker det er bækkenet der brokker sig lidt, dog ikke voldsomt, men laver jeg for meget bliver det slemt. I dag kom det også som nogle jagende smerter foran som også gik ned i skamlæberne, da jeg tømte og fyldte opvaskemaskinen, de der buk ned er min krop ikke vildt glad for åbenbart. Hører lægen til 25 ugers undersøgelsen :)
Jeg tror ikke jeg decideret har symfyse- eller bækkenløsning, så er smerterne jo meget værre tænker jeg, men kan klart mærke at det er lidt hårdt for bækkenet denne gang.
0

Tilbage til "Graviditet"