Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6969

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 29. dec 2018, 22:08

Januar betyder at jeg skal lægge den sunde linie igen, jeg har haft en år, med alt for meget god mad, for meget alkohol og sene nætter. Nu skal der ryge nogen kilo, så jeg kan finde tilbage til mit aktive jeg igen. Så håber jeg lidt at vi får heldet med os.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zombie » 18. jan 2019, 18:28

Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg er pisse nervøs for min alder, jeg bliver 33 til sommer. Om nogle måneder skal jeg snakke med lægen ang. skift eller pause på medicin, jeg får noget for en psykisk sygdom. Det er jeg lidt nervøs over også. Og så skal jeg stoppe på p-piller, for at få hormonerne ud af systemet osv. Vi må så bruge kondom, for der må ikke være nogen ups'ere mens jeg stadig har medicin i kroppen, for så får vi børn med 3 øjne, det er giftig stads.

Jeg har virkelig lyst til et barn, men jeg ser godt nok ikke frem til graviditet. Andre der har det sådan?
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 18. jan 2019, 20:06

Zombie skrev:Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg er pisse nervøs for min alder, jeg bliver 33 til sommer. Om nogle måneder skal jeg snakke med lægen ang. skift eller pause på medicin, jeg får noget for en psykisk sygdom. Det er jeg lidt nervøs over også. Og så skal jeg stoppe på p-piller, for at få hormonerne ud af systemet osv. Vi må så bruge kondom, for der må ikke være nogen ups'ere mens jeg stadig har medicin i kroppen, for så får vi børn med 3 øjne, det er giftig stads.

Jeg har virkelig lyst til et barn, men jeg ser godt nok ikke frem til graviditet. Andre der har det sådan?


Jeg havde og har hverken lyst til graviditeten eller barslen!! Der er mange måder at være kvinde og mor på. ☺
0
Tally-ho
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zombie » 19. jan 2019, 11:30

milisa skrev:
Zombie skrev:Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg er pisse nervøs for min alder, jeg bliver 33 til sommer. Om nogle måneder skal jeg snakke med lægen ang. skift eller pause på medicin, jeg får noget for en psykisk sygdom. Det er jeg lidt nervøs over også. Og så skal jeg stoppe på p-piller, for at få hormonerne ud af systemet osv. Vi må så bruge kondom, for der må ikke være nogen ups'ere mens jeg stadig har medicin i kroppen, for så får vi børn med 3 øjne, det er giftig stads.

Jeg har virkelig lyst til et barn, men jeg ser godt nok ikke frem til graviditet. Andre der har det sådan?


Jeg havde og har hverken lyst til graviditeten eller barslen!! Der er mange måder at være kvinde og mor på. ☺


Jeg glæder mig nu til barslen, mere fordi det faciliterer mere tid med baby. Men vi deler det lige over, så jeg skal nyde det, jeg får. :)
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 20. jan 2019, 07:40

Zombie skrev:Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg er pisse nervøs for min alder, jeg bliver 33 til sommer. Om nogle måneder skal jeg snakke med lægen ang. skift eller pause på medicin, jeg får noget for en psykisk sygdom. Det er jeg lidt nervøs over også. Og så skal jeg stoppe på p-piller, for at få hormonerne ud af systemet osv. Vi må så bruge kondom, for der må ikke være nogen ups'ere mens jeg stadig har medicin i kroppen, for så får vi børn med 3 øjne, det er giftig stads.

Jeg har virkelig lyst til et barn, men jeg ser godt nok ikke frem til graviditet. Andre der har det sådan?

Jeg synes graviditeten var forfærdelig og det er kun fordi jeg holder ret kraftigt på, at Johan ikke skal være enebarn, at jeg har mod på at gå igennem det igen. Jeg magter det slet ikke. Jeg hadede, at jeg lige pludselig slet ikke var herre over min egen krop. Fødslen var fin nok. Barsel synes jeg heller ikke er det fedeste... Så' deeeet...
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 20. jan 2019, 07:58

Zonta skrev:Jeg synes graviditeten var forfærdelig og det er kun fordi jeg holder ret kraftigt på, at Johan ikke skal være enebarn, at jeg har mod på at gå igennem det igen. Jeg magter det slet ikke. Jeg hadede, at jeg lige pludselig slet ikke var herre over min egen krop. Fødslen var fin nok. Barsel synes jeg heller ikke er det fedeste... Så' deeeet...


Jeg vil dælme også bare hellere føde børn end være gravid og have barsel! :lol: Nu har vi så forsøgt i 1½ år på nr 2, og det kommer så næppe til at ske, desværre, men vi gik da også kun i gang fordi, hun ikke skal være enebarn. Det bliver hun så alligevel nok.
0
Tally-ho
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2019, 08:10

Jeg havde ikke troet at graviditet var noget for mig, men jeg elskede det! Barsel var også fedt det meste af tiden, jeg råhyggede.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 20. jan 2019, 08:15

Hvis det lykkedes med nr 2, så tror jeg faktisk også, at min anden gang bliver langt bedre end min første. Dels det der med, at jeg nu ved, hvad jeg går ind til, men det har så også en rigtig stor betydning, tror jeg, at en af grundene til, det var så skrækkeligt, var, at min krop faldt fra hinanden. Denne gang ved jeg, at jeg med alle midler skal prioritere min træning, så jeg har en stærk core muskulatur hele vejen igennem og sørge for at holde mig i gang. Hvis jeg kan holde smerterne fra døren og dermed faktisk være i stand til at gå - måske endda hele graviditeten igennem.... - så tænker jeg, at det bliver meget, meget bedre.

Jeg tror også, at barslen bliver langt bedre, når jeg nu har mit første unge også at hygge med - babyer er altså IMO temmelig kedelige.....!
0
Tally-ho
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2019, 18:33

Jeg hader at være gravid, jeg synes virkelig ikke det er fedt, jeg havde det bedre sidste gang jeg havde influenza end jeg har som gravid, og så er 9 måneder bare længe! Derimod elskede jeg barslen, og jeg elsker at der kommer et lille menneske ud af det, så jeg tager gerne 9 måneders helvede for at få baby. Jeg troede jeg ville elske at være gravid og var bange for fødslen, men det endte omvendt, fødslen gjorde slet ikke så ondt som frygtet, det var overkommeligt og ikke så skræmmende da det først skete, graviditeten derimod... Barslen var bare helt igennem lige så fantastisk som jeg havde drømt om :lun:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Filipai » 24. jan 2019, 20:22

Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 25. jan 2019, 05:21

Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Nej, men jeg kender alt til frustrationer over en krop, der ikke virker :kram:

(Der er ikke noget galt med mig, kan bare ikke blive gravid)
0
:lun: Be brave
Tiktaktoe
Indlæg: 127
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Tiktaktoe » 25. jan 2019, 06:08

Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Min veninde har PCO. De kunne sagtens regulere hendes cyklus med hormoner, men man skal formentlig have hjælp til at undfange.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 07:14

Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?

Pco kan relativt nemt reguleres- alt efter hvor svært man er ramt. Nogle klarer det med kostomlægning, nogle skal have metformin, nogle klarer det med hormoner i tabletform og en ægløsningssprøjte og så hjemmeknald. Andre skal det hele igennem med at prøve insemination, ivf og/icsi. Men pco er noget af det mest kendte ift fertilitetsudfordringer. Så selvom at beskeden er tung lige nu, så er en graviditet så absolut opnåelig.

Er du overvægtig?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Filipai » 25. jan 2019, 08:05

FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?

Pco kan relativt nemt reguleres- alt efter hvor svært man er ramt. Nogle klarer det med kostomlægning, nogle skal have metformin, nogle klarer det med hormoner i tabletform og en ægløsningssprøjte og så hjemmeknald. Andre skal det hele igennem med at prøve insemination, ivf og/icsi. Men pco er noget af det mest kendte ift fertilitetsudfordringer. Så selvom at beskeden er tung lige nu, så er en graviditet så absolut opnåelig.

Er du overvægtig?


Nu må vi se hvad alle blodprøverne siger. Han ramte spot on med alle symptomer, og spurgte endda "er det så din mormor, eller morfar der har sukkersyge?" da jeg fortalte om min mors psoriasisgigt. Da jeg fik en henvisning til en gyn, gjorde jeg det grundet smerter, og så er jeg åbenbart kommet hen til en der er ekspert på lige det område omkring fertilitet og PCO, så nu må vi se.
Ja en smule, det første jeg sagde til lægen, var at jeg hellere måtte igang med at tabe mig, og det sagde han at det var underordnet at tabe sig, hvis jeg ikke spiste det rigtige. Kan så se efter lidt googling, at han står bag KISS-kost.
Det er ligesom de undervisere på uni der insisterede på at bruge sin egen bog i deres undervisning, det havde jeg det altid lidt stramt med :genert:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 08:12

Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?

Pco kan relativt nemt reguleres- alt efter hvor svært man er ramt. Nogle klarer det med kostomlægning, nogle skal have metformin, nogle klarer det med hormoner i tabletform og en ægløsningssprøjte og så hjemmeknald. Andre skal det hele igennem med at prøve insemination, ivf og/icsi. Men pco er noget af det mest kendte ift fertilitetsudfordringer. Så selvom at beskeden er tung lige nu, så er en graviditet så absolut opnåelig.

Er du overvægtig?


Nu må vi se hvad alle blodprøverne siger. Han ramte spot on med alle symptomer, og spurgte endda "er det så din mormor, eller morfar der har sukkersyge?" da jeg fortalte om min mors psoriasisgigt. Da jeg fik en henvisning til en gyn, gjorde jeg det grundet smerter, og så er jeg åbenbart kommet hen til en der er ekspert på lige det område omkring fertilitet og PCO, så nu må vi se.
Ja en smule, det første jeg sagde til lægen, var at jeg hellere måtte igang med at tabe mig, og det sagde han at det var underordnet at tabe sig, hvis jeg ikke spiste det rigtige. Kan så se efter lidt googling, at han står bag KISS-kost.
Det er ligesom de undervisere på uni der insisterede på at bruge sin egen bog i deres undervisning, det havde jeg det altid lidt stramt med :genert:


Bjarne Stigsby?? Så er du i de allerbedste hænder overhovedet.
0

Tilbage til "Graviditet"