Terminstråd - alle er velkomne :)

bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf bluetof1 » 23. jan 2019, 21:24

^Drikker du nok? Dehydrering giver en nasty kvalme.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. jan 2019, 22:06

bluetof1 skrev:^Drikker du nok? Dehydrering giver en nasty kvalme.


Jeg drikker cirka 3 liter om dagen, men meget af det ryger jo op. Jeg ammer også stadig min store datter der ammer ekstra for tiden da hun er småsløj, så jeg kunne helt sikkert godt bruge mere væske, taget i betragtning hvor meget der bare ryger retur... Kan bare ikke rigtig drikke mere end jeg gør, for tager jeg en stor tår ryger det op med det samme, så tager små tåre stort set hele dagen...
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 24. jan 2019, 19:52

godtnavn skrev:
bluetof1 skrev:^Drikker du nok? Dehydrering giver en nasty kvalme.


Jeg drikker cirka 3 liter om dagen, men meget af det ryger jo op. Jeg ammer også stadig min store datter der ammer ekstra for tiden da hun er småsløj, så jeg kunne helt sikkert godt bruge mere væske, taget i betragtning hvor meget der bare ryger retur... Kan bare ikke rigtig drikke mere end jeg gør, for tager jeg en stor tår ryger det op med det samme, så tager små tåre stort set hele dagen...


Jeg kan ikke huske, hvor gammel din store datter er, men tror du Ikke, du skal overveje at droppe amningen? Med al den opkast sammen med en graviditet, er din krop maks maks maks belastet. Når den så ovenikøbet også skal producere mælk? Jeg synes, du kører dig selv alt for hårdt. Pas nu på dig også, Ikke? Ved godt ungerne kommer først altid, men alligevel, husk nu dig også.
0
Tally-ho
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 24. jan 2019, 22:18

milisa skrev:
godtnavn skrev:
bluetof1 skrev:^Drikker du nok? Dehydrering giver en nasty kvalme.


Jeg drikker cirka 3 liter om dagen, men meget af det ryger jo op. Jeg ammer også stadig min store datter der ammer ekstra for tiden da hun er småsløj, så jeg kunne helt sikkert godt bruge mere væske, taget i betragtning hvor meget der bare ryger retur... Kan bare ikke rigtig drikke mere end jeg gør, for tager jeg en stor tår ryger det op med det samme, så tager små tåre stort set hele dagen...


Jeg kan ikke huske, hvor gammel din store datter er, men tror du Ikke, du skal overveje at droppe amningen? Med al den opkast sammen med en graviditet, er din krop maks maks maks belastet. Når den så ovenikøbet også skal producere mælk? Jeg synes, du kører dig selv alt for hårdt. Pas nu på dig også, Ikke? Ved godt ungerne kommer først altid, men alligevel, husk nu dig også.


Min datter er stadig under 2 år hvor det anbefales at amme til, og da hun også finder meget tryghed i amning har jeg ikke tænkt mig at stoppe. Men det er jo ikke fordi hun ammer uafbrudt mere, kun når hun er sløj hun ammer amok, ellers er det kun 2-3 gange om dagen :)
0
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 25. jan 2019, 11:45

Jeg har så først opdaget denne tråd nu her, hvor det virkelig er på falderebet. Men vil da gerne bidrage lidt og læse med alligevel den sidste tid :)

Jeg er 37+5 i dag (termin 10.2), er andengangs gravid og venter en dreng som vi også har i forvejen. Jeg føler mig virkelig priviligeret, for jeg har det godt, sover glimrende om natten, og har ikke nogen gener udover at jeg godt kan mærke det tynger mere nu.

Mit blodsukker og min blodprocent har dog været for lav det sidste stykke tid, så tager noget mere jern end anbefalet, og min læge har sagt at jeg skal spise mere og hyppigere - men det er jo ikke et dårligt råd ;) Har taget ca 9-10 kg på, og min læge synes det er lige i underkanten, da flere i min størrelse åbenbart tager 20-25 kg. på (min startvægt var 54 kg). Det har jeg nu ingen intention om, og når baby har det fint er det helt ligegyldigt. Så jeg har selvfølgelig lyttet til min læge, og efter en lang gåtur her til formiddag har jeg lige spist en gammeldags fastelavnsbolle fra Lagkagehuset - hvis nogen af jer bor i nærheden af en, så kan de altså virkelig godt anbefales :D

Desværre har jeg haft en streptokok infektion, som gør at jeg skal have penicillin under fødslen og tilbringe et par døgn til observation efterfølgende. Jeg er ikke så vild med det, da den penicillin jo også gør det af med de gode bakterier for barnet, men vil selvfølgelig ikke løbe nogen risiko, så sådan må det være.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

36+3

Indlægaf MissHindenburg » 25. jan 2019, 12:29

Jeg gik på barsel i tirsdags - og har så efterfølgende kunne bruge mine dagtimer på at få fod på det der barselsdagpengehalløj - for min arbejdsgiver har lavet fejl i indberetningen af eindkomst og og og og....argh jeg kunne blive ved!
Udbetaling Danmark er mega søde at snakke med, så forhåbentlig får jeg en opklaring i næste uge og kan få sendt ansøgningen om barselsdagpenge afsted uden fare for at den bliver afvist eller andet gøgl.

Jeg var forbi mit job torsdag til social-morgenkaffe, hvor jeg havde rundstykker og romkugler med, det var så hyggeligt og jeg fik en lille gave. Jeg tudbrølede hele vejen hjem i bilen. Shit jeg kommer til at savne at gå på arbejde, savne mine kolleger, jeg er øv over at gå glip af sommeren(vores højsæson) og jeg er en lille bitte smule bange for at blive "glemt" -> Alle de følelser fik jeg jo så herre-dårlig samvittighed over at have, for jeg skal jo have et barn og det har vi forsøgt på i SÅ mange år osv., så jeg følte mig som en mega dårlig mor, på forhånd! Ungen er ikke engang ude endnu! :stoned:
Jeg bliver bims af de her hormoner! :rulle:

Kakro05 skrev:MissHindenburg: spændende hvornår baby kommer, selvom høn vel gerne må blive inde et par uger endnu.

Sjuskemor: Det lyder som om at du nok burde tage til Fys. Det må virkelig være hårdt at lide af bækkensmerter.


Hun må meget gerne blive derinde et par uger endnu, jeg har ikke rigtig tid til at hun kommer anstigende lige nu. :lol:

didaa skrev:Jeg har så først opdaget denne tråd nu her, hvor det virkelig er på falderebet. Men vil da gerne bidrage lidt og læse med alligevel den sidste tid :)

Jeg er 37+5 i dag (termin 10.2), er andengangs gravid og venter en dreng som vi også har i forvejen. Jeg føler mig virkelig priviligeret, for jeg har det godt, sover glimrende om natten, og har ikke nogen gener udover at jeg godt kan mærke det tynger mere nu.

Mit blodsukker og min blodprocent har dog været for lav det sidste stykke tid, så tager noget mere jern end anbefalet, og min læge har sagt at jeg skal spise mere og hyppigere - men det er jo ikke et dårligt råd ;) Har taget ca 9-10 kg på, og min læge synes det er lige i underkanten, da flere i min størrelse åbenbart tager 20-25 kg. på (min startvægt var 54 kg). Det har jeg nu ingen intention om, og når baby har det fint er det helt ligegyldigt. Så jeg har selvfølgelig lyttet til min læge, og efter en lang gåtur her til formiddag har jeg lige spist en gammeldags fastelavnsbolle fra Lagkagehuset - hvis nogen af jer bor i nærheden af en, så kan de altså virkelig godt anbefales :D

Desværre har jeg haft en streptokok infektion, som gør at jeg skal have penicillin under fødslen og tilbringe et par døgn til observation efterfølgende. Jeg er ikke så vild med det, da den penicillin jo også gør det af med de gode bakterier for barnet, men vil selvfølgelig ikke løbe nogen risiko, så sådan må det være.


Bedre sent end aldrig (eller hvad man nu siger :lol: ) - velkommen :kys:

Jeg døjer også lidt med blodprocenten og tager også dobbelt dosis jern af hvad jeg plejer (jeg fik jern før graviditeten også), så det er ved at være en ret heftig dosis, min mave er godt nok noget øv over det, men det er rart snart at kunne se en ende på lige "det" problem...

Du har iøvrigt helt ret med de der gl.dags fastelavnsboller fra lagkagehuset :ivrig: De er mega gode!

godtnavn skrev:Nå, her varede perioden kun med kvalme men uden opkastninger kort, nu er jeg igen begyndt at kaste alt op. Har fået kvalmestillende piller som virker, dog ikke så godt når jeg får dem kastet op... ....
Det er fandme op af bakke lige nu da jeg virkelig havde håbet at være frisk til at starte om 1½ uge, men de sidste dage er det bare gået den forkerte vej :(

:ae: Øv det kvalme lyder godt nok belastende - jeg var meget plaget af det indtil slutningen af 2. trimester cirka, jeg fandt aldrig rigtig en løsning som virkede 100%, men jeg fik akupunktur cirka hver 10. dag, jeg bildte mig selv ind at det, sammen med det kvalmestillende, havde en lille effekt. Nogle dage var bedre end andre og der kunne jeg så få nogen indenbords uden at det kom op igen - men øv hvor var/er jeg led ved mad
Hvis ikke du allerede har forsøgt med det, så var det måske værd at prøve med noget akupunktur, hvis du har mulighed og overskud til det. (edit: nu kommer jeg pludselig i tvivl om, om jeg har skrevet noget til dig vedrørende akupunktur allerede, i så fald så skal du altså bare ignorere det her fuldstændigt!)
Jeg krydser fingre for at det måske snart går væk igen for dig!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. jan 2019, 13:01

Misshindenburg: Det er dog imponerende hvor dårlige arbejdsgivere er til det der med barselsdagpenge, her gik det også helt galt sidst med mandens, og jeg synes så ofte man hører om fejl i de der indberetninger. Godt du har lidt barsel til at få styr på det :lol:

Prøvede akupunktur i sidste graviditet uden det virkede, så det gider jeg ikke smide penge efter igen. Jeg har mest lyst til at leve af salat, og andre rå enkle ting, men med en datter der spiser mest når vi laver sammenkogte retter og slet ikke gider rå grøntsager som andet en snacks (der kører hun dem så ned, så forstår ikke hvorfor rå grøntsager kun er fabelagtige alle andre steder end ved spisebordet i køkkenet) så er det sjældent vi får det, er dog begyndt at lave specialmad til mig, eller manden er, ofte kaster jeg op af lugten af mad, så hans tår for det meste madlavning.
Men egentlig føler jeg mig bare heldig at jeg fik et par uger uden opkast, det fik ejg ikke i sidste graviditet. Og for at se positvit på det stiger min vægt ikke så meget :lol: Ej tog sgu gerne et par ekstra kg for at slippe for opkast ;) Der er røget to kg den sidste uge, så jeg mangler helt sikkert væske grundet opkast, så det kæmper jeg lidt med i dag, har også holdt 2 kiwier nede i dag! I går røg alt op, dog den ene gang gik der næsten 1 time efter måltidet, så der tænker jeg jeg fik optaget en masse næring, de andre gange er det kommet op midt under måltidet, jeg er charmerende at spise med :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. jan 2019, 23:25

Efter nogle dage hvor al mad er kommet retur har jeg ikke kastet op siden frokost! Så har fået kartofler, lille stykke lasagne, popcorn (følte mig modig, de er klamme at kaste op) og en rugbrødsmad her til aften! Og jeg tror jeg snupper en kiwi om lidt, gal man er sulten efter nogle dage stort set uden mad :lol:

Jeg skal have ringet til lægen og snakket om sygemelding i næste uge, havde håbet det ikke blev nødvendigt men pt ser det ud til det er den vej jeg må gå desværre.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 26. jan 2019, 05:35

godtnavn skrev:Efter nogle dage hvor al mad er kommet retur har jeg ikke kastet op siden frokost! Så har fået kartofler, lille stykke lasagne, popcorn (følte mig modig, de er klamme at kaste op) og en rugbrødsmad her til aften! Og jeg tror jeg snupper en kiwi om lidt, gal man er sulten efter nogle dage stort set uden mad :lol:

Jeg skal have ringet til lægen og snakket om sygemelding i næste uge, havde håbet det ikke blev nødvendigt men pt ser det ud til det er den vej jeg må gå desværre.

Hvis jeg havde haft en graviditet som din, så havde jeg kun fået et barn, det er jeg temmelig sikker på. Hatten af for at du tager det hele med så ophøjet ro. Jeg havde svælget i selvmedlidenhed - også selvom jeg godt ved, at det ikke hjælper en dyt :genert:
5
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2019, 19:09

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Efter nogle dage hvor al mad er kommet retur har jeg ikke kastet op siden frokost! Så har fået kartofler, lille stykke lasagne, popcorn (følte mig modig, de er klamme at kaste op) og en rugbrødsmad her til aften! Og jeg tror jeg snupper en kiwi om lidt, gal man er sulten efter nogle dage stort set uden mad :lol:

Jeg skal have ringet til lægen og snakket om sygemelding i næste uge, havde håbet det ikke blev nødvendigt men pt ser det ud til det er den vej jeg må gå desværre.

Hvis jeg havde haft en graviditet som din, så havde jeg kun fået et barn, det er jeg temmelig sikker på. Hatten af for at du tager det hele med så ophøjet ro. Jeg havde svælget i selvmedlidenhed - også selvom jeg godt ved, at det ikke hjælper en dyt :genert:


Flere i min familie har haft både graviditeter som min, og mere normale graviditeter, så havde satset på det blev bedre denne gang... Men jeg er altså ikke den bedste udgave af mig selv som gravid, jeg er mere sur, så jeg tror manden glæder sig til efter fødslen. Det er helt fjollet, men sidste gang blev der ryddet mere op og lavet lækre mad efter fødslen end før :lol: Så håber det bliver sådan igen, for her er godt nok kaos :genert: Heldigvis skal vi have ordnet hele lejligheden om en måned da vi får gæster til datterens fødselsdag der, gjorde vi ikke det ville det sikkrt sejle helt til fødslen...
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 28. jan 2019, 09:43

Godtnavn: Godt at du bliver sygemeldt. Det lyder virkelig hårdt.

didaa: velkommen til...bedre sent end aldrig :D.

Min ømme plukkeveer er forsvundet som dug fra solen, nu er det kun perioder med nogle seriøse ligament smerter. Kan de passe de gør meget mere nas anden gang? :gruble: :lol:
Jeg har så også reddet mig en gang influenza.....i dag kan jeg heldigvis nogenlunde holde mad nede, så det går den rigtige vej.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 28. jan 2019, 09:55

Jeg synes også mine ligementsmerter gør mere ondt, her anden gang. Har også allerede ondt i bækkenet, her 17+1. Det startede først senere, da jeg ventede min søn :gruble:

Min kvalme er dog stort set væk (7-9-13), det er jeg mega glad for.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 28. jan 2019, 15:01

Jeg har fået mig et praktikforløb (hvad hedder de der tre måneders forløb man skal igennem når man er på kontanthjælp? Kan ikke huske det, så jeg har bare kaldt det praktik) på min gamle produktionsskole, som var de første af de mange steder jeg har ledt som gerne ville have mig. Det har der jeg lærte at lave mad som 17-18-årig, og jeg var så glad for at være der, og så er det endda min gamle lærer fra dengang der stadig er der. Jeg glæder mig faktisk, selvom jeg ved det bliver lidt hårdt at skulle stå og lave mad hver dag med min dumme ryg.

Og så er nakkefoldsscanningen om en uge, og jeg er mere spændt end nervøs, jeg føler det er godt og har en god fornemmelse af graviditeten. Bare der ikke er to, det kan jeg ikke rigtig overskue, selvom jeg nok skulle kunne glæde mig over det alligevel.

Og så er min kvalme og træthed virkelig på retur, næsten væk, og det er sgu dejligt. Mine cravings indebærer dog også nogle lidt skægge ting lige pt: skrællede gulerødder, mangoer, kold iceberg uden noget andet og solsikkerugbrød med tartex (vegansk smørepålæg) og agurk i skiver.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 28. jan 2019, 23:27

Agentpixie: Hvor lækkert at kvalmen allerede er på vej væk! Jeg er kun lidt misundelig ;) MEn øv med bækkenet, det bliver en lang graviditet hvis det skal drille hele vejen :( Jeg kan anbefale øvelser i vand, det synes jeg hjalp rigtig meget på ryg/lænd sidst, det skader jo ikke at prøve :)

Sjuskemor: Tillykke med praktikforløbet! Selvom det bliver hårdt så lyder det som et godt sted, og når du nu kender den anden underviser mon ikke så det er nemmere at bede om lidt hensyn hvis det bliver meget slemt nogle dage? Og held og lykke med scanningen, det er så hyggeligt at se babyen til nakkefold, det er jo helt rigtige mennesker der :) Jeg har også haft en ting med mangoer og rugbrød (et bestemt som faktisk også er solsikke) så jeg synes det er meget normale cravings :P Og lige nu har du givet mig lyst til tartex, det har jeg ikke fået siden jeg var barn, tror jeg må ud og købe noget i morgen hvis jeg har det godt :)


Jeg har de sidste dage erfaret at selvom kvalmen er værst om aftenen så kan jeg nemmere holde mad nede der. Har intet fået hele dagen, som i at jeg kastede op så snart mad var på vej ned i halsen, men her til aften har jeg spist et stykke brød, en avocado, en is og en skål granatæblekerner. Spiser jeg en lillet ing af gangen med ½ times mellemrum bliver det nede om aftenen trods den slemme kvalme, det er fandme lækkert! Dog kan jeg slet ikke ting med højt proteinindhold, og slet ikke æg, prøvede at skjule æg i noget mad i håb om at få protein, resultatet blev at det kom retur... Skal dog have lavet nogle deller med grøntsager, kikærtemel og æg til datteren en af de næste dage som nem snack at have på frost, så der prøver jeg lige igen kunne være det går når der er så lidt æg i, og kikærtemelet gør vel også lidt godt for proteinindholdet :)
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 29. jan 2019, 16:12

godtnavn skrev:Agentpixie: Hvor lækkert at kvalmen allerede er på vej væk! Jeg er kun lidt misundelig ;) MEn øv med bækkenet, det bliver en lang graviditet hvis det skal drille hele vejen :( Jeg kan anbefale øvelser i vand, det synes jeg hjalp rigtig meget på ryg/lænd sidst, det skader jo ikke at prøve :)

Sjuskemor: Tillykke med praktikforløbet! Selvom det bliver hårdt så lyder det som et godt sted, og når du nu kender den anden underviser mon ikke så det er nemmere at bede om lidt hensyn hvis det bliver meget slemt nogle dage? Og held og lykke med scanningen, det er så hyggeligt at se babyen til nakkefold, det er jo helt rigtige mennesker der :) Jeg har også haft en ting med mangoer og rugbrød (et bestemt som faktisk også er solsikke) så jeg synes det er meget normale cravings :P Og lige nu har du givet mig lyst til tartex, det har jeg ikke fået siden jeg var barn, tror jeg må ud og købe noget i morgen hvis jeg har det godt :)


Jeg har de sidste dage erfaret at selvom kvalmen er værst om aftenen så kan jeg nemmere holde mad nede der. Har intet fået hele dagen, som i at jeg kastede op så snart mad var på vej ned i halsen, men her til aften har jeg spist et stykke brød, en avocado, en is og en skål granatæblekerner. Spiser jeg en lillet ing af gangen med ½ times mellemrum bliver det nede om aftenen trods den slemme kvalme, det er fandme lækkert! Dog kan jeg slet ikke ting med højt proteinindhold, og slet ikke æg, prøvede at skjule æg i noget mad i håb om at få protein, resultatet blev at det kom retur... Skal dog have lavet nogle deller med grøntsager, kikærtemel og æg til datteren en af de næste dage som nem snack at have på frost, så der prøver jeg lige igen kunne være det går når der er så lidt æg i, og kikærtemelet gør vel også lidt godt for proteinindholdet :)

Jeg spiser jo jævnligt mango, gulerødder, salat og andet frugt og grønt, faktisk dagligt haha, men decideret at sidde gennem en putning og bare tænke på gulerødder, det har jeg sgu aldrig gjort før, må jeg ærligt indrømme. Og tartex er min yndlingspålæg, men jeg har aldrig spist det hver dag. Forrige uge gik min craving amok, og jeg bestilte 16 tuber over nettet. Så jeg har ihvertfald nok, indtil videre.
1

Tilbage til "Graviditet"