Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 340
Likede indlæg: 3243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 15. maj 2019, 20:39

godtnavn skrev:Min første lægebesøg var også bare at udfylde vandrejournal, tage en blodprøve, tisse og så gå hjem. Men nu havde vi heller ingen spørgsmål, hvis vi havde haft spørgsmål eller andet ville det måske ikke have føltes som spild af tid. Jeg synes faktisk også de fleste jordemødrebesøg har været spild af tid, altså det er da rart at få tjekket urinen men ellers får jeg ikke rigtig noget ud af det. Men jeg tager afsted fordi det jo vil være ærgeligt ikke at opdage hvis der nu var noget, men kunne lige så godt stixe urinen derhjemme føler jeg.

Overvejer også at aflyse jordemoderen på mandag, for skal også til fødselslæge mandagen efter hvor de jo tjekker urinen, omvendt aner jeg ikke om der sker mere til jordemoder lige før termin? Så langt nåede jeg jo aldrig sidst :)

Måske vil hun mærke indvendigt hvordan det hele står til, men ellers var det for mit vedkommende, at JM skønnede vægt på barnet, målte symfysemål, mærkede hvordan baby lå, lyttede hjertelyd, tog blodtryk og noterede en vægt. Og ellers hvis der var noget jeg gerne ville snakke om.
0
godtnavn
Kort karma: 520
Likede indlæg: 4695

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 20:44

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Min første lægebesøg var også bare at udfylde vandrejournal, tage en blodprøve, tisse og så gå hjem. Men nu havde vi heller ingen spørgsmål, hvis vi havde haft spørgsmål eller andet ville det måske ikke have føltes som spild af tid. Jeg synes faktisk også de fleste jordemødrebesøg har været spild af tid, altså det er da rart at få tjekket urinen men ellers får jeg ikke rigtig noget ud af det. Men jeg tager afsted fordi det jo vil være ærgeligt ikke at opdage hvis der nu var noget, men kunne lige så godt stixe urinen derhjemme føler jeg.

Overvejer også at aflyse jordemoderen på mandag, for skal også til fødselslæge mandagen efter hvor de jo tjekker urinen, omvendt aner jeg ikke om der sker mere til jordemoder lige før termin? Så langt nåede jeg jo aldrig sidst :)

Måske vil hun mærke indvendigt hvordan det hele står til, men ellers var det for mit vedkommende, at JM skønnede vægt på barnet, målte symfysemål, mærkede hvordan baby lå, lyttede hjertelyd, tog blodtryk og noterede en vægt. Og ellers hvis der var noget jeg gerne ville snakke om.

Alt det bliver gjort ved fødselslægen en uge senere, eller, der bliver vægten vurderet via skanning og ikke via at mærke på maven. Derfor tænker jeg det er lidt spild. Omvendt skal jeg ikke andet mandag, så måske jeg bare tager afsted alligevel :lol: Da hun gav mig tiden var hun lidt "ja du aflyser bare hvis du ikke finder den nødvendig men nu har du en tid" tror også hun føler sig lidt overflødig fordi jeg får tjek hver 4. uge hos fødselslægen her mod slutningen grundet svangerskabsforgiftning sidst :)
1
Kakro05
Kort karma: 68
Likede indlæg: 422

Indlægaf Kakro05 » 16. maj 2019, 06:13

Kerrigan skrev:
Rapfisk skrev:
Kerrigan skrev:6+5
Det går okay. Jeg har min første lægetid i eftermiddag.

Det går lidt bedre, mindre kvalme i det daglige, nu får jeg til gengæld kvalme af lugte. I går måtte jeg rykke mig da en af mine klassekammerater spiste en falafelrulle.

Jeg kan ikke lade være med at være en lille smule bekymret når symptomer ændrer sig, tror først at jeg sådan rigtigt kan slappe lidt af og nyde graviditeten når jeg er forbi 1. trimester.

Det kender jeg godt - og sådan set også her i 2. trimester, hvor der nærmest ikke er symptomer (jeg skal endda passe på, jeg ikke drikker for meget kaffe).

Men måske er det meget godt, at man ikke rigtig kan forholde sig til det endnu. Det hjalp i hvert fald mig lidt til at fokusere på andre ting end lige gravidieteten (arbejde m.m.).

1. lægesamtale - det er da en milepæl :) (selv om der ikke sker ret meget, som er interessant).

Ja, der skete ikke så meget.
Urinprøve, vægttjek, blodtryk. Mit blodtryk var markant lavere end det plejer :8:, det er åbenbart meget normalt i 1. trimester. Og ny tid til uge 9.

Min kæreste vil med til det hele. Elsker at han er så engageret.

Skønt med en engageret far og kæreste.
D har været med til det jeg synes gav mening i begge graviditer. Jeg tror han var med da jeg fik lavet vandrejournal første gang. Men ellers primært scanninger og fødselsforberedelse . Jeg synes ikke selv jeg har fået særlig meget ud af bla lægebesøg og jordmor, så det har jeg klaret selv. Pånær da der skulle lægges fødselsplan denne gang. Men vi er jo alle forskellige og jeg det er virkelig dejligt med en partner der bare gerne vil det hele.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 16. maj 2019, 07:17

Luna har lært hun ikke må kravle over min mave, det gjorde hun altid før jeg blev gravid når hun skulle forbi mig i sengen. Det er rigtig godt da hun godt kan være lidt vild, men i går aftes fik hun lige givet mig et knæ i skambenet da hun skulle over mig, og jeg kan seriøst næsten ikke gå nu. Det gør jo sygt ondt! Begyndte også at græde da det skete i går :genert: Håber virkelig det går hurtigt over, jeg synes jeg vraltede nok før og det er bestemt ikke blevet bedre, min mand må være så stolt af at følges med mig :lol:

Min mave er altså også enorm nu! Prøv lige at se! Tag jer ikke af vasketøjet der har indtaget sofaen i baggrunden, jeg burde virkelig lægge tøj sammen... Men jeg har nu en kjole maven kan være i til konfirmationen i morgen :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1074
Likede indlæg: 9216

Indlægaf Rapfisk » 16. maj 2019, 12:38

Lillebøf lever :dåne:

Var til jordemoder i dag og fik mærket livmoderen, målt symfyse (det troede jeg ikke, de gjorde så tidligt?) og lyttet til hjertelyd. Den lille sparkede til doppleren :lun:

Ih, hvor jeg altså elsker den lille spire :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
11
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
SjuskeMor
Kort karma: 16
Likede indlæg: 85

Indlægaf SjuskeMor » 16. maj 2019, 19:39

Jeg havde virkelig håbet min ryg ikke ville drille mere end den allerede gjorde. Det holdt så ikke, scheisse, hvor har jeg haft ondt i dag. Tror det er min iskias der sidder dumt eller bliver klemt helt vildt, for det gør ondt fra midt på ryggen i venstre side og helt ned til knæet. Kan knap nok støtte på benet når det er så slemt. Jeg tror måske jeg har lavet for meget, cyklet, gået og slæbt ting, og forhåbentlig er det bedre hvis jeg får slappet lidt af. Ikke at jeg får slappet af hen over weekenden, men det er vel tanken der tæller. Til gengæld har vi købt verdens største pose bland selv slik til weekenden, og der er is i fryseren, og chokolade og snacknødder og frugt. Så om ikke andet kan jeg snacke mig i godt humør, hvis intet andet hjælper :D
1
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 16. maj 2019, 20:23

Er jeg den eneste, der venter spændt på at høre fra xXx? :genert:
3
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 11
Likede indlæg: 296

Indlægaf Kerrigan » 17. maj 2019, 13:57

Jeg vidste slet ikke at man kunne være så udmattet.
Timingen er mildest talt elendig, jeg har fire eksaminer den næste måned. Jeg er i gang med en as we speak, der er deadline i næste uge.

Har I nogle gode råd?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1074
Likede indlæg: 9216

Indlægaf Rapfisk » 17. maj 2019, 14:15

Kerrigan skrev:Jeg vidste slet ikke at man kunne være så udmattet.
Timingen er mildest talt elendig, jeg har fire eksaminer den næste måned. Jeg er i gang med en as we speak, der er deadline i næste uge.

Har I nogle gode råd?

Få tjekket dine depoter af jern og D-vitamin (jern er vist standard i de test, du har fået hos lægen).

Og ellers, arbejd ude af huset. Jeg ville ikke have været vågen de første 13 uger, hvis jeg ikke havde været på arbejde.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
AgentPixie
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2640

Indlægaf AgentPixie » 17. maj 2019, 14:31

Zonta skrev:Er jeg den eneste, der venter spændt på at høre fra xXx? :genert:

Jeg er også spændt! Terminstråden er en evig cliffhanger :lol:
Også hvordan det går med Godtnavn - nåede hun mon til konfirmation eller ej :slem:
0
G’dew.
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 17. maj 2019, 14:37

AgentPixie skrev:
Zonta skrev:Er jeg den eneste, der venter spændt på at høre fra xXx? :genert:

Jeg er også spændt! Terminstråden er en evig cliffhanger :lol:
Også hvordan det går med Godtnavn - nåede hun mon til konfirmation eller ej :slem:

Ja!!! :ninja:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 11
Likede indlæg: 296

Indlægaf Kerrigan » 17. maj 2019, 15:10

Rapfisk skrev:

Har I nogle gode råd?

Få tjekket dine depoter af jern og D-vitamin (jern er vist standard i de test, du har fået hos lægen).

Og ellers, arbejd ude af huset. Jeg ville ikke have været vågen de første 13 uger, hvis jeg ikke havde været på arbejde.

Jeg arbejder ud af huset, jeg tager på uni hver dag, der er alt for mange sidespring derhjemme. :genert:
Jern- og D-vitamin plejer at være i orden, jeg er (var) bloddonor og plejer at tage D-vitamin året rundt (og ret høje doser, da jeg absorberer det virkelig dårligt).
Jeg er allerede lidt bekymret for om de 10mg der er i min multivitamin vil være nok, især henover efterår og vinter. Min læge sagde de nok skulle øje med tests.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
xxx---xxx
Kort karma: 73
Likede indlæg: 311

Indlægaf xxx---xxx » 17. maj 2019, 20:30

Kerrigan skrev:
Rapfisk skrev:

Har I nogle gode råd?

Jeg arbejder ud af huset, jeg tager på uni hver dag, der er alt for mange sidespring derhjemme. :genert:
Jern- og D-vitamin plejer at være i orden, jeg er (var) bloddonor og plejer at tage D-vitamin året rundt (og ret høje doser, da jeg absorberer det virkelig dårligt).
Jeg er allerede lidt bekymret for om de 10mg der er i min multivitamin vil være nok, især henover efterår og vinter. Min læge sagde de nok skulle øje med tests.

Pip fra en tidligere deltager.

Jeg var voldsomt træt de første 12 uger.
Så træt at jeg faldt i søvn midt i samtaler om aften hvis den var over kl 20. Det var skrækkeligt.

Men det blev bedre da jeg nåede omkring uge 10-12 mener jeg.
Så der er håb.

Håber du bare dine eksamener ;)
1
SjuskeMor
Kort karma: 16
Likede indlæg: 85

Indlægaf SjuskeMor » 17. maj 2019, 21:11

Har I nogle gode råd?

Ikke for at være lyseslukker i forhold til de andre, men jeg er ikke blevet mindre træt, nu med 12 uger til termin. Men jeg har også 3 børn i forvejen, så det gør nok en forskel. Jeg har så sent som i dag sovet 1,5 time on/off med lyset tændt og døren åben og tre drenge hoppende og råbende (to af dem spillede Playstation, ved ikke helt hvad den sidste lavede :D), og alligevel sov jeg fordi jeg er TRÆT!
1
godtnavn

37+6

Indlægaf godtnavn » 18. maj 2019, 09:12

Jeg tænker xxx må have født nu, men glæder mig til at høre hvordan det gik :)

Jeg har ikke født, tilgengæld har jeg fået ondt i halsen, virkelig meget væske i fødderne og de sindssygeste smerter i symfysen, samt det alve tal i mit blodtryk er steget meget, omend stadig under grænsen. Så nu må baby gerne komme meget snart! Jeg husker det som jeg fødte 38+2 sidst, så jeg har snakket slået min gravid-rekord :lol:

Ej det var sgu hårdt at være til konfirmation! Selvom jeg virkelig prøvede at tage det med ro så var det bare mange timer man gik, stod og sad, ud på den tidlige aften lånte jeg konfirmandens værelse (de holdt det i et telt i haven) og fik lige 45 minutters lur, men er stadig helt smadret i dag. Mkine fødder var også meget hævede i går aftes, og har de ondeste symfysesmerter der gør jeg nærmest ikke kan gå idag. Vågnede 3 gange i nat ordi det gjorde så ondt når jeg vendte mig om i sengen...

Lige nu er mand og datter uden og købe alt muligt lækkert, deriblandt ananas og hveder (dem glemte vi at få i går grundet konfirmationen) så i dag skal bruges på afslapning og lækker mad, og så forhbåentlig en datter der er nem og bare vil lege hjemme, men hun blev vidst lidt overstimuleret i går så der er håb om at hun ogås nyder en hjemmehyggedag og ikke insisterer på legeplads senere... Kryds fingre!
0

Tilbage til "Graviditet"