Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Nomnom
Indlæg: 842
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1380

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Nomnom » 4. jul 2020, 16:39

Nomnom skrev:Vi havde en voksi til vores søn. Jeg købte den brugt og har været virkelig glad for den. Nu får vi snart en baby til og skal helt sikkert anvende voksien til efteråret/vinter igen. Skulle jeg købe igen ville jeg købe fra Sleepbag - synes den er så umådelig lækker, men også dyr. Især når man har en velfungerende voksi.


Jeg vil lige supplerer op med at vi brugte bærefunktionen fuldstændig som man ville bruge liften i en barnevogn. Til gengæld brugte vi ikke liften vi havde overhovedet.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7844
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11620

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Kerrigan » 4. jul 2020, 16:51

JoyNips skrev:Vi havde ikke og manglede det heller ikke til januarbarn. Vi brugte bare en ulddragt (fra Engel, vist) og dyne over.
Senere købte vi så en sleepbag og selvom den er lækker, så har jeg aldrig helt forstået hvorfor det skulle være så uundværligt med sådan en.

Her har baby godt kunne lide det med at blive bundet/svøbt i køreposen. Vi prøvede også dragt og dyne, det havde ikke samme effekt på hende.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Bergen
Indlæg: 7367
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12019

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Bergen » 4. jul 2020, 17:14

Jeg arvede en fin voksi men brugte den ikke. Vi var bare et dårligt match.
Jeg var rigtig glad for kørepose i klapvognen.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15467

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf HappyPaww » 4. jul 2020, 17:18

Hvis du beslutter dig for en Voksi, og er i nærheden sf København, har jeg en i meget fin stand til salg :D
1
Kanga
Indlæg: 2976
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3757

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Kanga » 4. jul 2020, 17:53

I øvrigt; vores søn blev opereret da han var 8 mdr. for en kraniedefekt. Sygeplejersken fortalte, at de havde mange småbørn med flade/fejlstillede baghoveder, fordi de lå i voksi med bærepladen i. Den anbefalede de, at man brugte sparsomt.
Jeg ved godt, at pladen skal være i, hvis man vil bære med voksi. Men babys bløde hoved kan tilsyneladende have svært ved at holde til det.

Kanga
1
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Flix » 4. jul 2020, 19:09

Vi har en Sleepbag. Den er virkelig lækker, blød og nem at vaske. Vi bruger den stadig ind imellem til den yngste på snart 3 i klapvognen. Vi startede med at arve en voksi, men jeg kunne slet ikke finde rundt i den, men det var også en meget gammel model. De er nok blevet nemmere at have med at gøre siden. Sleepbag er idiotsikker :D
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9002
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1058
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18422

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Mi55y » 6. jul 2020, 08:16

Vi købte en duniduo brugt med efterårs/forårsdyne samt sommerdyne - de kan så lægges dobbelt om vinteren, men det har aldrig været nødvendigt. Der var også bærplade med. Det hele kan vaskes og tørretumbles.

Vi har været meget glade for den. Især det forår, hvor hun sov 5 korte lure dagligt - der var det altså virkelig rart ikke at skulle pakke ind og ud af tøj.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 634
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 807

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 27. aug 2020, 09:23

Jeg kan se at Voksi har et par poser med dun (Urban og City). Nogle erfaringer med dem?

De virker lækre og lette ifht. Classic med ulddyne.
0
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4429
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10888

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf BlueBunny » 27. aug 2020, 10:54

Jeg elskede voksien.
Brugte den i liften, så havde ikke bæreplade.

Det særlig fantastiske er at når man er på besøg hos nogen, så kan den foldes ud, og vupti er der et blødt “lege”-tæppe.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Sof » 27. aug 2020, 12:20

Har brugt Sleepbag til min store, både i barnevogn (uden bæreplade dog) og klapvogn og været vildt glade for den.


Najell, er det en sleep carrier du tænker på? Måske jeg ikke har kigget nok på den, men tænker den mere som en lift-lift end “pose” som de andre.
0
Lys
Indlæg: 5976
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10794

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Lys » 27. aug 2020, 12:46

Pippi_Langstrømpe skrev:Jeg kan se at Voksi har et par poser med dun (Urban og City). Nogle erfaringer med dem?

De virker lækre og lette ifht. Classic med ulddyne.


Jeg har arvet en urban (tror jeg nok). Den er vist mere kørepose til klapvogn end den kan erstatte en lift, selv om den vel sagtens kan bruges i barnevogn også. Kan man få bæreplade til den?
0
Oak123
Indlæg: 2177
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4066

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Oak123 » 27. aug 2020, 13:16

Sof skrev:Har brugt Sleepbag til min store, både i barnevogn (uden bæreplade dog) og klapvogn og været vildt glade for den.


Najell, er det en sleep carrier du tænker på? Måske jeg ikke har kigget nok på den, men tænker den mere som en lift-lift end “pose” som de andre.


Ja du har ret i at Sleepcarrier er mere som en lift. Vi brugte den i stedet for en lift, det første halve år eller sådan noget. Men der skal stadig en dyne eller andet til for at have over de små.
1
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 634
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 807

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 28. aug 2020, 06:44

Lys skrev:
Pippi_Langstrømpe skrev:Jeg kan se at Voksi har et par poser med dun (Urban og City). Nogle erfaringer med dem?

De virker lækre og lette ifht. Classic med ulddyne.


Jeg har arvet en urban (tror jeg nok). Den er vist mere kørepose til klapvogn end den kan erstatte en lift, selv om den vel sagtens kan bruges i barnevogn også. Kan man få bæreplade til den?


Det ved jeg faktisk ikke :gruble:

Men vi har bestilt lift med barnevognen, så bæredelen er egentlig ikke så vigtig mere :)
0
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.
Lys
Indlæg: 5976
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10794

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Lys » 28. aug 2020, 07:35

Pippi_Langstrømpe skrev:
Lys skrev:
Pippi_Langstrømpe skrev:Jeg kan se at Voksi har et par poser med dun (Urban og City). Nogle erfaringer med dem?

De virker lækre og lette ifht. Classic med ulddyne.


Jeg har arvet en urban (tror jeg nok). Den er vist mere kørepose til klapvogn end den kan erstatte en lift, selv om den vel sagtens kan bruges i barnevogn også. Kan man få bæreplade til den?


Det ved jeg faktisk ikke :gruble:

Men vi har bestilt lift med barnevognen, så bæredelen er egentlig ikke så vigtig mere :)


Det var også bare til overvejelse. Hvis I ikke har brug for den funktion, er det jo ligemeget :)
0
Brugeravatar
Pippi_Langstrømpe
Indlæg: 634
Tilmeldt: 8. feb 2020, 14:04
Kort karma: 132
Likede indlæg: 807

Re: Voksi, Sleepbag, Najell - Erfaringer?

Indlægaf Pippi_Langstrømpe » 28. aug 2020, 09:04

Lys skrev:
Pippi_Langstrømpe skrev:
Lys skrev:
Pippi_Langstrømpe skrev:Jeg kan se at Voksi har et par poser med dun (Urban og City). Nogle erfaringer med dem?

De virker lækre og lette ifht. Classic med ulddyne.


Jeg har arvet en urban (tror jeg nok). Den er vist mere kørepose til klapvogn end den kan erstatte en lift, selv om den vel sagtens kan bruges i barnevogn også. Kan man få bæreplade til den?


Det ved jeg faktisk ikke :gruble:

Men vi har bestilt lift med barnevognen, så bæredelen er egentlig ikke så vigtig mere :)


Det var også bare til overvejelse. Hvis I ikke har brug for den funktion, er det jo ligemeget :)


Er du ellers glad for den?

Den virker lidt mere nem at bruge ifht. Classic, nu hvor der ikke er snore osv.
0
Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!

Ninjaen, september 2020.

Tilbage til "Graviditet"