Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf milisa » 19. jan 2018, 22:05

Kæresten og jeg forsøgte i pænt lang tid at få nr 2. Uden held. Generelt var der en del tærring på parforholdet, og en kort historie lang er, at vi droppede nr 2 for at arbejde på parforholdet og i erkendelsen af, at den tid, det ville tage, ville gøre, at vi blev alt for gamle ift, hvad vi nu definerer som "for gammel til børn".

Det var svært for mig at forlige mig med, fordi jeg følte, jeg svigtede mit barn og lod hende i stikken. Men det var sådan det var. Og som en sød debattør skrev til mig, så ville min datter nok hellere vælge glade forældre, som var sammen, end søskende! Men jeg syntes nu stadig at livet var noget hø. At det var så uendelig bittert, at tingene ikke lige havde flasket sig lidt mere i vores retning, for så kunne verden se så meget anderledes ud.

Anyways. Jeg råbte pik til livet og smækkede med døren og tudede ud ved kæresten.

Ja.

Jeg er så nu så meget gravid, at de to streger nærmest kom på testen, da jeg begyndte at overveje at tisse på pinden. Resultater er et par timer gammelt.

Og i eftermiddags skrev jeg under på kontrakten til verdens fedeste job. En kæmpe forfremmelse, lønstigning og ansvar. Med 8-10 ugers rejseaktivitet om året.

Og nu er jeg så fuldstændig rundt på gulvet. Vores liv skal åbenbart bare være én stor, elendig timing. Jeg kan ikke engang være glad. Tror jeg. Vores parforhold er mildest talt stadig ikke noget, der kører på skinner. Og hvad med mit nye job?

Jeg har ingen idé om, hvad jeg vil med det her. Nogen skal vist bare lytte. Fuck, jeg har lyst til et glas rødvin...
5
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf milisa » 19. jan 2018, 22:06

Jer, der kender mig i den dersens virkelige verden, klapper lige kaje, ing....?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Neenah » 19. jan 2018, 22:08

Ouch, den er svær :ae:

Hvad siger din kæreste til det?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf milisa » 19. jan 2018, 22:18

Neenah skrev:Ouch, den er svær :ae:

Hvad siger din kæreste til det?


Han er fantastisk. Rolig og beroligende. Hans mantra er, at vi finder ud af det. Forsøger at fortælle mig, at ingen nogensinde vil tro, jeg har forsøgt at narre nogen ift job - dels blev jeg headhuntet, dels har jeg knoklet, dels pendlere jeg 1.5 år til Kbh fra Aalborg, dvs var væk i hverdagene fra min datter var 1.5 - 3 år. Så han mener ikke, jeg ligefrem signalerer, at jeg har gået og planlagt det her. Men jeg ved ikke hvor farvet, han er ift, at abort for ham er absolut udelukket. Dvs, i hans øjne SKAL vi få det til at fungere. Han er ikke altid nem at få afkodet. Han er også typen, der lige venter og ser. Jeg må være 5-6 uger henne, så alt kan jo ske endnu, mener han.

Jeg vil lige tilføje, at jeg heller ikke tror, jeg anser abort som en mulighed. Lige nu er jeg nok bare lidt i panik. Og skrækslagen. Jeg er bange for, at vores forhold er for skrøbeligt til at klare barn nr 2. Jeg er bange for, hvordan min nye chef reagerer. Kan jeg varetage mine opgaver som gravid? Det ved jeg ikke engang. Jeg er bare generelt bange.
0
Tally-ho
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf achillaxedprune » 19. jan 2018, 22:18

Tillykke med graviditeten... det hele skal nok gå! :kys:

Der kommer sjældent et tidspunkt, hvor det er helt perfekt...så prøv i stedet at fokuser på det helt vidunderlige, nemlig, at I får et ønskebarn. Det er da en skøn ting... :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Zonta » 19. jan 2018, 22:22

Glem jobbet for en stund. Det skal nok løse sig!

Det vigtigste må være jeres parforhold lige nu. Kan det holde til et barn mere? Har I begge lyst til at få barnet? Hvor langt er I fra at være "i mål" med forholdet? Tror I begge to 100% på, at I kan komme tilbage på rette spor? Det tror jeg ville være et par lange, dybe snakke, jeg skulle have som det første.
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2018, 22:24

Det skal nok gå!

Tag et glas rødvin. Et enkelt skader ikke.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf DenBruneMunk » 19. jan 2018, 22:36

Synes det lyder som en positiv historie, i har forsøgt og nu kommer resultatet.

At der så åbner en dør til et job, det må fremtiden vise om holder, eller . Jeg ville mene barnet må være 1. prioritet, så ellers håbe du kan få /beholde det nye job og det som følger med.

Man kan godt rejse og overlade barnet til faren, måske dog ikke de første måneder, der må du håbe din arbejdsgiver kan se noget positivt i dette.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Juki » 20. jan 2018, 00:29

achillaxedprune skrev:Tillykke med graviditeten... det hele skal nok gå! :kys:

Der kommer sjældent et tidspunkt, hvor det er helt perfekt...så prøv i stedet at fokuser på det helt vidunderlige, nemlig, at I får et ønskebarn. Det er da en skøn ting... :)

Det tænker jeg også, uden at have personlig erfaring med graviditet.

Et evt. nyt, fedt job er ikke en umulighed at få/finde igen nu eller ude i fremtiden. Måske bliver det ikke samme type stilling som nu eller samme sted, men det er jo ikke det samme som at du ikke vil finde et andet godt job og blive glad for det også.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Sangius » 20. jan 2018, 06:17

Nu hvor I har parforholdet i fokus, så skal det nok gå. Det kommer ikke til at komme bag på jer, at det bliver hårdt. Så I må tage en beslutning om, hvad I gør, når the shit hits the fan, og livet spidser til som det nu har det med at gøre, når man har en lille ny.
Med forberedelse og vilje - så kan I godt klare det!
De fleste får ikke færre problemer af at gå fra hinanden, men derimod flere. Specielt hvis man er gået fra hinanden fordi livet er hårdt, og måske ikke så meget fordi man ikke er den rette for hinanden.

Tillykke med graviditeten. En barsel er kort, hurtigt overstået. Du kunne evt tage 9 måneder, og så kunne far tage de sidste 3 - det er også super godt for sammenholdet i ægteskabet.

Jeg krydser fingre og tæer for jer - jeg tror, at det hele nok skal blive godt.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Æble » 20. jan 2018, 09:11

Tillykke! Det er stort! Det er det du/I vil, det kommer bare til jer på en anden måde end i havde regnet med. Din mand har ret, i skal nok klare det. Du må forsøge dig så godt som du kan med det job der og se hvad der sker.

Forstår godt den lige skal sluges :kys:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf milisa » 20. jan 2018, 17:33

Ej men, I har jo sikkert ret!!!

Har det bedre i dag, selvom der stadig kommer lidt panikture.

Som æble sagde, så skal det nok lige sluges. Men gruer stadig for at sige det på arbejdet.
3
Tally-ho
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Filipai » 20. jan 2018, 19:29

Jeg var jo i en af dem der sagde at din datter hellere vil have glade forældre. Men helt ærligt, så tror jeg også i bliver gladere nu. Presset over at skulle lave barn nummer 2, uden succes har da helt 100 også været en kæmpe byrde for forholdet.
Det bliver sikkert skide hårdt med nyt arbejde oveni. Men du har vel skiftet til det fordi du synes det lyder mega fedt, og det må da klart også give samlivet en positiv indvirkning. Og det løser sig jo. Ja det er måske dårlig timing. Men efter barnet kommer du jo tilbage, og har masser af år og give den gas i!

Og så tag et glas rødvin, fødevareingeniøren approves, og gør det gerne med din mand, mens i glæder jer over at i sætter endnu et fantastisk væsen på jorden. Og så kæmpe tillykke for fanden da :kys:
4
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf milisa » 21. jan 2018, 11:29

Hehe, man skal måske lade være med at skrive indlæg i choktilstand! :lol:

Tusind tak for alle jeres virkelig søde indlæg. I har jo helt ret alle sammen. Kæresten og jeg har date i aften (MED rødvin!!), hvor vi lige skal vende det hele. Han snakker allerede om navne.... Jeg ved godt, han primært gør det for at berolige mig, men hey, det virker!!

Glæden er ved at tage over, panikken fortager sig så småt. Jeg er stadig temmelig smånervøs for at sige det til ny chef og ved ikke helt, hvad der er klogest at gøre ift det. Men nu tager vi én ting af gangen.

TAK igen alle sammen.
13
Tally-ho
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Det hjælper åbenbart at råbe pik og smække med døren....

Indlægaf Skralde » 21. jan 2018, 11:43

Det hele løser sig, det er jeg sikker på. Tillykke :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Graviditet"