Gravid udenfor livmoderen

Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 20. mar 2018, 20:16

FormerlyKnownAs skrev:
Muuh skrev:Det har været og er sådan set stadig en hård omgang både fysisk og følelsesmæssigt, jeg har virkelig følt mig lost i det hele og har manglet en form for retningslinje eller bare et eller andet at gå ud fra, fra sygehusets siden. Ikke en eneste gang er jeg blevet spurgt indtil hvordan jeg havde det, sådan følelsesmæssigt og ligegyldigt om det var planlagt eller ej, så er det stadig et liv der er gået tabt.
Har egentlig følt mig fuldstændig overladt til mig selv, uden rigtig at vide hvad der skulle ske. Har følt at de fra sygehuset side hele tiden ser tiden an og tager det som det kommer og selvfølgelig er man nød til at handle ud fra hvad prøverne viser, men har manglet nogen der har guidet mig igennem det her.



Det forstår jeg søreme godt. Jeg synes at de hsr håndteret det meget ufint. Jeg har sgu ondt af dig, både ift at mangle prof. guide, men især at du går igennem det. Det er hårdt fysisk og mentalt

Hvis jeg kan gøre det mindste siger du til. Du må såmænd også gerne få mit nr hvis det kan hjælpe men en snak.


Hvor er du bare søde :kys:

Lige nu prøver jeg bare at holde mig selv oppe. Tror ikke rigtig jeg tillader mig selv, at blive ked af det.

Det har været sindssygt hårdt for min krop, jeg føler mig fuldstændig drænet og samtidig har jeg vild dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtig har formået at lave alverdens herhjemme. Jeg har måtte melde ud til familien, at sønnens fødselsdag på søndag bare blir kaffe og kagemand fra bageren, da jeg simpelthen ikke kan overskue andet :genert: Det påvirker mig utrolig meget, da jeg jo egentlig ikke ønsker, at det skal gå udover min søn og jeg vil jo gerne fejre ham ordentligt, jeg har bare ikke energien til det. Min svigerinde har tilbud at bage boller, hvilket er vildt sødt af hende, jeg har bare svært ved at tage imod det. Får lidt den der, nu tager du dig lige sammen, selvfølgelig kan du godt selv bage boller til din søns fødselsdag.

Jeg tror det værste er overstået med hensyn til udskillelsen, min blødning er i hvert fald aftagende og det udflåd (småt trevlet tråd agtigt) der kommer nu er brunt og ikke mørkerødt, som det første der kom og det er heller ikke så voldsomt. Men hold nu op hvor er jeg øm i maven/underlivet. Det føles lidt som dagen efter en hård træning. Jeg får heldigvis ikke kramper/ svær menstruations smerter mere, men mere en slags muren.

I dag forsøgte jeg at gøre lidt rent, men måtte stoppe igen, fordi jeg er så øm og det bare gjorde det værre. Så får jeg dårlig samvittighed over det, hvilket udlukkende er noget jeg giver mig selv, min mand er meget forstående og har flere gange sagt, at det skal jeg ikke tænke på, jeg skal bare koncentrere mig om mig selv.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2018, 10:42

Muuh skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Muuh skrev:Det har været og er sådan set stadig en hård omgang både fysisk og følelsesmæssigt, jeg har virkelig følt mig lost i det hele og har manglet en form for retningslinje eller bare et eller andet at gå ud fra, fra sygehusets siden. Ikke en eneste gang er jeg blevet spurgt indtil hvordan jeg havde det, sådan følelsesmæssigt og ligegyldigt om det var planlagt eller ej, så er det stadig et liv der er gået tabt.
Har egentlig følt mig fuldstændig overladt til mig selv, uden rigtig at vide hvad der skulle ske. Har følt at de fra sygehuset side hele tiden ser tiden an og tager det som det kommer og selvfølgelig er man nød til at handle ud fra hvad prøverne viser, men har manglet nogen der har guidet mig igennem det her.



Det forstår jeg søreme godt. Jeg synes at de hsr håndteret det meget ufint. Jeg har sgu ondt af dig, både ift at mangle prof. guide, men især at du går igennem det. Det er hårdt fysisk og mentalt

Hvis jeg kan gøre det mindste siger du til. Du må såmænd også gerne få mit nr hvis det kan hjælpe men en snak.


Hvor er du bare søde :kys:

Lige nu prøver jeg bare at holde mig selv oppe. Tror ikke rigtig jeg tillader mig selv, at blive ked af det.

Det har været sindssygt hårdt for min krop, jeg føler mig fuldstændig drænet og samtidig har jeg vild dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtig har formået at lave alverdens herhjemme. Jeg har måtte melde ud til familien, at sønnens fødselsdag på søndag bare blir kaffe og kagemand fra bageren, da jeg simpelthen ikke kan overskue andet :genert: Det påvirker mig utrolig meget, da jeg jo egentlig ikke ønsker, at det skal gå udover min søn og jeg vil jo gerne fejre ham ordentligt, jeg har bare ikke energien til det. Min svigerinde har tilbud at bage boller, hvilket er vildt sødt af hende, jeg har bare svært ved at tage imod det. Får lidt den der, nu tager du dig lige sammen, selvfølgelig kan du godt selv bage boller til din søns fødselsdag.

Jeg tror det værste er overstået med hensyn til udskillelsen, min blødning er i hvert fald aftagende og det udflåd (småt trevlet tråd agtigt) der kommer nu er brunt og ikke mørkerødt, som det første der kom og det er heller ikke så voldsomt. Men hold nu op hvor er jeg øm i maven/underlivet. Det føles lidt som dagen efter en hård træning. Jeg får heldigvis ikke kramper/ svær menstruations smerter mere, men mere en slags muren.

I dag forsøgte jeg at gøre lidt rent, men måtte stoppe igen, fordi jeg er så øm og det bare gjorde det værre. Så får jeg dårlig samvittighed over det, hvilket udlukkende er noget jeg giver mig selv, min mand er meget forstående og har flere gange sagt, at det skal jeg ikke tænke på, jeg skal bare koncentrere mig om mig selv.


Øv, at du er så mast, men det er jo ganske forståeligt :ae: Og din mand har ret - prøv at give dig selv lov til at hvile i, at det er ok, at du lige nu kommer til kræfterne.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Æble » 21. mar 2018, 18:17

Ej muuh, det er altså helt ok ikke at kunne overskue at holde fødselsdag når man lige har aborteret! Synes du er lidt for hård ved dig selv. Giv dig selv lov til at være svækket og sørge. Ja for pokker du har mistet liv, uanset om det var planlagt, så var der kærlighed.

Få din mand til at hente den kagemand og sig til svigerinden at det vil være dejligt hvis hun bager boller. Hun vil sikkert endda elske at få lov at gøre noget for dig.

Mange kram.
11
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 18:48

Helt enig med de andre. Din svigerinde ville ikke tilbyde medmindre hun rent faktisk gad, så sig ja til det, og læg stoltheden lidt på hylden. Man må gerne lave ingenting og bare mentalt lade op efter sådan en omgang. Og når du ovenihatten har ondt, så giver det da ingen mening at du skal stadse rundt, når du både har sød mand og svigerinde der vil hjælpe.
Pas på dig selv Muuh :ae:
3
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 22. mar 2018, 12:00

Tak for alle jeres søde ord :kys:

Det lyder nok mærkeligt, men jeg kan bare mærke på mig selv, at jeg er nød til at bage de boller selv. Det betyder noget for mig, at kunne gøre det for min søn på hans fødselsdag. Min søn bliver 14 år og han har en ting med fødselsdagsboller, han spiser snild 5-6 hele boller og tømmer nærmeste alle fade. Tænker også at jeg på søndag har fået lidt mere energi og boller skal jo heldigvis laves af flere omgang, så kan slappe lidt af mens dejen hæver

Så kan jeg overlade alt andet til manden og gæsterne må bare finde sig i lidt rod
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 22. mar 2018, 15:40

Jeg har frygtet denne dag og jeg har flere gange i løbet af dagen overvejet at melde afbud til et klassearrangement jeg selv har været med til at arrangere. Jeg er kontaktforældre i begge mine børns klasser og i dag har vi et arrangement i ældstesønnens klasse, hvor vi skal snakke blå mandag.

Jeg orker det virkelig ikke, har ikke lyst til at skulle ud blandt mennesker og da slet ikke lyst til at være på. Jeg har tværtimod lyst til bare at gemme mig langt væk :genert: Men da jeg stort set har planlagt det hele, mig der står med alt kontakten til forældrene og mig der har lavet programmet, er jeg nød til at være der. Måske det er meget godt for mig, måske det kan skubbe lidt gang i mig.

Heldigvis har jeg nogle ret stærke piller pga min ryg, så jeg kan dæmre de værste smerter, for det vil jeg slet ikke kunne forholde mig til oven i alt det andet. Det er på med masken og det brede smil.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf ina » 22. mar 2018, 19:05

Har du slet ikke tid til en opfølgende scanning? Vurderer de ud fra blodprøver om du er ovre det eller hvordan?
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 23. mar 2018, 19:20

ina skrev:Har du slet ikke tid til en opfølgende scanning? Vurderer de ud fra blodprøver om du er ovre det eller hvordan?


På nuværende tidspunkt har jeg ingen tider, men lægen fra sygehuset ringer til mig mandag når det har de seneste svar på prøver, så håber jeg at jeg bliver klogere
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 27. mar 2018, 10:42

Mine blodprøver i går så fine ud, hcg tallet havde taget et pænt dyk nedad, men de kunne ikke afslutte mig før tallet var under 5, så skal have taget blodprøver igen næste uge, hvor tallet meget gerne skulle være under 5

Så ingen scanninger, medmindre tallet ikke falder yderligere
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. mar 2018, 10:45

Godt at høre at det går fremad. Det har været et langt forløb for dig.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 27. mar 2018, 10:51

FormerlyKnownAs skrev:Godt at høre at det går fremad. Det har været et langt forløb for dig.


Jeg bløder heldigvis ikke mere og den værste ømhed har lagt sig. Jeg kan godt mærke at min krop stadig er drænet, men synes klart det går fremad, så det ville være rart hvis de afsluttede mig på sygehuset næste uge, så det er helt overstået.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 14. apr 2018, 12:44

Jeg er begyndt at styrt bløde i dag og jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg lige bør ringe til skadestuen, for at høre om det er helt normalt at første blødning efterfølgende er så voldsom.
Jeg plejer slet ikke at bløde så meget og der kommer også en del klumper, så det bekymre mig lidt.
Mine sidste blodprøver så fine ud, så jeg er afsluttet på sygehuset.

Min ældste søn skal konfirmeres i morgen, så det er virkelig dårlig timing at jeg begynder at bløde. Håber i hvert fald at det har aftaget lidt inden i morgen :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2018, 19:09

Jeg blødte også kraftigt de første par mens efter abort, men jeg ville nu alligevel få det tjekket, hellere tjek det en gang for meget end en gang for lidt. Og hvor er det et barsk forløb du har været igennem.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Tibbler » 15. apr 2018, 20:03

Håber du klarede dagen uden for mange gener, og at sønnen havde en god dag
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gravid udenfor livmoderen

Indlægaf Muuh » 16. apr 2018, 09:54

Tibbler skrev:Håber du klarede dagen uden for mange gener, og at sønnen havde en god dag


Det gjorde jeg og vi havde en skøn dag, lige efter sønnens hoved

Hele lørdagen styrt blødte jeg, aldrig har jeg blødt så voldsomt før. Søndag morgen blødte jeg stadig væk, så men det ebbede af i løbet af formiddagen og derefter blødte jeg næsten ikke og i løbet af dagen stoppede det helt.

Så dejligt at det bare var lørdag, der var slem, når nu det skulle være.
Jeg gik måske lidt oftere på toilet for at tjekke, bare for en sikkerheds skyld, men udover det, påvirkede det mig slet ikke ved selve konfirmationen.
6
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils

Tilbage til "Graviditet"