Jeg overvejer at få frosset nogle æg... Hvordan?

Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Jeg overvejer at få frosset nogle æg... Hvordan?

Indlægaf Purple » 8. apr 2018, 14:07

Jeg er netop fyldt 35 år, og har ingen børn. I en del år tænkte jeg, at jeg ikke ville have børn - men... de sidste 5 års tid, er det som om mine tanker har ændret sig. Det forholder sig dog således, at min kæreste - som har 2 børn fra tidligere forhold - ikke ønsker flere børn.

Da vi fandt sammen, der var det en snak vi havde - at hvis han ikke ønskede flere børn, så skulle han sige det - for så ville jeg "gå videre", da valget udelukkende skulle være mit, altså om jeg skulle have børn, og at jeg ikke ønskede at "han skulle tage valget for mig"..

De sidste par år har jeg vendt med ham flere gange, at jeg var begyndt at overveje mere og mere at få børn, og jo mere vi snakkede om det, - jo tydeligere blev det også for ham, at han ikke ønskede at få flere børn. Det gav han mig en klar melding på for omkring et halvt år siden. Jeg forstår ham godt, samtidig med at jeg blev lidt vred. Nu står jeg jo reelt i en situation der hedder sig, at:

1. Ønsker jeg børn, så skal jeg gå fra ham for at kunne gøre dette muligt. Hvem siger jeg møder én, som lige skal være far til min mulige kommende børn?

2. Bliver jeg ved ham, så er det uden børn - og vil jeg fortryde det?

Jeg elsker manden, og derfor er det et svært valg. Børn er ikke noget der har stået øverst på min liste, langt fra - men med alderen, så er jeg blevet mere og mere i tvivl. Familie-følelsen.. den rammer mig mere og mere :lun:

DERFOR.. har jeg nu tanker om, at jeg godt kunne finde på at få frosset nogle æg ned. Jeg var været ved gynækolog for ikke så længe siden, som faktisk fortalte mig, at der sad en del meget fine æg, og samtidig nævnte hun også for mig, at jeg skulle være obs på, at fra nu af ville "det kun gå ned af bakke" :)

Er der nogen herinde, som har erfaring med at få frosset æg ned? Så jeg har nogle i "banken" så at sige?

- og pris for det ligeledes? Har kunnet google mig til priser på ml. 3000,- og 25.000,- og der er jo en markant forskel der :8:

Jeg overvejer frysning, så jeg har nogle muligheder at trække på - jeg kan ikke beslutte lige nu og her, hvad der er det rette at gøre,- men jeg ønsker at sikre min mulighed i fremtiden, så godt jeg nu kan :blush2:

Jeg bor på Sjælland.
0
Maesling
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. sep 2016, 11:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Re: Jeg overvejer at få frosset nogle æg... Hvordan?

Indlægaf Maesling » 10. apr 2018, 16:57

CFC tager 21.000 for en stimulering. Afhængig af vore mange æg man vil have gemt/hvor sikker man vil være på gevinst kan man godt komme ud for at skulle igennem et par stimuleringer for at få en stor nok pulje.
Og de kan gemmes i 5 år
0

Tilbage til "Graviditet"