Amning

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Amning

Indlægaf twinkle » 2. aug 2018, 05:43

Zonta, husk på at det hele skal have lov til at synkronisere. Og så skal baby også have lov til at vænne sig til det hurtige nedløb :kys:

Det er 1000 gange nemmere med et ammebarn end flaskebarn. Fuck, jeg er træt af at sterilisere flasker, varme vand og mme, i stedet for bare at kunne hive babsen frem. Altså, man får det til at fungere og jeg synes ikke man skal opretholde amning for enhver pris (hvor det går ud over mor og baby), men når du har mælk nok synes jeg du skal give det lidt mere tid.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Amning

Indlægaf Zonta » 2. aug 2018, 06:47

Jeg vil også rigtig gerne amme - og heldigvis har natten været god! Tror det er sådan lidt to skridt frem og et tilbage med sådan en baby og sammen med hormoner kan det jo hurtigt blive lidt følelsesladet :genert: Men der er fine bleer og han begynder at være en anelse mere vågen :)

Vi har givet noget erstatning, men det gjorde vi også på anbefaling fra sygeplejersker da vi var indlagt. Det har dog kun været i kop og sprøjte for andre undgå sutteforvirring (er det ikke det det hedder? :blush: ). I og med, at han har gulsot, skal han jo gerne skylles godt igennem. Men han er begyndt at spise længere hos mig uden at gå kold og det er fedt!
Vi har også nusset fødder, mund, kinder, ryg osv., fjernet ham fra brystet (evt. helt væk og vækket ham) og lagt til igen og alt det. Men det er jo lidt svært når han har været svær at få en reaktion ud af, som gav mere end 2-3 sut på brystet uanset hvad vi gjorde..... Så er det nærmest umuligt at få ham til at spise nok :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Amning

Indlægaf Zonta » 2. aug 2018, 07:03

Har lige censureret min blege babs lidt, men se lige hvor skøn han er :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
24
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Amning

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2018, 07:30

Zonta skrev:Tak for svar, allesammen. Puha, jeg synes det er hårdt! Oveni alle hormonerne osv. går jeg fra at tænke "Det går så fint med amning" til "Fuck this shit, vi hopper på flasken i stedet for" (altså barnet, ikke os forældre :genert: ). En af grundene til at jeg bliver frustreret er også, at han viser tegn på at søge og sutte og når jeg så lægger ham til, så sutter han måske kun 2-5 minutter og det er jo ikke helt nok.
Vi havde lige her til aften hvor han blev lagt til 3 gange med en times mellemrum. Den første amning var noget skidt. Han gad ingenting. Så gav min mand lidt erstatning (med engangssprøjte). De to sidste amninger var super gode.

Jeg har fundet ud af, at mælken løber for sindssygt når jeg ammer - på begge bryster. Så jeg gør simpelthen det, at jeg tager bh og det hele af og ligger et håndklæde under brysterne, som kan tage alt det, der render ved siden af. Så slipper jeg for at skifte bh efter hver eneste amning. Og så får baby lige sådan et Cleopatra-mælkebad flere gange dagligt :lol2:

Synes allerede brysterne gør mindre ondt nu :kryds: Håber virkelig produktionen hurtigt tilpasser sig til hans forbrug! For selvom det selvfølgelig er så fedt med masser af mælk, så kan jeg allerede godt nu se lidt udfordringer ved at skulle amme udenfor hjemmet med sådan en fontæne jeg render rundt med :rulle:

Vi er i øvrigt også på obs for behandlingskrævende gulsot, så han har fået taget blodprøver dagligt siden han blev født. I går var tallet 312, i dag 315. Så vi skal da lige ind igen. Tror også det er derfor jeg er så opsat på at han får spist nok - fordi det er så vigtigt at hans krop kan blive skyllet igennem, så vi slipper for dét.


Mht aftenerne, så husk på de fussy evenings. Og med sutteriet, så er det jo ikke kun mad, amning repræsenterer. Det er også tryghed. Og nogen gange er det bare lige 2-5 minutters småsutten, liggen tæt og mors hjertelyd tæt på, som er behovet.

Og så lyder det jo heldigvis som om, at du har rigeligt med mælk. Selvom det er angstprovokerende, så husk: hvis der kommer nok ud i den anden ende og baby generelt tager på og virker til at trives (dermed ikke sagt at baby aldrig må være knotten), så er alt godt :)

Keep boobin' on :D
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Amning

Indlægaf twinkle » 2. aug 2018, 09:03

Hvor er han smuk, Zonta :dåne:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Amning

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2018, 09:37

Du skal da bare have ammeindlæg ind i den er BH. Jeg havde også så meget mælk at jeg dog godt kunne gennemvæde dem, men det andet bryst løber når du ammer på det ene, der kunne jeg slet ikke undvære. Og selv når jeg ikke ammede kunne de løbe.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Amning

Indlægaf Zonta » 2. aug 2018, 10:41

Shmartiesh skrev:Du skal da bare have ammeindlæg ind i den er BH. Jeg havde også så meget mælk at jeg dog godt kunne gennemvæde dem, men det andet bryst løber når du ammer på det ene, der kunne jeg slet ikke undvære. Og selv når jeg ikke ammede kunne de løbe.

Undskyld hvis jeg er lidt spids, men det tror du ikke jeg har prøvet? :genert: jeg går med dobbelt ammeindlæg på begge bryster konstant og når jeg går igang med at amme, så løber det så meget, at jeg gennemvæder to ammeindlæg og en halv bh :træt3: Ammeindlæg er på ingen måde nok.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Amning

Indlægaf Urtekussen » 2. aug 2018, 10:50

Det er jeg sikker på nok retter sig, så snart amningen kører.
Mener man siger det tager 2-3 uger, før det er etableret fuldstændigt.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Amning

Indlægaf Sangius » 2. aug 2018, 10:53

Mine bryster løb også i starten. Jeg kunne faktisk sidde med en kop under det bryst der ikke blev ammet ved, og samle mælken op. Så kunne vi give det i sonden senere - det kan sagtens holde sig på køl i et par dage :)

Det kunne du jo gøre, så kunne I give det i sprøjten? Så går det ikke til spilde :D

Det kan virkelig være død umuligt i starten det amning - men når det først kører, så kører det. Jeg har snart ammet i 2 år nu, og har ikke lækket mælk siden min datter var omkring et par måneder gammel.
Og til sidst var det kun et par dråber, når nedløbet gik i gang - dvs der kunne man sagtens bruge et ammeindlæg.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Amning

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2018, 11:00

Jeg kan stadig godt opleve at lække på det andet bryst mens jeg ammer her 18 mdr inde i vores ammeforløb. Og spontane nedløb. *suk*
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Amning

Indlægaf Sangius » 2. aug 2018, 11:02

JoyNips skrev:Jeg kan stadig godt opleve at lække på det andet bryst mens jeg ammer her 18 mdr inde i vores ammeforløb. Og spontane nedløb. *suk*


Øv. Træls :genert:

Jeg kan også mærke nedløb i tide og utide, men der kommer aldrig noget ud. Det er bare den der prikkende fornemmelse.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Amning

Indlægaf twinkle » 2. aug 2018, 18:21

Jeg bliver simpelthen nødt til at have et barn mere, bl.a. for at opleve det at amme :genert:
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1941

Re: Amning

Indlægaf In_your_eyes » 2. aug 2018, 18:37

Zonta skrev:
Shmartiesh skrev:Du skal da bare have ammeindlæg ind i den er BH. Jeg havde også så meget mælk at jeg dog godt kunne gennemvæde dem, men det andet bryst løber når du ammer på det ene, der kunne jeg slet ikke undvære. Og selv når jeg ikke ammede kunne de løbe.

Undskyld hvis jeg er lidt spids, men det tror du ikke jeg har prøvet? :genert: jeg går med dobbelt ammeindlæg på begge bryster konstant og når jeg går igang med at amme, så løber det så meget, at jeg gennemvæder to ammeindlæg og en halv bh :træt3: Ammeindlæg er på ingen måde nok.

Jeg ved ikke om du kender det, men jeg lærte at sætte en finger på brystvorten og trykke let. Det kunne i hvert fald stoppe det ved mig.
0
:pompom:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Amning

Indlægaf billiebean » 3. aug 2018, 10:41

Hvad er jeres erfaring med amning og vægttab?

Jeg havde fået indtryk af at amning nærmest var en mirakelkur mod graviditetskiloene, men her har vægten stået fuldstændig stille siden efter fødslen start juli, selv om jeg fuldammer minus natflaske. Det er rimelig demotiverende?

Jeg spiser ikke fuldstændig renset for fedt og sukker og mit aktivitetsniveau er ikke i top, men tænker over maden og går en tur med barnevognen ca. hver dag.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18048

Re: Amning

Indlægaf Mi55y » 3. aug 2018, 10:56

billiebean skrev:Hvad er jeres erfaring med amning og vægttab?

Jeg havde fået indtryk af at amning nærmest var en mirakelkur mod graviditetskiloene, men her har vægten stået fuldstændig stille siden efter fødslen start juli, selv om jeg fuldammer minus natflaske. Det er rimelig demotiverende?

Jeg spiser ikke fuldstændig renset for fedt og sukker og mit aktivitetsniveau er ikke i top, men tænker over maden og går en tur med barnevognen ca. hver dag.


Ingen erfaring her, men læste lige i går, at amning udskiller et appetitstimulerende hormon, som øger appetitten. Mælkeproduktionen skulle koste omkring 500 kalorier, men fordi man som ammende i gennemsnit indtager 330 kalorier mere end ikke-ammende, så tæres der ofte ikke så meget på fedtdepoterne.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"