Amning

Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1957

Re: Amning

Indlægaf billiebean » 3. aug 2018, 10:41

Hvad er jeres erfaring med amning og vægttab?

Jeg havde fået indtryk af at amning nærmest var en mirakelkur mod graviditetskiloene, men her har vægten stået fuldstændig stille siden efter fødslen start juli, selv om jeg fuldammer minus natflaske. Det er rimelig demotiverende?

Jeg spiser ikke fuldstændig renset for fedt og sukker og mit aktivitetsniveau er ikke i top, men tænker over maden og går en tur med barnevognen ca. hver dag.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 432
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6457

Indlægaf Mi55y » 3. aug 2018, 10:56

billiebean skrev:Hvad er jeres erfaring med amning og vægttab?

Jeg havde fået indtryk af at amning nærmest var en mirakelkur mod graviditetskiloene, men her har vægten stået fuldstændig stille siden efter fødslen start juli, selv om jeg fuldammer minus natflaske. Det er rimelig demotiverende?

Jeg spiser ikke fuldstændig renset for fedt og sukker og mit aktivitetsniveau er ikke i top, men tænker over maden og går en tur med barnevognen ca. hver dag.

Ingen erfaring her, men læste lige i går, at amning udskiller et appetitstimulerende hormon, som øger appetitten. Mælkeproduktionen skulle koste omkring 500 kalorier, men fordi man som ammende i gennemsnit indtager 330 kalorier mere end ikke-ammende, så tæres der ofte ikke så meget på fedtdepoterne.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 468
Likede indlæg: 3649

Indlægaf Urtekussen » 3. aug 2018, 10:57

Jeg har aldrig tabt mig, når jeg ammede, men tværtimod når jeg stoppede igen.
Og fandt engang en artikel på nettet, som sagde at det er lige så hyppigt at kroppen "holder på det" som at man taber sig
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
JoyNips
Kort karma: 596
Likede indlæg: 9444

Indlægaf JoyNips » 3. aug 2018, 11:06

Min erfaring er, at nogen taber sig til deres før-fødselsvægt hurtigt, nogen taber sig til under deres før-fødselsvægt og nogen taber sig ikke synderligt mens de ammer. Selv hører jeg til sidstnævnte, jeg har ammet i 18 mdr, heraf tæt på fuldamning i 12 mdr og jeg mangler at smide en 5 kg.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 565
Likede indlæg: 12042

Indlægaf Sangius » 3. aug 2018, 11:32

Jeg tabte mig slet ikke af at amme.
0
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1169

Indlægaf Shmartiesh » 3. aug 2018, 17:35

Zonta skrev:
Shmartiesh skrev:Du skal da bare have ammeindlæg ind i den er BH. Jeg havde også så meget mælk at jeg dog godt kunne gennemvæde dem, men det andet bryst løber når du ammer på det ene, der kunne jeg slet ikke undvære. Og selv når jeg ikke ammede kunne de løbe.

Undskyld hvis jeg er lidt spids, men det tror du ikke jeg har prøvet? :genert: jeg går med dobbelt ammeindlæg på begge bryster konstant og når jeg går igang med at amme, så løber det så meget, at jeg gennemvæder to ammeindlæg og en halv bh :træt3: Ammeindlæg er på ingen måde nok.

Hvis du ikke skriver det kan jeg jo ikke vide om du gør det.
0
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 3. aug 2018, 17:45

J er snart 11 mdr og hvis jeg har gået mange timer uden at amme kan jeg stadig godt lække. Det er vist også kun et par mdr. Siden jeg droppede amme indlæg. Meget passende lige inden arbejde så jeg var fri for det i hver dagene. Og rart at kunne undvære at sove med ammetop. Jeg var da død i denne her varme :gisp:

Men kan godt huske hvor slemt det var i de første måneder. Og gud hjælpe mig hvis ammeindlægget ikke sad helt korrekt, så mælkede jeg mere ved siden af end indlægget ville opfange. Og spontant nedløb i badet hvor der pludselig er 5 stråler ud fra hver bryst :lol:
0
JoyNips
Kort karma: 596
Likede indlæg: 9444

Indlægaf JoyNips » 3. aug 2018, 17:46

Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:
Shmartiesh skrev:Du skal da bare have ammeindlæg ind i den er BH. Jeg havde også så meget mælk at jeg dog godt kunne gennemvæde dem, men det andet bryst løber når du ammer på det ene, der kunne jeg slet ikke undvære. Og selv når jeg ikke ammede kunne de løbe.

Undskyld hvis jeg er lidt spids, men det tror du ikke jeg har prøvet? :genert: jeg går med dobbelt ammeindlæg på begge bryster konstant og når jeg går igang med at amme, så løber det så meget, at jeg gennemvæder to ammeindlæg og en halv bh :træt3: Ammeindlæg er på ingen måde nok.

Tror du har overset at Zonta for 2 sider siden skrev: "Det VÆLTER ud - er nødt til at bruge dobbelt ammeindlæg og må stadig skifte hver 2.-3. time."
3
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 3. aug 2018, 17:49

Jeg har ikke tabt mig. Og kender ikke mange som tabte sig pga. Amning. Tabte 10-12 kg. Ret hurtigt efter fødslen, men det var baby og væske. De kom så på igen i løbet af barslen :rulle:
Men jeg blev også skuffet. Troede jeg endelig kunne tabe mig uden at gøre så meget for det. Men nej nej... :tie:
0
Shmartiesh

Indlægaf Shmartiesh » 3. aug 2018, 17:49

JoyNips skrev:
Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:

Tror du har overset at Zonta for 2 sider siden skrev: "Det VÆLTER ud - er nødt til at bruge dobbelt ammeindlæg og må stadig skifte hver 2.-3. time."

Det må jeg have gjort ja.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1849

Indlægaf Zonta » 8. aug 2018, 07:27

Jeg spørger bare lige - på ammenet.dk står der, at børn under 6 uger skal have afføring flere gange daglig. Vores sundhedsplejerske virkede ikke til at det var særlig nødvendigt. Vi kører nu med vores søn på 12 dage, der ikke har haft afføring siden lørdag aften. Og jeg er selvfølgelig overbevist om, at han fejler alt muligt :genert:
Nogen input? :blush:
0
Brugeravatar
billiebean

Indlægaf billiebean » 8. aug 2018, 07:47

Zonta skrev:Jeg spørger bare lige - på ammenet.dk står der, at børn under 6 uger skal have afføring flere gange daglig. Vores sundhedsplejerske virkede ikke til at det var særlig nødvendigt. Vi kører nu med vores søn på 12 dage, der ikke har haft afføring siden lørdag aften. Og jeg er selvfølgelig overbevist om, at han fejler alt muligt :genert:

T havde meget uregelmæssig afføring i starten og der gik også dage i mellem. Og så begyndte det pludselig at blive regelmæssigt hver/hveranden dag 1-2 remouladebleer.
1
Brugeravatar
billiebean

Indlægaf billiebean » 8. aug 2018, 07:56

Søger lige lidt input - er der nogen der har haft svamp i brystvorten?

Vi ammer nu næsten fuldt med undtagelse af en natflaske og det går sådan set ok. Eller.. jeg håber i hvert fald hun tager på som hun skal. Men hun virker tilpas.
Problemet er stadig at hun ikke åbner så meget op og i øvrigt har et meget kraftigt sug. Det havde hun helt fra starten. De var helt imponerede på barselsgangen, og det er nok ikke blevet mindre med ammebrikkerne vi brugte i starten. Og der har fra start været problemer med at tage fat på højre bryst. Dels gør det ondt da hun ikke åbner så godt op, hebdes gummer ligger tæt om vorten og dels klikker det ofte. Så tager jeg hende af og lægger til igen, men det er et fortsat problem. Jeg har indtil videre har ammet videre og bidt tænderne sammen, men nu er min højre brystvorte og tildels brystet også SÅ ømt. Der er ingen revner eller sår. Jeg mistænker udover det at hun tager forkert ved dog lidt at der også kunne være lidt svamp. Har en mikroskopisk hvid plet på brystvorten som bliver hvid når den bliver våd.
Nogen der har input eller har erfaring med svamp eller baby der ikke åbner nok op?
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 468
Likede indlæg: 3649

Indlægaf Urtekussen » 8. aug 2018, 08:22

Zonta skrev:Jeg spørger bare lige - på ammenet.dk står der, at børn under 6 uger skal have afføring flere gange daglig. Vores sundhedsplejerske virkede ikke til at det var særlig nødvendigt. Vi kører nu med vores søn på 12 dage, der ikke har haft afføring siden lørdag aften. Og jeg er selvfølgelig overbevist om, at han fejler alt muligt :genert:

Det har jeg aldrig tænkt over.
Med ammebørn kan der gå længe imellem.

Hvis han ikke virker til at have ondt, ville jeg ikke bekymre mig. Du kan evt cykle lidt med ham, eller lave bevægelser på maven (men Google lige om det skal være med eller mod uret, for det kan jeg aldrig huske)
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1849

Indlægaf Zonta » 8. aug 2018, 08:27

Urtekussen skrev:

Det har jeg aldrig tænkt over.
Med ammebørn kan der gå længe imellem.

Hvis han ikke virker til at have ondt, ville jeg ikke bekymre mig. Du kan evt cykle lidt med ham, eller lave bevægelser på maven (men Google lige om det skal være med eller mod uret, for det kan jeg aldrig huske)

Han havde rigtig ondt søndag og mandag aften, men der kom kun prutter. Vi cykler og presser (blidt) hans knæ op mod maven, masserer (i urets retning :D ), og trykker på akupressurpunkter under fødderne.
0

Tilbage til "Graviditet"