Skruk tråden

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 7. mar 2022, 09:16

Shmartiesh skrev:Jeg vil også gerne ramme nogle bestemte måneder. Evt. Marts eller september hvor vores piger i forvejen har fødselsdag. Marts 2023 bliver dog for tidligt da så ville skulle være gravid før august, og der skal vi til ed sheeran koncert, og jeg vil gerne kunne drikke øl. :genert:

Så enten bliver det september igen eller så går vi bare i gang til efteråret og ser hvad der sker hvornår.

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du gerne vil ramme måneder, hvor I i forvejen har børnefødselsdage? :-D Er det for at kunne slå dem sammen eller? Og det er altså ikke ment som kritik eller noget - det er kun fordi jeg hovedsageligt hører om folk, der gerne vil sprede det lidt ud, hvis det er muligt.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7830
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11600

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kerrigan » 7. mar 2022, 09:57

RnB skrev:
Kerrigan skrev:
RnB skrev:Okay, jeg ved godt at jeg sagde juni :fløjt: Men vi går muligvis allerede i gang i næste cyklus.

Vi fik snakket om det igen, og der er egentlig ikke noget der decideret stopper os fra at kunne gå i gang nu.
Man ved jo alligevel ikke hvor lang tid det tager - Og slet ikke nu hvor man er tættere på 35 end 30 :lol:

Vi fik i første cyklus da jeg var 34.
Nu er jeg 37 og vi har prøvet i snart halvandet år på at lave en søskende uden held. Det er ikke til at sige om det bliver nemt eller ej.

Vi ville i øvrigt have det fint med endnu et vinterbarn. :)


Hej Kerrigan.

Ja, jeg husker at vi begge gik i gang med nummer 2 omkring samme tidspunkt.
Det er besynderligt at det kan gå så forskelligt. Overvejer I fertilitetsbehandling?

Min datter var også i første hug, og da vi sidst prøvede på nummer 2, gik det også let med at blive gravid, men mindre let at holde på dem.

Jeg er virkelig spændt på at se hvordan det går denne gang.

Det har vi faktisk ikke haft oppe at vende. Men jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere påvirket, jo flere i vores omgangskreds der venter barn eller har fået det i al den tid vi har prøvet.
Jeg kan bl.a. nævne en søster der fik en upser og en fra min mødregruppe som ikke var sikker på at hun ville have mere end et barn. De har begge født.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Skruk tråden

Indlægaf RnB » 7. mar 2022, 13:44

Kerrigan skrev:Hej Kerrigan.

Ja, jeg husker at vi begge gik i gang med nummer 2 omkring samme tidspunkt.
Det er besynderligt at det kan gå så forskelligt. Overvejer I fertilitetsbehandling?

Min datter var også i første hug, og da vi sidst prøvede på nummer 2, gik det også let med at blive gravid, men mindre let at holde på dem.

Jeg er virkelig spændt på at se hvordan det går denne gang.

Det har vi faktisk ikke haft oppe at vende. Men jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere påvirket, jo flere i vores omgangskreds der venter barn eller har fået det i al den tid vi har prøvet.
Jeg kan bl.a. nævne en søster der fik en upser og en fra min mødregruppe som ikke var sikker på at hun ville have mere end et barn. De har begge født.[/quote]

Det kan jeg virkelig godt forstå.
Når man har prøvet så længe og det er noget man virkelig ønsker, så tænker jeg næsten at andet ville være mærkeligt.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Skruk tråden

Indlægaf RnB » 7. mar 2022, 13:47

Jeg er begyndt at pletbløde, så mens går i gang i morgen.
Hvilket jo så faktisk betyder at vi liige om lidt er i gang med første forsøg - Og så hører jeg jo slet ikke til i skruktråden mere :-D
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3021

Re: Skruk tråden

Indlægaf Shmartiesh » 7. mar 2022, 20:00

Zonta skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg vil også gerne ramme nogle bestemte måneder. Evt. Marts eller september hvor vores piger i forvejen har fødselsdag. Marts 2023 bliver dog for tidligt da så ville skulle være gravid før august, og der skal vi til ed sheeran koncert, og jeg vil gerne kunne drikke øl. :genert:

Så enten bliver det september igen eller så går vi bare i gang til efteråret og ser hvad der sker hvornår.

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du gerne vil ramme måneder, hvor I i forvejen har børnefødselsdage? :-D Er det for at kunne slå dem sammen eller? Og det er altså ikke ment som kritik eller noget - det er kun fordi jeg hovedsageligt hører om folk, der gerne vil sprede det lidt ud, hvis det er muligt.

Min familie er sådan en der, før corona i hvert fald, altid inviterede til fødselsdag. Og med antallet af børn der nu er kommet i familien, så er det næsten hver måned vi skal samles. Og jeg er vokset op med en søster der har fødselsdag 5 dage efter mig, så det blev altid holdt sammen og vi gør det egentlig stadig. Jeg synes det har nogle fordele. Og vores den ældste har fødselsdag samme dato sin kusine, uden at have tænkt over det da vi prøvede, så det skal vi de næste mange år alligevel :D
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Skruk tråden

Indlægaf Neenah » 7. mar 2022, 20:38

Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg vil også gerne ramme nogle bestemte måneder. Evt. Marts eller september hvor vores piger i forvejen har fødselsdag. Marts 2023 bliver dog for tidligt da så ville skulle være gravid før august, og der skal vi til ed sheeran koncert, og jeg vil gerne kunne drikke øl. :genert:

Så enten bliver det september igen eller så går vi bare i gang til efteråret og ser hvad der sker hvornår.

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du gerne vil ramme måneder, hvor I i forvejen har børnefødselsdage? :-D Er det for at kunne slå dem sammen eller? Og det er altså ikke ment som kritik eller noget - det er kun fordi jeg hovedsageligt hører om folk, der gerne vil sprede det lidt ud, hvis det er muligt.

Min familie er sådan en der, før corona i hvert fald, altid inviterede til fødselsdag. Og med antallet af børn der nu er kommet i familien, så er det næsten hver måned vi skal samles. Og jeg er vokset op med en søster der har fødselsdag 5 dage efter mig, så det blev altid holdt sammen og vi gør det egentlig stadig. Jeg synes det har nogle fordele. Og vores den ældste har fødselsdag samme dato sin kusine, uden at have tænkt over det da vi prøvede, så det skal vi de næste mange år alligevel :D


Totalt det samme her. Stort set alle mine mandlige nære familiemedlemmer har fødselsdag i august, alle de kvindelige (og mig) omkring november. M er fra august, E er fra november :-D
1
godtnavn
Indlæg: 11197
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13053

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2022, 17:34

Jeg er træt af min krop, jeg troede endelig blødningen efter fødslen var ved at stoppe, det er også 3½ uge siden, der var lige en hel nat helt uden blod, men nu er jeg tilbage på mens-agtig styrke, altså mere end det har været i flere uger. Og jeg hader bind, virkelig hader, jeg er mester til at bløde ud af dem, ikke mængde men skal nærmest have en ble på for ikke at ramme ved siden af, forstår virkelig ikke hvordan det lader sig gøre. Savner min kop hvor man nærmest ikke opdager man bldøer. Og savner karbad, gal jeg savner karbad! Havde håbet på at kunne tage et langt karbad på søndag, men det er nu udsat mindst en uge.

Og det er jo egentlig ikke fordi vi ville prøve allerede nu, men vil bare gerne se at min krop virker normalt igen før vi begynder.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 11. mar 2022, 18:30

godtnavn skrev:Jeg er træt af min krop, jeg troede endelig blødningen efter fødslen var ved at stoppe, det er også 3½ uge siden, der var lige en hel nat helt uden blod, men nu er jeg tilbage på mens-agtig styrke, altså mere end det har været i flere uger. Og jeg hader bind, virkelig hader, jeg er mester til at bløde ud af dem, ikke mængde men skal nærmest have en ble på for ikke at ramme ved siden af, forstår virkelig ikke hvordan det lader sig gøre. Savner min kop hvor man nærmest ikke opdager man bldøer. Og savner karbad, gal jeg savner karbad! Havde håbet på at kunne tage et langt karbad på søndag, men det er nu udsat mindst en uge.

Og det er jo egentlig ikke fordi vi ville prøve allerede nu, men vil bare gerne se at min krop virker normalt igen før vi begynder.

Er du sikker på, at du ikke må bruge kop? Jeg undersøgte det, da jeg var gravid, men fordi jeg var blevet syet en del, så blev det aldrig aktuelt. Mente bare ikke der var et problem i at bruge kop, men jeg syntes bare ikke jeg stødte på, at man direkte ikke måtte :gruble: Men jeg er helt på dit hold - blødningen efter fødsel er bare virkelig ikke særlig spændende :tie:

Er du i øvrigt sikker på, at det ikke er din menstruation der er kommet? Synes ikke blødningen burde tiltage efter så mange uger.
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11197
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13053

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2022, 18:34

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Jeg er træt af min krop, jeg troede endelig blødningen efter fødslen var ved at stoppe, det er også 3½ uge siden, der var lige en hel nat helt uden blod, men nu er jeg tilbage på mens-agtig styrke, altså mere end det har været i flere uger. Og jeg hader bind, virkelig hader, jeg er mester til at bløde ud af dem, ikke mængde men skal nærmest have en ble på for ikke at ramme ved siden af, forstår virkelig ikke hvordan det lader sig gøre. Savner min kop hvor man nærmest ikke opdager man bldøer. Og savner karbad, gal jeg savner karbad! Havde håbet på at kunne tage et langt karbad på søndag, men det er nu udsat mindst en uge.

Og det er jo egentlig ikke fordi vi ville prøve allerede nu, men vil bare gerne se at min krop virker normalt igen før vi begynder.

Er du sikker på, at du ikke må bruge kop? Jeg undersøgte det, da jeg var gravid, men fordi jeg var blevet syet en del, så blev det aldrig aktuelt. Mente bare ikke der var et problem i at bruge kop, men jeg syntes bare ikke jeg stødte på, at man direkte ikke måtte :gruble: Men jeg er helt på dit hold - blødningen efter fødsel er bare virkelig ikke særlig spændende :tie:

Er du i øvrigt sikker på, at det ikke er din menstruation der er kommet? Synes ikke blødningen burde tiltage efter så mange uger.


Jeg spurgte da jeg blev udskrevet fordi jeg ikke kunne huske det fra tidligere fødsler og fik et nej det måtte man ikke.

Jeg tænker ikke mens kan komme før blødningen er helt forsvundet? Og én nat tænker jeg ikke går under helt stoppet. Det ville vel også være lige lovlig tidligt at få mens når der kun er gået 23 dage. Men bliver det ved med at være så meget her ringer jeg til lægen mandag og forhører mig, kommer der smerter selvøflgelig før. Men jeg blev jo skannet (da jeg endte med udskrabning da moderkagen ikke ville ud) så tænker ikke der sidder noget tilbage der kan være skyld i det, så er ikke videre bekymret, mere bare irriteret.

Men mens er meget velkommen, det er sjældent man siger det :lol:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 11. mar 2022, 18:37

godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Jeg er træt af min krop, jeg troede endelig blødningen efter fødslen var ved at stoppe, det er også 3½ uge siden, der var lige en hel nat helt uden blod, men nu er jeg tilbage på mens-agtig styrke, altså mere end det har været i flere uger. Og jeg hader bind, virkelig hader, jeg er mester til at bløde ud af dem, ikke mængde men skal nærmest have en ble på for ikke at ramme ved siden af, forstår virkelig ikke hvordan det lader sig gøre. Savner min kop hvor man nærmest ikke opdager man bldøer. Og savner karbad, gal jeg savner karbad! Havde håbet på at kunne tage et langt karbad på søndag, men det er nu udsat mindst en uge.

Og det er jo egentlig ikke fordi vi ville prøve allerede nu, men vil bare gerne se at min krop virker normalt igen før vi begynder.

Er du sikker på, at du ikke må bruge kop? Jeg undersøgte det, da jeg var gravid, men fordi jeg var blevet syet en del, så blev det aldrig aktuelt. Mente bare ikke der var et problem i at bruge kop, men jeg syntes bare ikke jeg stødte på, at man direkte ikke måtte :gruble: Men jeg er helt på dit hold - blødningen efter fødsel er bare virkelig ikke særlig spændende :tie:

Er du i øvrigt sikker på, at det ikke er din menstruation der er kommet? Synes ikke blødningen burde tiltage efter så mange uger.


Jeg spurgte da jeg blev udskrevet fordi jeg ikke kunne huske det fra tidligere fødsler og fik et nej det måtte man ikke.

Jeg tænker ikke mens kan komme før blødningen er helt forsvundet? Og én nat tænker jeg ikke går under helt stoppet. Det ville vel også være lige lovlig tidligt når der kun er gået 23 dage. Men bliver det ved med at være så meget her ringer jeg til lægen mandag og forhører mig, kommer der smerter selvøflgelig før. Men jeg blev jo skannet (da jeg endte med udskrabning da moderkagen ikke ville ud) så tænker ikke der sidder noget tilbage der kan være skyld i det, så er ikke videre bekymret, mere bare irriteret.

Men mens er meget velkommen, det er sjældent man siger det :lol:

Ah okay - øv!

Hmm, jeg ved det ikke. Tænker bare, at nogle kvinder nok godt kan være ude for, at blødning fra fødslen og menstruation nærmest overlapper lidt. Håber din krop er ved at finde tilbage eller i hvert fald gør det hurtigt, så I kan gå i gang snart :)
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11197
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13053

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 11. mar 2022, 18:39

Zonta skrev:
godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Jeg er træt af min krop, jeg troede endelig blødningen efter fødslen var ved at stoppe, det er også 3½ uge siden, der var lige en hel nat helt uden blod, men nu er jeg tilbage på mens-agtig styrke, altså mere end det har været i flere uger. Og jeg hader bind, virkelig hader, jeg er mester til at bløde ud af dem, ikke mængde men skal nærmest have en ble på for ikke at ramme ved siden af, forstår virkelig ikke hvordan det lader sig gøre. Savner min kop hvor man nærmest ikke opdager man bldøer. Og savner karbad, gal jeg savner karbad! Havde håbet på at kunne tage et langt karbad på søndag, men det er nu udsat mindst en uge.

Og det er jo egentlig ikke fordi vi ville prøve allerede nu, men vil bare gerne se at min krop virker normalt igen før vi begynder.

Er du sikker på, at du ikke må bruge kop? Jeg undersøgte det, da jeg var gravid, men fordi jeg var blevet syet en del, så blev det aldrig aktuelt. Mente bare ikke der var et problem i at bruge kop, men jeg syntes bare ikke jeg stødte på, at man direkte ikke måtte :gruble: Men jeg er helt på dit hold - blødningen efter fødsel er bare virkelig ikke særlig spændende :tie:

Er du i øvrigt sikker på, at det ikke er din menstruation der er kommet? Synes ikke blødningen burde tiltage efter så mange uger.


Jeg spurgte da jeg blev udskrevet fordi jeg ikke kunne huske det fra tidligere fødsler og fik et nej det måtte man ikke.

Jeg tænker ikke mens kan komme før blødningen er helt forsvundet? Og én nat tænker jeg ikke går under helt stoppet. Det ville vel også være lige lovlig tidligt når der kun er gået 23 dage. Men bliver det ved med at være så meget her ringer jeg til lægen mandag og forhører mig, kommer der smerter selvøflgelig før. Men jeg blev jo skannet (da jeg endte med udskrabning da moderkagen ikke ville ud) så tænker ikke der sidder noget tilbage der kan være skyld i det, så er ikke videre bekymret, mere bare irriteret.

Men mens er meget velkommen, det er sjældent man siger det :lol:

Ah okay - øv!

Hmm, jeg ved det ikke. Tænker bare, at nogle kvinder nok godt kan være ude for, at blødning fra fødslen og menstruation nærmest overlapper lidt. Håber din krop er ved at finde tilbage eller i hvert fald gør det hurtigt, så I kan gå i gang snart :)


Kan godt være, jeg aner det ikke, jeg er vant til der går 1-1½ år før mens kommer efter en fødsel.
0
godtnavn
Indlæg: 11197
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13053

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 14. mar 2022, 21:29

Jeg skal have ringet til lægen i morgen, enten har jeg fået mens uden pause eller også er der noget galt, her til eftermiddag har jeg fået mens smerter så nu må jeg høre hvad hun siger i morgen. Jeg orker ikke hvis der er noget galt, men tænker der egentlig er størst chance for mens, ellers havde det vle gjort ondt tidligere, men bliver sikkert sendt til skanning for en sikkerheds skyld hvis lægen har den mindste mistanke, hun er typen der heller tjekker for meget end for lidt.
0
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Skruk tråden

Indlægaf RnB » 15. mar 2022, 04:53

godtnavn skrev:Jeg skal have ringet til lægen i morgen, enten har jeg fået mens uden pause eller også er der noget galt, her til eftermiddag har jeg fået mens smerter så nu må jeg høre hvad hun siger i morgen. Jeg orker ikke hvis der er noget galt, men tænker der egentlig er størst chance for mens, ellers havde det vle gjort ondt tidligere, men bliver sikkert sendt til skanning for en sikkerheds skyld hvis lægen har den mindste mistanke, hun er typen der heller tjekker for meget end for lidt.


:kryds: :kryds:
For at det er mens
0
A 12-06-2019
godtnavn
Indlæg: 11197
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13053

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 17. mar 2022, 17:38

Der var rester af moderkagen, så i morgen har jeg fået tid til en udskrabning med lokal bedøvelse, jeg er møg bange for indgrebet kan jeg mærke. Jeg kunne også vælge at blive henvist til hospitalet hvor jeg ville få fuld bedøvelse, men der ville være ventetid og det ville først blive en gang i næste uge, så jeg takkede ja til den lokale bedøvelse men kan mærke jeg bliver mere og mere utilpas ved at skulle igennem det. Øv!

Men på den positive side er der en chance for at blødningen snart stopper nu.
1
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Skruk tråden

Indlægaf RnB » 17. mar 2022, 18:26

Godt at du lyttede til din mavefornemmelse og blev tjekket!

:kryds: For at blødningen stopper bagefter.

Den er sgu svær, for jeg kan godt forstå at du bliver nervøs ved tanken om blot lokalbedøvelsen, men man har heller kkke lyst til at skulle vente helt til næste uge.
Jeg håber at det kommer til at gå godt i morgen.
0
A 12-06-2019

Tilbage til "Graviditet"