Skruk tråden

Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 17:49

primle skrev:
Frk._Strawberry skrev:
godtnavn skrev:Kan I ikke tage en ferie bare jer to i år? Så bliver første ferie uden graviditet, og den med familien bliver med dig som gravid?


Vi regner også med at tage en tur til efteråret, når chokket lige har lagt sig og jeg har det nemmere ved at være langt væk fra min mor :-)


Jeg tror også jeg ville prioritere en rejse inden familierejsen og inden graviditet, hvis det er drømmen at rejse sammen uden at være gravid.
Jeg ville gøre meget for at kunne komme i gang med at prøve på at blive gravid. Man ved aldrig hvor lang tid det tager.


Jeg kender min kæreste godt nok til at vide, at hvis jeg presser på, så bakker han helt og aldeles baglæns..
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Skruk tråden

Indlægaf Vixen » 31. maj 2016, 17:52

Frk._Strawberry skrev:
KinderBueno skrev:
Frk._Strawberry skrev:Jeg er som sådan heller ikke betænkelig ved at rejse som gravid eller med en nyfødt.. Men jeg vil nødig tage oplevelsen af "den første rejse" med alkohol ved poolen og hvad dertil hører, fra min kæreste.. Og det er nok der, hunden ligger begravet..


Det gør mig ondt med din mor. :ae: Sikke noget møg.

Med hensyn til, at du ikke så gerne vil tage oplevelsen af "den første rejse" fra din kæreste, er det så et behov, som han reelt har, eller er det noget, du er bange for? Fordi, hvis det er det sidste, så synes jeg måske lidt, det er et misforstået hensyn; Man kan i hvert fald vende den om og sige, at der da er noget helt specielt over, at du måske er gravid på hans første rejse. :lun: Forudsat selvfølgelig, at du ikke kaster op i stride strømme, men uanset hvad, så er det jo et ønskebarn, og dét er sgu da ikke sådan at kimse ad...



Det er et behov, han reelt har og som han har fortalt mig..

Vi går og kigger på huse i øjeblikket og om vi overhovedet skal flytte eller blive her hvor vi bor til leje og købe det istedet for - og jeg tror min kæreste har sat sig selv i hovedet, at nu hvor vi bliver "nødt til" at sætte projekt baby på pause, at så kan vi kaste os over projekt husrenovering/huskøb i stedet (han er håndværker)..

Jeg har, ligesom dig, været gravid før, hvor omstændighederne gjorde, at jeg blev nødt til at afbryde graviditeten og selvom ikke alle graviditeter er ens, så ved jeg da lidt om, hvordan min krop måske ender med at reagere (=jeg kamp-ørler ikke hele tiden..)

Hmm.. Måske er det nok mest mig, der har sværest ved at affinde mig med situationen.. :( Min kæreste var absolut ikke planlagt, min svigermor var enlig og knap 20, da hun fik ham og jeg tror han er så tilpas kontrolfreak, at han ikke ønsker, at de børn, han får, ikke er planlagt..


Okay, det kan jeg godt se. Det var også kun kærligt ment, fordi jeg synes, det er synd for dig. Det er godt nok en træls situation.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 17:56

KinderBueno skrev:
Frk._Strawberry skrev:
KinderBueno skrev:
Frk._Strawberry skrev:Jeg er som sådan heller ikke betænkelig ved at rejse som gravid eller med en nyfødt.. Men jeg vil nødig tage oplevelsen af "den første rejse" med alkohol ved poolen og hvad dertil hører, fra min kæreste.. Og det er nok der, hunden ligger begravet..


Det gør mig ondt med din mor. :ae: Sikke noget møg.

Med hensyn til, at du ikke så gerne vil tage oplevelsen af "den første rejse" fra din kæreste, er det så et behov, som han reelt har, eller er det noget, du er bange for? Fordi, hvis det er det sidste, så synes jeg måske lidt, det er et misforstået hensyn; Man kan i hvert fald vende den om og sige, at der da er noget helt specielt over, at du måske er gravid på hans første rejse. :lun: Forudsat selvfølgelig, at du ikke kaster op i stride strømme, men uanset hvad, så er det jo et ønskebarn, og dét er sgu da ikke sådan at kimse ad...



Det er et behov, han reelt har og som han har fortalt mig..

Vi går og kigger på huse i øjeblikket og om vi overhovedet skal flytte eller blive her hvor vi bor til leje og købe det istedet for - og jeg tror min kæreste har sat sig selv i hovedet, at nu hvor vi bliver "nødt til" at sætte projekt baby på pause, at så kan vi kaste os over projekt husrenovering/huskøb i stedet (han er håndværker)..

Jeg har, ligesom dig, været gravid før, hvor omstændighederne gjorde, at jeg blev nødt til at afbryde graviditeten og selvom ikke alle graviditeter er ens, så ved jeg da lidt om, hvordan min krop måske ender med at reagere (=jeg kamp-ørler ikke hele tiden..)

Hmm.. Måske er det nok mest mig, der har sværest ved at affinde mig med situationen.. :( Min kæreste var absolut ikke planlagt, min svigermor var enlig og knap 20, da hun fik ham og jeg tror han er så tilpas kontrolfreak, at han ikke ønsker, at de børn, han får, ikke er planlagt..


Okay, det kan jeg godt se. Det var også kun kærligt ment, fordi jeg synes, det er synd for dig. Det er godt nok en træls situation.


Tak, søde :kys: Synes sgu også, at det er en træls situation! :-(
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Skruk tråden

Indlægaf primle » 1. jun 2016, 04:49

Frk._Strawberry skrev:
primle skrev:
Frk._Strawberry skrev:
godtnavn skrev:Kan I ikke tage en ferie bare jer to i år? Så bliver første ferie uden graviditet, og den med familien bliver med dig som gravid?


Vi regner også med at tage en tur til efteråret, når chokket lige har lagt sig og jeg har det nemmere ved at være langt væk fra min mor :-)


Jeg tror også jeg ville prioritere en rejse inden familierejsen og inden graviditet, hvis det er drømmen at rejse sammen uden at være gravid.
Jeg ville gøre meget for at kunne komme i gang med at prøve på at blive gravid. Man ved aldrig hvor lang tid det tager.


Jeg kender min kæreste godt nok til at vide, at hvis jeg presser på, så bakker han helt og aldeles baglæns..


Men, jeg forstår nok ikke helt. I var enige om at smide præventionen når i havde rejst? Hvordan kan der blive at presse på, at du gerne vil holde fast i det ved at finde andre løsninger på rejsedrømmen? :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Skruk tråden

Indlægaf primle » 1. jun 2016, 05:56

Ballademager skrev:^^ Var det ikke fordi, at den oprindelige rejse med FrkStrawberrys forældre er blevet udskudt et år?


Jo, jeg forstår bare ikke det er at presse på, fordi hun gerne vil holde fast i deres aftale. Børn er vel begges ønske og drøm? Hvad så hvis rejsen af andre årsager heller ikke bliver til noget om et år?
Så ville jeg hellere tage teten selv og få rejst sammen, hvis det er det der er vigtigt og SÅ begynde at lave baby.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jun 2016, 05:59

Ballademager skrev:^^ Var det ikke fordi, at den oprindelige rejse med FrkStrawberrys forældre er blevet udskudt et år?


Lige præcis.

Min kæreste ønsker ikke at smide præventionen (reelt set er det mig, der skal smide den, men ja..), før end at vi har været ude at rejse med mine forældre..
Vi tager selv på en tur til efteråret, bare ham og jeg, men han ville have det rigtig skidt med, at vi skal afsted med min familie, enten med et spædbarn eller jeg er gravid. Dels pga ønske om ar jeg også kan hygge mig, sådan som det oprindeligt var tiltænkt og dels hvis med en "frygt" for stiv bliver nødt til at melde pas overfor mine forældre, hvis jeg kamp-ørler konstant eller vi får en skrigeskinke..
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jun 2016, 06:09

primle skrev:
Ballademager skrev:^^ Var det ikke fordi, at den oprindelige rejse med FrkStrawberrys forældre er blevet udskudt et år?


Jo, jeg forstår bare ikke det er at presse på, fordi hun gerne vil holde fast i deres aftale. Børn er vel begges ønske og drøm? Hvad så hvis rejsen af andre årsager heller ikke bliver til noget om et år?
Så ville jeg hellere tage teten selv og få rejst sammen, hvis det er det der er vigtigt og SÅ begynde at lave baby.


Min kæreste og jeg har ikke uanede mængder af penge til at rejse for og rejsen med min familie var en rigtig "stor" rejse, betalt af dem..
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2016, 06:11

Jeg kan vist godt melde mig i tråden :blush:

Min kæreste og jeg har været sammen i 6 år og har en søn, der bliver 3 til september. Han er 6 år yngre end mig (jeg bliver 34, han 28 snart) og han har to semestre på sit studie tilbage. Derfor er planen umiddelbart at vi går i gang her efter sommerferien, så vi forhåbentlig får en baby næste sommer :lun:
Jeg har villet have en mere i ret lang tid, men kæresten gik til bekendelse, og sagde at han gerne ville vente indtil han var færdig med studiet - hvilket jo både er fornuftigt og klogt...
Men bliver SÅ utålmodig og vil bare gerne have den spiral ud nu! :D

Vores søn vil også blive sådan en sød storebror, men det vil også være godt hvis han bliver lidt stærkere sprogligt inden (han kan stort set ikke sige noget, men forstår dog alt). Jeg synes det vil være godt hvis han bedre kan sætte ord på sine følelser osv. ifm at der kommer en ny lille terrorist :)
4
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jun 2016, 06:14

Men altså, jeg ville jo også bare lige lufte mine "frustrationer" herinde, ikke så meget andet.. Situationen bliver der ikke ændret på og det må vi begge affinde os med :-)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 06:15

Men har du snakket med ham om at du er ked af at udsætte det?
Hvis du er bekymret for din alder påvirker din fertilitet, kan i evt. få et fertilitetstjek, så I ved om I reelt har tid til at vente.

Men med din alder in mente, så ville jeg personligt være ked af at udsætte et helt år.
For man ved aldrig hvor meget det skal drille.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jun 2016, 06:15

HappyPaww skrev:Jeg kan vist godt melde mig i tråden :blush:

Min kæreste og jeg har været sammen i 6 år og har en søn, der bliver 3 til september. Han er 6 år yngre end mig (jeg bliver 34, han 28 snart) og han har to semestre på sit studie tilbage. Derfor er planen umiddelbart at vi går i gang her efter sommerferien, så vi forhåbentlig får en baby næste sommer :lun:
Jeg har villet have en mere i ret lang tid, men kæresten gik til bekendelse, og sagde at han gerne ville vente indtil han var færdig med studiet - hvilket jo både er fornuftigt og klogt...
Men bliver SÅ utålmodig og vil bare gerne have den spiral ud nu! :D

Vores søn vil også blive sådan en sød storebror, men det vil også være godt hvis han bliver lidt stærkere sprogligt inden (han kan stort set ikke sige noget, men forstår dog alt). Jeg synes det vil være godt hvis han bedre kan sætte ord på sine følelser osv. ifm at der kommer en ny lille terrorist :)


Velkommen til! :kys:
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 1. jun 2016, 08:28

Bøtte skrev:Men har du snakket med ham om at du er ked af at udsætte det?
Hvis du er bekymret for din alder påvirker din fertilitet, kan i evt. få et fertilitetstjek, så I ved om I reelt har tid til at vente.

Men med din alder in mente, så ville jeg personligt være ked af at udsætte et helt år.
For man ved aldrig hvor meget det skal drille.


Det kunne give mig lidt ro, tror jeg..

Jeg kan dog kun finde noget om fertilitetstjek i Region Hovedstaden og jeg bor i Region Midt - er der nogle, der ved, hvor man så går hen?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Skruk tråden

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2016, 08:46

Hvordan er det nu ift. "forberedelse"...? Hvis nu jeg planlægger/ønsker at blive gravid i sptember/oktober (første gang var det en smutter i første cyklus, så vi håber på, at det vil gå lige så nemt 2. gang :D, skal/kan jeg så gøre noget allerede nu? Tænker mest ift. kosttilskud, øvelser (jeg er nok ikke kommet heeeelt i form efter første fødsel :genert: - nu kan det vist bare ikke helt kaldes babyvægt længere :lol: )...
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 1. jun 2016, 09:02

HappyPaww skrev:Hvordan er det nu ift. "forberedelse"...? Hvis nu jeg planlægger/ønsker at blive gravid i sptember/oktober (første gang var det en smutter i første cyklus, så vi håber på, at det vil gå lige så nemt 2. gang :D, skal/kan jeg så gøre noget allerede nu? Tænker mest ift. kosttilskud, øvelser (jeg er nok ikke kommet heeeelt i form efter første fødsel :genert: - nu kan det vist bare ikke helt kaldes babyvægt længere :lol: )...


Du skal tage folinsyre, og så har ny forskning vist at d-vitamin mangel (som stort set alle danskere har) øger risikoen for abort, og da det tager nogle måneder at stabiliserer niveauet er det nok ogås godt at starte på allerede nu :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 10:38

Frk._Strawberry skrev:
Bøtte skrev:Men har du snakket med ham om at du er ked af at udsætte det?
Hvis du er bekymret for din alder påvirker din fertilitet, kan i evt. få et fertilitetstjek, så I ved om I reelt har tid til at vente.

Men med din alder in mente, så ville jeg personligt være ked af at udsætte et helt år.
For man ved aldrig hvor meget det skal drille.


Det kunne give mig lidt ro, tror jeg..

Jeg kan dog kun finde noget om fertilitetstjek i Region Hovedstaden og jeg bor i Region Midt - er der nogle, der ved, hvor man så går hen?


Jeg tror man selv skal betale så. Jeg aner ikke hvordan, sådan et tjek foregår, men vi har været i behandling hos kvindeklinikken i Skive, hvor han i hvert fald kunne fortælle mig at jeg havde æg til en del år endnu. Så måske de kan hjælpe.
0

Tilbage til "Graviditet"