Skruk tråden

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 15. dec 2015, 15:48

Sådan en har vi vist ikke, og jeg tror at jeg begynder at få brug for den nu :D

Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år og er begge studerende. Oprindeligt ville min kæreste ikke have børn, og da han er yngre end jeg (28 og (snart) 33) så har det helt klart været noget der har fyldt meget hos mig, og vi har også overvejet at gå fra hinanden. Men vi blev enige om at vi ville hinanden, og efter at han har været til psykolog for stress har han fået bearbejdet sine issues omkring børn. Så, vi skal til fertilitetscheck på Holbæk sygehus her i januar. Det er først planen at jeg stopper på mine p-piller om et års tid, men nu må vi se hvad de siger.

Jeg har været skruk siden jeg var 13, så det er surrealistisk for mig at vi nu på en eller anden måde er rykket forbi snakke-fasen. For mig har det altid været en fjern fremtid, det der med børn.

Så jeg er spændt og nervøs. Spænøs. :dåne:
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 15. dec 2015, 15:51

Oprindeligt var det meningen at jeg bare selv ville tage til det her check, fordi... Det ved jeg ikke. Jeg tror bare at jeg har været bange for at presse ham for meget. Men han snakker selv om børn nu, og hans reaktion på at jeg havde lavet en tid til os begge var alt hvad jeg kunne håbe på. Han er ikke spændt, men han er afklaret.
Han har reflekteret meget over børn de seneste par måneder, og om sin egen relation til vores barn. Det er ret vildt at opleve og gør mig bare så glad langt ind i hjertet. Jeg tror at jeg er mere usikker på ham, end han selv er.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 15. dec 2015, 17:15

Er det kun for dem, der er skrukke og ikke forsøger endnu? Eller må man også være med, hvis man allerede forsøger at blive gravid? :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 15. dec 2015, 18:04

Ja, det synes jeg godt at man må. Ellers kan det være at jeg bliver helt alene herinde :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 15. dec 2015, 18:07

Så vil jeg gerne være med :-D

Vi har en datter, der bliver 3 i næste uge og har siden april forsøgt at lave en søskende. Jeg har haft en biokemisk graviditet og en tidlig spontan abort, så det går ikke så nemt som håbet/ventet.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Skruk tråden

Indlægaf Urtekussen » 15. dec 2015, 19:42

De dage hvor børnene ikke er ved at slå hinanden ihjel, spiser pænt og sover kl 19, kan jeg godt blive skruk efter en mere
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skruk tråden

Indlægaf vibbsen » 15. dec 2015, 20:17

Urtekussen skrev:De dage hvor børnene ikke er ved at slå hinanden ihjel, spiser pænt og sover kl 19, kan jeg godt blive skruk efter en mere


Eller når Enebarnet siger "Mor, jeg elsker dig"....Så kan man godt bliver lidt skruk efter at få en mere så de kunne sige det i kor....

Det går dog hurtigt over når Enebarnet 5 minutter senere ligger på gulvet og skriger af raseri fordi hun ikke må få en ostehaps.....Så håber man bare at man klarer den til hun skal i seng...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Skruk tråden

Indlægaf Minionine » 15. dec 2015, 20:51

Jeg er møghamrende skruk, og har ligeledes været det siden jeg var 13! :D
Nu, som 29 årig, ser det endelig ud til at det (forhåbentlig) kommer til at ske. Jeg har kun været sammen med min kæreste i lidt over 3 måneder. Vi har dog været rigtig gode venner i over 2 år, og han vidste udmærket godt inden vi fandt sammen, hvor skruk jeg var.
Vi snakkede om, at det måske ville blive aktuelt om et års tid eller to. Men da jeg en dag begyndte at tude over at finde ud af, at min kusine er gravid (igen), blev vi enige om, at det skulle være nu. Det var vist et tegn på, at mit indre ikke kan vente længere.
Jeg er lidt urolig for min fertitlitet, så jeg har været forbi lægen, og fået henvisning til diverse undersøgelser. Det vil jeg tage hul på i det nye år. Indtil videre har vi bare smidt præventionen og ser hvad der sker :)
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 15. dec 2015, 21:09

Minionine skrev:Jeg er møghamrende skruk, og har ligeledes været det siden jeg var 13! :D
Nu, som 29 årig, ser det endelig ud til at det (forhåbentlig) kommer til at ske. Jeg har kun været sammen med min kæreste i lidt over 3 måneder. Vi har dog været rigtig gode venner i over 2 år, og han vidste udmærket godt inden vi fandt sammen, hvor skruk jeg var.
Vi snakkede om, at det måske ville blive aktuelt om et års tid eller to. Men da jeg en dag begyndte at tude over at finde ud af, at min kusine er gravid (igen), blev vi enige om, at det skulle være nu. Det var vist et tegn på, at mit indre ikke kan vente længere.
Jeg er lidt urolig for min fertitlitet, så jeg har været forbi lægen, og fået henvisning til diverse undersøgelser. Det vil jeg tage hul på i det nye år. Indtil videre har vi bare smidt præventionen og ser hvad der sker :)


Har du godt kunne få tjekket din fertilitet selvom I ikke har prøvet så længe? Ved at Storkøbenhavns fertilitetsklinik har haft tilbuddet, og nu også Holbæk (region Sjælland) Men ellers har min læge altid sagt at man ikke kunne blive tjekket "bare fordi" - selvom jeg synes at det er ret relevant, når det kan have en indflydelse på hvornår man prøver.

Kan godt forstå at I sprang ud i det, vi var nok også startet før hvis ikke min kæreste havde været så afvisende, og senere (en slags) bange for det med at blive far. Når det føles rigtigt og begge er klar så er det bare om at gøre det. Hvis I ikke havde kendt hinanden før, havde det måske været lige tidligt nok, men bare fordi man har været sammen længe er det jo ikke nødvendigvis en garanti for at forholdet kan holde til at blive forældre.

Til jer der har børn i forvejen og nogle gange er skruk - Jeg må indrømme at Black Friday kl 21.45 i BR var tæt på at kurere mig :lol: Men satser på at man bedre kan lide sine egne end andres.
Jeg har den lækreste lille niece på knapt tre, og hun charmer alle i sin nærhed - men det kan også mærkes at hun er det eneste barn både på fars og mors side. Men selv når hun er allermest umulig er hun jo lækker! Er nervøs for om vi kan hamle op med de der krøller og (langt det meste af tiden) super charmerende væsen. Hun har oveni købet vundet min kæreste over. Da hun var lille vidste han ikke helt hvad han skulle gøre med hende, men nu, efter hun er blevet større har hun sat alle kræfter ind. Hun er mere end bare lidt forelsket i ham, og han kan ikke helt stå for hendes åbenlyse glæde for ham. Det er ret sødt at se.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 31. dec 2015, 16:47

Ballademager skrev:Jeg vil ellers ikke beregne mig selv som skruk (kan godt blive det kortvarigt, men det forsvinder let). Men i nat drømte jeg, at jeg var højgravid og pludselig ikke mærkede liv i flere dage. Og jeg kunne af en eller anden grund ikke komme til lægen.

Vågnede og var helt ked af det. Så måske er der alligevel en del af mig, der godt vil have barn på et tidspunkt :blush:


Åh, det har jeg også prøvet. Det var godt nok ikke sjovt :( Eller bare det at drømme at man er gravid og vågne op og nusse maven og finde ud af at den ikke er der (man er bare tyk :rulle: )
Den følelse kan sidde i mig i flere dage.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 7. jan 2016, 22:19

Jeg har det rigtig svært med det hele for tiden. Efter at min kæreste og jeg er begyndt at snakke om det uden alle de problemer der tidligere har været, kan jeg næsten ikke holde det ud mere. Jeg har lyst til at smide præventionen nu og se hvad der sker. Bortset fra muligheden for at flytte (til en større lejlighed med plads til barn) så er det næsten det eneste der foregår i mit hoved. Rigtig fedt midt i en eksamensperiode :rulle:
Vi har aftalt at starte om et år, men på mange måder føles det som 5.
:trist:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 8. jan 2016, 20:01

Moxy-lady skrev:Jeg har det rigtig svært med det hele for tiden. Efter at min kæreste og jeg er begyndt at snakke om det uden alle de problemer der tidligere har været, kan jeg næsten ikke holde det ud mere. Jeg har lyst til at smide præventionen nu og se hvad der sker. Bortset fra muligheden for at flytte (til en større lejlighed med plads til barn) så er det næsten det eneste der foregår i mit hoved. Rigtig fedt midt i en eksamensperiode :rulle:
Vi har aftalt at starte om et år, men på mange måder føles det som 5.
:trist:


Kan I ikke prøve at snakke om det igen? Man kan godt bo på lidt plads, en baby fylder ikke meget. :kys:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 8. jan 2016, 20:07

Jeg er sådan lidt on-off skruk. :genert: Vi har to små børn, den ældste er snart 3 år (om en uge :D ) og den yngste er 1 1/2 år. Jeg har haft meget lidt overskud det sidste års tid, og vi har været ret pressede herhjemme (og er det stadig i perioder). Det har været skide hårdt for at sige det, som det er.

Alligevel sniger det der skrukhed sig ind. :genert: Vi har altid snakket om 4 børn, men det er vi gået fra igen, og ofte snakker vi om at vi ikke skal have flere end de to vi har.
Jeg føler mig dog mere og mere skruk, og har sådan en følelse af, at vores familie skal udvides med en mere. Snakkede kort med min mand om det, og han synes jeg var sindssyg. Men tror ikke han er helt afvisende, for han jokede lidt med det bagefter ("det bliver dyrt, du har slet ikke råd til mere af min præmiesæd" :D ).

Jeg tror at jeg bringer det op igen, når den yngste fylder 2 år, hvis lysten stadig er der. Indtil da må jeg være skruk her. :D
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Skruk tråden

Indlægaf Moxy-lady » 8. jan 2016, 20:16

ina skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har det rigtig svært med det hele for tiden. Efter at min kæreste og jeg er begyndt at snakke om det uden alle de problemer der tidligere har været, kan jeg næsten ikke holde det ud mere. Jeg har lyst til at smide præventionen nu og se hvad der sker. Bortset fra muligheden for at flytte (til en større lejlighed med plads til barn) så er det næsten det eneste der foregår i mit hoved. Rigtig fedt midt i en eksamensperiode :rulle:
Vi har aftalt at starte om et år, men på mange måder føles det som 5.
:trist:


Kan I ikke prøve at snakke om det igen? Man kan godt bo på lidt plads, en baby fylder ikke meget. :kys:


Vores lejlighed er fyldt med skimmelsvamp. Det er altid noget møg, men da jeg risikerer at videregive både astma og allergi så er det ikke noget jeg vil byde mit barn. Desværre. Jeg er spændt på vores aftale hos fertilitetsklinikken d. 19. dog. Jeg håber at min kæreste vil være klar til at rykke det frem (til når vi flytter i noget nyt), hvis vi får at vide at vi skal skynde os.

Jeg ved godt at jeg sikkert ikke bliver gravid med det samme, men det er bare ikke særlig holdbart hvis vi bor i denne her lejlighed med en lille baby.

Kan godt forstå at du er lidt ambivalent omkring det at få flere børn... Men det er bare svært når logikken siger en ting og følelserne (og hormonerne) noget andet.
Synes at det lyder som en god idé at se tiden an - men du har ret, dit mand lyder ikke afvisende :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Skruk tråden

Indlægaf ina » 8. jan 2016, 20:20

Moxy-lady skrev:
ina skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har det rigtig svært med det hele for tiden. Efter at min kæreste og jeg er begyndt at snakke om det uden alle de problemer der tidligere har været, kan jeg næsten ikke holde det ud mere. Jeg har lyst til at smide præventionen nu og se hvad der sker. Bortset fra muligheden for at flytte (til en større lejlighed med plads til barn) så er det næsten det eneste der foregår i mit hoved. Rigtig fedt midt i en eksamensperiode :rulle:
Vi har aftalt at starte om et år, men på mange måder føles det som 5.
:trist:


Kan I ikke prøve at snakke om det igen? Man kan godt bo på lidt plads, en baby fylder ikke meget. :kys:


Vores lejlighed er fyldt med skimmelsvamp. Det er altid noget møg, men da jeg risikerer at videregive både astma og allergi så er det ikke noget jeg vil byde mit barn. Desværre. Jeg er spændt på vores aftale hos fertilitetsklinikken d. 19. dog. Jeg håber at min kæreste vil være klar til at rykke det frem (til når vi flytter i noget nyt), hvis vi får at vide at vi skal skynde os.

Jeg ved godt at jeg sikkert ikke bliver gravid med det samme, men det er bare ikke særlig holdbart hvis vi bor i denne her lejlighed med en lille baby.

Kan godt forstå at du er lidt ambivalent omkring det at få flere børn... Men det er bare svært når logikken siger en ting og følelserne (og hormonerne) noget andet.
Synes at det lyder som en god idé at se tiden an - men du har ret, dit mand lyder ikke afvisende :lol:


Nej, det kan jeg godt forstå, at du ikke har lyst til. Øv! Kigger I efter nyt?

Det lyder spændende med aftalen med fertilitetsklinikken. Håber I får noget godt af vide. :)
0

Tilbage til "Graviditet"