Skruk tråden

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. feb 2018, 20:54

godtnavn skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes det er længe at skulle vente til sommer, og det selvom min datter på 1 år ligger og sover over mig lige nu, så jeg forstår godt du ikke kan vente så mange år.

Men det med faren, tror det kommer mere an på personen end alderen. Min kæreste er også en gammel (førstegangs) far, og han klarer det til ug, og det tænker jeg også han vil med kommende børn selvom han til den tid er ældre :)


Kan slet ikke forestille mig hvordan det vil være når man er "sat" og allerede har et barn. Tror det er noget værre end bare gerne at ville have den første :genert:

Rent objektivt set ved jeg jo godt at det har noget at gøre med den individuelle person og ikke en alder. Min kæreste er 30 i næste uge (og jeg er overbevist om at han ville være en fantastisk far alligevel!) og har allerede givet udtryk for at han er begyndt at stresse over at vi ikke er gået i gang endnu. Hans egen far var midt-30'erne da han blev født, og en af de ting han er bange for ved at vente er at hans far så bliver "for gammel" til at være bedstefar. Min far er næsten lige så gammel som hans far, på trods af at jeg er 7 år yngre.

Tror bare jeg har det i mit hoved (og altid har haft det!) at jeg simpelthen ikke vil vente med det projekt til jeg er 30 - specielt med tanke på at kvinders fertilitet daler herefter og jeg allerede har set fertilitetsproblemer helt tæt på. Jeg vil bare ikke ende med at sætte mig selv i en situation hvor tiden arbejder mod os allerede fra udgangspunktet - og så tror jeg at jeg ville gå fuldkommen kuk-kuk på første etage hvis jeg skulle gå og kigge på alle andres babyer i 7 år uden at få min egen :lol: :lol:

Herovre er folk også meget mere afslappede med alderen ved den første. Hvor det i Danmark begynder at være presserende i 30'erne (mit indtryk - ved ikke hvor vidt det holder!), så er Englænderne først ved at være stressede over det når de nærmer sig 40.
Min kærestes søster er 35 - hun føler hun har masser af tid og at det bliver nemt og lige til. Det kan også bare være jeg overtænker tingene for meget, det skulle ikke undre mig :genert:


Min kæreste var 38 da Luna blev født... Men han er også en del ældre end mig, men det er en af grundene til vi gerne vil have nummer 2 hurtigt, for vi vil gerne holde muligheden for 3 børn åben :) Ang bedsteforældre kan jeg godt følge det, min kærestes far døde desværre første gang jeg var gravid (hvor vi efterfølgende mistede barnet) og det gør min kæreste trist at han ikke har mødt vores barn. Men han døde ikke naturligt (blev skudt under et røveri), ergo kunne det lige så godt være sket 10 år før eller efter, man aner jo ikke hvornår den slags sker.

Men jeg forstår godt du vil i gang, det tog et par år for os at få Luna fordi vi mistede undervejs. Så er bange for der tager flere år igen. Men jeg var faktisk mere utålmodig første gang end nu, tror det hjælper lidt at have en baby, men ville ikke kunne vente flere år...


Min kæreste mistede hans mor til kræft da han var i starten af tyverne, så det ville fuldkommen knuse ham hvis hans far ikke kunne nå at møde vores børn. Personligt er den eneste i min familie jeg ville være ked af at mine børn skulle gå glip af, min oldemor. Men hun er tæt på 100, så medmindre vi pludselig får rigtig travlt, så er det nok noget jeg skal vænne mig til.

Det er der jeg er - jeg er så ræd for at det bliver en længerevarende process og så vil jeg bare helst ikke være for meget under "tidspres" fra start.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 12. feb 2018, 08:46

Min mand er ret stålsat på at vi venter til juni med PB. Så må vi se om der sker en svipser.....vi dyrker ikke specielt sikker sex :lol:. Men han står af i roskilde og normalt har jeg nogenlunde styr på hvornår jeg har ægløsning, men jeg aner ingenting efter jeg fik lavet udskrabning for 3 uger siden. Men jeg tvivler nu på at der kommer en svipser. Jeg bliver enormt hurtigt gravid (indtil videre), men i alle de år vi har dyrker usikker sex er der aldrig kommet en svipser. Nå, men uanset så vil en graviditet være velkommen....også selvom jeg nok skal vente til minimum juni/juli.
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Skruk tråden

Indlægaf Xnaiv » 2. mar 2018, 07:39

Øv vores tur til USA er blevet udsat pga noget arbejde :mellow:

Men det betyder også at vi har besluttet os for at stoppe med præventionen nu og så se hvad der sker.

Vi prøver-prøver ikke, men ser bare hvad der kommer til at ske den næste tid.

Det kan jo også være at jeg er frisk nok i en evt graviditet til at kunne rejse.

Men ja, det er lidt vildt at være kommet dertil! Og min kæreste er så sød og nysgerrig omkring det :love:
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. mar 2018, 17:52

Vi havde en "pregnancy scare" i sidste weekend. Jeg troede jeg var rigtig skruk, lige indtil der var en reel chance for at stå med en positiv test, så blev jeg skide nervøs og følte egentlig at det var helt vildt dårlig timing.

Har de sidste 3-4 uger haft rigtig ømme bryster, som i AV og de er vokset. Det havde jeg egentlig tænkt bare var fordi at mine hormoner nu regulerer sig selv efter 8 år på p-piller, men sammenholdt med kvalme, ekstrem fatigue og smerter i nedre del af maven som ikke passede med hverken mens eller IBS smerter. Og så var min mens gået fra blodbad første 3 dage til at være voldsom første dag, mellem næste dag og helt væk på tredje dagen. Åbenbart præcis samme symptomer som min mor har haft i alle hendes graviditeter.

Så måtte tisse på en test. To faktisk - begge negative - men nåede at tænke det her kunne ikke være dårligere timing, vi har ikke råd, hele min fremtid er ødelagt. Ikke som i at jeg tror mit liv ville blive ødelagt af at få et barn, men jeg har bare fået nogle pisse fede muligheder indenfor det felt jeg gerne vil ind i og de ville ikke være der om 1.5-2 års tid når graviditet og baby faserne er overstået...

Dog sagde min kæreste at han faktisk ville have været en smule glad hvis testen havde været positiv, hvilket er meget anderledes fra sidste gang en læge sagde tag en test :lun:
Så stadig skruk, men måske ikke nær så meget igen. Nu synes jeg mine venner skal få babyer så min skrukhed kan blive holdt hen :lol: :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 3. mar 2018, 00:33

TakeAChanceOnMe skrev:Vi havde en "pregnancy scare" i sidste weekend. Jeg troede jeg var rigtig skruk, lige indtil der var en reel chance for at stå med en positiv test, så blev jeg skide nervøs og følte egentlig at det var helt vildt dårlig timing.

Har de sidste 3-4 uger haft rigtig ømme bryster, som i AV og de er vokset. Det havde jeg egentlig tænkt bare var fordi at mine hormoner nu regulerer sig selv efter 8 år på p-piller, men sammenholdt med kvalme, ekstrem fatigue og smerter i nedre del af maven som ikke passede med hverken mens eller IBS smerter. Og så var min mens gået fra blodbad første 3 dage til at være voldsom første dag, mellem næste dag og helt væk på tredje dagen. Åbenbart præcis samme symptomer som min mor har haft i alle hendes graviditeter.

Så måtte tisse på en test. To faktisk - begge negative - men nåede at tænke det her kunne ikke være dårligere timing, vi har ikke råd, hele min fremtid er ødelagt. Ikke som i at jeg tror mit liv ville blive ødelagt af at få et barn, men jeg har bare fået nogle pisse fede muligheder indenfor det felt jeg gerne vil ind i og de ville ikke være der om 1.5-2 års tid når graviditet og baby faserne er overstået...

Dog sagde min kæreste at han faktisk ville have været en smule glad hvis testen havde været positiv, hvilket er meget anderledes fra sidste gang en læge sagde tag en test :lun:
Så stadig skruk, men måske ikke nær så meget igen. Nu synes jeg mine venner skal få babyer så min skrukhed kan blive holdt hen :lol: :lol:


Det tog to år at lave Luna, jeg blev hurtigt gravid efter p-pillestop, men vi mistede, og derefter gik der længe før jeg blev gravid igen. Så det var et altoverskyggende ønske. Alligevel gik jeg helt i panik da jeg testede positivt, ikke som i jeg overvejede abort, men jeg var virkelig i panik i starten. Så selv når det er helt planlagt kan en graviditet få en i panik, så tror det er meget normalt.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 8. mar 2018, 14:10

TakeAChanceOnMe skrev:Vi havde en "pregnancy scare" i sidste weekend. Jeg troede jeg var rigtig skruk, lige indtil der var en reel chance for at stå med en positiv test, så blev jeg skide nervøs og følte egentlig at det var helt vildt dårlig timing.

Har de sidste 3-4 uger haft rigtig ømme bryster, som i AV og de er vokset. Det havde jeg egentlig tænkt bare var fordi at mine hormoner nu regulerer sig selv efter 8 år på p-piller, men sammenholdt med kvalme, ekstrem fatigue og smerter i nedre del af maven som ikke passede med hverken mens eller IBS smerter. Og så var min mens gået fra blodbad første 3 dage til at være voldsom første dag, mellem næste dag og helt væk på tredje dagen. Åbenbart præcis samme symptomer som min mor har haft i alle hendes graviditeter.

Så måtte tisse på en test. To faktisk - begge negative - men nåede at tænke det her kunne ikke være dårligere timing, vi har ikke råd, hele min fremtid er ødelagt. Ikke som i at jeg tror mit liv ville blive ødelagt af at få et barn, men jeg har bare fået nogle pisse fede muligheder indenfor det felt jeg gerne vil ind i og de ville ikke være der om 1.5-2 års tid når graviditet og baby faserne er overstået...

Dog sagde min kæreste at han faktisk ville have været en smule glad hvis testen havde været positiv, hvilket er meget anderledes fra sidste gang en læge sagde tag en test :lun:
Så stadig skruk, men måske ikke nær så meget igen. Nu synes jeg mine venner skal få babyer så min skrukhed kan blive holdt hen :lol: :lol:


Bare tanken om at forsøge bevist at blive gravid skræmmer mig og en positiv testen er mega skræmmende :lol: :lol:. Sååå begge mine graviditeter er kommer som planlagte uheld :lol:. Jeg håber det bliver nemt næste gang, så vi kan lave et planlagt uheld i juni, men der er jo desværre ingen garantier.

Lige nu fokusere jeg på flytning og mental indretning af vores nye hus. Jeg tror heldigvis vi får travlt de næste måneder.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2018, 18:51

Jeg var i dag ved at besvime ud af det blå, det var jeg konstant som gravid (som i flere gange hver uge). Så lige nu har jeg sgu ikke lyst til at blive gravid til sommer, kan ikke helt overskue de 9måneder med besvimelser, opkastninger osv. omvendt vil jeg jo gerne have endnu en baby :genert:
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 23. mar 2018, 10:09

Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 23. mar 2018, 10:19

Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb

Hvad er grunden til, at I udsætter det? Altså hvorfor er det lige fyringen, der gør udslaget?
0
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 23. mar 2018, 10:22

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb

Hvad er grunden til, at I udsætter det? Altså hvorfor er det lige fyringen, der gør udslaget?


Jeg kan ikke overskue at være arbejdsløs og gravid igen. Det var et helvede sidst og så når jeg er tilbage igen, så er en stor del af ens dagpenge væk. Det er simpelthen for usikkert. Jeg begynder at søge nu her og håber det går hurtigt med at få job denne gang.
Der er også hele økonomien i det. 2 børn på dagpenge.....det tror jeg bliver for dyrt for os, uden mere opsparing end vi pt har.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. mar 2018, 17:17

Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb


Ej hvor træls når nu du egentlig så frem til at prøve igen. Kan dog godt forstår hvor du kommer fra - jeg står uden indkomst fra slut Juni og jeg stresser allerede over det. Det er bare ikke et særlig rart udgangspunkt at have. Jeg krydser fingre for at du finder noget hurtigt og i ikke behøver udskyde PB alt for længe :kryds:

Jeg snakkede med min kæreste i forbindelse med at jeg skal til jobsamtale i en babyforretning og at huskøbet nu er endeligt. Spurgte hvad han ville sige hvis jeg blev rigtig skruk, kom hjem og sagde at jeg gerne ville have en baby. Han sagde at det var han klar til, han ville gerne have børn inden for de næste 2-3 år :8: . Han er lidt sød alligevel :lun:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 24. mar 2018, 10:05

Kakro05 skrev:
Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb

Hvad er grunden til, at I udsætter det? Altså hvorfor er det lige fyringen, der gør udslaget?


Jeg kan ikke overskue at være arbejdsløs og gravid igen. Det var et helvede sidst og så når jeg er tilbage igen, så er en stor del af ens dagpenge væk. Det er simpelthen for usikkert. Jeg begynder at søge nu her og håber det går hurtigt med at få job denne gang.
Der er også hele økonomien i det. 2 børn på dagpenge.....det tror jeg bliver for dyrt for os, uden mere opsparing end vi pt har.

Okay. Jeg tænker bare, at det jo ikke er sikkert, at der er gevinst lige med det samme, så måske kunne du nå at få et nyt job samtidig med, at du blev gravid. Men jeg krydser fingre for, at du hurtigt finder noget nyt :)
0
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 24. mar 2018, 16:36

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:
Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb

Hvad er grunden til, at I udsætter det? Altså hvorfor er det lige fyringen, der gør udslaget?


Jeg kan ikke overskue at være arbejdsløs og gravid igen. Det var et helvede sidst og så når jeg er tilbage igen, så er en stor del af ens dagpenge væk. Det er simpelthen for usikkert. Jeg begynder at søge nu her og håber det går hurtigt med at få job denne gang.
Der er også hele økonomien i det. 2 børn på dagpenge.....det tror jeg bliver for dyrt for os, uden mere opsparing end vi pt har.

Okay. Jeg tænker bare, at det jo ikke er sikkert, at der er gevinst lige med det samme, så måske kunne du nå at få et nyt job samtidig med, at du blev gravid. Men jeg krydser fingre for, at du hurtigt finder noget nyt :)


Det er rigtigt, men den strategi tør jeg ikke. De to gange jeg har gæret gravid har det været i færste forsøg og selvom jeg har alderen imod mig, så ville det bare ikke være så godt.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 24. mar 2018, 16:41

TakeAChanceOnMe skrev:
Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb


Ej hvor træls når nu du egentlig så frem til at prøve igen. Kan dog godt forstår hvor du kommer fra - jeg står uden indkomst fra slut Juni og jeg stresser allerede over det. Det er bare ikke et særlig rart udgangspunkt at have. Jeg krydser fingre for at du finder noget hurtigt og i ikke behøver udskyde PB alt for længe :kryds:

Jeg snakkede med min kæreste i forbindelse med at jeg skal til jobsamtale i en babyforretning og at huskøbet nu er endeligt. Spurgte hvad han ville sige hvis jeg blev rigtig skruk, kom hjem og sagde at jeg gerne ville have en baby. Han sagde at det var han klar til, han ville gerne have børn inden for de næste 2-3 år :8: . Han er lidt sød alligevel :lun:


Dejligt det hele falder på plads.
Tak, det håber jeg godt nok også. Min mand siger jeg bare skal tage det roligt og stole på ham. Han forstår ikke helt mit alders issue :rulle: . Jeg ville ønske vi bare kunne sige fuck det. Men altså jeg føler ikke det er ansvarligt af os at risikere at made mine dagpenge ud fordi vi gerne vil være forældre. Vi har lige købt hus og bil og har jo N i forvejen, så det skal helst ikke sættes over styr. Så hellere nøjes med et barn. Jeg må se hvad året bringer :mellow:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. mar 2018, 17:20

Kakro05 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb


Ej hvor træls når nu du egentlig så frem til at prøve igen. Kan dog godt forstår hvor du kommer fra - jeg står uden indkomst fra slut Juni og jeg stresser allerede over det. Det er bare ikke et særlig rart udgangspunkt at have. Jeg krydser fingre for at du finder noget hurtigt og i ikke behøver udskyde PB alt for længe :kryds:

Jeg snakkede med min kæreste i forbindelse med at jeg skal til jobsamtale i en babyforretning og at huskøbet nu er endeligt. Spurgte hvad han ville sige hvis jeg blev rigtig skruk, kom hjem og sagde at jeg gerne ville have en baby. Han sagde at det var han klar til, han ville gerne have børn inden for de næste 2-3 år :8: . Han er lidt sød alligevel :lun:


Dejligt det hele falder på plads.
Tak, det håber jeg godt nok også. Min mand siger jeg bare skal tage det roligt og stole på ham. Han forstår ikke helt mit alders issue :rulle: . Jeg ville ønske vi bare kunne sige fuck det. Men altså jeg føler ikke det er ansvarligt af os at risikere at made mine dagpenge ud fordi vi gerne vil være forældre. Vi har lige købt hus og bil og har jo N i forvejen, så det skal helst ikke sættes over styr. Så hellere nøjes med et barn. Jeg må se hvad året bringer :mellow:


Hvis det på nogen måde er nogen trøst, så tror jeg vi i Danmark er blevet opdraget til at være meget aldersforskrækkede. Statistisk går chancen for en graviditet ret meget ned af bakke når man rammer de 30, men ærlig talt, så lader det ikke til at kroppen altid lytter efter det ;) .
I England hvor jeg bor, er jeg flere gange blevet overrasket fordi kvinderne simpelthen ikke stresser over deres fertilitet før de rammer sidst i 30'erne. De er ikke blevet bonket i hovedet med at hvis du fylder 30 er din fertilitet næsten ikke eksisterende på samme måde og jeg har allerede mødt en del 35+ år som ikke har haft noget problem med at blive gravide.

Min kærestes søster fylder 35 (eller 36, er ikke helt sikker!) i år og hun er helt afslappet med at børnene nok skal komme når de beslutter sig for at prøve. Jeg tror jeg har fået hende skræmt lidt fordi jeg smider statistikker på bordet når folk begynder at stikke til mig ang. hvorfor jeg har tænkt over børn som 23 årig, men derudover er det bare ikke noget de ser som en hindring på samme måde.
Jeg ville ikke selv kunne vente så længe, men jeg er også vokset op med en bonusmor der ikke kunne få børn uden hjælp og derved lært at det er noget man er nødt til at tage stilling til, for de kommer ikke nødvendigvis bare når man gerne vil have det.

Men i forhold til hvor meget magt psyken har, så kan jeg godt forestille mig at det også spiller en rolle at samfundet simpelthen har boret det ind i os. 30 år og prøver at blive gravid? Få fingeren ud. 35 år og prøver at blive gravid? Good luck. Den sidder der ligesom bare og man bliver bonket i hovedet med det hver gang samtalen falder på emnet ..

Jeg har været til jobsamtale i dag og fik tilbudt jobbet 4.5 timer efter. Så jeg starter på torsdag. I Mothercare. Babybutik. Gik forbi en lille pige der stolt skubbede sin søster/bror i en barnevogn på vej ud af butikken efter mit interview og var pretty much som denne :dåne: :lun: .
Efterfølgende var vi ude at se vores hus for første gang - ikke vores hus, men samme model og det er så fint! I vores 3 soveværelse begyndte jeg at indrette det som børneværelse i mit hoved mens vi var derinde. Der var et lille "indhug" som ville være perfekt til puslebord eller vuggestol til amning, hvor resten af gulvpladsen så er fri. Det skal nok blive en god kombi når vi får nøglerne og jeg er startet på det nye job :fløjt:
2

Tilbage til "Graviditet"