Skruk tråden

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 25. mar 2018, 07:34

TakeAChanceOnMe skrev:
Kakro05 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Kakro05 skrev:Nå, pb er udsat. Jeg blev fyret i går (nedskæringer). Det største slag er faktisk at vi må udskyde pb. Vi har købt et ok billigt hus og skal nok klare alt det finansielle. Men jeg er lige blevet 34 og jeg har bare ikke så lang tid tilbage vi kan få børn i. Kryds fingre for jeg hurtigt får et job, så vi kan starte pb


Ej hvor træls når nu du egentlig så frem til at prøve igen. Kan dog godt forstår hvor du kommer fra - jeg står uden indkomst fra slut Juni og jeg stresser allerede over det. Det er bare ikke et særlig rart udgangspunkt at have. Jeg krydser fingre for at du finder noget hurtigt og i ikke behøver udskyde PB alt for længe :kryds:

Jeg snakkede med min kæreste i forbindelse med at jeg skal til jobsamtale i en babyforretning og at huskøbet nu er endeligt. Spurgte hvad han ville sige hvis jeg blev rigtig skruk, kom hjem og sagde at jeg gerne ville have en baby. Han sagde at det var han klar til, han ville gerne have børn inden for de næste 2-3 år :8: . Han er lidt sød alligevel :lun:


Dejligt det hele falder på plads.
Tak, det håber jeg godt nok også. Min mand siger jeg bare skal tage det roligt og stole på ham. Han forstår ikke helt mit alders issue :rulle: . Jeg ville ønske vi bare kunne sige fuck det. Men altså jeg føler ikke det er ansvarligt af os at risikere at made mine dagpenge ud fordi vi gerne vil være forældre. Vi har lige købt hus og bil og har jo N i forvejen, så det skal helst ikke sættes over styr. Så hellere nøjes med et barn. Jeg må se hvad året bringer :mellow:


Hvis det på nogen måde er nogen trøst, så tror jeg vi i Danmark er blevet opdraget til at være meget aldersforskrækkede. Statistisk går chancen for en graviditet ret meget ned af bakke når man rammer de 30, men ærlig talt, så lader det ikke til at kroppen altid lytter efter det ;) .
I England hvor jeg bor, er jeg flere gange blevet overrasket fordi kvinderne simpelthen ikke stresser over deres fertilitet før de rammer sidst i 30'erne. De er ikke blevet bonket i hovedet med at hvis du fylder 30 er din fertilitet næsten ikke eksisterende på samme måde og jeg har allerede mødt en del 35+ år som ikke har haft noget problem med at blive gravide.

Min kærestes søster fylder 35 (eller 36, er ikke helt sikker!) i år og hun er helt afslappet med at børnene nok skal komme når de beslutter sig for at prøve. Jeg tror jeg har fået hende skræmt lidt fordi jeg smider statistikker på bordet når folk begynder at stikke til mig ang. hvorfor jeg har tænkt over børn som 23 årig, men derudover er det bare ikke noget de ser som en hindring på samme måde.
Jeg ville ikke selv kunne vente så længe, men jeg er også vokset op med en bonusmor der ikke kunne få børn uden hjælp og derved lært at det er noget man er nødt til at tage stilling til, for de kommer ikke nødvendigvis bare når man gerne vil have det.

Men i forhold til hvor meget magt psyken har, så kan jeg godt forestille mig at det også spiller en rolle at samfundet simpelthen har boret det ind i os. 30 år og prøver at blive gravid? Få fingeren ud. 35 år og prøver at blive gravid? Good luck. Den sidder der ligesom bare og man bliver bonket i hovedet med det hver gang samtalen falder på emnet ..

Jeg har været til jobsamtale i dag og fik tilbudt jobbet 4.5 timer efter. Så jeg starter på torsdag. I Mothercare. Babybutik. Gik forbi en lille pige der stolt skubbede sin søster/bror i en barnevogn på vej ud af butikken efter mit interview og var pretty much som denne :dåne: :lun: .
Efterfølgende var vi ude at se vores hus for første gang - ikke vores hus, men samme model og det er så fint! I vores 3 soveværelse begyndte jeg at indrette det som børneværelse i mit hoved mens vi var derinde. Der var et lille "indhug" som ville være perfekt til puslebord eller vuggestol til amning, hvor resten af gulvpladsen så er fri. Det skal nok blive en god kombi når vi får nøglerne og jeg er startet på det nye job :fløjt:


Det psykiske spiller helt sikkert en stor rolle for mange. Jeg tror egentligt det med alderen mest er for mine egen skyld. Jeg synes 34 er lidt gammel til babyer og pt tror jeg 36 er min smerte grænse. Og så håber jrg det kommer til at gå nemt næste gang også. Vi blev nemt gravide de sidste to gange og det tænker jeg nok skal gå. Jeg er mere bekymret for st miste igen.

Det lyder skønt. Tillykke med job og hus. Hvornår får i nøglerne? Vi får vores indenfor en uge :ivrig: :ivrig: .
Jeg håber bare der hurtigt er et nyt job til mig, så vi kan starte pb til efteråret måske.

Vores venner der har mistet mange gange fortalte i går at de skal være forældre til efteråret. Det er så dejligt for dem. De har ventet længe på den baby. Det gjorde mig lidt trist, da hun har termin tæt på den termin jeg havde. Men jeg kender ingen der fortjener en baby mere end den og deres lykke giver jo ikke mig vores baby tilbage. Jeg er ikke sikker på at det nogensinde holder op med at gøre lidt ondt. Det lyder totalt dumt :blush2:. Jeg vil bare han baby nuuuuuuu
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 6. apr 2018, 18:04

Fuck, hvor jeg synes det hårdt pt at PB er udskudt på ubestemt tid....også selvom vi har rigeligt at se til med det nye hus (og gamle lejlighed) og jobsøgning.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. apr 2018, 18:14

Kakro05 skrev:Det psykiske spiller helt sikkert en stor rolle for mange. Jeg tror egentligt det med alderen mest er for mine egen skyld. Jeg synes 34 er lidt gammel til babyer og pt tror jeg 36 er min smerte grænse. Og så håber jrg det kommer til at gå nemt næste gang også. Vi blev nemt gravide de sidste to gange og det tænker jeg nok skal gå. Jeg er mere bekymret for st miste igen.

Det lyder skønt. Tillykke med job og hus. Hvornår får i nøglerne? Vi får vores indenfor en uge :ivrig: :ivrig: .
Jeg håber bare der hurtigt er et nyt job til mig, så vi kan starte pb til efteråret måske.

Vores venner der har mistet mange gange fortalte i går at de skal være forældre til efteråret. Det er så dejligt for dem. De har ventet længe på den baby. Det gjorde mig lidt trist, da hun har termin tæt på den termin jeg havde. Men jeg kender ingen der fortjener en baby mere end den og deres lykke giver jo ikke mig vores baby tilbage. Jeg er ikke sikker på at det nogensinde holder op med at gøre lidt ondt. Det lyder totalt dumt :blush2:. Jeg vil bare han baby nuuuuuuu


Det forstår jeg godt. Jeg synes ikke det lyder dumt for at være ærlig, det giver ret god mening. Håber jobsøgningen går godt!

Vi overtager sent juli/start August, men det er også nybyg, så det er ikke bare sådan lige. Lige pt. er det en foundation med halve vægge på :lol: .
Nu skal uni bare lige overstås og så ville jeg gerne ind på uni igen til efteråret!
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 8. apr 2018, 17:46

Vi havde besøg af min mands niece i dag (hun er knap 6 mdr). Shit det hjalp ikke på at jeg er skruk :lol: :lun: . Jeg håber det går hurtigere med at få job denne gang, så vi kan komme i gang. Alt andet i vores liv er perfekt til at få nr 2..... :trist:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 17. apr 2018, 19:06

Det er lige gået op for mig jeg kun får mens 2 gange mere før vi igen prøver :panik: Så skal jeg jo have kvalme og være træt igen... Men endnu værre, jeg skal igennem al skuffelsen hver måned jeg ikke blvier gravid, det synes jeg nærmest var det hårdeste sidst :genert:

Men alt lader til jeg har ægløsning 2 dage efter vores bryllup, så det kunne jo være ret perfekt ;) Dog tror jeg vi begge får drukket lidt for meget alkohol til at det er helt optimale betingelser for at det skulle lykkes :lol:

Men jeg ville optimalt gerne have tabt 10 kg mere før jeg blev gravid igen, det ved jeg jo godt ikke sker på 2 måneder, så på den måde kunne det også være smart det tog lidt tid før jeg blev gravid. Men kan godt mærke at jeg virkelig gerne ville tabe i hvert fald 4 kg mere, så må lige stramme op nu hvor det kommer så tæt på :)
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 19. apr 2018, 09:17

godtnavn skrev:Det er lige gået op for mig jeg kun får mens 2 gange mere før vi igen prøver :panik: Så skal jeg jo have kvalme og være træt igen... Men endnu værre, jeg skal igennem al skuffelsen hver måned jeg ikke blvier gravid, det synes jeg nærmest var det hårdeste sidst :genert:

Men alt lader til jeg har ægløsning 2 dage efter vores bryllup, så det kunne jo være ret perfekt ;) Dog tror jeg vi begge får drukket lidt for meget alkohol til at det er helt optimale betingelser for at det skulle lykkes :lol:

Men jeg ville optimalt gerne have tabt 10 kg mere før jeg blev gravid igen, det ved jeg jo godt ikke sker på 2 måneder, så på den måde kunne det også være smart det tog lidt tid før jeg blev gravid. Men kan godt mærke at jeg virkelig gerne ville tabe i hvert fald 4 kg mere, så må lige stramme op nu hvor det kommer så tæt på :)


Det var mere eller mindre sådan vi gjorde med vores første. Første gang efter vores bryllup bum og jeg var gravid :D.

jeg ved sq ikke om jeg tror på at vi når der til hvor vi får en til. Jeg synes hele jobsituationen virker lidt håbløs og vores liv sejler pt, så der er ikke så meget overskud til jobsøgning lige nu :(. Nå, jeg gemmer babytingene laaaang væk og nyder min skønne familie :love2: :love2:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Skruk tråden

Indlægaf Rapfisk » 28. apr 2018, 16:44

Vi har været til navngivningsfest i dag. Det hjalp ikke på skrukhormornerne... Når vi begynder at prøve, bliver jeg sikkert sådan en ulidelig én, der går helt i spåner, hvis det ikke lykkes første gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Skruk tråden

Indlægaf Aquadorable » 28. apr 2018, 18:23

Rapfisk skrev:Vi har været til navngivningsfest i dag. Det hjalp ikke på skrukhormornerne... Når vi begynder at prøve, bliver jeg sikkert sådan en ulidelig én, der går helt i spåner, hvis det ikke lykkes første gang.


Kan rigtig godt lide det her indlæg :lun:
3
K - 12.06.18 :love:
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Skruk tråden

Indlægaf MissB » 29. apr 2018, 06:33

Aquadorable skrev:
Rapfisk skrev:Vi har været til navngivningsfest i dag. Det hjalp ikke på skrukhormornerne... Når vi begynder at prøve, bliver jeg sikkert sådan en ulidelig én, der går helt i spåner, hvis det ikke lykkes første gang.


Kan rigtig godt lide det her indlæg :lun:


Også her :love:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2018, 22:21

Jeg har ægløsning, dvs. vi har ikke sex de her dage da jeg ikke tager p-piller, men kan ikke lade være med at tænke om 2 måneder vil vi ikke holde ægløsningspause :lun:

Og I behvøer ikke belære mig, vi ved det er ikke er sikker beskyttelse bare at lade vær at have sex ved ægløsning, men bliver jeg gravid ved et uheld bliver vi også lykkelige for det :) Men jeg håber nu først det sker efter brylluppet så jeg kan drikke rom og cola på dagen :D Men så må det også gerne lykkes lige efter min rom og cola :lol:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Skruk tråden

Indlægaf Lykke » 30. apr 2018, 04:36

Uh jeg er også skruk for tiden.
I går var vi en kæmpe park, hvor der rendte børn rundt overalt. Ej, men jeg kan godt mærke at vi skal i hvert fald have et barn mere. Selvom jeg slet ikke er til babydelen af sådan et barns liv, Så bliver de jo alligevel fantastiske.
Men hvis jeg kunne føde et barn som bare var et år eller halvanden, haha, ja så ville det da være at foretrække.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Skruk tråden

Indlægaf Lykke » 30. apr 2018, 13:53

Alkaia skrev:
Lykke skrev:Uh jeg er også skruk for tiden.
I går var vi en kæmpe park, hvor der rendte børn rundt overalt. Ej, men jeg kan godt mærke at vi skal i hvert fald have et barn mere. Selvom jeg slet ikke er til babydelen af sådan et barns liv, Så bliver de jo alligevel fantastiske.
Men hvis jeg kunne føde et barn som bare var et år eller halvanden, haha, ja så ville det da være at foretrække.


Sådan har jeg det også. :genert: Så kunne jeg faktisk godt være hooked på mange børn.


Ja for pokker. Uh jeg synes de der børn er fantastiske når man kan kommunikere med dem!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 30. apr 2018, 18:52

Lykke skrev:
Alkaia skrev:
Lykke skrev:Uh jeg er også skruk for tiden.
I går var vi en kæmpe park, hvor der rendte børn rundt overalt. Ej, men jeg kan godt mærke at vi skal i hvert fald have et barn mere. Selvom jeg slet ikke er til babydelen af sådan et barns liv, Så bliver de jo alligevel fantastiske.
Men hvis jeg kunne føde et barn som bare var et år eller halvanden, haha, ja så ville det da være at foretrække.


Sådan har jeg det også. :genert: Så kunne jeg faktisk godt være hooked på mange børn.


Ja for pokker. Uh jeg synes de der børn er fantastiske når man kan kommunikere med dem!



Min 1,5 årige er den primære årsag til at heg ikke er skruk :genert:

Hun er virkelig en baryler. Hun piller i alt, hub hyler hysterisk, når hun ikke får sin vilje og hun hælder bevidst mindst 5 kopper vand ud på gulvet om dagen!
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Skruk tråden

Indlægaf Lykke » 30. apr 2018, 19:18

Bøtte skrev:
Lykke skrev:
Alkaia skrev:
Lykke skrev:Uh jeg er også skruk for tiden.
I går var vi en kæmpe park, hvor der rendte børn rundt overalt. Ej, men jeg kan godt mærke at vi skal i hvert fald have et barn mere. Selvom jeg slet ikke er til babydelen af sådan et barns liv, Så bliver de jo alligevel fantastiske.
Men hvis jeg kunne føde et barn som bare var et år eller halvanden, haha, ja så ville det da være at foretrække.


Sådan har jeg det også. :genert: Så kunne jeg faktisk godt være hooked på mange børn.


Ja for pokker. Uh jeg synes de der børn er fantastiske når man kan kommunikere med dem!



Min 1,5 årige er den primære årsag til at heg ikke er skruk :genert:

Hun er virkelig en baryler. Hun piller i alt, hub hyler hysterisk, når hun ikke får sin vilje og hun hælder bevidst mindst 5 kopper vand ud på gulvet om dagen!


Sådan har jeg bare ikke oplevet mit barn endnu. Hun er 2,5 år.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 30. apr 2018, 20:14

Lykke skrev:
Bøtte skrev:
Lykke skrev:
Alkaia skrev:
Lykke skrev:Uh jeg er også skruk for tiden.
I går var vi en kæmpe park, hvor der rendte børn rundt overalt. Ej, men jeg kan godt mærke at vi skal i hvert fald have et barn mere. Selvom jeg slet ikke er til babydelen af sådan et barns liv, Så bliver de jo alligevel fantastiske.
Men hvis jeg kunne føde et barn som bare var et år eller halvanden, haha, ja så ville det da være at foretrække.


Sådan har jeg det også. :genert: Så kunne jeg faktisk godt være hooked på mange børn.


Ja for pokker. Uh jeg synes de der børn er fantastiske når man kan kommunikere med dem!



Min 1,5 årige er den primære årsag til at heg ikke er skruk :genert:

Hun er virkelig en baryler. Hun piller i alt, hub hyler hysterisk, når hun ikke får sin vilje og hun hælder bevidst mindst 5 kopper vand ud på gulvet om dagen!


Sådan har jeg bare ikke oplevet mit barn endnu. Hun er 2,5 år.



Vores den ældste var heller ikke så slem. Hun har fx aldrig rørt toiletbørsten - den virker så som en magnet på den lille. Det gør hele badeværelset faktisk, så vi må løse døren udefra. Og sådan er hun bare med alt.
0

Tilbage til "Graviditet"