Vi der venter på storken!

Brugeravatar
ina
Kort karma: 297
Likede indlæg: 2109

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 2. dec 2016, 08:47

Spændende med manglende mens, Simse! Håber der er bid. :)
Ang. mens i weekenden = inseminering i weekenden, så behøver det ikke at være sådan. Jeg er blevet insemineret på forskellige dage - både 11, 12 og 13, tror jeg. Det kommer an på hvordan cyklussen reagerer på hormonerne. Jeg håber det kommer til at gå op det hele. :kys:

Hvor er det godt, at det kom til at passe med mens, så I kan nå det inden jul, Mygirl! Det er virkelig grænseoverskridende at stikke sig selv. :ae: Jeg synes at jeg vænnede mig lidt til det, så håber det kommer til at gå fint. :kys:

Jeg troede at jeg havde ÆL på dag 13, fordi jeg havde stikken i den ene side. Men i går (dag 15) havde jeg klart ÆL slim og endnu mere stikken og sådan. :lol: Vi har gjort vores, så må vi se om der er bid. :)
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 373
Likede indlæg: 4055

Indlægaf lillebjoern » 2. dec 2016, 08:57

Jeg tog en ÆL test i går, men den var vist negativ. Synes det er lidt svært at tyde. Og brugte morgenurin, for det vil de gerne have man bruger til graviditetstest, men så læser jeg bagefter at man IKKE skal bruge morgenurin :stoned: Gad vide om jeg nogensinde lærer det her. Nå, men jeg har mærket lidt stikken og tager også en prøve igen i dag. Vi har en mulighed for at lave noget i dag, men så ikke igen før søndag. Så håber ikke den ligger lige præcis i morgen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 98
Likede indlæg: 597

Indlægaf Elfenben » 2. dec 2016, 10:47

S_imse - hvor er det spændende!! Og godt gået at du ikke tester løs... Krydser fingre for den er der!!

Lillebjørn - hmm min erfaring med ÆL-teste er at når den er positiv, så er der ingen tvivl! Jeg har tit stået og analyseret om den nu måske er lige så tydelig/tydeligere end teststregen, men når den først er der, så var der ikke noget at tage fejl af. Men ja- det skal ikke være morgenurin (selvom mine ÆL ofte bliver positiv om morgenen - jeg tester både morgen og eftermiddag, når jeg ved det er lige oppe over). Synes da I skal lave noget i dag :D Inden den positive test skulle også være bedst, så hvis den ligger i morgen, er det ret optimalt med i dag :)
1
S_imse
Kort karma: 42
Likede indlæg: 90

Indlægaf S_imse » 2. dec 2016, 21:38

Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Der er en så fin og tydelig test streg - ih hvor jeg glæder mig til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan fortælle ham det :lun:
22
Majer
Kort karma: 119
Likede indlæg: 557

Indlægaf Majer » 3. dec 2016, 00:48

Det er jo fantastisk S_imse :)
Stort tillykke :)
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 297
Likede indlæg: 2109

Indlægaf ina » 3. dec 2016, 06:22

S_imse skrev:Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Der er en så fin og tydelig test streg - ih hvor jeg glæder mig til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan fortælle ham det :lun:

Stort tillykke! :banan: :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 368
Likede indlæg: 1986

Indlægaf MyGirl » 3. dec 2016, 08:03

S_imse skrev:Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Yey!!! Tillykke!! :blomst:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. dec 2016, 08:05

Ballademager skrev:Hvor strikse er I med smertestillende, hvis I ikke med sikkerhed ved, at I ikke er gravide? Under mens kan man vel godt tage smertestillende, men hvad med tiden fra mens til mens?

Jeg er ikke striks med det, må jeg indrømme. Men nu tager jeg generelt meget lidt smertestillende. Men har taget iprener i den periode de par gange, det har været nødvendigt.

Er det ikke noget med, at Panodil er mest skånsomt på den front?
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. dec 2016, 08:09

Vi har tilmeldt os første behandling i dag! :dance: skal scannes på mandag.

Oooog, så er man blevet nogens forlovede :lun:
18
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. dec 2016, 08:20

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:Vi har tilmeldt os første behandling i dag! :dance: skal scannes på mandag.

Årh! Tillykke med begge dele :lun:

Tak :kys:
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2776

Indlægaf Ficus » 3. dec 2016, 08:25

Ballademager skrev:Hvor strikse er I med smertestillende, hvis I ikke med sikkerhed ved, at I ikke er gravide? Under mens kan man vel godt tage smertestillende, men hvad med tiden fra mens til mens?

Jeg spurgte min læge, hun sagde at man gerne måtte spise en ipren eller Panodil, men at hun ikke ville anbefale at man spiste de der 5-8 stykker man må om dagen, eller hvor mange det nu end er.
0
S_imse
Kort karma: 42
Likede indlæg: 90

Indlægaf S_imse » 3. dec 2016, 08:43

MyGirl skrev:Vi har tilmeldt os første behandling i dag! :dance: skal scannes på mandag.

Ih hvor dejligt. Stort tillykke med begge dele :love:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 394
Likede indlæg: 7541

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2016, 09:16

Ficus skrev:

Jeg spurgte min læge, hun sagde at man gerne måtte spise en ipren eller Panodil, men at hun ikke ville anbefale at man spiste de der 5-8 stykker man må om dagen, eller hvor mange det nu end er.

Synes da det er et underligt svar. Har da altid hørt at Panodil, Pinex og Pamol er tilladt under graviditet - så det er helt ok at tage.
Man bør bare holde sig fra Ipren, Treo og Kodimagnyl.
1
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2016, 09:18

Sundhedsstyrelsens anbefaling:

For gravide gælder fortsat, at smertestillende midler med paracetamol er førstevalgsbehandling ved smerter og febertilstande.
Ved behov for smertelindring længere end nogle dages varighed under graviditet bør en eventuel fortsat medicinsk smertebehandling ske i samråd med egen læge.
Smertestillende midler af NSAID-typen (fx ibuprofen og diclofenac) bør på grund af risiko for misdannelser anvendes med forsigtighed i 1. og 2. trimester af graviditeten og må ikke anvendes i graviditetens 3. trimester på grund af risiko for blødning og kredsløbsforstyrrelser hos barnet.
0
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2016, 09:23

Har i øvrigt en lille smule pletblødning her til morgen - ca en uge efter ægløsning (ifølge kalenderen i hvert fald) og en uge før ventet menstruation + jeg hat ømme bryster og har generelt været lidt utilpas og moody den sidste tid... PMS burde jo først starte nu, så håber det kan være implantationsblødning og andre symptomer :kryds:
0

Tilbage til "Graviditet"