Vi der venter på storken!

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 25. jan 2017, 07:06

Slandrmus skrev:
Majer skrev:Argh jeg gider sgu ikke mere! Man håber og håber og håber og så står man med en spejlblank negativ test :cuss:

Ja jeg ved godt at det er før tid, men det ville være positiv i dag, hvis der var noget.
Pisse lorte graviditetsønske - jeg brækker mig over det her ræs :puke:


:-( HVor længe har I været i gang?


Et år til marts.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 25. jan 2017, 08:48

Elfenben skrev:
Majer skrev:Jeg er sgu indkaldt til jobsamtale på torsdag. Er egentlig en stilling jeg lige hurtigt søgte fordi den lød interessant, men havde bestemt ikke regnet med at komme til samtale. Har været samme sted i 9 år og er totalt rusten i det her med ansøgninger. I mit fag er der meget få stillinger og 200-300 ansøgere hver gang.

Det er jo langt fra sikkert at jeg får stillingen, men jeg tænker om jeg overhovedet kan tillade mig at tage den, hvis jeg får den tilbudt. Projekt baby kan på ingen måde stilles i bero lidt, både grundet vores alder og situation.

Hvad ville i gøre?

Jeg ville helt sikkert gå efter jobbet og fortsætte med at lave baby. Uden tvivl. Selvfølgelig kan du tillade dig det. Hvis du så får det tilbudt, ville jeg tage den derfra. Du er jo (desværre) ikke gravid lige nu, så det er jo ikke fordi du tilbageholder noget for dem.


Jeg er enig med Elfenben. Jeg har besluttet mig for ikke at vente på en graviditet, som måske først dukker op om 1 år eller aldrig (pessimisme på mine egne vegne :D ) og derfor skal jeg fx til en snak om noget frivilligt studierelevant arbejde i morgen. Så tag til samtale, lad være med at sige noget om projekt baby og så se hvad der sker. :kys:
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mirabella » 25. jan 2017, 09:00

Var til Scanning hos gynækolog idag, og er blevet sendt videre til en HSG røntgen - kan forstå det er noget af et ræs. Der er et godt stykke tid til min mens kommer endnu, så tager mig lige et par dage før jeg kigge på hvordan og hvorledes, men kan det passe at der kun er 4 klinikker? Jeg ringede til Trianglen i KBH og de nævnte at jeg på 1. mens dag skulle ringe til den eller til Christiansstad, Amagerbrogade og så den 4. som jeg ikke lige kan huske.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2017, 09:29

Så er jeg blevet insemineret! 2 æggebasser der var helt klar til befrugtning og en fin hvid slimhinde. Min mand er for vild og havde leveret 80 millioner mini'er, oprenset blev det til 60 millioner styks som gerne nu skulle kæmpe om æggene :D :banan:

Nu skal der heppes på dem :pompom: :pompom: Og så skal der ventes... :tie:
8
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2017, 09:33

Nu er forsiden opdateret - I må meget gerne tjekke, at I står som ønsket og beklager hvis jeg har overset noget.

Frk_Strawberry + eventuelt andre der er blevet gravide her: Giv lige besked om I vil rykkes ned på listen til de gravide :)
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2017, 09:35

Elfenben skrev:Tråden for alle os der er igang med at prøve at blive gravide. Alle er mere end velkommen til at "joine" tråden her. Formålet med tråden er, at vi kan hygge med hinanden, give hinanden opbakning og søge råd og trøst :)

Der er ikke noget krav om, hvor lang eller hvor kort tid man skal have prøvet og her er ingen spørgsmål dumme!

Forkortelser
CD = Cyklusdag
Mens = Menstruation
ÆL = Ægløsning
GUL = Graviditet uden for livmoderen
BIO = Biokemisk graviditet
GU = Gynækologisk undersøgelse
MA = Missed abortion (en abort, der ikke umiddelbart opdages før eksempelvis en scanning)
PB = Projekt baby
SA = Spontan abort

Behandlingsforkortelser:

Hjemmerul = man bliver lavt hormonstimuleret og får ofte en ægløsningssprøjte og så laver arbejdet derhjemme.
Iui H/D = insemination med enten partners sæd eller donor.
Ivf= reagensglas behandling hvor man får hormoner for at lave flere æg. Æggene tages ud og kommes i en skål og oprenset sæd tilsættes og så skal de gerne finde sammen.
ICSI = som Ivf, men man sprøjter en sædcelle direkte ind i ægget og dyrker ægget til et blastocyt.

Hvis man har lyst kan man evt. udfylde det man har lyst til fra følgende formular, så smider jeg jer ind på forsiden efterhånden som jeg ser de kommer ind. Hvis jeg overser nogen så smid mig lige en privatbesked ;)

Brugernavn:
Alder:
Beskæftigelse:
Kærestes/mands alder:
Kærestes/mands beskæftigelse:
Forholdets længde:
Børn:
Bor:
Prøvet siden:
Evt. Andet:
_____________________________________________________________________________________________________________________
Brugernavn: Estrella
Alder: 33
Beskæftigelse: Pædagog
Kærestes/mands alder: 31
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværker
Forholdets længde: 12 år
Børn: dreng fra april 12
Bor: Odense
Prøvet siden: smed p-pillerne oktober 13. Og gik "rigtigt" i gang maj 14
Evt. Andet: Er i behandling. Har haft en cyste som har lavet ravage og gjort jeg ikke kunne blive gravid. Der blev fjernet i august og nu burde alt være ok. Er blevet insemineret seks gange uden held. Er startet op med ivf



Brugernavn: twinkle
Alder: 25
Beskæftigelse: socialrådgiver
Kærestes/mands alder: 24
Kærestes/mands beskæftigelse: pædagog
Forholdets længde: 7 år
Børn: nej
Bor: Esbjerg
Prøvet siden: april '15
Evt. Andet: pga. hormonel ubalance har jeg først i december haft min første mens siden juni. Er blevet udredt hos gynækolog, og alt er i tip-top stand ud over hormonbalancen. Ubalancen skyldes højst sandsynligt at jeg er overvægtig, så jeg er godt i gang med vægttab.

Brugernavn: Nilin
Alder: 28
Beskæftigelse: I det offentlige
Kærestes/mands alder: 36
Kærestes/mands beskæftigelse: I det private
Forholdets længde: 10 år
Børn: Nej
Bor: København
Prøvet siden: Maj 2015
Evt. Andet: Har PCO. Startede til udredning i november 2015.

Brugernavn: MyGirl
Alder: 33
Beskæftigelse: Noget jura
Kærestes/mands alder: 39
Kærestes/mands beskæftigelse: Grafisk
Forholdets længde: 7 år
Børn: Nej (kæresten har fra tidligere)
Bor: Sjælland
Prøvet siden: August/september 2015
Andet: Opstartet udredning med henblik på behandling i juni 2016 grundet svært nedsat sædkvalitet hos den bedre halvdel. Starter ICSI ultimo 2016/primo 2017

Brugernavn: S_imse
Alder: 32
Beskæftigelse: indenfor lægemiddelindustrien
Kærestes alder: 33
Kærestes beskæftigelse: restaurant/hotel
Forholdetslængde: 3 år
Børn: ingen
Bor: København
Prøvet siden: september 15

Brugernavn: Mila_H
Alder: 33
Beskæftigelse: undervisning
Børn: ingen
Bor: Østjylland
Prøvet siden: november 15
Evt. Andet: Solomor

Brugernavn: Elfenben
Alder: 29
Beskæftigelse: AC'er i privat virksomhed
Mand:32 år, historiker
Forholdets længde: 11 år
Børn: Ingen
Bor: København
Prøvet siden: Blev gravid på prævention jan. 16: SA 6+0, har prøvet herefter.
Evt. Andet: Gravid juni 16: SA 5+6. Uforklarligt barnløse. 1. IUI-H januar 2017.


Brugernavn: Lille
Alder: 34
Beskæftigelse: Kontor
Kærestes/mands alder:
Kærestes/mands beskæftigelse:
Forholdets længde: 6 år
Børn: 3
Bor: Sønderjylland
Prøvet siden: April 2016
Evt. Andet: er i IVF/ICSI behandling



Brugernavn: Majer
Alder: 34 år
Beskæftigelse: Kontor
Kærestes/mands alder: 38 år
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 3,5 år
Børn: 1 dregn på 16 md
Bor: Sydsjælland
Prøvet siden: Venter på første æl efter fjernesle af spriral
Evt. Andet: Skulle have været i behandling sidst, men blev øko-gravid 2 gange inden opstart. 1. gang endte i missed abortion.




Brugernavn: MissHindenburg
Alder:33
Beskæftigelse: På dagpenge
Kærestes/mands alder: 38 snart 39
Kærestes/mands beskæftigelse: Projekt koordinator
Forholdets længde: snart 4 år.
Børn: ingen
Bor: Trekantområdet
Prøvet siden: Efteråret 2016 - Eller kørt uden prævention siden efteråret 2016. Fra December 2016 var det lidt mere målrettet.
Evt. Andet:

Brugernavn: Mirabella
Alder: 35
Beskæftigelse: pædagog
Kærestes/mands alder: 41
Kærestes/mands beskæftigelse: jurist
Forholdets længde: 2 1/2år
Børn: 0
Bor: København
Prøvet siden: Sommeren 2015
Evt. Andet: igang med fertilitetsudredning

Brugernavn: Frk._Strawberry
Alder: 28
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Kærestes/mands alder: 34
Forholdets længde: 2 år
Børn: ingen
Bor: Midtjylland
Prøvet siden: August 2016

Brugernavn: HappyPaww
Alder: 34
Beskæftigelse: Kontormus
Kærestes/mands alder: 28
Kærestes/mands beskæftigelse: Studerende - færdig sommer 2017
Forholdets længde: 6 år
Børn: Anton fra September 2013
Bor: København
Prøvet siden: August/September 2016

Brugernavn: Modtodel
Alder: 28
Beskæftigelse: Radiograf
Kærestes/mands alder: 41
Kærestes/mands beskæftigelse: portør
Forholdets længde: 3,5 år
Børn: Datter fra september '15
Bor: Sønderjylland
Prøvet siden: Starter september '16

Brugernavn: Shmartiesh
Alder: 26
Beskæftigelse: Sygeplejerske
Mands alder: 31
Mands beskæftigelse: It supporter
Forholdets længde: 2 år
Børn: nej
Bor: Østjylland
Prøvet siden: okt. 16

Brugernavn: Slandrmus (egt. Slandramus, men kom til at stave forkert ved brugeroprettelse og kan ikke finde ud af at rette :genert: )
Alder: 32
Beskæftigelse: Leder i en statslig institution
Kærestes/mands alder:
Kærestes/mands beskæftigelse:
Forholdets længde:
Børn: Laurits, 1 år og 7 mdr.
Bor: Fyn
Prøvet siden: [b]Januar 2017
Evt. Andet: Jeg har været på minipiller siden min søn var 8 uger gammel og har endnu ikke fået mens. Før fik jeg altid mens på minipiller, men altså ikke nu. Så nu er jeg stoppet med at tage dem d. 18/1 og venter spændt på om min krop gider lave mens:-)
[/b]
Brugernavn: lillebjoern
Alder: midttyverne
Beskæftigelse: Studerende
Kærestes/mands alder: starttrediverne
Kærestes/mands beskæftigelse: IT-mand
Forholdets længde: 5 år
Børn: Ingen
Bor: København
Prøvet siden: Smed p-piller i primo oktober.
Evt. Andet: Det er første gang vi prøver :)

Brugernavn: ina
Alder: 31 år
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: 34 år
Mands beskæftigelse: Folkeskolelærer
Forholdets længde: 10 år
Børn: Datter fra januar 13 og søn fra juni 14
Bor: Midtjylland
Prøvet siden: November 16
Evt. andet:




GRAVIDE:
Bøtte - termin november 16
Alfe - termin december 16
godtnavn - termin marts 17
Æble - termin april 2017
Lull - termin maj 17
Marigold - termin juni 17
PinkPowerPrincess - termin juni 17
Howitz - termin juni 17
Ficus
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 26. jan 2017, 09:49

Elfenben skrev:Nu er forsiden opdateret - I må meget gerne tjekke, at I står som ønsket og beklager hvis jeg har overset noget.

Frk_Strawberry + eventuelt andre der er blevet gravide her: Giv lige besked om I vil rykkes ned på listen til de gravide :)


Du må gerne rykke mig ned på listen til de gravide. Det har jeg vist aldrig fået skrevet. Jeg har termin august 17.
1
Brugeravatar
Slandramus
Indlæg: 80
Tilmeldt: 24. okt 2015, 15:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 143

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Slandramus » 26. jan 2017, 09:53

OK - nu har jeg jo smidt minipillerne for en uge siden, jeg har købt Æbles tests, jeg har købt bind og også en menstruationskop, som jeg har besluttet mig at prøve - jeg er med andre ord klar!!! Og hvor fanden bliver det lort så af altså?! Det er første gang i 100 år jeg faktisk ØNSKER at få menstruation, og så skal man bare sidde og vente med konstant mens-murren i maven:-( Før jeg blev gravid fik jeg regelmæssigt menstruation på mii-piller, men har ikke set noget til den siden jeg fødte....
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. jan 2017, 09:55

Elfenben skrev:Nu er forsiden opdateret - I må meget gerne tjekke, at I står som ønsket og beklager hvis jeg har overset noget.

Frk_Strawberry + eventuelt andre der er blevet gravide her: Giv lige besked om I vil rykkes ned på listen til de gravide :)


Jeg vil også gerne rykkes :) Termin i september 2017
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 26. jan 2017, 15:54

Jeg vil også gerne rykkes. Termin 9 sept. 17
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 27. jan 2017, 20:50

Jeg har forventet første dag i mens imorgen, min krop har opført sig anderledes end den plejer synes jeg, men her idag testede jeg til morgen, den var bragende negativ :(
Her til aften har jeg startende mens-murren *suk*

Det er vel egentlig meget passende, det har bare været en rigtig skod uge.
Kærestens morfar døde natten til Torsdag, efter kort tids sygdom. I mandags fik vi at vide at den masse morfaren havde I brystkassen var kræft, derfra gik det bare lynhurtigt ned af bakke. Vi nåede heldigvis op på sygehuset onsdag aften og fik en hyggelig stund med ham.

Nu skal næste uge bare overståes og så starter vi på en frisk med at forsøge igen fra om søndagen, som jo er Super Bowl søndag hvor vi har arrangeret hygge aften/nat og begge har fri om mandagen. Det tror jeg lidt at vi begge trænger til!
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 28. jan 2017, 07:34

MissHindenburg skrev:Jeg har forventet første dag i mens imorgen, min krop har opført sig anderledes end den plejer synes jeg, men her idag testede jeg til morgen, den var bragende negativ :(
Her til aften har jeg startende mens-murren *suk*

Det er vel egentlig meget passende, det har bare været en rigtig skod uge.
Kærestens morfar døde natten til Torsdag, efter kort tids sygdom. I mandags fik vi at vide at den masse morfaren havde I brystkassen var kræft, derfra gik det bare lynhurtigt ned af bakke. Vi nåede heldigvis op på sygehuset onsdag aften og fik en hyggelig stund med ham.

Nu skal næste uge bare overståes og så starter vi på en frisk med at forsøge igen fra om søndagen, som jo er Super Bowl søndag hvor vi har arrangeret hygge aften/nat og begge har fri om mandagen. Det tror jeg lidt at vi begge trænger til!

Det er jeg ked af - det hele :( trods alt godt I fik sagt farvel og havde en hyggelig stund med ham. Håber Super Bowlen bliver startskuddet på en bedre periode for jer :kys:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 28. jan 2017, 07:40

Dobbelt op på øv!

Er lige stået op og så kom mens :(
Fik ikke jobbet, da der var en intern ansøger, som de selvfølgelig valgte :(
Min kollega annoncerede i går at hun er gravid, med termin kort efter jeg ville have haft :whine:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 28. jan 2017, 07:43

MissHindenburg skrev:Jeg har forventet første dag i mens imorgen, min krop har opført sig anderledes end den plejer synes jeg, men her idag testede jeg til morgen, den var bragende negativ :(
Her til aften har jeg startende mens-murren *suk*

Det er vel egentlig meget passende, det har bare været en rigtig skod uge.
Kærestens morfar døde natten til Torsdag, efter kort tids sygdom. I mandags fik vi at vide at den masse morfaren havde I brystkassen var kræft, derfra gik det bare lynhurtigt ned af bakke. Vi nåede heldigvis op på sygehuset onsdag aften og fik en hyggelig stund med ham.

Nu skal næste uge bare overståes og så starter vi på en frisk med at forsøge igen fra om søndagen, som jo er Super Bowl søndag hvor vi har arrangeret hygge aften/nat og begge har fri om mandagen. Det tror jeg lidt at vi begge trænger til!


Også øv til det hele for dig :ae:
Det gør mig ondt med din kærestes morfar.

Håber næste cyklus bringer held til os begge :kys:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 28. jan 2017, 07:48

Jeg hader virkelig at pms-symptomer er fuldstændig som graviditetssymptomer :( I nat kunne jeg nærmest ikke sove pga. ømme bryster og jeg har også ret meget kvalme nærmest konstant. Men dag 27 og negativ test her til morgen, så kan man vist godt skyde en hvid pil efter graviditet igen igen :(
0

Tilbage til "Graviditet"