Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. sep 2016, 12:14

Memys skrev:Hej med jer

Jeg har været med af og til på Jubii, men den er jo halvdød efterhånden. Har forsøgt mig med minmave, men det virker alt for uoverskueligt. Må jeg være med her?

Vi skal til at igang med 3 ivf og jeg er meget i tvivl om vi skal gennemføre den her.
De første gange lavede jeg 9 og 8 æg. Der blev 4 og 3 og fik lagt 2 op begge gange. Uden held. Nu fik jeg så en ny slags hormoner denne gang og der er kun 4. Vi havde talt om at lave blastocyst denne gang. Så betalingen ender lige på knap 20K. Det vil Formentligt også være det sidste forsøg vi har råd til. Jeg føler mig ikke tryg ved at gennemføre det her forsøg med så få æg og det bok også er vores sidste. Hvad gør vi? Lægen prøvede jo at sige at der skal kunst æg til. Men altså, hurra. Sygeplejersken var mere forstående og sagde at det er okay hvis man aflyser. Det havde de forståelse for. Pengene er jo ellers tabt ligeså snart ægudtagning sker.

Jeg er meget i tvivl, men min mavefornemmelse siger nej. Jeg er så ked af det og frustreret og synes det hele er noget pis. Ærligt.


Velkommen! Vil du udfylde forside-formularen? :) Så har vi lidt mere styr på hvem du er og hvor du er i behandlingen osv.

Hvor er det bare ærgerligt at der er få æg her i sidste runde! Kan godt forstå dilemmaet. Blastocyster er jo at foretrække, men samtidig har jeg også hørt flere gange at hvis man får få æg ud, så er de som regel rigtig gode.. Men jeg ved heller ikke hvad jeg ville have gjort. Hvad er grunden til i er i det private?
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Modtodel » 21. sep 2016, 13:36

Brugernavn: Modtodel
Alder: 28
Beskæftigelse: Radiograf
Kærestes/mands alder: 41
Kærestes/mands beskæftigelse: portør
Forholdets længde: 3,5 år
Børn: Datter fra september '15
Bor: Sønderjylland
Prøvet siden: Starter september '16

Halløj de damer. Vi har nu haft snakken om nr. to og heldigvis var manden med ombord. Jeg har være klar et stykke tid men vi havde aftalt, at vi ville se tiden an når vores datter blev et år. Jeg håber, at jeg kan få ham med på at starte denne cyklus for jeg er virkelig klar. Jeg har sågar udregnet terminen hvis det lykkes og den er perfekt :genert:
2
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2016, 13:53

Velkommen både Modtodel og Memys !

Håber, I er ude herfra igen in no time :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. sep 2016, 08:05

Memys skrev:
PinkPowerPrincess skrev:
Memys skrev:Hej med jer

Jeg har været med af og til på Jubii, men den er jo halvdød efterhånden. Har forsøgt mig med minmave, men det virker alt for uoverskueligt. Må jeg være med her?

Vi skal til at igang med 3 ivf og jeg er meget i tvivl om vi skal gennemføre den her.
De første gange lavede jeg 9 og 8 æg. Der blev 4 og 3 og fik lagt 2 op begge gange. Uden held. Nu fik jeg så en ny slags hormoner denne gang og der er kun 4. Vi havde talt om at lave blastocyst denne gang. Så betalingen ender lige på knap 20K. Det vil Formentligt også være det sidste forsøg vi har råd til. Jeg føler mig ikke tryg ved at gennemføre det her forsøg med så få æg og det bok også er vores sidste. Hvad gør vi? Lægen prøvede jo at sige at der skal kunst æg til. Men altså, hurra. Sygeplejersken var mere forstående og sagde at det er okay hvis man aflyser. Det havde de forståelse for. Pengene er jo ellers tabt ligeså snart ægudtagning sker.

Jeg er meget i tvivl, men min mavefornemmelse siger nej. Jeg er så ked af det og frustreret og synes det hele er noget pis. Ærligt.


Velkommen! Vil du udfylde forside-formularen? :) Så har vi lidt mere styr på hvem du er og hvor du er i behandlingen osv.

Hvor er det bare ærgerligt at der er få æg her i sidste runde! Kan godt forstå dilemmaet. Blastocyster er jo at foretrække, men samtidig har jeg også hørt flere gange at hvis man får få æg ud, så er de som regel rigtig gode.. Men jeg ved heller ikke hvad jeg ville have gjort. Hvad er grunden til i er i det private?


Ja det er noget rod. Vi sætter os i aften og tænker mulihederne igennem. Men skal jo også lige til scan i morgen igen.

Vi er i privat fordi vi har en datter fra 11. Hun er resultat af 3 iui og 2 ivf. Mange vil nok mene at vi skal være taknemmelige og tage til takke. Men det er så brændende og dybt et ønske med en mere. Jeg havde altid set mig selv med mange børn, så det gør ondt. Jeg har meget svært ved at rumme mine følelser omkring det må jeg indrømme. Jeg spekulerer som en vanvittig og min hver anden dag triller tårene. Det gør rigtig ondt indeni ved tanken om at vi ikke får flere


Ja ved 2. barn skal man jo i det private :) Objektivt synes jeg slet ikke det er forkælet, man betaler jo også selv og gennemgår en hård proces igen, når man vælger at få et barn mere ved fertilitetsbehandling. Kan sagtens sætte mig ind i dine tanker omkring at være ked af kun at få et barn! Jeg tænker også allerede over det, og jeg har aldrig været gravid. Vi er i gang med 5. forsøg (ivf), og det er både min kæreste der har stærkt nedsat sædkvalitet, mig der har pco, og har også en dårlig livmoderslimhinde, som faktisk er det vi kæmper mest med. Odssne er bare imod os på alle fronter, og jeg føler også at jeg burde være glad hvis bare det lykkes os at få 1. Men jeg er selv enebarn, og er, og har altid været, ked af det. Det har jeg ikke lyst til at byde mit barn. Og så er jeg bare typen der er født skruk, og min kæreste har også altid ville have 3 børn.
Men hvad hvis 3. ivf ikke lykkes for jer? Har i råd/lyst til at købe en pakke mere? Hvad er årsagen egentlig til i er i behandling, hvis jeg må spørge?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2016, 08:38

Jeg har ramt min behandlingsacceptable BMI :banan:

Og der er stadig en 3 måneders tid til at pynte endnu mere på det!
9
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 23. sep 2016, 12:26

Årh, nu har jeg altså ikke meget håb. Jeg er jo i gang med fryseforsøg på gonal-f, og var oppe på klinikken i dag. Min slimhinde er stadig på 0 mm og mine æggestokke buldrer der ud ad, med pt 16 ægblærer som vokser hurtigt (på den her dosis ville man normalt lave 1-2). Så han vurderede at de ville være klar sådan at jeg skal tage ægsprøjten på tirsdag, hvor jeg så skal til scanning. Normalt sætter de ikke æg op med en slimhinde under 7mm, men han gav mig ret i at det var helt umuligt i mit tilfælde, og derfor sagde han at smertegrænsen var 6 mm. Så på 4 dage skal min slimhinde altså vokse 6mm! Selv det virker bare så urealistisk, men jeg bliver jo nødt til at gøre alt hvad jeg kan.. Så han har sagt god for at jeg går all in på alternative metoder (dog ikke bidro ren o.lign.). Jeg skal derfor have akkupunktur (selvom jeg har prøvet det før uden held), og fertilitetsmassage (som skulle øge blodgennemstrømningen til livmoderen, jeg fik det anbefalet af snowdrop), og så har jeg købt hindbærblad-te og granatæble ekstrakt, og jeg har allerede siden sidste aflyste forsøg været i gang med projekt nul sukker og taget b2 vitamin (det som er godt for slimhinder), så det fortsætter jeg med..
Jeg spurgte overlægen hvad de ville gøre hvis det her ikke lykkedes, og der sagde han bare sukkende at det vidste han ikke. Arh det er bare nedslående, men altså de er rigtig søde og dygtige, og vil det bedste, men det er bare tydeligt at de er frustrerede over vores situation. Man kan jo ikke være sur på dem, men øv man kommer altså til at synes det hele er lidt håbløst :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2016, 12:36

PinkPowerPrincess skrev:Årh, nu har jeg altså ikke meget håb. Jeg er jo i gang med fryseforsøg på gonal-f, og var oppe på klinikken i dag. Min slimhinde er stadig på 0 mm og mine æggestokke buldrer der ud ad, med pt 16 ægblærer som vokser hurtigt (på den her dosis ville man normalt lave 1-2). Så han vurderede at de ville være klar sådan at jeg skal tage ægsprøjten på tirsdag, hvor jeg så skal til scanning. Normalt sætter de ikke æg op med en slimhinde under 7mm, men han gav mig ret i at det var helt umuligt i mit tilfælde, og derfor sagde han at smertegrænsen var 6 mm. Så på 4 dage skal min slimhinde altså vokse 6mm! Selv det virker bare så urealistisk, men jeg bliver jo nødt til at gøre alt hvad jeg kan.. Så han har sagt god for at jeg går all in på alternative metoder (dog ikke bidro ren o.lign.). Jeg skal derfor have akkupunktur (selvom jeg har prøvet det før uden held), og fertilitetsmassage (som skulle øge blodgennemstrømningen til livmoderen, jeg fik det anbefalet af snowdrop), og så har jeg købt hindbærblad-te og granatæble ekstrakt, og jeg har allerede siden sidste aflyste forsøg været i gang med projekt nul sukker og taget b2 vitamin (det som er godt for slimhinder), så det fortsætter jeg med..
Jeg spurgte overlægen hvad de ville gøre hvis det her ikke lykkedes, og der sagde han bare sukkende at det vidste han ikke. Arh det er bare nedslående, men altså de er rigtig søde og dygtige, og vil det bedste, men det er bare tydeligt at de er frustrerede over vores situation. Man kan jo ikke være sur på dem, men øv man kommer altså til at synes det hele er lidt håbløst :(


Åhhh nej PPP, det er jeg virkelig ked af at høre :( :ae:

Havde sådan håbet, den sad i skabet denne gang.

Har ingen indsigt i, hvor hurtigt man kan gro en slimhinde, men hvor jeg dog bare håber, at det lykkes! :kys:

1000 sympatiserende tanker herfra!
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 18:21

Memy, har I overvejet et klinikskifte? Nogle gange hjælper det med nogle nye øjne og behandlingsideer.

Og man må gerne ønske sig et barn, selvom man har et i forvejen. Der er vi flere incl. mig selv, der har været.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 25. sep 2016, 06:54

Mega svært, dulle! Kunne man spå var det hele meget lettere.. Man kan også, i den pakke, vælge at få en ægdonation i stedet for halvdelen retur, hvis man ikke får et barn. Det er jo ikke relevant når man (som jeg) bruger donorsæd, men måske for andre.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 25. sep 2016, 08:30

Jeg har snakket med Kåre fra Trianglen, og forklaret ham vores situation. Han siger at hans erfaring er, at nogle bare har tynd livmoderslimhinde, og det er der som regel ikke noget der kan ændre på. Men det skulle ikke have så meget at sige, så længe den er jævn og 3-lags. Han ville gerne sætte æg op på en tyndere livmoderslimhinde. Et kort øjeblik var jeg lige klar til at skynde mig over i det private, men han ville ikke flytte vores 3 blastocyster over til dem, og det synes jeg er lidt spild, både af gode blastocyster (og alt det man har været igennem for at få dem), og også af penge da fryseforsøg er væsentlig billigere end friske forsøg.. Og så er der også bare noget i mig der tænker om jeg da forfaen ikke kan gøre noget for at få den god nok. Overvejer at foreslå at tage en cyklus mere på det gamle medicin (østradiol), og så gå all-in på alternative metoder/kosttilskud samtidig. Hvis ikke det lykkes, så har vi været igennem 6 aflyste forsøg, og så går vi nok til det private. Men nu må jeg lige se hvad de siger på tirsdag, der er jo også en lille bitte chance for at min livmoderslimhinde er blevet god nok.

Memys: 6 æg var da mere end i havde regnet med, tillykke med det! Kan godt se det vil være svært, ikke bare økonomisk, hvis det ikke lykkes efter 3 omgange mere. Meen er det ikke lidt for tidligt at bekymre sig om? Hvis i tager 3 forsøg mere, evt et andet sted, så er der da en god chance for at det nok skal lykkes :)
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 25. sep 2016, 16:14

Ved ikke om det har været oppe og vende før, men;

Er der mange i jeres omgangskreds som ved, at I prøver på at blive gravide?

Vi har med vilje undgået at sige det til nogen, men jeg føler virkelig, at det er som om, at der står "VI PRØVER" i panden på mig.. Jeg lyver ikke, hvis jeg siger, at der er minimum 7 (!) der har hentydet på en eller anden måde i denne uge om mon vi nu var igang eller om jeg er gravid..

Aaargh!?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 25. sep 2016, 18:19

Frk._Strawberry skrev:Ved ikke om det har været oppe og vende før, men;

Er der mange i jeres omgangskreds som ved, at I prøver på at blive gravide?

Vi har med vilje undgået at sige det til nogen, men jeg føler virkelig, at det er som om, at der står "VI PRØVER" i panden på mig.. Jeg lyver ikke, hvis jeg siger, at der er minimum 7 (!) der har hentydet på en eller anden måde i denne uge om mon vi nu var igang eller om jeg er gravid..

Aaargh!?

Mine nærmeste veninder og min mor og søster ved det. Men alle lige fra kolleger til pædagogerne i institutionen går og prikker til os, fordi de alle synes det er på tide - det kan godt være lidt belastende.

Men ellers er jeg ret åben om det - og vil formentlig heller ikke kunne vente til efter NF med at fortælle om en graviditet. Går det noget galt vil jeg hellere have forståelse og støtte i stedet for at skulle gå rundt med smerten selv.

Jeg er i øvrigt i min første rigtige cyklus efter spiralen kom ud, og burde have ÆL lige nu - så vi krydser fingre :)
Fik desværre konstateret lette celleforandringer men Gyn mente heldigvis ikke, at det skulle stå i vejen for en graviditet, så vi kunne bare gå i gang :)
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 25. sep 2016, 18:55

HappyPaww skrev:Mine nærmeste veninder og min mor og søster ved det. Men alle lige fra kolleger til pædagogerne i institutionen går og prikker til os, fordi de alle synes det er på tide - det kan godt være lidt belastende.

Men ellers er jeg ret åben om det - og vil formentlig heller ikke kunne vente til efter NF med at fortælle om en graviditet. Går det noget galt vil jeg hellere have forståelse og støtte i stedet for at skulle gå rundt med smerten selv.

Jeg er i øvrigt i min første rigtige cyklus efter spiralen kom ud, og burde have ÆL lige nu - så vi krydser fingre :)
Fik desværre konstateret lette celleforandringer men Gyn mente heldigvis ikke, at det skulle stå i vejen for en graviditet, så vi kunne bare gå i gang :)


Vi kender efterhånden (og det kan jeg jo også se herinde) rigtig mange, der har brug for hjælp til at blive gravide og min kæreste og jeg er bekymrede for at vi ender samme sted og i kombination med, at vi begge bliver enormt pressede over spørgsmålet "Er der så bid nu?" har vi valgt ikke at sige noget om det, før der er gevinst.

Jeg ved ikke, om jeg vil fortælle det til de nærmeste før eller efter NF - hælder mest til det sidste, men det er nok mest fordi jeg har en svigermor der ikke ville kunne holde mund med det og vil fortælle det til Gud og hvermand. Og ærlig talt, hvis det går galt, har jeg ikke lyst til at stå til regnskab overfor næsten-fremmede..

Jeg krydser fingre for at I er ligeså heldige som I var ved A ;)

Jeg tror måske at jeg har ÆL engang omkring onsdag 8 dage, så der er lææææænge endnu.. Suk!
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 25. sep 2016, 18:57

Frk._Strawberry skrev:Ved ikke om det har været oppe og vende før, men;

Er der mange i jeres omgangskreds som ved, at I prøver på at blive gravide?

Vi har med vilje undgået at sige det til nogen, men jeg føler virkelig, at det er som om, at der står "VI PRØVER" i panden på mig.. Jeg lyver ikke, hvis jeg siger, at der er minimum 7 (!) der har hentydet på en eller anden måde i denne uge om mon vi nu var igang eller om jeg er gravid..

Aaargh!?


Vi mistede jo vores lille datter for 5 måneder siden og folk finder det helt naturligt at spørge om vi vil prøve igen. Og jeg svarer at det vil vi når kroppen er klar.
Mine veninder, familie og kolleger ved at vi forsøger os igen. Så ikke ret hemmeligt her!

Jeg fik en positiv æl test fredag morgen og vi knaldede om aftenen. Det er denne cyklus' eneste omgang sex. Manden er syg og har været det i 14 dages tid med vejrtræknings problemer og smerter. Så vi skal være mere end ualmindelig heldige for en graviditet denne cyklus. Men jeg prøver virkelig også at slappe af med det selv om det føles umuligt.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. sep 2016, 19:01

Det er faktisk kun 2-3 af mine nærmeste veninder, der ved det, og det er det. (Både hvad angår projekt baby og behandling)

Tror faktisk ikke, at mange andre har "lugtet lunten". Det er ikke en fornemmelse, jeg har. Lægger dog heller ikke skjul på, at vi nok snart når dertil. Har bare ikke lyst til, at det er i fokus hos for mange andre end os selv - særligt ikke, når vi starter behandling op.
0

Tilbage til "Graviditet"