Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Medd » 19. nov 2018, 18:35

Dipsy skrev:Er der nogle der har erfaring med cyklus efter udtagning af hormonspiral?


Jeg fik taget min hormonspiral ud den 26/9 og havde haft min mens ca. 3 uger forinden. Dvs. jeg forventede min mens igen ca 1. uge efter spiraludtagningen. Jeg fik også pletblødning samme dag som den blev taget ud, og min mens kom ikke ugen efter. Der endte med at gå ca. 48 dage mellem min sidste mens før spiraludtagningen til min første mens efter spiraludtagningen.

Jeg har lige haft mens igen nu her, og den virker til at være nogenlunde normal (ca. 25 dage efter sidste mens), så jeg regner med at det bare kører som normalt nu, og at den første blødning bare blev forstyret pga. udtagningen :)
1
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sloejfen » 26. nov 2018, 21:04

Vi skulle så starte op i IVF behandling når jeg fik menstruation.
Jeg tog en test, og gad nærmest ikke kigge fordi den ville jo være negativ.
Men den var fandme positiv!!!
Så jeg tog tre mere. Det kunne jo være en fejl... og de er bragende positive. :banan: det er simpelthen så surrealistisk. Tror ikke helt på det.
Er 5+1 og lister nu forsigtigt over i terminstråden.
22
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 8. dec 2018, 15:43

Heller ikke denne gang. Vi er nok blevet for gamle og røg og vin hjælper nok heller ikke. Øv øv.
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 8. dec 2018, 16:02

Zinde skrev:
milisa skrev:Heller ikke denne gang. Vi er nok blevet for gamle og røg og vin hjælper nok heller ikke. Øv øv.

Øv!
Vi hverken ryger eller drikker, men jeg er også ved at være overbevist om, at vi er for gamle.


Noget er der i hvert fald "galt", for vi har været mega nyforelskede og knaldet hver eneste dag hele cyklussen, så altså vi har jo ramt ægløsning, hvis den har været der....

Nå. Øv. Vi må se. Jeg ved sgu ikke helt, hvad vi gør. Nu bliver det over 5 års aldersforskel, hvis det bliver. Det er godt nok meget.
0
Tally-ho
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf 1234 » 8. dec 2018, 17:18

milisa skrev:
Zinde skrev:
milisa skrev:Heller ikke denne gang. Vi er nok blevet for gamle og røg og vin hjælper nok heller ikke. Øv øv.

Øv!
Vi hverken ryger eller drikker, men jeg er også ved at være overbevist om, at vi er for gamle.


Noget er der i hvert fald "galt", for vi har været mega nyforelskede og knaldet hver eneste dag hele cyklussen, så altså vi har jo ramt ægløsning, hvis den har været der....

Nå. Øv. Vi må se. Jeg ved sgu ikke helt, hvad vi gør. Nu bliver det over 5 års aldersforskel, hvis det bliver. Det er godt nok meget.


Min søster er en min bedste og tættest venner og hun er 6 år ældre end mig. Jeg tror i søskendforhold handler mere om kemi end alder.
7
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf AlmostFamous35 » 8. dec 2018, 17:34

1234 skrev:
milisa skrev:
Zinde skrev:
milisa skrev:Heller ikke denne gang. Vi er nok blevet for gamle og røg og vin hjælper nok heller ikke. Øv øv.

Øv!
Vi hverken ryger eller drikker, men jeg er også ved at være overbevist om, at vi er for gamle.


Noget er der i hvert fald "galt", for vi har været mega nyforelskede og knaldet hver eneste dag hele cyklussen, så altså vi har jo ramt ægløsning, hvis den har været der....

Nå. Øv. Vi må se. Jeg ved sgu ikke helt, hvad vi gør. Nu bliver det over 5 års aldersforskel, hvis det bliver. Det er godt nok meget.


Min søster er en min bedste og tættest venner og hun er 6 år ældre end mig. Jeg tror i søskendforhold handler mere om kemi end alder.


Jeg er enig! Der er 7 år mellem mig og min søster og bror (mine forældre fik børn med nye partnere) og de er mine bedste venner. Tænker aldrig over aldersforskellen i dag, hvor vi er voksne:)
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 8. dec 2018, 18:05

Åha, jamen I har jo helt ret - og der er endda 6 år mellem mig og min søster, så det burde jo ikke komme bag på mig.... Ved faktisk slet ikke hvorfor jeg har det med at 4 år imellem er absolut max.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. dec 2018, 18:32

milisa skrev:Åha, jamen I har jo helt ret - og der er endda 6 år mellem mig og min søster, så det burde jo ikke komme bag på mig.... Ved faktisk slet ikke hvorfor jeg har det med at 4 år imellem er absolut max.


Da vi ikke kunne få barn nr 2, blev aldersforskellen også et kæmpe issue for mig. Jeg tror, at det handler om, at det ikke blev som man havde håbet/forestillet sig. Og jeg hængte mig meget i den graviditet, der ret tidligt gik til, som ville have givet os den ønskede aldersforskel mellem dem.

Vi har (selvfølgelig) ikke fortrudt at vi kæmpede videre for at få et barn mere, selv om der ikke lige er den ønskede aldersforskel på dem, men jeg kan sagtens forstå dine følelser omkring det.
Jeg tænker (i perioder) meget over, hvordan vi kan styrke vores børns forhold, så de får glæde af hinanden uanset hvor gamle de er.
I andre perioder skænker jeg det ikke en tanke overhovedet, så er det jo bare som det er.
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 8. dec 2018, 19:02

Jeg mangler vist at skrive en opdatering efter mit besøg hos gynækologen. Det er som jeg regnede med: jeg er ved at være for gammel og der er ikke mange æg tilbage. Så nu skal vi overveje om vi vil i behandling. Jeg har en tid igen i februar.

Nå ja, og så er jeg igen gået over tid, men der er selvfølgelig ikke nogen positiv test. Jeg tror vi ender med at sige ja tak til behandling.
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Medd » 8. dec 2018, 20:47

Sloejfen skrev:Vi skulle så starte op i IVF behandling når jeg fik menstruation.
Jeg tog en test, og gad nærmest ikke kigge fordi den ville jo være negativ.
Men den var fandme positiv!!!
Så jeg tog tre mere. Det kunne jo være en fejl... og de er bragende positive. :banan: det er simpelthen så surrealistisk. Tror ikke helt på det.
Er 5+1 og lister nu forsigtigt over i terminstråden.


Stort tillykke! :banan: :banan:

Jeg har taget en tidlig test i går (har egentlig først testdag tirsdag), som viste en meeeget svag streg. Har taget 2 igen i dag, som viser samme utydelige streg. Så måske er den der også for os :genert: Tør dog ikke helt håbe før den bliver mere tydelig og før mens. udebliver på tirsdag.
5
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 10. dec 2018, 15:56

Min kæreste og jeg har snakket om, at vi nok gerne snart vil begynde at forsøge at få børn.
Jeg har læst på nettet, at det kan være en god ide at begynde at tage vitaminer og folsyre, inden man begynder at prøve. Hvad tager I? Og hvornår startede I med at tage det i forhold til, hvornår I ønskede graviditet?
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Medd » 15. dec 2018, 19:25

:blush2: Tak for likes og grønne kort.
Er nu nået hen over mens datoen og adskillige tests har vist to meeeget tydelige streger. Så det gik rimelig hurtigt for os.

Jeg smutter over i terminstråden. Held og lykke til alle :kys: håber snart det lykkes for jer :jule:
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 27. dec 2018, 12:17

Har lige opdaget at jeg midt i julestressen er gået 6 dage over tiden, er ulideligt træt. Vi har desværre ikke været super aktive på babymaking fronten, så så chancen for at jeg skulle være gravid er nok ret lille... Tænker at jeg smutter ind omkring apoteket i dag og køber en test.
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 27. dec 2018, 16:25

Ladysparrow skrev:Har lige opdaget at jeg midt i julestressen er gået 6 dage over tiden, er ulideligt træt. Vi har desværre ikke været super aktive på babymaking fronten, så så chancen for at jeg skulle være gravid er nok ret lille... Tænker at jeg smutter ind omkring apoteket i dag og køber en test.


Spændende. Krydser fingre!

Jeg er 3 uger over tid, men det betyder jo nok ikke noget. Jeg tester for en sikkerheds skyld inden nytårsaften, men ellers har jeg indstillet mig på at vi starter i behandling. Og så ser vi hvad der sker. :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 29. dec 2018, 22:06

Zinde skrev:Jeg krydser for jer, Ladysparrow og Yetie!


Tak, den var dog negativ... Lidt som ventet - havde dog fortalt min kæreste at jeg var gået over tid, og han havde siddet med min bror som havde betroet ham at hans kæreste var gået over tid ( vi har samme navn) og min kæreste tror jeg har snakket med min bror om det - så det blev alt sammen lidt underligt... Men positivt er det dog at min lillebror skal blive far, da en positiv test ventede på ham da han kom hjem... Han bliver verdens bedste far og jeg bliver faster... :lun: Men lidt misundelig er jeg... Men er der nogen der har fortjent det, så er det ham. Den kroniske single, der finder sammen med the one, 2 bonusbørn... :dåne:
2

Tilbage til "Graviditet"