Vi der venter på storken!

undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 1. aug 2018, 10:45

godtnavn skrev:
undercover_mommy skrev:Yetie, det er godt nok skørt at du ikke får din mens! Er spændt på hvad scanningen viser. Og ja god idé at få kontaktet lægen uanset hvad.

Godtnavn, jeg kan godt forstå at du synes 8 måneder er for tidligt. Jeg ville nok selv lade være med at prøve den kommende cyklus hvis det var tilfældet her, men kan også godt forstå at I bare bliver ved med at prøve alligevel.


Altså baby ville ikke skulle starte pasning når h*n er 8 måneder, min mand tager også 34 ugers barsel (+5 ugers ferie) hvor en stor del ville blive lagt i forlængelse af min, og så ville baby først skulle i pasning til september hvor h*n ville være 16 måneder :) Jeg vil nemlig kunne vælge at have ferie juni, juli og august så hvis kæresten tager barsel februar, marts, april og maj vil det gå op til babys fordel. Skulle barnet i pasning fordi jeg startede ville det være helt udelukket at prøve i den måned :) Mit skema i foråret har kun halve dage skemalagt så jeg vil ikke skulle være meget hjememfra, dog er der jo en del der skulle laves, men det måtte så gøres når baby sover. Det er ikke optimalt, men heller ikke så skidt at vi ikke prøver :)


Nåårh okay, så kan jeg godt forstå dig :)

edit: Eller.. altså.. jeg forstod dig også før, men endnu mere nu ik? :D
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 1. aug 2018, 11:16

undercover_mommy skrev:
godtnavn skrev:
undercover_mommy skrev:Yetie, det er godt nok skørt at du ikke får din mens! Er spændt på hvad scanningen viser. Og ja god idé at få kontaktet lægen uanset hvad.

Godtnavn, jeg kan godt forstå at du synes 8 måneder er for tidligt. Jeg ville nok selv lade være med at prøve den kommende cyklus hvis det var tilfældet her, men kan også godt forstå at I bare bliver ved med at prøve alligevel.


Altså baby ville ikke skulle starte pasning når h*n er 8 måneder, min mand tager også 34 ugers barsel (+5 ugers ferie) hvor en stor del ville blive lagt i forlængelse af min, og så ville baby først skulle i pasning til september hvor h*n ville være 16 måneder :) Jeg vil nemlig kunne vælge at have ferie juni, juli og august så hvis kæresten tager barsel februar, marts, april og maj vil det gå op til babys fordel. Skulle barnet i pasning fordi jeg startede ville det være helt udelukket at prøve i den måned :) Mit skema i foråret har kun halve dage skemalagt så jeg vil ikke skulle være meget hjememfra, dog er der jo en del der skulle laves, men det måtte så gøres når baby sover. Det er ikke optimalt, men heller ikke så skidt at vi ikke prøver :)


Nåårh okay, så kan jeg godt forstå dig :)

edit: Eller.. altså.. jeg forstod dig også før, men endnu mere nu ik? :D


Jeg ville aldrig kunne sende en på 8 måneder i pasning, det ville jeg synes var alt alt for tidligt. Men det sagt vil det være hårdt at skulle afsted selv selvom manden har barsel med baby, men kan se på vores datter at far er lige så god som mor i hendes øjne, så er rigtig glad for vi begge har taget så meget barsel med hende, og er sikker på et barn ikke tager skade af at have barslen med far, så det vil mest være mig det er hårdt for (selvom en baby jo helst ser begge forældre hjemme altid).

Men jeg tror ikke jeg bliver nær så skuffet hvis det ikke lykkeds næste måned. Måneden efter vil nok være allermest optimal, så ville jeg først skulle starte når baby er 15 måneder :love: Det vil gøre at vi vælger en større del af barslen som fælles barsel. Dog er der risiko for et par eksamner i slutningen af min barsel hvis jeg føder eller er for besværet af graviditeten til at tage eksamner tæt på termin, men jeg tror jeg vil kæmpe mig igennem dem for at kunne få så lang barsel med baby :)
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 1. aug 2018, 11:25

godtnavn skrev:Jeg ville aldrig kunne sende en på 8 måneder i pasning, det ville jeg synes var alt alt for tidligt. Men det sagt vil det være hårdt at skulle afsted selv selvom manden har barsel med baby, men kan se på vores datter at far er lige så god som mor i hendes øjne, så er rigtig glad for vi begge har taget så meget barsel med hende, og er sikker på et barn ikke tager skade af at have barslen med far, så det vil mest være mig det er hårdt for (selvom en baby jo helst ser begge forældre hjemme altid).

Men jeg tror ikke jeg bliver nær så skuffet hvis det ikke lykkeds næste måned. Måneden efter vil nok være allermest optimal, så ville jeg først skulle starte når baby er 15 måneder :love: Det vil gøre at vi vælger en større del af barslen som fælles barsel. Dog er der risiko for et par eksamner i slutningen af min barsel hvis jeg føder eller er for besværet af graviditeten til at tage eksamner tæt på termin, men jeg tror jeg vil kæmpe mig igennem dem for at kunne få så lang barsel med baby :)


Nej det synes jeg også er alt for tidligt. Og jeg kan også godt se at det planlægningsmæssigt ville være sjovere med meget fællesbarsel :) Og i forhold til eksaminer så er der aldrig noget planlægning der passer 100% så man må bare tage det som det kommer, som du også giver udtryk for :gogo:
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 1. aug 2018, 12:00

Hvor er det vildt med din cyklus Yetie.

Jeg er mega oppustet, lidt kvalm og ømme nipples. Det er lidt træls, for vi skal til bryllup i weekenden og jeg har planlagt en ret stram kjole, men det dur jo ikke hvis jeg ligner en der er gravid. Jeg tror ikke på der er bid og ved ikke helt hvordan jeg har det med det. Jeg håber jo lidt på at blive kaldt til samtale i denne måned og det bliver nok juks, hvis jeg er gravid, men på den anden side, så er vi SÅ klar til nr 2 :love2: :love2:
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 2. aug 2018, 08:28

Kakro05 skrev:Hvor er det vildt med din cyklus Yetie.

Jeg er mega oppustet, lidt kvalm og ømme nipples. Det er lidt træls, for vi skal til bryllup i weekenden og jeg har planlagt en ret stram kjole, men det dur jo ikke hvis jeg ligner en der er gravid. Jeg tror ikke på der er bid og ved ikke helt hvordan jeg har det med det. Jeg håber jo lidt på at blive kaldt til samtale i denne måned og det bliver nok juks, hvis jeg er gravid, men på den anden side, så er vi SÅ klar til nr 2 :love2: :love2:


Men hvis du bliver kaldt til samtale behøver du jo ikke fortælle at du er gravid :kys: Det er jo så tidligt at du måske ikke engang selv ville være klar over det? Rigtig meget held og lykke med samtalen i hvert fald!

edit: Hov havde ikke set at det kun var måske. Håber du bliver kaldt til samtale så! :D
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 2. aug 2018, 09:19

undercover_mommy skrev:
Kakro05 skrev:Hvor er det vildt med din cyklus Yetie.

Jeg er mega oppustet, lidt kvalm og ømme nipples. Det er lidt træls, for vi skal til bryllup i weekenden og jeg har planlagt en ret stram kjole, men det dur jo ikke hvis jeg ligner en der er gravid. Jeg tror ikke på der er bid og ved ikke helt hvordan jeg har det med det. Jeg håber jo lidt på at blive kaldt til samtale i denne måned og det bliver nok juks, hvis jeg er gravid, men på den anden side, så er vi SÅ klar til nr 2 :love2: :love2:


Men hvis du bliver kaldt til samtale behøver du jo ikke fortælle at du er gravid :kys: Det er jo så tidligt at du måske ikke engang selv ville være klar over det? Rigtig meget held og lykke med samtalen i hvert fald!

edit: Hov havde ikke set at det kun var måske. Håber du bliver kaldt til samtale så! :D


Nej, jeg er desværre ikke indkaldt til nogen samtaler, men jeg har en del lovende ansøgninger ude med deadline i august. Fuck, hvor kunne det bare være nice med et job inden jeg blev gravid også selvom vi så må rykke det hele et par mdr, Altså vi kan sagtens klare os på dagpenge, men det lægger et ekstra press på. Især fordi jeg jo næppe får job når jeg først er gravid.
1
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 2. aug 2018, 10:19

Jeg havde en rigtig træls hovedpine i morges, og normalt ville jeg have taget treo når jeg kom på arbejde, men da jeg ved at treo ikke er godt når man prøver at blive gravid (eller er tidligt gravid, eller sidst i graviditeten) så lod jeg være. Og den er heldigvis forsvundet af sig selv efter mad og vand og kaffe!
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 2. aug 2018, 16:12

Jeg testede igen i morges. Den var negativ. Der er en uge til forventet mens og jeg har seriøst ømme bryster (og en dreng der er meget træt i dag = han hele tiden forsøger at nulre brysterne). Jeg er i tvivl om jeg normalt har kvalme, er oppustet og har ømme dutter så lang tid før mens? Jeg mindes kun det er 2-3 dage op til. Jeg kan ikke lade være med at tænke jeg måske er gravid, men samtidig så er det ikke skide sandsynligt, men så igen jeg har tidligere haft meget nemt ved at blive gravid (begge graviditer blev til i første hug). Jeg må jo nok bare være tålmodig og vente med at teste igen til om en uge.
1
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 3. aug 2018, 05:24

Spændende Kakro! Jeg krydser fingre for at mens ikke dukker op!

Her er der også en uges tid til mens men jeg har stadig ikke noget der minder om symptomer. En smule niven i underlivet af og til men ikke noget jeg tillægger nogen betydning. Og træthed - men det er pga varmen.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 3. aug 2018, 05:32

Ja, varmen er også hård ved os. Det var dejligt med en nat i nat der føltes nogenlunde kølig.

Nå, men negativ test = så meget alkohol jeg gider i morgen. Nu skal jeg bare prøve hvilken kjole jeg skal pakke. jeg er mega oppustet, så det er ikke sikkert at den kjole jeg havde valgt er den jeg ender i. Det bliver skønt med en voksen aften og en hel nat uden et barn der vækker mig (eller udøver vold i søvne), men jeg kommer også til at savne ham. Jeg plnalægger allerede han holdder fri mandag :lol: :lol: .
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 3. aug 2018, 12:02

Nå men øøh... så jeg begyndte at få hovedpine igen og det kunne jeg ikke helt overskue. Så jeg smuttede tidligt fra arbejde, handlede ind og tog hjem. Da jeg kom hjem fik jeg sådan en underlig tanke om at tage en test selvom jeg potentielt kun er 3+4 OG det er fortyndet urin......

.... Men altså. Der er 2 streger på :8: Den ene er sindssygt svær at se og jeg tænker næsten det er indbildning. Eller en skygge streg. Men jeg må teste igen i morgen og så se hvad den siger der!
13
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 3. aug 2018, 13:50

undercover_mommy skrev:Nå men øøh... så jeg begyndte at få hovedpine igen og det kunne jeg ikke helt overskue. Så jeg smuttede tidligt fra arbejde, handlede ind og tog hjem. Da jeg kom hjem fik jeg sådan en underlig tanke om at tage en test selvom jeg potentielt kun er 3+4 OG det er fortyndet urin......

.... Men altså. Der er 2 streger på :8: Den ene er sindssygt svær at se og jeg tænker næsten det er indbildning. Eller en skygge streg. Men jeg må teste igen i morgen og så se hvad den siger der!


Spændende hvad testen viser, men mon ikke du gravid :D . Jeg testede positiv sindsygt tidligt med vores dreng og sent da det var en MA (ikke at jeg tror der er en sammenhæng)..
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 3. aug 2018, 17:29

Men kakro er du ikke så kort at testen ville være negativ om du var gravid eller ej? Men håber du får en god fest!

Og undercover, hvor er det fedt :banan:
2
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 3. aug 2018, 17:47

undercover_mommy skrev:Nå men øøh... så jeg begyndte at få hovedpine igen og det kunne jeg ikke helt overskue. Så jeg smuttede tidligt fra arbejde, handlede ind og tog hjem. Da jeg kom hjem fik jeg sådan en underlig tanke om at tage en test selvom jeg potentielt kun er 3+4 OG det er fortyndet urin......

.... Men altså. Der er 2 streger på :8: Den ene er sindssygt svær at se og jeg tænker næsten det er indbildning. Eller en skygge streg. Men jeg må teste igen i morgen og så se hvad den siger der!


Hurra! Hvor er det godt! Forsigtigt tillykke herfra. :blomst:
1
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 3. aug 2018, 20:20

Tak hvor er I søde :kys:

Hovedpinen har hængt ved hele dagen og er bare blevet værre så nu har jeg altså taget 2 Panodiler til at sove på. Er så træt og kæresten står op med vores søn i morgen så jeg kan sove længe. Ikke at jeg tror jeg kan sove alligevel for jeg vil bare op og teste igen :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"