Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 10. jan 2016, 19:49

Altså bortset fra den stak babyudstyr vi har i forvejen fra S, har jeg intet købt. Jeg købte et stykke legetøj da jeg var gravid i juni, og mistede kort efter.
Jeg føler det som om jeg jinxer det, hvis jeg køber noget før jeg er gravid. Og jeg ved godt at det er dumt og irrationelt, og jeg synes ikke andre skal tænke sådan.

Men egentlig skal vi heller ikke have en helt masse nyt. Vi har jo stort set alt, hvad vi skal bruge. Med mindre vi får en dreng, så mangler vi noget tøj :D og jeg vil også gerne have en tripp trapp Newborn sæt.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 10. jan 2016, 19:56

MyGirl skrev:
Æble skrev:Jeg er sådan i dilemma om jeg dyrker det lidt for meget og dermed stresser så meget over det at jeg ikke kan blive gravid. Synes det er fedt at tage temp så jeg kan se hvornår præcis jeg har æl og får mens og man kan se omkring 10-11 dage efter æl om man er gravid. Synes også det øget chancerne, for så kan jeg time sex eller ihvertfald vide om vi ramte plet. På den anden side tolker jeg helt vildt meget. Og er oppe på 4-5 kosttilskud/vitaminer samt fertilitetsvenlig glidecreme og hindbærbladte. Synes der er gået lidt meget projekt i den. Men vil også gøre alt hvad jeg kan for at øge chancerne, jeg har ikke flere år at løbe på, fertiliteten forringes ko nærmest hver måned efter man er fyldt 35.


Kan godt forstå dig Æble. Det er en supersvær balancegang, og det er jo ikke en eksakt videnskab, 'hvornår man stresser for meget'.

Personligt tror jeg ikke, det handler så meget om kosttilskud og temperaturtagning mv, om man 'stresser for meget'. Tror mere det handler om, om ens almene mentale velvære lider under projektet, hvis det giver mening. Så jeg er stor tilhænger af, at man tester og analyserer solen sort, hvis man inderst inde er i stand til ikke at køre sig selv op, og ligge søvnløs eller grænsende over de gange, hvor biologien ikke vil lege med. Det tror jeg nemlig kan skade mere end det gavner. Ligesom jeg tror, at nogen kan køre sig selv mentalt ned uden overhovedet at teste og analysere.

Håber du kan finde den balance, der passer til dig. (eller allerede har fundet den) :kys:


Jeg ligger ikke søvnløs og føler ikke jeg generelt stresser. Men sidste måned vågnede jeg nogle gange midt om natten fordi jeg var spændt på at tage min temperatur og jeg stortudede da jeg fandt ud af at jeg ikke var gravid. Ikke superrunde reaktioner. Men føler heller ikke jeg rigtig kan komme ud af det der, for tror det vil være det samme uden alt "halløjet" da ville jeg bare selv vide mindre.

Kunne også mærke igår at min mand havde svært ved at komme. Vi snakkede ikke om det, men tror han kom til at tænke for meget. Sagde dog til ham bagefter at det ikke er pligtsex før om en uges tid. Måske er det også dumt at jeg fortæller ham hvornår det er, men han kan jo regne det ud alligevel fordi jeg springer på ham ret meget oftere end ellers. Og synes det hjælper lidt at joke med det og kalde det pligtsex, og sådan "ja vi skal jo til det" osv fremfor at det bliver alvorligt og akavet.

Tror ikke rigtig jeg kan slippe for alt det tolkeri, jeg er mega kontrolfreak og dette kan jo ikke kontrolleres. Men jeg gør alt hvad jeg kan for at få en følelse af kontrol og det bliver det nok ikke bedre af at slippe. Hvis bare jeg var lidt mere tålmodig :LOL:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 10. jan 2016, 19:58

Jeg "tør" slet ikke det med babyskuffen, må jeg erkende.. :genert: Tror slet ikke mentalt, jeg ville kunne abstrahere fra det, og det ville få utålmodigheden til at løbe af med mig, tror jeg.

Men det hænger nok også lidt sammen med, at jeg ikke tror, jeg vil have børn "for enhver pris"-agtigt, hvis det giver mening.

Jeg afreagerer på min søsters unger i stedet :genert:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 10. jan 2016, 19:59

Bøtte skrev:Altså bortset fra den stak babyudstyr vi har i forvejen fra S, har jeg intet købt. Jeg købte et stykke legetøj da jeg var gravid i juni, og mistede kort efter.
Jeg føler det som om jeg jinxer det, hvis jeg køber noget før jeg er gravid. Og jeg ved godt at det er dumt og irrationelt, og jeg synes ikke andre skal tænke sådan.

Men egentlig skal vi heller ikke have en helt masse nyt. Vi har jo stort set alt, hvad vi skal bruge. Med mindre vi får en dreng, så mangler vi noget tøj :D og jeg vil også gerne have en tripp trapp Newborn sæt.


Vi har skilt os af med alt, fordi vi jo længe ikke troede vi skulle have flere. Så det er helt forfra pånær nogle få ting. Hehe det bliver dejligt at shoppe igennem :klap:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 10. jan 2016, 20:29

Æble skrev:
Bøtte skrev:Altså bortset fra den stak babyudstyr vi har i forvejen fra S, har jeg intet købt. Jeg købte et stykke legetøj da jeg var gravid i juni, og mistede kort efter.
Jeg føler det som om jeg jinxer det, hvis jeg køber noget før jeg er gravid. Og jeg ved godt at det er dumt og irrationelt, og jeg synes ikke andre skal tænke sådan.

Men egentlig skal vi heller ikke have en helt masse nyt. Vi har jo stort set alt, hvad vi skal bruge. Med mindre vi får en dreng, så mangler vi noget tøj :D og jeg vil også gerne have en tripp trapp Newborn sæt.


Vi har skilt os af med alt, fordi vi jo længe ikke troede vi skulle have flere. Så det er helt forfra pånær nogle få ting. Hehe det bliver dejligt at shoppe igennem :klap:


Vores er jo ikke så stor endnu. Og vi havde bestemt satset på en mere.

Jeg skifter mellem at ønske mig en pige, så vi kan få brugt alt det fine pigetøj igen, og en dreng så jeg kan få lov at shoppe nyt og fint babytøj :lol:

Men lur mig om ikke der flytter noget nyt tøj ind ligegyldigt hvilket køn, vi (forhåbentlig) får ;)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. jan 2016, 22:26

Det der med ønsker om køn det blev jeg spurgt meget om da jeg var gravid. For mig er det ret nemt, jeg vil gerne have en af hver, så her første gang er det hips som haps :lol:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 11. jan 2016, 06:38

godtnavn skrev:Det der med ønsker om køn det blev jeg spurgt meget om da jeg var gravid. For mig er det ret nemt, jeg vil gerne have en af hver, så her første gang er det hips som haps :lol:


Jeg er så heldig at have en af hver, så jeg er også ligeglad :D
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2016, 06:42

Æble skrev:
godtnavn skrev:Det der med ønsker om køn det blev jeg spurgt meget om da jeg var gravid. For mig er det ret nemt, jeg vil gerne have en af hver, så her første gang er det hips som haps :lol:


Jeg er så heldig at have en af hver, så jeg er også ligeglad :D


Blærerøv :P
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2016, 06:47

Jeg har sovet 1 time i nat, og ellers ligget og vendt og drejet mig. Har enormt svært ved at falde i søvn fortiden, men når jeg sover plejer jeg at sove igennem, i nat fik min kæreste dog vækket mig og jeg har måtte opgive at falde i søvn igen. Nu er det blevet så tidligt at jeg ikke gider prøve, skal have fat i gynækologen om en time (kom ikke igennem torsdag og de havde lukket telefoner fredag), kryds lige fingre for kort ventetid.

Tilgengæld nåede jeg at drømme jeg var gravid, og vågnede da også med kvalme og tør hals, men eftersom jeg maks er 2+5 skyldes det næppe graviditet :lol: Det er altså belastende at jeg nu i over en måned har været tør i halsen på samme måde som da jeg var gravid, i sidste måned var jeg jo sikker på det betød noget, men mens kom jo desværre en uge forsent.

Denne måned tror jeg vi har ramt ægløsning ganske godt, så håber der er gevinst om halvanden uge :lun:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 07:30

Jeg kan se fordele og ulemper ved begge køn, så vi tager hvad der kommer ;) Men jeg kan godt synes det er ærgerligt (og dyrt), hvis alt det fine pigetøj ikke skal bruges igen. Det fejler jo ingenting, og det er altså bare så fint :love:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 07:31

Sikke en træls nat, godtnavn :( Du må have en lur senere.
Håber du får en hurtigt ved gyn :)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2016, 08:30

Nu har jeg ringet op, bogstavlig talt, 117 gange, uden at komme igennem. Jeg begynder at frygte jeg ikke når at komme igennem inden 10.30 hvor telefonerne lukker
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 11. jan 2016, 08:57

:lol:
godtnavn skrev:
Æble skrev:
godtnavn skrev:Det der med ønsker om køn det blev jeg spurgt meget om da jeg var gravid. For mig er det ret nemt, jeg vil gerne have en af hver, så her første gang er det hips som haps :lol:


Jeg er så heldig at have en af hver, så jeg er også ligeglad :D


Blærerøv :P


:genert: Undskyld :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2016, 09:03

Nogen der kan anbefale en gyn i kbh man kan komme igennem til? Efter 271 opkald, og endnu ikke mødt andet end optaget er jeg så småt ved at give op, men hun er den eneste jeg har fået anbefalet, og er ikke glad for læger, så tør ikke tage en tilfældig :genert:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 11. jan 2016, 09:17

godtnavn skrev:Nogen der kan anbefale en gyn i kbh man kan komme igennem til? Efter 271 opkald, og endnu ikke mødt andet end optaget er jeg så småt ved at give op, men hun er den eneste jeg har fået anbefalet, og er ikke glad for læger, så tør ikke tage en tilfældig :genert:


http://gynhvidovre.dk/ De er super gode. Så er der Claus Christoffersen, men det er vist hamrende svært at få en tid, da de er godt booket op altid.
1

Tilbage til "Graviditet"