Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 27. nov 2017, 05:14

Sangius skrev:Herhjemme er det cyklusdag 11. Og jeg har den ondeste forkølelse, og min mand har arbejdet hele weekenden, og min datter nægter at spise. I dag har hun spist 5 teskefulde havregrød og en mango smoothie.
Jeg begynder seriøst at overveje om det er sindssygt at få et barn mere. Jer der har mere end et barn - sig lige til mig at det nok skal gå :D
Jeg vil jo rigtig gerne have et barn mere.

Min forkølelse har forårsaget at jeg seriøst INTET kan smage. I går kom jeg til at tygge i et helt fed hvidløg i en pastaret, og kunne på ingen måde smage det. Det er meget mærkeligt!

Jeg har været meget syg på det seneste. Hvad tager I andre af kosttilskud? Jeg tager nemlig ikke rigtig noget. Så tænker jeg nok egentlig burde? Men det er en jungle!

Jeg tager gravitamin dagligt som det eneste. Der har været virkelig meget sygdom i omløb dette efterår
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf billiebean » 27. nov 2017, 05:54

Sangius skrev:Jeg har været meget syg på det seneste. Hvad tager I andre af kosttilskud? Jeg tager nemlig ikke rigtig noget. Så tænker jeg nok egentlig burde? Men det er en jungle!


En almindelig mulitvitaminpille kan hjælpe en hel del. Ig man skal jo alligevel gerne tage folsyre, når man er i gang med projekt baby. Ellers er der både echinaforce og biotrath. Begge urtebaserede udtræk som man tager en dosis af for at styrke immunforsvaret. Smager ikke særlig godt men begge har hjulpet mig før i tiden. Jeg kan ikke forestille migdet skader, hvis man prøver at blive gravid men nok bedst at høre apoteket.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 27. nov 2017, 20:45

Jeg tager Livol Gravid (når jeg husker det). Har også en pakke gravitamin liggende, som jeg har "arvet" fra en veninde. Og så har jeg lige investeret i B daddy til min mand. Jeg er skideutålmodig.

Troede ellers lige der kom skred i tingene, og at min mens kom i morges, men det endte med bare at være en pletblødning, lader det til. Så jeg venter fortsat på mens - nu på CD33.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 28. nov 2017, 08:42

Ifølge planen kan jeg teste på fredag, men jeg har simpelthen haft det så mærkeligt her de sidste par dage. Ømme bryster og træt bl.a. så håbet begyndte at spirre ret så alvorligt. Her til morgen kunne jeg så ikke holde mig længere og testede - Den var selvfølgelig bragende negativ. :-(

Jeg er virkelig træt af det hele lige nu, og jeg er trær af at jeg tolker sådan løs på samtlige ting min krop har gang i at jeg bliver helt "paranoid"(i mange af bedre ord) - og nu er jeg bare træt af mig selv og det hele men forsøger at sige til mig selv at jeg må bevare håbet og teste igen på lørdag hvis mens ikke når at dukke op.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18171

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 28. nov 2017, 10:53

MissHindenburg skrev:Ifølge planen kan jeg teste på fredag, men jeg har simpelthen haft det så mærkeligt her de sidste par dage. Ømme bryster og træt bl.a. så håbet begyndte at spirre ret så alvorligt. Her til morgen kunne jeg så ikke holde mig længere og testede - Den var selvfølgelig bragende negativ. :-(

Jeg er virkelig træt af det hele lige nu, og jeg er trær af at jeg tolker sådan løs på samtlige ting min krop har gang i at jeg bliver helt "paranoid"(i mange af bedre ord) - og nu er jeg bare træt af mig selv og det hele men forsøger at sige til mig selv at jeg må bevare håbet og teste igen på lørdag hvis mens ikke når at dukke op.


Øv, men jeg kender det godt. Jeg har haft lidt stik i underlivet og ømhed i lænden samt været lugtsensitiv, og så tænker man jo straks: :kryds: Men jeg forventer ikke noget, da vi kun havde sex en gang i ÆL-perioden.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 30. nov 2017, 19:49

Nå, jeg har fået min mens her til aften. :( :rulle:
Jeg må få ringet til gynækologen i morgen og høre ad hvad vi så gør nu. Et plus er vel at vi nu kan nå en inseminering inden juleferien.

Håber det går bedre hos jer andre?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 30. nov 2017, 19:55

Jeg er også (endelig!!) med på mens-holdet. Den har heldigvis været kort denne gang.

Jeg tror jeg forsøger med æl-tests i næste måned.
1
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nomnom » 30. nov 2017, 20:10

Tak for jeres besyv med ift. babyplanlægning og arbejdsløshed. (Jeg kan ikke lige citere fra min computer pt. :gruble: )

Men vi er i hvert fald kommet frem til at blot fordi jeg bliver jobsøgende sætter vi ikke "projektet" på pause.

Vores økonomi kan sagtens klare at jeg får dagpenge i en periode og så vil jeg forsøge at bruge al tiden, som jobsøgende (og forhåbentlig gravid) med at få klarhed over hvilken vej jeg skal rent jobmæssigt, som kan harmonere med et familieliv.

Vi er 32 og 35 og i og med vi egentlig ikke udelukker et barn nr. 3, synes vi at vi skal i gang med den 2'er. Ingen ved hvor lang tid det tager. Bare fordi vores søn kom hurtigt, betyder det jo ikke det også gør sig gældende nu.

Min mens er ved at være færdig, så må vi se om der er gevinst denne cyklus.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 1. dec 2017, 07:47

MissHindenburg skrev:Nå, jeg har fået min mens her til aften. :( :rulle:
Jeg må få ringet til gynækologen i morgen og høre ad hvad vi så gør nu. Et plus er vel at vi nu kan nå en inseminering inden juleferien.

Håber det går bedre hos jer andre?


Øv :(

Jeg går og venter, jeg skal have taget blodprøve om en uge for at se om dette IVF-forsøg har båret frugt. Jeg tror ikke en disse på det, men håber selvfølgelig, så tiden må vise hvad der sker.

Nu er jeg på vej til Paris :jule:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sangius » 1. dec 2017, 08:09

Hvilke symptomer har I andre på ægløsning?

Jeg har de sidste par dage haft murren i underlivet, kvalme og utilpashed. Så i dag forsvinder det hele som dug for solen. Er på cyklusdag 15, og burde i følge clue havde haft ægløsning i går.

Før min datter havde jeg ret tydelige, skarpe ægløsningssmerter i den pågældende side.

Så tænker jeg måske har haft ægløsning? Min cyklus har været lidt i øst og vest - hvilket faktisk har givet et gennemsnit på 29 dage i clue. Så det ser pænt ud når man kun kigger der :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf girl_beat » 1. dec 2017, 09:18

Sangius skrev:Hvilke symptomer har I andre på ægløsning?

Jeg har de sidste par dage haft murren i underlivet, kvalme og utilpashed. Så i dag forsvinder det hele som dug for solen. Er på cyklusdag 15, og burde i følge clue havde haft ægløsning i går.

Før min datter havde jeg ret tydelige, skarpe ægløsningssmerter i den pågældende side.

Så tænker jeg måske har haft ægløsning? Min cyklus har været lidt i øst og vest - hvilket faktisk har givet et gennemsnit på 29 dage i clue. Så det ser pænt ud når man kun kigger der :D

Kun ganske lidt 'niven' i den ene side i en dag eller to - mest har jeg lagt mærke til det under sex, egentlig :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 1. dec 2017, 17:40

Kan mærke jeg er ved at nå til at det er lidt svært når folk spørger om vi ikke snart skal have børn. Før var det nemt at trække på skuldrene men nu rammer det lige ned i min frygt for at vi ikke kan selv.
Selv den mest børnehadede tante i min mands familie kommenterede i går på at jeg nød min nieces selskab ret så meget


Ang ægløsning synes jeg ikke at jeg har kunne mærke det tydeligt, men er usikker. Jeg døjer med mange mavesmerter generelt så det kan være svært at skelne
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17001
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41323

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 2. dec 2017, 06:26

Lumin skrev:Kan mærke jeg er ved at nå til at det er lidt svært når folk spørger om vi ikke snart skal have børn. Før var det nemt at trække på skuldrene men nu rammer det lige ned i min frygt for at vi ikke kan selv.
Selv den mest børnehadede tante i min mands familie kommenterede i går på at jeg nød min nieces selskab ret så meget




Nu kan jeg ikke huske, hvor længe, I har prøvet, og om I ved, at I ikke kan selv?

Men jeg plejer at smile pænt og sige, at børn jo ikke er noget tag-selv-bord. Det lukker munden på det fleste.

Derudover har jeg faktisk meldt ret bredt ud til familie og venner, at vi ikke kan selv. Det kan har alle taget rigtig godt imod, og det gør, at vi slipper for "skal I ikke snart have nogen".
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 2. dec 2017, 11:17

LaMariposa skrev:
Lumin skrev:Kan mærke jeg er ved at nå til at det er lidt svært når folk spørger om vi ikke snart skal have børn. Før var det nemt at trække på skuldrene men nu rammer det lige ned i min frygt for at vi ikke kan selv.
Selv den mest børnehadede tante i min mands familie kommenterede i går på at jeg nød min nieces selskab ret så meget




Nu kan jeg ikke huske, hvor længe, I har prøvet, og om I ved, at I ikke kan selv?

Men jeg plejer at smile pænt og sige, at børn jo ikke er noget tag-selv-bord. Det lukker munden på det fleste.

Derudover har jeg faktisk meldt ret bredt ud til familie og venner, at vi ikke kan selv. Det kan har alle taget rigtig godt imod, og det gør, at vi slipper for "skal I ikke snart have nogen".


Vi er kun på vores 4. Cyklus så det er jo ikke egentlig ikke ret længe. Men med mange I omgangskredsen som ikke selv kan, og som har fået behandling gennem mange år, synes jeg hurtig jeg kommer til at bekymre mig om "hvad nu hvis".

Kan godt lide dit svar, det vil jeg huske hvis vi når dertil hvor vi ikke bare affejer med "nej ikke lige nu"
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 2. dec 2017, 11:36

LaMariposa skrev:
Lumin skrev:Kan mærke jeg er ved at nå til at det er lidt svært når folk spørger om vi ikke snart skal have børn. Før var det nemt at trække på skuldrene men nu rammer det lige ned i min frygt for at vi ikke kan selv.
Selv den mest børnehadede tante i min mands familie kommenterede i går på at jeg nød min nieces selskab ret så meget




Nu kan jeg ikke huske, hvor længe, I har prøvet, og om I ved, at I ikke kan selv?

Men jeg plejer at smile pænt og sige, at børn jo ikke er noget tag-selv-bord. Det lukker munden på det fleste.

Derudover har jeg faktisk meldt ret bredt ud til familie og venner, at vi ikke kan selv. Det kan har alle taget rigtig godt imod, og det gør, at vi slipper for "skal I ikke snart have nogen".


Den har jeg også brugt et par gange den der, at børn ikke just er et ta-selv-bord. Den nærmeste familie og omgangskreds ved at vi er gået i behandling, så det har også stoppet for bemærkninger i den genre. :)
1

Tilbage til "Graviditet"