Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 03:55

+ jeg jo har haft alle fagene i dette efterår (dog kun halvdelen af semesteret) men har bøgerne og kan læse op allerede nu, så semesteret som gravid ikke vil være nær så stressende.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 03:56

Kan mærke at jeg virkelig ikke har lyst til at tage en måned uden at prøve, men omvendt har jeg heller ikke lyst til at starte med en 8 måneders baby.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 18. mar 2016, 05:52

Jeg har en veninde der tog bacheloreksamen med en helt ny baby fordi han kom 3 uger for tidligt. Det gik fint. En af dem jeg læste med fødte dagen efter eksamen.

Jeg kunne ikke selv fordi jeg var så syg under min graviditet, jeg havde ikke været i stand til at følge undervisningen, og tip sidst var jeg sygemeldt med plukveer.

Jeg ville tage chancen. Ting har det med at læse sig og tænk hvis det er lige nøjagtig denne cyklus, hvor kan lykkes. Jeg ville ikke turde springe over. :)
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 06:09

Jeg har siddet og undersøgt videre, jeg huskede forkert og det fag jeg ville være nødt til at fravælge (da det også er hele januar) er hele 10 ECTS point, og jeg kan ikke finde andet der på nogen måde passer ind i min uddannelse, som ikke enten ligger oveni andre fag eller kræver jeg har taget fag jeg ikek har endnu. Men tænker at jeg kunne tage det fag når barnet er 8 måneder, det er trods alt kun én dag om ugen, på den måde vil jeg i det hele ikke komme bagud på ECTS, plus jeg vil lærer den nye årgang at kende, så det er måske til at få dispensation til. Jeg må prøve hvis det bliver aktuelt.

Altså selv hvis jeg ikke er helt frisk er det jo "bare" 3 eksamner jeg skal møde op til og gerne bestå, det tænker jeg umiddelbart er til hvis jeg allerede nu sørger for at få godt styr på fagene. Har lige opdaget jeg har adgang til alle matematikforelæsningerne på video, så jeg kan faktisk få set hele 1. semester af det fag, som er det største fag. Jeg begynder at tro på jeg kan.

Skal vende det med kæresten når han kommer hjem fra arbejde, han har vidst mere mod d. 23. december af princip end jeg har, jeg havde mest mod at skulle starte når barnet var lille. Omvendt sagde han han ikke havde lyst til at holde pause hvis jeg ikke var gravid denne cyklus, så tror han er med på planen.


Er en sjov blanding af deprimeret over mens og positiv over ikke at skulle holde pause. Det er faktisk præcis et år siden i dag vi aftalte at skulle have et barn, dog stoppede jeg først med p-piller i slut april. Og så er der 4 uger til jeg burde have født, hvilket er tarveligt af min krop, hvis jeg ikek bliver gravid kommer jeg til at have mens den dag, bare sådan lige for at vade i det.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 06:36

49.000 er da en slags penge at spare :P Krydser fingre for at din ægløsning venter med at komme til din mand kommer hjem. Lyder til vi kommer til næsten at følges næste cyklus? Lige inden juleaften-babyer :love:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 18. mar 2016, 07:15

Jeg fik også mens på min terminsdag godtnavn, skide tarveligt af vores kroppe :rulle:

Dulle, hvis C er i pasning, når du henter din mand er det da bare ind på et æde sted og så :slem: :lol:
Synes det er fint i giver det et forsøg. Krydser fingre for det virker :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 08:42

Bøtte skrev:Jeg fik også mens på min terminsdag godtnavn, skide tarveligt af vores kroppe :rulle:


Det er virkelig dårligt indrettet, jeg får mens dagen før, men har altså mens på dagen. Hvis jeg altså igen nupper en 28 dages cyklus, men nu har jeg haft 3 ens i træk, så mon ikke det er min nye faste? Jeg håber der trods alt er kommet styr på det, og det lader ovenikøbet til at menssmerterne igen er nede på niveau "før-abort" har haft voldsomme smerter de sidste gange, men denne gang føles det bare som let ubehag, men nu hvor jeg skriver det skal det nok blive slemt.

Men hey, jeg tester selvfølgelig positivt på min terminsdag, andet ville ikke være fair :kryds:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 19. mar 2016, 01:14

Jeg hader min krop efter vi mistede. Normalt har jeg haft mens i 5 dages tid, men uden nævneværdige smerter og meget små mængder blod. Alle gangene efter aborten har jeg ligger i fosterstilling med smerter og følt blodet sprøjtede ud af mig. Jeg har skiftet tampax en gang hver anden time i dag, og har lige nu opgivet at sove grundet smerter. Har ingen smertestillende hjemme og kan dog ikke få mig til at vække kæresten og få ham til at hente, og det gør så ondt når jeg bevæger mig. Ny krop tak!

Tilgengæld har jeg opdaget en god ting hvis jeg ikke blvier gravid de næste måneder, det er altid godt at have noget positivt at fokuserer på. Jeg vil gerne føde hjemme, men har fundet ud af at overvægtige førstegangsfødende ikke må, og det er jeg jo, så hvis jeg nå at tabe mig en masse inden jeg bliver gravid kan jeg få lov at føde hjemme. Jeg håber dog jeg bliver gravid om et par uger og dermed ikke må, hellere en decemberbaby på et hospital end mange flere måneders ventetid og en hjemmebaby :)
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 19. mar 2016, 09:19

godtnavn skrev:Jeg hader min krop efter vi mistede. Normalt har jeg haft mens i 5 dages tid, men uden nævneværdige smerter og meget små mængder blod. Alle gangene efter aborten har jeg ligger i fosterstilling med smerter og følt blodet sprøjtede ud af mig. Jeg har skiftet tampax en gang hver anden time i dag, og har lige nu opgivet at sove grundet smerter. Har ingen smertestillende hjemme og kan dog ikke få mig til at vække kæresten og få ham til at hente, og det gør så ondt når jeg bevæger mig. Ny krop tak!


Puh, sådan plejede min krop at opføre sig. Er det så meget du bløder i hver cyklus nu? Hvis det er, så forsøg at kontakte din læge og hør, om der er mulighed for at få ordineret cyklonova. Førhen blødte jeg også på den måde i op til 10 dage, cyklonova var simpelthen den ultimative redning, den dæmper blødningen betydeligt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 19. mar 2016, 09:27

Det er vildt som kroppen påvirkes af en abort. Min cyklus er jo også helt fucked up nu.

Min veninde fik lavet en udskrabning efter der ikke var liv til nf omtrent samme tid som jeg fødte. Og min krop var hurtigere tilbage i gammel cyklus end hendes var. Jeg nåede at have to menstruationer hver gang hun havde en.
Det tog næsten 11 måneder inden hun blev gravid igen.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 19. mar 2016, 09:43

Bøtte skrev:Det er vildt som kroppen påvirkes af en abort. Min cyklus er jo også helt fucked up nu.

Min veninde fik lavet en udskrabning efter der ikke var liv til nf omtrent samme tid som jeg fødte. Og min krop var hurtigere tilbage i gammel cyklus end hendes var. Jeg nåede at have to menstruationer hver gang hun havde en.
Det tog næsten 11 måneder inden hun blev gravid igen.


Det er ret utroligt, hvor meget kroppen kan ændres grundet sådanne ting. Efter min tid i behandling har min mens ændret sig helt vildt, netop fra at bløde cirka 10 dage, hvor det var nødvendigt med cyklonova for at dæmpe blødningen til nu, hvor jeg det kun er et døgns tid, jeg skal bruge tampax og så pletblødning i op til fem dage. Det er trods alt rart nok, når det går den vej :genert:

Hvor er du egentlig henne i din cyklus nu? Og er du startet op med progesteron?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 19. mar 2016, 11:27

alfe skrev:
Bøtte skrev:Det er vildt som kroppen påvirkes af en abort. Min cyklus er jo også helt fucked up nu.

Min veninde fik lavet en udskrabning efter der ikke var liv til nf omtrent samme tid som jeg fødte. Og min krop var hurtigere tilbage i gammel cyklus end hendes var. Jeg nåede at have to menstruationer hver gang hun havde en.
Det tog næsten 11 måneder inden hun blev gravid igen.


Det er ret utroligt, hvor meget kroppen kan ændres grundet sådanne ting. Efter min tid i behandling har min mens ændret sig helt vildt, netop fra at bløde cirka 10 dage, hvor det var nødvendigt med cyklonova for at dæmpe blødningen til nu, hvor jeg det kun er et døgns tid, jeg skal bruge tampax og så pletblødning i op til fem dage. Det er trods alt rart nok, når det går den vej :genert:

Hvor er du egentlig henne i din cyklus nu? Og er du startet op med progesteron?


Ja jeg er startet. Skal teste midt i næste uge.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 19. mar 2016, 12:43

Jeg bløder kun i 1-3 dages tid og så et par dage med pletblødninger, så jeg er ikke sikker på at jeg bløder større mængde end før, det hele kommer bare på en gang, og med rigtig mange smerter. Jeg er dog begyndt at tage et jerntilskud, når jeg bløder voldsomt, er kvinde og vegetar er der stor risiko for at jeg mangler jern. Og så har jeg meget lyst til broccoli for tiden der jo er en jernkilde, så tror kroppen prøver at fortælle mig noget. Håber amnojern er bedre for kroppen end det jern jeg tog som gravid, fik så hård mave den gang, men har hørt aminojern skulle være mildere for maven.

Tilgengæld har jeg nu haft 3 cyklusser på 28 dage, så jeg tror på den måde min cyklus igen er helt fast, et par dage længere end min cyklus var før aborten, men dog fast. Det synes jeg er en ganske god start.


Hepper på to streger midt i næste uge Bøtte!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 20. mar 2016, 06:53

Hold nu op hvor får man uren hud af det progesteron :sur: :rulle:
Jeg ligner jo en teenager i ansigtet.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. mar 2016, 13:39

Bøtte: Du er ikke den eneste! Min hud flipper også ud (hehe de rimer), af de p-piller jeg tager. Og så har jeg kvalme! Men jeg ved jo godt det nok bliver endnu værre når jeg starter på rigtige hormoner, så jeg prøver ikke at brokke mig :P
0

Tilbage til "Graviditet"