Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 3. nov 2016, 19:37

Hej damer. Hvis nogen er interesserede i billige teste og kosttilskud så har jeg sat mit lager til salg: viewtopic.php?f=58&t=5456

Håber snart at se jer alle i terminstråden :kys:
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 3. nov 2016, 19:52

Mirabella skrev:
MyGirl skrev:
Elfenben skrev:
Mirabella skrev:Jeg føler endelig at jeg er der hvor jeg er glad til at blive gravid (min kæreste har været det siden vi mødte hinanden for 2½år siden :fløjt: ) Vi har ikke brugt prævention et godt stykke tid, men det seksuelle har også haltet pgr af forskellige årsagen, dette er dog ikke en barriere længere.

Der er dog et par ting der bekymrer mig - ikke at det behøver med alligevel.
Alder - vi er 36 og 43
Sædafgang - det er ikke meget sæd min kæreste producere
Klamydia - havde desværre ubehandlet klamydia i adskillige år

Ovenstående gør at jeg egentlig gerne vil have tjekket vores fertilitet, men hvordan griber man det an, og hvorledes foregår det når man er i gang?


Afhængigt af hvor længe et "godt stykke tid er", så ville jeg bare ringe til lægen og tale med hende om jeres ønske og om de tre faktorer der bekymrer dig. Det gjorde vi og fik min mands sæd undersøgt, det er vist sådan første skridt :)


Helt enig med Elfenben. Jeg ville også bare prøve at ringe og tage en snak med lægen og se, hvad hun siger :) Tænker umiddelbart, at hun - hvis hun synes, I skal udredes - vil igangsætte en sædprøve på din kæreste og henvise dig til gynækolog, og eventuelt blodprøver til jer begge, og forløbet derfra vil så afhænge meget af, hvad eventuelle undersøgelser siger.

Uanset, så lyder det spændende med projektet, og håber, I får en god proces uanset! :)


Så er der lavet en tid til lægen, til mig i første omgang næste fredag, så må jeg se hvad de mener er relevant for os.
supergodt :gogo: håber alt er som det skal være.
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 3. nov 2016, 19:54

Æble skrev:Hej damer. Hvis nogen er interesserede i billige teste og kosttilskud så har jeg sat mit lager til salg: viewtopic.php?f=58&t=5456

Håber snart at se jer alle i terminstråden :kys:

Åh typisk - har lige købt en stor del af de samme ting som du har til salg :danse: nå men der er sikkert en anden der bliver glad for det.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. nov 2016, 08:03

Jeg tror at jeg er gravid! :panik:

Mistede egentlig lidt troen i sidste uge, da "tidlig test" ikke kunne se det. Men se lige her til morgen!
Har fløjet hele natten, så er næsten for træt til at være begejstret :gisp:

Har ringet til min kæreste, som også er i udlandet og jeg først skal se på onsdag, hvor vi skal mødes i et 3. land til en forlænget weekend. Vil jo bare have en krammer NU!

Skulle have haft mens i går og her er så et par tests fra i dag
1 test der viser 2 streger for gravid efter 2 min., men resultat efter knap 1 min.
Og så en magen til den jeg tog i sidste uge. Virkelig underligt med den 70'er agtige farve. Men man kan da ane en streg nr 2.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 4. nov 2016, 08:06

Stort tillykke, Ficus! :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 4. nov 2016, 09:02

Tillykke Ficus!!! :banan:

Jeg giver i hvert fald gerne en virtuel krammer (hvis der fandtes en "glad" krammer iblandt de tilgængelige smileys - tænkt dig til den :D ) og så får du denne i stedet :blomst:
2
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 4. nov 2016, 12:52

Tillykke Ficus! :love2:

Jeg har et lidt underligt spørgsmål, som får 29-årige mig til at lyde som en præ-teen: Hvordan ved man, om man har menstruation? :genert:

Jeg var hos gynækologen i mandags og fik at vide, at jeg skulle have taget blodprøver næste gang, jeg fik menstruation for at få tjekket hormontal.
Dagen efter begyndte jeg at plette lidt (dag 19, sidste cyklus var 54 dage), og jeg tænkte, at det nok bare var reaktion på undersøgelsen.
Too much info: Her i dag bløder jeg stadig lidt, en blanding af brunt og rødt og nogle gange også de der mørkerøde små klatter, når jeg tørrer mig :badr: :ninja:

Men det er kun i meget små mængder og for tidligt, så jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er menstruation eller bare en uregelmæssighed? Det er ret vigtigt i forhold til blodprøverne. Og nu er det jo weekend, så jeg kan først få taget prøverne tidligst mandag...

Hvordan vurderer man, om det er menstruation eller bare rod?
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 4. nov 2016, 14:29

Tillykke ficus :love: :banan:

Ulv, det der lyder som når jeg havde menses da jeg var p-piller. Det ville være normalt for mig, men hvis ikke du er vant til det, er det sært din mens er sådan.

Jeg blev ikke gravid i 1. Cyklus. Min mens kom bragende i går med en del murren og det fortsatte i dag hvor jeg nogle gange måtte krybe lidt sammen på arbejde i smerte. Det er altså ikke altid en fordel at være den sygeplejerske der gerne vil undgå smertestillende. :gisp:


Det gode er at jeg nu har en idé om min cyklus, hvis den altså holder næste gang. :blush2:
1
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 4. nov 2016, 17:34

Tillykke ficus!! Hvor dejligt!

Jeg er startet nyt job, vi lavede ulykker uden beskyttelse lige i ægløsning - hov., men ellers så prøver vi ikk pt
Senest rettet af Chloecat 4. mar 2017, 14:23, rettet i alt 1 gang.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. nov 2016, 19:33

Tak allesammen. I er skønne!


Fik selvfølgelig lige en invitation til en jobsamtale på mandag, i dag... vil virkelig gerne have det, men ja, nu må vi se.

Min læge havde først en ledig tid den 24., så den har jeg booket. 20 dage endnu. Det er sgu længe synes jeg. Så nu venter jeg vel egentlig bare på den tid, for ligesom at få slået det helt fast :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 4. nov 2016, 19:42

Ficus skrev:Tak allesammen. I er skønne!


Fik selvfølgelig lige en invitation til en jobsamtale på mandag, i dag... vil virkelig gerne have det, men ja, nu må vi se.

Min læge havde først en ledig tid den 24., så den har jeg booket. 20 dage endnu. Det er sgu længe synes jeg. Så nu venter jeg vel egentlig bare på den tid, for ligesom at få slået det helt fast :gruble:


Det er vel slået fast, testen er jo positiv :) Lægen tjekker altså ikke om man er gravid, min gjorde i hvert fald ikke :) Derudover tager første lægesamtale længere tid end en normal konsultation, så er nok bedst at ringe til lægen og få tiden, bare hvis du har bestilt tid online, den fejl lavede jeg nemlig :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. nov 2016, 07:28

Men mens kom så åbenbart ikke tidligt alligevel..feje hold. Nu har den i det mindste bare at komme senest i morgen, basta!
0
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nilin » 5. nov 2016, 08:22

ulviforklæder skrev:Tillykke Ficus! :love2:

Jeg har et lidt underligt spørgsmål, som får 29-årige mig til at lyde som en præ-teen: Hvordan ved man, om man har menstruation? :genert:

Jeg var hos gynækologen i mandags og fik at vide, at jeg skulle have taget blodprøver næste gang, jeg fik menstruation for at få tjekket hormontal.
Dagen efter begyndte jeg at plette lidt (dag 19, sidste cyklus var 54 dage), og jeg tænkte, at det nok bare var reaktion på undersøgelsen.
Too much info: Her i dag bløder jeg stadig lidt, en blanding af brunt og rødt og nogle gange også de der mørkerøde små klatter, når jeg tørrer mig :badr: :ninja:

Men det er kun i meget små mængder og for tidligt, så jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er menstruation eller bare en uregelmæssighed? Det er ret vigtigt i forhold til blodprøverne. Og nu er det jo weekend, så jeg kan først få taget prøverne tidligst mandag...

Hvordan vurderer man, om det er menstruation eller bare rod?


Hvordan plejer din menstruation at være? Ved min er der altid 1-2 dage med friskt blod, og hvor jeg har blødt en del mellem hvert toiletbesøg. Da jeg stoppede med p-piller havde jeg én rigtig menstruation og så gik der 3 måneder, hvor jeg havde noget pletblødning som aldrig blev til særlig meget. Jeg var vildt meget i tvivl om det var min menstruation nu (det ville jo have været skønt :lol2: ), men jeg fandt så ud af, at det var PCO'en der drillede.

Så det hele kommer an på hvordan din plejer at være. Jeg mindes ikke at der er problemer i først at få taget blodprøver ved dag 2-4 (medmindre din gynækolog har sagt andet), så du har tid til at vente og se hvordan den udvikler sig ;)
0
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 5. nov 2016, 16:31

Nilin skrev:
ulviforklæder skrev:Tillykke Ficus! :love2:

Jeg har et lidt underligt spørgsmål, som får 29-årige mig til at lyde som en præ-teen: Hvordan ved man, om man har menstruation? :genert:

Jeg var hos gynækologen i mandags og fik at vide, at jeg skulle have taget blodprøver næste gang, jeg fik menstruation for at få tjekket hormontal.
Dagen efter begyndte jeg at plette lidt (dag 19, sidste cyklus var 54 dage), og jeg tænkte, at det nok bare var reaktion på undersøgelsen.
Too much info: Her i dag bløder jeg stadig lidt, en blanding af brunt og rødt og nogle gange også de der mørkerøde små klatter, når jeg tørrer mig :badr: :ninja:

Men det er kun i meget små mængder og for tidligt, så jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er menstruation eller bare en uregelmæssighed? Det er ret vigtigt i forhold til blodprøverne. Og nu er det jo weekend, så jeg kan først få taget prøverne tidligst mandag...

Hvordan vurderer man, om det er menstruation eller bare rod?


Hvordan plejer din menstruation at være? Ved min er der altid 1-2 dage med friskt blod, og hvor jeg har blødt en del mellem hvert toiletbesøg. Da jeg stoppede med p-piller havde jeg én rigtig menstruation og så gik der 3 måneder, hvor jeg havde noget pletblødning som aldrig blev til særlig meget. Jeg var vildt meget i tvivl om det var min menstruation nu (det ville jo have været skønt :lol2: ), men jeg fandt så ud af, at det var PCO'en der drillede.

Så det hele kommer an på hvordan din plejer at være. Jeg mindes ikke at der er problemer i først at få taget blodprøver ved dag 2-4 (medmindre din gynækolog har sagt andet), så du har tid til at vente og se hvordan den udvikler sig ;)


Øhm "udtrykket", hvis man kan kalde det det :genert:, varierer meget. Sidste gang var jeg ikke det mindste i tvivl, men forrige gang troede jeg, at den "var der", men dagen inden havde jeg fået taget en blodprøve som viste, at jeg var ca. midt-cyklus :gruble: Det endte med en periode på 54 dage. Og det ligner det, som jeg oplever denne gang, synes jeg.

Hvorfor kan man ikke tisse på en pind og få svar? :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. nov 2016, 10:09

ulviforklæder skrev:
Nilin skrev:
ulviforklæder skrev:Tillykke Ficus! :love2:

Jeg har et lidt underligt spørgsmål, som får 29-årige mig til at lyde som en præ-teen: Hvordan ved man, om man har menstruation? :genert:

Jeg var hos gynækologen i mandags og fik at vide, at jeg skulle have taget blodprøver næste gang, jeg fik menstruation for at få tjekket hormontal.
Dagen efter begyndte jeg at plette lidt (dag 19, sidste cyklus var 54 dage), og jeg tænkte, at det nok bare var reaktion på undersøgelsen.
Too much info: Her i dag bløder jeg stadig lidt, en blanding af brunt og rødt og nogle gange også de der mørkerøde små klatter, når jeg tørrer mig :badr: :ninja:

Men det er kun i meget små mængder og for tidligt, så jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er menstruation eller bare en uregelmæssighed? Det er ret vigtigt i forhold til blodprøverne. Og nu er det jo weekend, så jeg kan først få taget prøverne tidligst mandag...

Hvordan vurderer man, om det er menstruation eller bare rod?


Hvordan plejer din menstruation at være? Ved min er der altid 1-2 dage med friskt blod, og hvor jeg har blødt en del mellem hvert toiletbesøg. Da jeg stoppede med p-piller havde jeg én rigtig menstruation og så gik der 3 måneder, hvor jeg havde noget pletblødning som aldrig blev til særlig meget. Jeg var vildt meget i tvivl om det var min menstruation nu (det ville jo have været skønt :lol2: ), men jeg fandt så ud af, at det var PCO'en der drillede.

Så det hele kommer an på hvordan din plejer at være. Jeg mindes ikke at der er problemer i først at få taget blodprøver ved dag 2-4 (medmindre din gynækolog har sagt andet), så du har tid til at vente og se hvordan den udvikler sig ;)


Øhm "udtrykket", hvis man kan kalde det det :genert:, varierer meget. Sidste gang var jeg ikke det mindste i tvivl, men forrige gang troede jeg, at den "var der", men dagen inden havde jeg fået taget en blodprøve som viste, at jeg var ca. midt-cyklus :gruble: Det endte med en periode på 54 dage. Og det ligner det, som jeg oplever denne gang, synes jeg.

Hvorfor kan man ikke tisse på en pind og få svar? :lol:


Kender det godt. Jeg har også vildt svært ved at vurdere, hvornår min starter. Denne gang har jeg plettet torsdag. Så haft 24 timer stort set ugen blod fredag, plettet lidt først på dagen lørdag, men tror den startede rigtigt lørdag eftermiddag. (Det er relevant for mig i relation til behandlingsstart næste måned.) jeg har dog heldigvis ret regelmæssig mens.

Jeg ville vente med at få taget blodprøve til du har en af de dage, hvor du bløder kontinuerligt og rimelig meget :)
0

Tilbage til "Graviditet"