Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 6. jul 2016, 15:05

MyGirl skrev:Vi havde en rigtig fin første samtale på klinikken.

Vi har jo ikke fået taget alverdens prøver endnu, så indtil videre var det bare en snak og lidt prøver. Kæresten fik taget blodprøve og jeg fik taget celleskrab og smear og fik en scanning af livmoder og æggestokke.

Jeg skal have taget blodprøver og have en gennemskylning og kæresten skal aflevere en ny sædprøve, og så planlægger vi derfra. Hun lød meget optimistisk omkring at prøve insemination, så nu må vi se. (Hun snakkede faktisk allerede om at starte op her, når min mens kommer i slut juli :8: Der skal vi dog på ferie, så sagde at vi - uanset hvad - tidligst ville i gang i august :)

Vi fik jo ikke så mange svar, men hun kunne da på scanningen konstatere, at jeg har en flot, tyk slimhinde og en fin stor ægblære klar til æl her om nogle dage, så hun opfordrede til, at vi "lige var lidt ekstra aktive den næste tid" :D. Og så nævnte hun også, at hun bestemt ville mene, at min æg reserve ligger i "den høje ende af normalområdet". Og så kunne hun se, at mine stofskiftetal var meget fine i 2014 (sidst jeg fik taget en blodprøve). Så langt så godt. :)


Hold op de er effektive! :dance: Det bliver SÅ spændende altså!

Den der gennemskylning gør slet ikke ondt :)
Er det ikke rart at vide, at nu er der en plan? Jeg synes, at det var en fantastisk lettelse :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 6. jul 2016, 16:19

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Howitz: Blev det i dag?? Og gik det godt? :)


Det gjorde det MyGirl :banan:

Jeg havde et stort flot æg/folikel på 23 mm ready to pop, og så sendte de lige 27 millioner af de hurtigste små lejesvende i bedste kvalitet afsted. Det er en klar forbedring fra den test han tidligere fik foretaget. Der ville der kun have været 5 mill af de bedste. Den var også steget fra 19 mill/ml til 44 mill/ml og så var de meget mere motile, hvilket var vores største problem :dance: Måske har de der kosttilskud og akupunktur alligevel virket?!

Så nu tror jeg lidt mere på det :kryds:


Hvilke kosttilskud har han taget?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jul 2016, 17:09

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Vi havde en rigtig fin første samtale på klinikken.

Vi har jo ikke fået taget alverdens prøver endnu, så indtil videre var det bare en snak og lidt prøver. Kæresten fik taget blodprøve og jeg fik taget celleskrab og smear og fik en scanning af livmoder og æggestokke.

Jeg skal have taget blodprøver og have en gennemskylning og kæresten skal aflevere en ny sædprøve, og så planlægger vi derfra. Hun lød meget optimistisk omkring at prøve insemination, så nu må vi se. (Hun snakkede faktisk allerede om at starte op her, når min mens kommer i slut juli :8: Der skal vi dog på ferie, så sagde at vi - uanset hvad - tidligst ville i gang i august :)

Vi fik jo ikke så mange svar, men hun kunne da på scanningen konstatere, at jeg har en flot, tyk slimhinde og en fin stor ægblære klar til æl her om nogle dage, så hun opfordrede til, at vi "lige var lidt ekstra aktive den næste tid" :D. Og så nævnte hun også, at hun bestemt ville mene, at min æg reserve ligger i "den høje ende af normalområdet". Og så kunne hun se, at mine stofskiftetal var meget fine i 2014 (sidst jeg fik taget en blodprøve). Så langt så godt. :)


Hold op de er effektive! :dance: Det bliver SÅ spændende altså!

Den der gennemskylning gør slet ikke ondt :)
Er det ikke rart at vide, at nu er der en plan? Jeg synes, at det var en fantastisk lettelse :)


Hvor er jeg glad for at høre, at det gik så godt hos jer i dag :) så krydser jeg bare fingre og tæer for jer de næste 14 dage :D

Og jo, det er meget rart, at der er en plan! Dog lød klinikdamen, hvor jeg gerne vil have foretaget gennemskylning, ikke voldsomt positivt stemt overfor "om de nu kunne finde en tid".. Men tænker, at hvis jeg allerede nu kunne booke en tid i august må det være muligt (min cyklus er jo mega stabil, så håber lidt, jeg ikke behøver vente til første mens-dag, men nu må vi se.)

Prøver inde i mit hoved at arbejde ud fra, at vi realistisk nok når ivf i løbet af næste år, men nu må vi se.. Det har jeg det faktisk ganske ok med.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jul 2016, 08:02

Majer skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Howitz: Blev det i dag?? Og gik det godt? :)


Det gjorde det MyGirl :banan:

Jeg havde et stort flot æg/folikel på 23 mm ready to pop, og så sendte de lige 27 millioner af de hurtigste små lejesvende i bedste kvalitet afsted. Det er en klar forbedring fra den test han tidligere fik foretaget. Der ville der kun have været 5 mill af de bedste. Den var også steget fra 19 mill/ml til 44 mill/ml og så var de meget mere motile, hvilket var vores største problem :dance: Måske har de der kosttilskud og akupunktur alligevel virket?!

Så nu tror jeg lidt mere på det :kryds:


Hvilke kosttilskud har han taget?


Han tog følgende, som var alt hvad jeg havde læst bare kunne gøre det mindste :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jul 2016, 08:13

MyGirl: ej, de burde da bestemt have en tid til august :nerve: Der er jo nogle dage at vælge imellem (hos CFC var det cd7-cd11 tror jeg), så hvis din cyklus er meget regelmæssig, burde du da kunne bestille i god tid :)

Jeg fik en tid et par dage efter vores indledende samtale, selvom han ville have gjort det måneden efter. Men jeg tror han så iveren efter at komme igang i mine øjne. Han gav også min mand et noget overrasket blik :lol:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 08:46

Howitz skrev:MyGirl: ej, de burde da bestemt have en tid til august :nerve: Der er jo nogle dage at vælge imellem (hos CFC var det cd7-cd11 tror jeg), så hvis din cyklus er meget regelmæssig, burde du da kunne bestille i god tid :)

Jeg fik en tid et par dage efter vores indledende samtale, selvom han ville have gjort det måneden efter. Men jeg tror han så iveren efter at komme igang i mine øjne. Han gav også min mand et noget overrasket blik :lol:


:lol: Ja, man skal ikke spørge med utålmodige kvinder. Hun lød bare meeeget lidt fleksibel, hende jeg tale i telefon med i tirsdags, men ellers må jeg jo prøve at ringe til nogen af de andre. Har fået 3 klinikker at vælge imellem, og det er ren magelighed, man jo helst tage den tættest på. :D

Jeg kunne faktisk mærke, at jeg blev lidt presset, da vores læge snakkede om at starte os op med insemination her i juli - lidt pudsigt egentlig, når man går og er så utålmodig og så ikke rigtig klar, når det lander i skødet på en :genert:

Men nuj, hvor jeg håber det er lykkedes for jer her første gang! :kryds:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jul 2016, 08:55

Hvor er du bare sød, tak MyGirl :blush2:

Haha.. Ja, magelighed kender vi vel alle til :P Det er da fedt at du har lidt at vælge imellem.

Jeg kender SÅ meget til den der følelse med, at nu er det sgu pludselig alvor. Jeg panikkede også lidt ved tanken. Gør det stadig lidt :lol:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 7. jul 2016, 10:59

Howitz skrev:
Majer skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Howitz: Blev det i dag?? Og gik det godt? :)


Det gjorde det MyGirl :banan:

Jeg havde et stort flot æg/folikel på 23 mm ready to pop, og så sendte de lige 27 millioner af de hurtigste små lejesvende i bedste kvalitet afsted. Det er en klar forbedring fra den test han tidligere fik foretaget. Der ville der kun have været 5 mill af de bedste. Den var også steget fra 19 mill/ml til 44 mill/ml og så var de meget mere motile, hvilket var vores største problem :dance: Måske har de der kosttilskud og akupunktur alligevel virket?!

Så nu tror jeg lidt mere på det :kryds:


Hvilke kosttilskud har han taget?


Han tog følgende, som var alt hvad jeg havde læst bare kunne gøre det mindste :lol:


:lol: Der er da godt nok en sjat :klap:
Min kæreste synes eller jeg har købt rigeligt til ham og der er kun zink, selen og Q10. Tror liiiige jeg viser ham der her billeder og siger at han ikke har nog t at klage over. :fløjt:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jul 2016, 11:08

Haha Majer :lol:

Ja, din kæreste har bestemt ikke noget at klage over :lol: Jeg tror også, at min mand synes, at jeg er gået lidt over gevind. Han siger tit: har du nu Googlet IGEN :genert: Men han er jo tilfreds med resultatet, så nu synes han ikke det er så slemt :P
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 11:21

Majer skrev:
Howitz skrev:
Majer skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Howitz: Blev det i dag?? Og gik det godt? :)


Det gjorde det MyGirl :banan:

Jeg havde et stort flot æg/folikel på 23 mm ready to pop, og så sendte de lige 27 millioner af de hurtigste små lejesvende i bedste kvalitet afsted. Det er en klar forbedring fra den test han tidligere fik foretaget. Der ville der kun have været 5 mill af de bedste. Den var også steget fra 19 mill/ml til 44 mill/ml og så var de meget mere motile, hvilket var vores største problem :dance: Måske har de der kosttilskud og akupunktur alligevel virket?!

Så nu tror jeg lidt mere på det :kryds:


Hvilke kosttilskud har han taget?


Han tog følgende, som var alt hvad jeg havde læst bare kunne gøre det mindste :lol:


:lol: Der er da godt nok en sjat :klap:
Min kæreste synes eller jeg har købt rigeligt til ham og der er kun zink, selen og Q10. Tror liiiige jeg viser ham der her billeder og siger at han ikke har nog t at klage over. :fløjt:


:lol: ja jeg kan også se, vi har lagt igen, når kæresten kun tager b-daddy, fiskeolie og multivitamin!

Men for søren Howitz, det er også en markant forbedring! Kan godt forstå, han er tilfreds. Det kan KUN resultere i baby :lun:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jul 2016, 11:34

Åh.. Jeg håber, at du har ret MyGirl :lun: Men selvom jeg er noget mere optimistisk, så er jeg også pænt realistisk, for der er godt nok mange som intet fejler, hvor det ikke lykkes. Min mand bliver SÅ skuffet, for han tror nærmest, at den er hjemme nu. Han sad og fik tårer i øjnene på vejen hjem i bilen, da han talte om, hvordan han ville reagere, hvis testen var positiv :love: Åh.. Hvor jeg elsker den mand :love: også selvom han kan være røvirriterende :lol:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jul 2016, 11:36

MyGirl: forresten så kan det slet ikke betale sig at købe B-Daddy, de tager totalt overpris :nerve: Du kan lige så godt købe selen og Q-10 for sig, det er meget billigere og lige så godt :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 12:01

Howitz skrev:Åh.. Jeg håber, at du har ret MyGirl :lun: Men selvom jeg er noget mere optimistisk, så er jeg også pænt realistisk, for der er godt nok mange som intet fejler, hvor det ikke lykkes. Min mand bliver SÅ skuffet, for han tror nærmest, at den er hjemme nu. Han sad og fik tårer i øjnene på vejen hjem i bilen, da han talte om, hvordan han ville reagere, hvis testen var positiv :love: Åh.. Hvor jeg elsker den mand :love: også selvom han kan være røvirriterende :lol:


Hvor fint :lun: Men ja - som vi vist også har "snakket" om i privaten, så må man være ydmyg overfor, at statistikkerne ikke er såååå overvældende. Så kan godt forstå, du prøver at tøjle forhåbningerne, men derfor håber man jo heeeelt vildt alligevel.

Min kæreste var faktisk sjovt nok også helt boblende af følelser efter vores første samtale. Ved ikke, hvad der trickede det, men har jo tidligere haft ham beskyldt for ikke at interessere sig nok for det hele - det vendte lige 180 grader den dag :lun:

Og tak for tip med B-daddy - det skal jeg da lige kigge på!
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 7. jul 2016, 12:33

:wave: :blush2:

Må jeg være med?

Alder: 32
Uddannelse: kandidat studerende - skriver speciale forventet deadline 1/10
Kæreste :38 og projektleder

Forhold: 3 1/2 år
Bor: Trekantområdet

Jeg fik fjernet min hormon spiral 5. Juli
Vi har ingen børn i forvejen.

Jeg har pt. Lyst til at løbe i små cirkler rundt om mig selv - jeg er glad, forvirret, skrækslagen og har en milliard sommerfugle i maven, samtidig med at jeg bare overhovedet ikke tør tro på at det nogensinde vil lykkes for os!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 13:11

MissHindenburg skrev::wave: :blush2:

Må jeg være med?

Alder: 32
Uddannelse: kandidat studerende - skriver speciale forventet deadline 1/10
Kæreste :38 og projektleder

Forhold: 3 1/2 år
Bor: Trekantområdet

Jeg fik fjernet min hormon spiral 5. Juli
Vi har ingen børn i forvejen.

Jeg har pt. Lyst til at løbe i små cirkler rundt om mig selv - jeg er glad, forvirret, skrækslagen og har en milliard sommerfugle i maven, samtidig med at jeg bare overhovedet ikke tør tro på at det nogensinde vil lykkes for os!


Selvføøøølgelig må du være med!! :D

Velkommen til! Håber dit ophold i tråden bliver kort :) Jeg sætter dig på forsiden.
0

Tilbage til "Graviditet"