Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. feb 2016, 20:39

Håber stadig for dig godtnavn :kryds:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 23:44

Tak :) Jeg kan ikke sove fordi jeg er nervøs. Så nu hækler jeg på en bamse og ser tv-serier..
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 18. feb 2016, 06:24

godtnavn skrev:Tak :) Jeg kan ikke sove fordi jeg er nervøs. Så nu hækler jeg på en bamse og ser tv-serier..


Jeg håber også på du får en positiv test i dag :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 18. feb 2016, 06:55

Vi venter i spænding godtnavn :klap:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 18. feb 2016, 08:06

Venter også i spænding :klap:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. feb 2016, 08:12

Negativ. Overvejer at tage to måneder hvor vi ikke prøver fordi december vil være en lorte måned at få barn i, jeg vil være nødt til at starte min orlov allerede i september og dermed omvendt stoppe barslen i start september, og et decemberbarn vil efter min mening være for lille til pasning der, vil helst have mest mulig af barslen med barnet. Og omvendt tror jeg overhovedet ikke jeg bliver lykkelig igen før jeg er gravid igen, ville ønske jeg bare kunne sove i to måneder...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. feb 2016, 08:31

godtnavn skrev:Negativ. Overvejer at tage to måneder hvor vi ikke prøver fordi december vil være en lorte måned at få barn i, jeg vil være nødt til at starte min orlov allerede i september og dermed omvendt stoppe barslen i start september, og et decemberbarn vil efter min mening være for lille til pasning der, vil helst have mest mulig af barslen med barnet. Og omvendt tror jeg overhovedet ikke jeg bliver lykkelig igen før jeg er gravid igen, ville ønske jeg bare kunne sove i to måneder...


:ae: øv! havde sådan håbet for dig, den var der :( (nu er jeg ikke selv så glad for 'det er jo stadig tidligt/hvis mens ikke er kommet endnu, så der er stadig håb'-kommentarerne, så dem vil jeg undlade)

Kan godt forstå dine overvejelser om en pause.. Tror personligt ikke, jeg kunne sætte det hele i bero i 2 måneder lige pt, men du må jo mærke efter, hvad der i sidste ende giver mest mening :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 18. feb 2016, 08:46

Åh godtnavn altså :ae: Hvor er det bare synd at det for nogen skal være sådan en kamp at blive gravid!

Jeg kunne heller ikke holde pause. Men denne måned har vi haftalt meget mindre fokus på det. Vi har knaldet en gang af lyst og en gang af pligt. Lige der omkring hvor æl burde ligger. Jeg har ikke mærket æl og ikke fanget den på test, så det har faktisk været en hel lettelse.

Måske kunne I prøve noget af det samme. Knald af lyst ikke pligt, evt droppe tråden her og forsøge at flytte fokus. Gør noget godt for dig selv.
Er der ikke noget med du går hjemme nu også ? Det synes jeg personligt er værre, fordi man så har virkelig meget tid til at tænke på det. Men kan du ikke komme lidt ud af huset og få afledt tankerne lidt?
Jeg VED godt det er virkelig svært. Jeg er selv virkelig dårlig til det. Men det hjælper altså.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. feb 2016, 09:12

Jeg har virkelig heller ikke lyst til at holde pause, omvendt har jeg heller ikke lyst til at sende mit barn til pasning mange timer hver dag allerede når h*n er 8-9 måneder. Eller for den sags skyld overskue at skulle passe uni med en på 9 måneder og ingen søvn. Jeg har ikke lyst til at vente, omvendt ser jeg det heller ikke som en mulighed at blive gravid lige nu og skulle starte når barnet er så lille. Jeg ved det virkelig ikke.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 18. feb 2016, 09:51

Ting har det med at løse sig :kys:
Og planlægger man noget er det jo ikke sikkert det går sådan. Du kan jo risikere at blive sygemeldt tidligt i graviditeten og så holder din plan alligevel ikke.

Kan din kæreste ikke holde noget barsel?

Vores datter var 10 måneder, da hun startede, og det var ingen fest. Hun var så ulykkelig. Og jeg tror ikke måned fra eller til havde gjort nogen forskel.
Jeg kan godt se at 8 måneder er en lille størrelse, men har du som studerende ikke mulighed for at give korte dage og fridage ind i mellem?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. feb 2016, 11:09

Bøtte skrev:Ting har det med at løse sig :kys:
Og planlægger man noget er det jo ikke sikkert det går sådan. Du kan jo risikere at blive sygemeldt tidligt i graviditeten og så holder din plan alligevel ikke.

Kan din kæreste ikke holde noget barsel?

Vores datter var 10 måneder, da hun startede, og det var ingen fest. Hun var så ulykkelig. Og jeg tror ikke måned fra eller til havde gjort nogen forskel.
Jeg kan godt se at 8 måneder er en lille størrelse, men har du som studerende ikke mulighed for at give korte dage og fridage ind i mellem?


Bliver jeg sygemeldt tager det ikke min barsel, men det vil selvfølgelig stadig være skidt i og med jeg bliver mere forsinket i studiet. Min kæreste tager meget lang barsel (mener det er 32-34 uger), men vil helst have barsel i starten, og hans arbejdsplads ser helst man lægger det i én blok, og tror han vil have svært ved at gå på arbejde de første 3-4 måneder fuldtid før han får barsel. Jeg ved det virkelig ikke.

Det semester jeg vil komme tilbage til vil have 3 dage 8-17 og 1 dag 8-12. Og så læsning og opgaver udover det, de regner med at man lægger 45 timer om ugen i studiet, så selvom jeg har en fridag og en kort dag ser jeg ikke umiddelbart mulighed for korte dage i pasning, i hvert fald bliver de fleste dage længere end jeg er glad for.


Lige nu synes jeg vidst bare verden er lort, men det er måske okay at have det sådan lige nu, er sikkert mere ovenpå om et par dage. MIt humør har altid været påvirket af mens, også da vi ikke prøvede at få barn, bliver altid lidt ked af det og mere sortseende, men ved omvendt at det går over. En af grundene til jeg elskede p-piller og kunne springe den smådeprimerede periode over :lol:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 18. feb 2016, 11:15

Øv altså Godtnavn :kram: Er der ikke stadig håb eller?

Må du ikke blive forsinket på dit studie eller? Jeg blev et år forsinket på mit :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. feb 2016, 11:17

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Ting har det med at løse sig :kys:
Og planlægger man noget er det jo ikke sikkert det går sådan. Du kan jo risikere at blive sygemeldt tidligt i graviditeten og så holder din plan alligevel ikke.

Kan din kæreste ikke holde noget barsel?

Vores datter var 10 måneder, da hun startede, og det var ingen fest. Hun var så ulykkelig. Og jeg tror ikke måned fra eller til havde gjort nogen forskel.
Jeg kan godt se at 8 måneder er en lille størrelse, men har du som studerende ikke mulighed for at give korte dage og fridage ind i mellem?


Bliver jeg sygemeldt tager det ikke min barsel, men det vil selvfølgelig stadig være skidt i og med jeg bliver mere forsinket i studiet. Min kæreste tager meget lang barsel (mener det er 32-34 uger), men vil helst have barsel i starten, og hans arbejdsplads ser helst man lægger det i én blok, og tror han vil have svært ved at gå på arbejde de første 3-4 måneder fuldtid før han får barsel. Jeg ved det virkelig ikke.

Det semester jeg vil komme tilbage til vil have 3 dage 8-17 og 1 dag 8-12. Og så læsning og opgaver udover det, de regner med at man lægger 45 timer om ugen i studiet, så selvom jeg har en fridag og en kort dag ser jeg ikke umiddelbart mulighed for korte dage i pasning, i hvert fald bliver de fleste dage længere end jeg er glad for.


Lige nu synes jeg vidst bare verden er lort, men det er måske okay at have det sådan lige nu, er sikkert mere ovenpå om et par dage. MIt humør har altid været påvirket af mens, også da vi ikke prøvede at få barn, bliver altid lidt ked af det og mere sortseende, men ved omvendt at det går over. En af grundene til jeg elskede p-piller og kunne springe den smådeprimerede periode over :lol:


Hehe, kender godt den der følelse af, at alt er noget lort og intet kan lade sig gøre :kys: er sikker på, det er bedre om nogle dage igen..
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 18. feb 2016, 11:17

Velkomme Estrella :wave2:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. feb 2016, 11:32

Howitz skrev:Øv altså Godtnavn :kram: Er der ikke stadig håb eller?

Må du ikke blive forsinket på dit studie eller? Jeg blev et år forsinket på mit :genert:


Må gerne blive forsinket, men kan jo "kun" få 12 måneders barsel som skal gå fra semesterstart, dvs føder jeg i slutningen af et semester så skal jeg holde barsel hele det semester, ergo vil et decemberbarn betyde barsel fra sep-sep. Man er generelt ret priviligeret med barsel på su, især når kæresten arbejder, det betyder jo at han kan tage alle 32 uger vi ellers ville have til deling, + de to uger alle mænd får i starten så vi vil få rigtig lang barsel sammen, hvilket er fantastisk, jeg vil bare helst have mest mulig barsel med barnet og ikke 4 måneder før fødsel :)
1

Tilbage til "Graviditet"