Vi der venter på storken!

Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 7. aug 2020, 14:32

Mon der kan komme gang i denne tråd igen? :-)

Jeg forventer mens i midten af næste uge, hvorefter vi skal i gang med at prøve at lave en lillesøster eller lillebror.

Vi har i vejen en pige fra juni 2019.

Andre som er i gang eller forventer snart at skulle i gang? :-)
Ville være rart med andre at “snakke” med under processen.
2
A 12-06-2019
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Muspel » 7. aug 2020, 15:20

Jeg skal videre til IVF efter to mislykkedes forsøg med insemination. Og efter en endometriose-operation. Som solomor

Selvfølgelig er der informationsmøde på mandag i Horsens, hvor jeg næppe er frisk nok til at deltage. Rigtig træls, fordi jeg jo så sikkert skal vente mindst en måned på næste møde. Men uanset må jeg heller ikke gå igang før om 6 uger..

Men forhåbentligt gør operationen, at det nu kan lykkes ...
0
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 7. aug 2020, 15:39

Muspel skrev:Jeg skal videre til IVF efter to mislykkedes forsøg med insemination. Og efter en endometriose-operation. Som solomor

Selvfølgelig er der informationsmøde på mandag i Horsens, hvor jeg næppe er frisk nok til at deltage. Rigtig træls, fordi jeg jo så sikkert skal vente mindst en måned på næste møde. Men uanset må jeg heller ikke gå igang før om 6 uger..

Men forhåbentligt gør operationen, at det nu kan lykkes ...


Uh, jeg er ikke helt inde i de forskellige termer.. IVF er det hvor æg bliver taget ud og befrugtet og efterfølgende sat op igen?

Vi krydser fingre for at operationen hjælper på processen, men kan da godt forstå at man bliver utålmodig af den ventetid.
0
A 12-06-2019
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Muspel » 7. aug 2020, 15:44

RnB skrev:
Muspel skrev:Jeg skal videre til IVF efter to mislykkedes forsøg med insemination. Og efter en endometriose-operation. Som solomor

Selvfølgelig er der informationsmøde på mandag i Horsens, hvor jeg næppe er frisk nok til at deltage. Rigtig træls, fordi jeg jo så sikkert skal vente mindst en måned på næste møde. Men uanset må jeg heller ikke gå igang før om 6 uger..

Men forhåbentligt gør operationen, at det nu kan lykkes ...


Uh, jeg er ikke helt inde i de forskellige termer.. IVF er det hvor æg bliver taget ud og befrugtet og efterfølgende sat op igen?

Vi krydser fingre for at operationen hjælper på processen, men kan da godt forstå at man bliver utålmodig af den ventetid.



Jeps. Jeg er heller ikke så stærk i dem. Men IVF er netop, hvor man befrugter udenfor livmoderen og sætter op igen.

Først skal man stimuleres til at producere en masse æg- og det frygter jeg vildt meget med min historik. Man ved ikke, om det var den minimale mængde hormoner, jeg blev stimuleret med ved sidste inseminationsforsøg, der gjorde at min cyste gik amok. Men der er en risiko. Men der er ligesom ikke andre muligheder end at håbe på, det går godt. :s

Men shit hvor har jeg svært ved at acceptere, at det jeg troede ville være sværest i beslutningsprocessen (altså at vælge at få et barn selv) nu er omgivet af så meget bøvl rent kropsligt også. Det havde jeg ikke set komme :whine:
0
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 7. aug 2020, 17:50

Muspel skrev:Jeps. Jeg er heller ikke så stærk i dem. Men IVF er netop, hvor man befrugter udenfor livmoderen og sætter op igen.

Først skal man stimuleres til at producere en masse æg- og det frygter jeg vildt meget med min historik. Man ved ikke, om det var den minimale mængde hormoner, jeg blev stimuleret med ved sidste inseminationsforsøg, der gjorde at min cyste gik amok. Men der er en risiko. Men der er ligesom ikke andre muligheder end at håbe på, det går godt. :s

Men shit hvor har jeg svært ved at acceptere, at det jeg troede ville være sværest i beslutningsprocessen (altså at vælge at få et barn selv) nu er omgivet af så meget bøvl rent kropsligt også. Det havde jeg ikke set komme :whine:


Det er simpelthen så uretfærdigt at det for nogen skal være så svært og hårdt, så jeg kan satme godt forstå at du har de følelser.

Jeg håber at hormonbehandlingen bliver problemfrit for dig :kryds:
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 8. aug 2020, 20:13

RnB skrev:Mon der kan komme gang i denne tråd igen? :-)

Jeg forventer mens i midten af næste uge, hvorefter vi skal i gang med at prøve at lave en lillesøster eller lillebror.

Vi har i vejen en pige fra juni 2019.

Andre som er i gang eller forventer snart at skulle i gang? :-)
Ville være rart med andre at “snakke” med under processen.

Vi overvejer en nummer to. Vi har en pige fra januar 2020.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 9. aug 2020, 04:46

Kerrigan skrev:
RnB skrev:Mon der kan komme gang i denne tråd igen? :-)

Jeg forventer mens i midten af næste uge, hvorefter vi skal i gang med at prøve at lave en lillesøster eller lillebror.

Vi har i vejen en pige fra juni 2019.

Andre som er i gang eller forventer snart at skulle i gang? :-)
Ville være rart med andre at “snakke” med under processen.

Vi overvejer en nummer to. Vi har en pige fra januar 2020.


Jeg gik selv og troede at jeg kun ville have et barn, men der gik kun meget få måneder efter at jeg havde født min datter førend at jeg ændrede mening og gerne ville have en til...

Hvornår regner I med at ville starter på nummer 2? :)
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 9. aug 2020, 13:53

RnB skrev:
Kerrigan skrev:
RnB skrev:Mon der kan komme gang i denne tråd igen? :-)

Jeg forventer mens i midten af næste uge, hvorefter vi skal i gang med at prøve at lave en lillesøster eller lillebror.

Vi har i vejen en pige fra juni 2019.

Andre som er i gang eller forventer snart at skulle i gang? :-)
Ville være rart med andre at “snakke” med under processen.

Vi overvejer en nummer to. Vi har en pige fra januar 2020.


Jeg gik selv og troede at jeg kun ville have et barn, men der gik kun meget få måneder efter at jeg havde født min datter førend at jeg ændrede mening og gerne ville have en til...

Hvornår regner I med at ville starter på nummer 2? :)

Her var det min mand der startede på snakken om en nummer to.
Vi overvejer allerede at starte i næste måned, det er jo ikke til at sige hvor længe sådan noget tager (sidste gang var den der i første cyklus :nerve:). Vi vil gerne have børn relativt tæt efter hinanden.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 9. aug 2020, 16:45

Kerrigan skrev:
RnB skrev:Jeg gik selv og troede at jeg kun ville have et barn, men der gik kun meget få måneder efter at jeg havde født min datter førend at jeg ændrede mening og gerne ville have en til...

Hvornår regner I med at ville starter på nummer 2? :)

Her var det min mand der startede på snakken om en nummer to.
Vi overvejer allerede at starte i næste måned, det er jo ikke til at sige hvor længe sådan noget tager (sidste gang var den der i første cyklus :nerve:). Vi vil gerne have børn relativt tæt efter hinanden.


Nej, det er jo netop det.. Skulle det lykkedes i første forsøg her, så har jeg termin omkring 1 måned før at min datter bliver 2, hvilket jeg også synes er tæt.
Med min datter prøvede vi ikke, men var heller ikke forsigtige - Skete det så skete det - Hvilket det så gjorde i første cyklus.

Men jeg tænker ikke umiddelbart at det går så stærkt igen. Dengang var der ikke helt sp meget at se til og overskuddet større
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 9. aug 2020, 19:10

Ser ud til at mens måske kommer et par dage for tidligt. Er så småt begyndt at pletbløde i løbet aftenen, så tænker at det starter rigtigt i morgen mandag eller tirsdag (apps siger at den først burde komme onsdag eller torsdag).
Jeg synes også at jeg var utrolig oppustet i går aftes og hertil aften.

Nu må vi se... Nu går det i hvert fald snart løs.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 12. aug 2020, 06:08

Mens er først startet i dag, helt som forventet, på trods af lidt tidligt pletblødning. Jeg har normalt kun dagen før.
Men det Passer helt fint med at jeg for 14 dage siden oplevede kramper og æggehvide udflåd, så det har været ægløsning.

Mine cyklusser er ikke helt snorlige. De variere i længde på omkring 28-32 dage.
Nå, men jeg er nu officielt på CD 1 og i gang med første forsøg! :-D
Mine apps siger at jeg skal forvente ægløsning på CD 19, men begynder nok på ægløsningstest omkring CD 12-14.

Hvor er I andre henne i cyklus pt.?
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 12. aug 2020, 06:20

Jeg tror jeg har en positiv ÆL-test i aften, men jeg er lige startet i nyt job i denne måned, så jeg ved sgu ikke helt om vi vil gå efter at ramme den.
0
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 12. aug 2020, 06:38

Neenah skrev:Jeg tror jeg har en positiv ÆL-test i aften, men jeg er lige startet i nyt job i denne måned, så jeg ved sgu ikke helt om vi vil gå efter at ramme den.


Er det pga. barselsvilkår i din kontrakt - skulle du blive gravid nu - eller fordi at du vil have det dårligt med at blive gravid når du lige er startet?

Da jeg fandt af at jeg var gravid med min datter havde jeg været fastansat i 1 1/2 måned. Og må indrømme at jeg havde en smule dårlig samvittighed da jeg skulle fortælle det til mine chefer (havde dog været deltid hos dem i 2 år før det), men sådan var det nu engang.
Nu ved jeg ikke hvor længe I har været i gang? Jeg tror selv at jeg ville fortsætte med at prøve, da det jo er helt naturligt.

Tror også at jeg er lidt træt af at vi kvinder skal gå og have dårlig samvittighed over evt. graviditeter i forhold til vores arbejdsplads.
3
A 12-06-2019
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 12. aug 2020, 15:47

RnB skrev:[
Nej, det er jo netop det.. Skulle det lykkedes i første forsøg her, så har jeg termin omkring 1 måned før at min datter bliver 2, hvilket jeg også synes er tæt.
Med min datter prøvede vi ikke, men var heller ikke forsigtige - Skete det så skete det - Hvilket det så gjorde i første cyklus.

Men jeg tænker ikke umiddelbart at det går så stærkt igen. Dengang var der ikke helt sp meget at se til og overskuddet større

Samme her. Vi undlod at være forsigtige og så var den der i første omgang.
Vi bruger generelt ikke andet prævention end min cyklusapp, og det har virket fortrinligt de sidste fire år. Jeg har altid haft en regelmæssig cyklus og jeg kan altid mærke min ægløsning (og må jeg bare sige at første ægløsning efter fødslen gjorde ondt som :tie:).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 12. aug 2020, 17:47

Kerrigan skrev:Samme her. Vi undlod at være forsigtige og så var den der i første omgang.
Vi bruger generelt ikke andet prævention end min cyklusapp, og det har virket fortrinligt de sidste fire år. Jeg har altid haft en regelmæssig cyklus og jeg kan altid mærke min ægløsning (og må jeg bare sige at første ægløsning efter fødslen gjorde ondt som :tie:).


Jeg er ikke helt så skarp til at mærke ægløsning, men jeg plejer at have ægløsningsslim, så det plejer at hjælpe mig på vej. Jeg allierer mig med tests dog, da min cyklus ikke er 100 procent stabil.

Det bliver lidt spændende at se om man er virkelig fertil, eller vi bare var dødheldige.
0
A 12-06-2019

Tilbage til "Graviditet"