Vi der venter på storken!

Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 19. aug 2020, 15:32

Jeg er nu på CD 8. Regner med at starter på ÆL test på mandag, hvor jeg vil være CD 12. Regner først med ÆL omkring CD 18/19, men det er sket at min cyklus kun er på 28 dage.

Man kunne selvfølgelig bare køre på hveranden dag, men det er også for at lære min cyklus lidt bedre at kende ☺️

Hvordan går det hos jer andre?
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 1. sep 2020, 05:16

Nå, jeg forsøger stadig at få lidt gang i denne tråd :P

Jeg er nu på CD 21. Jeg havde positive ÆL test på CD 19 og 20, helt som mine apps havde forudsagt.
Jeg synes ikke at vi har ramt særlig godt, og manden har heller ikke været på toppen.
Så forventer ikke rigtig noget af denne cyklus, kan jeg mærke.

Nu må de næste 2 uger gerne gå stærkt :D
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 4. sep 2020, 11:11

RnB skrev:Nå, jeg forsøger stadig at få lidt gang i denne tråd :P


Jeg lurer lidt i tråden og følger med på sidelinjen. Min mand og jeg begynder baby-projektet i efteråret, men har lige nogle ting, vi skal nå først, inden vi går i gang.
Til gengæld er jeg netop stoppet med p-pillerne, og håber, jeg kan nå at finde en form for rytme i min cyklus, inden vi går i gang.

Håber for dig, du kommer hurtigt videre til terminstråden, men ellers kan det være, jeg joiner om et par måneder :)
2
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 5. sep 2020, 04:39

Helga1 skrev:
RnB skrev:Nå, jeg forsøger stadig at få lidt gang i denne tråd :P


Jeg lurer lidt i tråden og følger med på sidelinjen. Min mand og jeg begynder baby-projektet i efteråret, men har lige nogle ting, vi skal nå først, inden vi går i gang.
Til gengæld er jeg netop stoppet med p-pillerne, og håber, jeg kan nå at finde en form for rytme i min cyklus, inden vi går i gang.

Håber for dig, du kommer hurtigt videre til terminstråden, men ellers kan det være, jeg joiner om et par måneder :)


Spændende! Lyder som en god ide at stoppe med p-pillerne lidt før så, så din krop har en chance for at finde vej tilbage til sin egen cyklus.

Jeg håber da bestemt også at jeg er kommet videre, men det er jo ikke urealistisks at jeg stadig er her :D Og så bliver det hyggeligt med selskab!
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 7. sep 2020, 10:43

Det er nu 1 uge siden jeg havde ægløsning og 1 uge til forventet menstruation.

Sidst jeg blev gravid begyndte jeg 1 uge før forventet mens (i løbet af et par timer) at få meget ømme bryster, som herefter varede hele første trimester. Jeg husker at jeg natten til testdag vågnede da de simpelthen gjorde SÅ ondt.

Jeg havde dog normalt dengang, ømme bryster som en del af PMS, så det er ikke fordi at jeg tænker at det bliver det samme denne gang.

Jeg plejer normalt at være oppustet lige omkring ægløsning og så omkring mens.
Jeg har dog været oppustet siden ægløsning (og er stadig), hvilket ikke er normalt for mig.

Og så begynder man selvfølgelig at spekulere lidt, selvom at jeg egentlig slet ikke tror den er der denne måned..
Men tænker at det er helt normalt at gå og analysere lidt og håbe.

Nå, 1 uge mere og så kan jeg teste :D
2
A 12-06-2019
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 8. sep 2020, 15:33

RnB skrev:
Kerrigan skrev:Samme her. Vi undlod at være forsigtige og så var den der i første omgang.
Vi bruger generelt ikke andet prævention end min cyklusapp, og det har virket fortrinligt de sidste fire år. Jeg har altid haft en regelmæssig cyklus og jeg kan altid mærke min ægløsning (og må jeg bare sige at første ægløsning efter fødslen gjorde ondt som :tie:).


Jeg er ikke helt så skarp til at mærke ægløsning, men jeg plejer at have ægløsningsslim, så det plejer at hjælpe mig på vej. Jeg allierer mig med tests dog, da min cyklus ikke er 100 procent stabil.

Det bliver lidt spændende at se om man er virkelig fertil, eller vi bare var dødheldige.

Jeg kan altid mærke ægløsningen. Det er jo sådan set meget smart når det kommer til det her.
Vi sprang sidste cyklus over, og jeg har som forventet fået menstruation.

Det sidste spekulerer jeg også på. Det er aldrig til at vide.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 8. sep 2020, 17:10

Kerrigan skrev:Jeg kan altid mærke ægløsningen. Det er jo sådan set meget smart når det kommer til det her.
Vi sprang sidste cyklus over, og jeg har som forventet fået menstruation.

Det sidste spekulerer jeg også på. Det er aldrig til at vide.


Hvornår forventer du ægløsning?
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 8. sep 2020, 18:46

RnB skrev:
Kerrigan skrev:Jeg kan altid mærke ægløsningen. Det er jo sådan set meget smart når det kommer til det her.
Vi sprang sidste cyklus over, og jeg har som forventet fået menstruation.

Det sidste spekulerer jeg også på. Det er aldrig til at vide.


Hvornår forventer du ægløsning?

Om cirka to uger. Min menstruation er lige så regelmæssig som den altid har været.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 13. sep 2020, 12:57

Jeg har egentlig først testdag om 1-2 dage, men kunne ikke vente længere. Har lige lavet denne test :love:

Ikke super tydelig streg, men den kom indenfor 1 min. Har en clearblue digital som jeg nok lige prøver at tage om nogen dage.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 13. sep 2020, 15:03

Tak for likes og søde grønne kort :blush2:

Prøver at bevæge mig over i terminstråden...
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 22. sep 2020, 08:33

Nå, jeg begyndte desværre at bløde lørdag aften, og søndag bløder jeg som ved en normal menstruation.
Jeg tager en ny test søndag, med en teststreg mindre tydelig end min første test, så tænker at der er mulighed for at det måske var en bio.

Har taget en ny test hertil morgen, som er helt negativ, så ligner at alt er ude og mens virker også til at være på sidste dag nu.

Så pt. er jeg CD 3. Er lidt spændt på at se om min cyklus går tilbage til normalen eller vil være påvirket.
Jeg må vente og se. Ellers er ægløsning forventet på CD 19.

Op på hesten igen, som man siger.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 22. sep 2020, 18:24

Jeg får fjernet spiral på tirsdag, så går PB2 igang :o det føles surrealistisk at sige, har altid troet vi kun skulle have en. Men der er bare en ufuldkommenhed i familien, og vi har fundet ud af der mangler altså 1. Og at vores datter bliver en fantastisk storesøster.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 22. sep 2020, 19:08

RnB skrev:Nå, jeg begyndte desværre at bløde lørdag aften, og søndag bløder jeg som ved en normal menstruation.
Jeg tager en ny test søndag, med en teststreg mindre tydelig end min første test, så tænker at der er mulighed for at det måske var en bio.

Har taget en ny test hertil morgen, som er helt negativ, så ligner at alt er ude og mens virker også til at være på sidste dag nu.

Så pt. er jeg CD 3. Er lidt spændt på at se om min cyklus går tilbage til normalen eller vil være påvirket.
Jeg må vente og se. Ellers er ægløsning forventet på CD 19.

Op på hesten igen, som man siger.

Læste det godt i terminstråden. Det er jeg ked af at høre. :( :kram:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 22. sep 2020, 19:10

Kerrigan skrev:
RnB skrev:Nå, jeg begyndte desværre at bløde lørdag aften, og søndag bløder jeg som ved en normal menstruation.
Jeg tager en ny test søndag, med en teststreg mindre tydelig end min første test, så tænker at der er mulighed for at det måske var en bio.

Har taget en ny test hertil morgen, som er helt negativ, så ligner at alt er ude og mens virker også til at være på sidste dag nu.

Så pt. er jeg CD 3. Er lidt spændt på at se om min cyklus går tilbage til normalen eller vil være påvirket.
Jeg må vente og se. Ellers er ægløsning forventet på CD 19.

Op på hesten igen, som man siger.

Læste det godt i terminstråden. Det er jeg ked af at høre. :( :kram:


Tak! Hvis man skal se på det positive, så skete det heldigvis super tidligt i forløbet, hvilket jeg er glad for.

Du må da være lige omkring ægløsning nu? :)
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 22. sep 2020, 20:17

RnB skrev:
Tak! Hvis man skal se på det positive, så skete det heldigvis super tidligt i forløbet, hvilket jeg er glad for.

Du må da være lige omkring ægløsning nu? :)

Det er en god måde at gribe det an på. :)

Ja, du husker rigtigt. Min app sagde i går, jeg havde dog ret lede ægløsningssmerter fredag og lørdag, så for en gangs skyld var den lidt off.
Vi gav den et par forsøg, men vi blev afbrudt af baby. :genert: Og det er også helt okay med mig, for hvis det lykkedes i første forsøg ville det give en terminsdato i midten af min eksamensperiode. Det prøvede jeg i vinters, fik kun afleveret halvdelen af opgaverne. Og det var fordi det var en gruppeeksamen. :genert: Og... jeg slap rimelig billigt fordi jeg var højgravid. :lol:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Graviditet"