Vi der venter på storken!

Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 23. sep 2020, 07:30

Kerrigan skrev:
RnB skrev:
Tak! Hvis man skal se på det positive, så skete det heldigvis super tidligt i forløbet, hvilket jeg er glad for.

Du må da være lige omkring ægløsning nu? :)

Det er en god måde at gribe det an på. :)

Ja, du husker rigtigt. Min app sagde i går, jeg havde dog ret lede ægløsningssmerter fredag og lørdag, så for en gangs skyld var den lidt off.
Vi gav den et par forsøg, men vi blev afbrudt af baby. :genert: Og det er også helt okay med mig, for hvis det lykkedes i første forsøg ville det give en terminsdato i midten af min eksamensperiode. Det prøvede jeg i vinters, fik kun afleveret halvdelen af opgaverne. Og det var fordi det var en gruppeeksamen. :genert: Og... jeg slap rimelig billigt fordi jeg var højgravid. :lol:


Så sker det helt sikkert i første forsøg :lol: På trods af forstyrrende baby..

Ej, jeg kan godt forstå at det ville passe bedre lige at vente 1-2 cyklusser så. Jeg tror slet ikke at jeg ville kunne overskue eksaminer lige omkring termin (og da slet ikke når I også har barn i forvejen).
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 24. sep 2020, 14:32

Luffegås skrev:Jeg får fjernet spiral på tirsdag, så går PB2 igang :o det føles surrealistisk at sige, har altid troet vi kun skulle have en. Men der er bare en ufuldkommenhed i familien, og vi har fundet ud af der mangler altså 1. Og at vores datter bliver en fantastisk storesøster.


Det bliver da også lidt spændende at se om cyklus bare fungerer eller om den lige skal have lidt tid.
Jeg ved med p-piller kan der gå lidt, men jeg har ikke rigtig erfaring med spiral..?
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 24. sep 2020, 15:50

RnB skrev:
Luffegås skrev:Jeg får fjernet spiral på tirsdag, så går PB2 igang :o det føles surrealistisk at sige, har altid troet vi kun skulle have en. Men der er bare en ufuldkommenhed i familien, og vi har fundet ud af der mangler altså 1. Og at vores datter bliver en fantastisk storesøster.


Det bliver da også lidt spændende at se om cyklus bare fungerer eller om den lige skal have lidt tid.
Jeg ved med p-piller kan der gå lidt, men jeg har ikke rigtig erfaring med spiral..?


Det er gudskelov kobberspiral, men jeg er riiiimelig fertil tror jeg. Har desværre for en del år siden måtte få en provokeret abort selvom jeg kun havde misset få piller. Da vi så gik igang med at forsøge at få barn min mand og jeg, så fik jeg et "vindæg"/Biokemisk i første hug, men allerede måneden efter ventede vi vores datter.
Så jeg er måske vildt fertil, eller også tager vi det roligt, det haster ikke :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 24. sep 2020, 16:54

Luffegås skrev:
RnB skrev:
Luffegås skrev:Jeg får fjernet spiral på tirsdag, så går PB2 igang :o det føles surrealistisk at sige, har altid troet vi kun skulle have en. Men der er bare en ufuldkommenhed i familien, og vi har fundet ud af der mangler altså 1. Og at vores datter bliver en fantastisk storesøster.


Det bliver da også lidt spændende at se om cyklus bare fungerer eller om den lige skal have lidt tid.
Jeg ved med p-piller kan der gå lidt, men jeg har ikke rigtig erfaring med spiral..?


Det er gudskelov kobberspiral, men jeg er riiiimelig fertil tror jeg. Har desværre for en del år siden måtte få en provokeret abort selvom jeg kun havde misset få piller. Da vi så gik igang med at forsøge at få barn min mand og jeg, så fik jeg et "vindæg"/Biokemisk i første hug, men allerede måneden efter ventede vi vores datter.
Så jeg er måske vildt fertil, eller også tager vi det roligt, det haster ikke :)


Ja, det lyder da umiddelbart ikke til at I får problemer på den front! Bliver spændende at følge!

Jeg håber at jeg kan gøre jer kunsten efter, og få gevinst igen efter denne bio.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 24. sep 2020, 17:55

RnB skrev:
Luffegås skrev:
RnB skrev:
Luffegås skrev:Jeg får fjernet spiral på tirsdag, så går PB2 igang :o det føles surrealistisk at sige, har altid troet vi kun skulle have en. Men der er bare en ufuldkommenhed i familien, og vi har fundet ud af der mangler altså 1. Og at vores datter bliver en fantastisk storesøster.


Det bliver da også lidt spændende at se om cyklus bare fungerer eller om den lige skal have lidt tid.
Jeg ved med p-piller kan der gå lidt, men jeg har ikke rigtig erfaring med spiral..?


Det er gudskelov kobberspiral, men jeg er riiiimelig fertil tror jeg. Har desværre for en del år siden måtte få en provokeret abort selvom jeg kun havde misset få piller. Da vi så gik igang med at forsøge at få barn min mand og jeg, så fik jeg et "vindæg"/Biokemisk i første hug, men allerede måneden efter ventede vi vores datter.
Så jeg er måske vildt fertil, eller også tager vi det roligt, det haster ikke :)


Ja, det lyder da umiddelbart ikke til at I får problemer på den front! Bliver spændende at følge!

Jeg håber at jeg kan gøre jer kunsten efter, og få gevinst igen efter denne bio.

Det siger man jo nogengange, ved ikke om det er skrøne - men når man har haft en bio eller mistet meget tidligt, så er kroppen klar over hvad den skal næste gang måske. Nok bare skrøne
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 24. sep 2020, 18:52

Luffegås skrev:
RnB skrev:
Ja, det lyder da umiddelbart ikke til at I får problemer på den front! Bliver spændende at følge!

Jeg håber at jeg kan gøre jer kunsten efter, og få gevinst igen efter denne bio.

Det siger man jo nogengange, ved ikke om det er skrøne - men når man har haft en bio eller mistet meget tidligt, så er kroppen klar over hvad den skal næste gang måske. Nok bare skrøne


Måske bare en skrøne, men det er en dejlig tanke at holde fast i. Og optimisme er kun godt :P
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 25. sep 2020, 08:33

Min mand har lige sagt: Please lov mig vi ikke går amok i alt det der test-show denne gang.

Mig:
Billede
9
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 25. sep 2020, 10:29

Luffegås skrev:Min mand har lige sagt: Please lov mig vi ikke går amok i alt det der test-show denne gang.

Mig:
Billede


Så længe det ikke smitter :P :lol:
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 29. sep 2020, 07:11

Så er spiralen pillet ud, det gjorde lidt ondt.

Jeg spurgte også lægen, (som nu skal bruge Visir, og hun mestrede også lige at få pandelygten udover visiret :D Sikke et udstyrsstykke) om hvad der er af hjælp vhis vi nu ikke får et barn, og det er sådan man ikke kan få hjælp af det offentlige, jeg var ikke klar over der er 0 hjælp hvis man har et fælles barn i forvejen.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 29. sep 2020, 11:28

Luffegås skrev:Så er spiralen pillet ud, det gjorde lidt ondt.

Jeg spurgte også lægen, (som nu skal bruge Visir, og hun mestrede også lige at få pandelygten udover visiret :D Sikke et udstyrsstykke) om hvad der er af hjælp vhis vi nu ikke får et barn, og det er sådan man ikke kan få hjælp af det offentlige, jeg var ikke klar over der er 0 hjælp hvis man har et fælles barn i forvejen.


Havde I problemer med at få jeres første barn, siden du spurgte til det?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 29. sep 2020, 13:36

Sorenspige skrev:
Luffegås skrev:Så er spiralen pillet ud, det gjorde lidt ondt.

Jeg spurgte også lægen, (som nu skal bruge Visir, og hun mestrede også lige at få pandelygten udover visiret :D Sikke et udstyrsstykke) om hvad der er af hjælp vhis vi nu ikke får et barn, og det er sådan man ikke kan få hjælp af det offentlige, jeg var ikke klar over der er 0 hjælp hvis man har et fælles barn i forvejen.


Havde I problemer med at få jeres første barn, siden du spurgte til det?

Nej tværtimod. Vi blev bare lidt bange for det, min mand(40 år) var før vi fik datteren i tvivl om hans sædkvalitet. Da vi fik bekræftet graviditeten i 17 var hans første ord nede på gaden "Så kan jeg sgu alligevel!"" Jeg er kun 32 så burde ikke bekymre mig om den del æggemæssigt, men, det var rart bare lige at have det i baghovedet. Når det så er sagt er vi helt tilfredse med ikke at få hjælp, det er helt forståeligt og fint :) Vi må jo bruge det til at gøre status hvis vi når den tid, til at tænke over hvad vi så skal.
Hun sagde også jeg lød til at være fertil nok, og god alm. cyklus så vi grinte enormt da hun sagde "god fornøjelse, håber vi ses snart igen så".
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 1. okt 2020, 17:31

Jeg tror ligeså stille, at jeg joiner tråden her. :wave2:
Planen var, at begynde projekt baby sidst på efteråret, efter vi havde nået at rejse- men alt er aflyst pga. Corona, så nu er vi blevet enige om "hvorfor vente?"

Jeg går stadig og venter på min første rigtige menstruation, efter jeg er stoppet med p-pillerne. Efter den, vil vi smide andet prævention og prøve lykken :)
4
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 1. okt 2020, 17:42

Helga1 skrev:Jeg tror ligeså stille, at jeg joiner tråden her. :wave2:
Planen var, at begynde projekt baby sidst på efteråret, efter vi havde nået at rejse- men alt er aflyst pga. Corona, så nu er vi blevet enige om "hvorfor vente?"

Jeg går stadig og venter på min første rigtige menstruation, efter jeg er stoppet med p-pillerne. Efter den, vil vi smide andet prævention og prøve lykken :)


Iih, hvor spændende og dejligt med flere deltagere!

Jeg håber at din tid i tråden bliver kort :D

Hvornår burde menstruation komme? Det er jo altid lidt spændende når man har været på p-piller. For nogen er cyklus helt normalt fra starten og andre kan godt lige bruge lidt tid.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 1. okt 2020, 17:51

RnB skrev:
Iih, hvor spændende og dejligt med flere deltagere!

Jeg håber at din tid i tråden bliver kort :D

Hvornår burde menstruation komme? Det er jo altid lidt spændende når man har været på p-piller. For nogen er cyklus helt normalt fra starten og andre kan godt lige bruge lidt tid.


Ifølge appen skulle den været kommet i dag, men det er den ikke- og har heller ingen tegn på optakt til noget (plejer at få ondt i ryg og mave et par dage op til).
Men har også været på p-piller i over 10 år, så det var næsten for nemt, hvis min cyklus bare med det samme fandt tilbage til normalen. Så nu må jeg bare vente. :)
1
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 1. okt 2020, 19:38

Helga1 skrev:Ifølge appen skulle den været kommet i dag, men det er den ikke- og har heller ingen tegn på optakt til noget (plejer at få ondt i ryg og mave et par dage op til).
Men har også været på p-piller i over 10 år, så det var næsten for nemt, hvis min cyklus bare med det samme fandt tilbage til normalen. Så nu må jeg bare vente. :)


Jeg sender en masse tålmodighed din vej ;)
1
A 12-06-2019

Tilbage til "Graviditet"