Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Joe » 2. okt 2020, 21:21

Jeg fik min menstruation i går. Fem dage før tid, og i en cyklus, hvor jeg troede at nu var den der. Altså storken. Det er fandme nederen.
Da vi lavede min søn var det sådan en hovsa-ting, hvor det først gik op for mig, det kunne være en mulighed, et par timer før jeg testede positivt.
Nu er det mere sådan nødt til at være planlagt. Og det er jeg bare ikke god til at være i.
0
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 3. okt 2020, 07:31

Joe skrev:Jeg fik min menstruation i går. Fem dage før tid, og i en cyklus, hvor jeg troede at nu var den der. Altså storken. Det er fandme nederen.
Da vi lavede min søn var det sådan en hovsa-ting, hvor det først gik op for mig, det kunne være en mulighed, et par timer før jeg testede positivt.
Nu er det mere sådan nødt til at være planlagt. Og det er jeg bare ikke god til at være i.


Lige meget hvor længe man har prøvet, så bliver man bare skuffet når ens menstruation kommer.
Hvor længe har I været i gang?

Sidste gang var det heller ikke sådan helt planlagt, så der var ingen fokus på det. Denne gang er det noget helt andet, så jeg kan absolut sætte mig ind i dine tanker.

Jeg håber at den er der næste gang!
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 3. okt 2020, 07:33

Jeg går stadig og venter på ÆL.

Jeg troede at den var ved at komme for et par dage siden, da test streg på ÆL test en dag begyndte at blive en smule mere tydelig, men Den snød bare.

Jeg er CD 14 i dag, men forventer først CD19, hvis ikke den seneste BIO har lavet for meget rod.
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 3. okt 2020, 17:52

Jeg går stadig og venter på min menstruation - er på CD 32 nu. Men tilbringer weekenden i sommerhus med nogle gode og festlige venner, så nyder rødvin og lækre drinks, så længe vi ikke er gået i gang med at forsøge :dance:
2
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 4. okt 2020, 07:41

Det er altid godt med aftaler, så man ikke tænker for meget på den menstruation man bare godt gad komme snart, haha.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 4. okt 2020, 16:20

Jeg har ægløsning næste søndag. Sidst da vi planlagde min datter var jeg begyndt på ægløsningsteste men synes de virkede af helvede til.. Min mand havde ondt i ryggen, jeg havde madforgiftning, og faktisk tror jeg vi kun var sammen 1 gang den måned, pga. sygdom, elendighed og ugidelighed.
Og det gjorde mig så trist omkring ægløsning, fordi testene var negative, og jeg tænkte "øv, næste måned..."

Denne her gang er jeg meget mere afslappet, måske fordi jeg også er igang med et vægttab samtidig med, men det skal helt klart være "sjovt" forstår i :) Jeg tror jeg definere os selv som at vi bare ikke bruger prævention, så må vi se hvordan det går, og hvor lang tid. Det er super rart at have det sådan.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 4. okt 2020, 18:22

Luffegås skrev:
Denne her gang er jeg meget mere afslappet, måske fordi jeg også er igang med et vægttab samtidig med, men det skal helt klart være "sjovt" forstår i :) Jeg tror jeg definere os selv som at vi bare ikke bruger prævention, så må vi se hvordan det går, og hvor lang tid. Det er super rart at have det sådan.


Sådan har vi det også herhjemme. Vi dropper præventionen, men fortsætter ellers som vi plejer- så det bliver "sjovt". Hvis jeg om et halvt års tid stadig ikke er blevet gravid, så kan det være vi begynder med ægløsningstest - men lige nu det bare være sjovt. :slem:

Er forresten begyndt at få lidt ondt i maven- håber det er tegn på min menstruation snart kommer :kryds:
1
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 9. okt 2020, 07:20

Jeg har ægløsning i dag, kun 1 dag forsinket.. Og det er der næsten ikke noget at sige til med en BIO for små 3 uger siden. Jeg er glad for at den ikke gik ind og lavede i cyklus kludder.
Vi var sammen i går, vi må se om det bliver til mere i dag eller i morgen. Jeg har nemlig aftenarbejde, så det kan godt gøre det lidt svært.

Også en grund til at jeg bruger ÆL test, da manden ofte er gået i seng når jeg kommer hjem og om morgenen er der slet ikke tid. Så hvis vi gerne vil ramme ÆL, så kræver det lidt planlægning engang i mellem, hvis ikke at jeg har fri.

Nå, testdag om 14 dage!

Hvornår skal I andre teste?

@Helga1, har du fået din menstruation?
4
A 12-06-2019
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 9. okt 2020, 08:41

Jeg krydser fingre for, det lykkes for jer i den her cyklus og testen om 14 dage er positiv. :kryds:

Jeg venter stadig på min menstruation - ingen tegn overhovedet på, at det er forestående.
Men i eftermiddag tager vi på hotel med spa, gourmetmiddag og lidt hverdagsluksus- det glæder jeg mig til :D
1
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 9. okt 2020, 08:55

Altså, normalt ville jeg ikke være så utålmodig Efter at blive gravid, som jeg er lige nu. Det er trods alt kun vores 2. cyklus. Men fordi at jeg havde en BIO, så kan man ikke helt slippe den der tanke om at jeg burde være gravid lige nu, og derfor gerne vil være det igen.

Men Det sker når det sker :-)

Tak!

Ej hvor hvor lyder det hyggeligt! I må have en super lækker weekend :D
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 9. okt 2020, 10:34

Ifølge Clue har jeg først ægløsning søndag, men synes jeg kan mærke de sædvanlige symptomer (lidt ondt i en side af maven, og MEGET varm ved tanken om min mand :P )
Så vi er sammen hver 2. dag for tiden bare for at dække os ind, og indtil lidt efter ægløsning.

Vi havde også en bio i 1. cyklus dengang i 17 da vi skulle ha vores datter, men måneden efter var der en giga positiv test og en baby der blev :)
I den første cyklus havde jeg også testet lidt før mens, den fejl gør jeg ikke igen.

Clue siger min næste forventede mens er 25. oktober, men jeg har på alt mellem 30-34 dage dage, så hvis jeg ikke har symptomer tror jeg at jeg venter lidt ekstra tid, så jeg ved at den skrukke hjerne ikke udskyder det selv.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 9. okt 2020, 11:48

Ja, jeg håber altså at gøre jer kunsten efter :p

Jeg synes normalt også at jeg får nogen af symptomerne 1-2 dage før ægløsning.. Oppustethed, aktivitet i maven, udflåd. Så måske det passer med at din ægløsning er her i weekenden.

Men vi har da testdag tæt på hinanden. Jeg må gerne teste d. 23 oktober. Jeg skal bare forsøge ikke at gøre det før, haha.
Tror dog at jeg vil se udvikling i testene næste gang det sker, førend at jeg tror på det.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 10. okt 2020, 15:33

Vi har haft en fremragende overnatningstur på hotel med lækker 10-retters gourmetmiddag og tilhørende vinmenu. Vi har sådan snakket, grint og generelt hygget os :slem:

Vi besluttede midt i ret (og vinglas) 7 eller 8, at vi da ligeså godt bare kunne droppe al beskyttelse fra nu af og ikke behøver at vente til efter min menstruation - for hvem ved? Måske er min krop helt skør indeni, så jeg kan have ægløsning nu eller om en uge, selv om jeg er på CD 39 :fløjt:
6
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 11. okt 2020, 18:40

Vi havde besluttet at gå i gang nu her, i denne cyklus. Jeg er på dag 7 nu og regner med ægløsning 19. Oktober - ... hvor jeg skal til jobsamtale på et mega spændende job. Så nu er jeg kommet i tvivl, om vi alligevel skal vente lidt. Jeg ville være nærmest flov over at blive ansat med baby i mavs allerede. Omvendt er det et stærkt felt til jobbet (min studiekammerat arbejder der) og det er nok også naivt af mig at tro, at jeg lander det. Og ærgerligt at holde igen pga. et måske-job, for så at stå uden hverken to streger eller jobbet 1. November.
Hvad havde I gjort?
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 11. okt 2020, 19:06

Vixen skrev:Vi havde besluttet at gå i gang nu her, i denne cyklus. Jeg er på dag 7 nu og regner med ægløsning 19. Oktober - ... hvor jeg skal til jobsamtale på et mega spændende job. Så nu er jeg kommet i tvivl, om vi alligevel skal vente lidt. Jeg ville være nærmest flov over at blive ansat med baby i mavs allerede. Omvendt er det et stærkt felt til jobbet (min studiekammerat arbejder der) og det er nok også naivt af mig at tro, at jeg lander det. Og ærgerligt at holde igen pga. et måske-job, for så at stå uden hverken to streger eller jobbet 1. November.
Hvad havde I gjort?

Prioriteret graviditet. Jeg er lige startet i nyt job for et par måneder siden, og vi holder ikke pause. Hvem ved hvor lang tid det tager? Og din kommende arbejdsplads sender dig ikke noget takkekort fordi du venter tre måneder.
2

Tilbage til "Graviditet"