Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 12. jan 2016, 15:01

godtnavn skrev:Jeg har nu været til gynækolog, alt så fint ud, havde et par små cyster på den ene æggestok, men det må man åbenbart godt. Men umiddelbart så alt fint ud og han sendte mig videre til blodprøver. Efter jeg var gået kom jeg til at tænke på at han sagde at min livmoderslimhinde var tynd, det burde den vel egentlig helst ikke være på nuværende tidspunkt i cyklus? (efter ægløsning). Han sagde det i en bisætning, og han vidste jo heller ikke hvor jeg var i cyklus, men kan mærke at jeg nu ikke tror på denne måned.

Jeg fik målt hormonniveauer og glæder mig til at se hvad svaret siger på mandag. Håber de finder ud af hvad der er galt og jeg ikke skal igennem flere prøver. Især flere blodprøver gider jeg ikke. Blev stukket fire steder før det lykkeds dem at fylde to glas, jeg besvimede på halvvejen og det gik bare skidt. Er ikke bange for at få dem taget, men mine blodårer er godt gemt, og når de bliver ramt klapper de sammen, og jeg får det skidt. Så gider ikke flere prøver.


Godt at det gik godt. Bliver spændende at få svar på blodprøverne.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 12. jan 2016, 15:06

godtnavn skrev:...men er der mod forventning gevinst i denne måned får jeg det nok at vide i telefonen mandag :lol: De målte bl.a. HCG-niveau, så selvom jeg kun vil være cirka 3 uger henne i dag kan det vel ses på en blodprøve? Det kunne virkelig være en sær måde at få det at vide på.


Ja, mon ikke de ville kunne se det i blodet? Det bliver spændende!

Jeg fik taget den ægløsende sprøjte i går, i morgen starter så stikpille-showet med progesteron. Jeg håber, HÅBER godt nok der er noget at lægge op på mandag; det er altså ret spændende :panik: Jeg er ca. verdens mest utålmodige menneske; jeg er meget på prøve i denne process, med al den ventetid der er :genert:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 12. jan 2016, 15:13

Little_Woman skrev:
godtnavn skrev:...men er der mod forventning gevinst i denne måned får jeg det nok at vide i telefonen mandag :lol: De målte bl.a. HCG-niveau, så selvom jeg kun vil være cirka 3 uger henne i dag kan det vel ses på en blodprøve? Det kunne virkelig være en sær måde at få det at vide på.


Ja, mon ikke de ville kunne se det i blodet? Det bliver spændende!

Jeg fik taget den ægløsende sprøjte i går, i morgen starter så stikpille-showet med progesteron. Jeg håber, HÅBER godt nok der er noget at lægge op på mandag; det er altså ret spændende :panik: Jeg er ca. verdens mest utålmodige menneske; jeg er meget på prøve i denne process, med al den ventetid der er :genert:


Det er da mega spændende! Hvis ny blastcytten ikke duer, kan de så nå at insiminere dig i stedet eller betyder det at der ikke bliver et forsøg i denne måned?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 12. jan 2016, 15:33

Æble skrev:
Little_Woman skrev:
godtnavn skrev:...men er der mod forventning gevinst i denne måned får jeg det nok at vide i telefonen mandag :lol: De målte bl.a. HCG-niveau, så selvom jeg kun vil være cirka 3 uger henne i dag kan det vel ses på en blodprøve? Det kunne virkelig være en sær måde at få det at vide på.


Ja, mon ikke de ville kunne se det i blodet? Det bliver spændende!

Jeg fik taget den ægløsende sprøjte i går, i morgen starter så stikpille-showet med progesteron. Jeg håber, HÅBER godt nok der er noget at lægge op på mandag; det er altså ret spændende :panik: Jeg er ca. verdens mest utålmodige menneske; jeg er meget på prøve i denne process, med al den ventetid der er :genert:


Det er da mega spændende! Hvis ny blastcytten ikke duer, kan de så nå at insiminere dig i stedet eller betyder det at der ikke bliver et forsøg i denne måned?


Så er forsøget spildt - jeg skulle være insemineret i morgen, tror jeg, hvis det skulle være den metode, så mandag er det alt for sent. Men jeg tror på min blastocyst - HÅBER, i hvert fald :pompom:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 12. jan 2016, 15:35

Little_Woman skrev:
Æble skrev:
Little_Woman skrev:
godtnavn skrev:...men er der mod forventning gevinst i denne måned får jeg det nok at vide i telefonen mandag :lol: De målte bl.a. HCG-niveau, så selvom jeg kun vil være cirka 3 uger henne i dag kan det vel ses på en blodprøve? Det kunne virkelig være en sær måde at få det at vide på.


Ja, mon ikke de ville kunne se det i blodet? Det bliver spændende!

Jeg fik taget den ægløsende sprøjte i går, i morgen starter så stikpille-showet med progesteron. Jeg håber, HÅBER godt nok der er noget at lægge op på mandag; det er altså ret spændende :panik: Jeg er ca. verdens mest utålmodige menneske; jeg er meget på prøve i denne process, med al den ventetid der er :genert:


Det er da mega spændende! Hvis ny blastcytten ikke duer, kan de så nå at insiminere dig i stedet eller betyder det at der ikke bliver et forsøg i denne måned?


Så er forsøget spildt - jeg skulle være insemineret i morgen, tror jeg, hvis det skulle være den metode, så mandag er det alt for sent. Men jeg tror på min blastocyst - HÅBER, i hvert fald :pompom:


Hepper på din blastocyt
:pompom: :preggo1: :kryds:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 12. jan 2016, 16:02

Godtnavn og PPP – Jeg krydser fingre for, at alt ser fint ud!

LW – Hepper med på din blastocyt :preggo2:
––––

I går var jeg til eksamen – er ved at tage mine sidste fag på HF. Kom ud med et fint 12 tal til stor overraskelse for mig selv. Karakteren kommer ikke til at gælde, jeg skulle bare bestå for at komme på højere niveau, så jeg ulejligede ikke mig selv med at læse noget som helst op inden.

I formiddags fik jeg menstruation = nyt forsøg. Jeg skal til scanning den 25. Jeg håber, håber, håber, at det bliver et godt forsøg!
4
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 12. jan 2016, 16:04

Spændende, alfe! Er du også i behandling på Riget?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 12. jan 2016, 16:19

Little_Woman skrev:Spændende, alfe! Er du også i behandling på Riget?


Niks, Hvidovre – de havde den korteste ventetid :-D
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 12. jan 2016, 16:38

alfe skrev:
Little_Woman skrev:Spændende, alfe! Er du også i behandling på Riget?


Niks, Hvidovre – de havde den korteste ventetid :-D


Ja, de er ret hidsige, de ventetider :wacko: det er dejligt endelig at være inde i møllen!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2016, 19:35

PinkPowerPrincess skrev:Godtnavn: Han sagde det samme til mig. At min slimhinde er nærmest ikke-eksisterende. Fik heller ikke spurgt ind til det, men har også tænkt meget over det siden.. Har tænkt mig at spørge ham, når jeg skal derhen igen om 3 ugers tid.


Han sagde min var "fin og tynd", så han fik det nærmest til at lyde positivt :lol: Det var også først da jeg var gået det rigtig gik op for mig at det burde den vel ikke være. Nu må jeg vente og se hvad prøverne siger, er lidt bange for at ringe mandag, omvendt er det dejligt at det hele nu bliver undersøgt, burde have søgt læge før, er 3½ måned nu med blødninger og smerter, de sagde bare det var normalt med blødningsforstyrrelser og smerter efter aborten, men burde nok være blevet undersøgt før.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 13. jan 2016, 08:21

Marioneta skrev:Så går I alle sammen uden at sige noget. Jeg er jo slet ikke med på beatet og har ikke fattet dramaet :D

Jeg vil dog sige noget generelt. Livet er hårdt og uretfærdigt og det må man indse og acceptere. Jeg synes også, at det er pissetræls, at jeg muligvis slet ikke får flere børn, fordi jeg er en gammel udkogt høne, men sådan er det bare. Men derfor kan jeg sagtens glæde mig over andres graviditeter. Jo, det er da naturligt, at man tænker, "ihh altså, bare det var mig". Det tænkte jeg da også, da jeg stod i Meny og så skiltet, hvor der stod en fra byen havde vundet i lotto. Men så tænker jeg den tanke færdig og kommer videre. For der er ikke andet at gøre. Vi skal ikke sammenligne os med andre og det er rigtig synd, hvis vi lader sådanne tanker overrumple os og definere os. Man må lære at håndtere dem i stedet for og putte dem til side, for du har ikke noget at bruge dem til.


Jeg synes godt, at vi burde kunne rumme at folk er glade for deres graviditeter i storketråden og jeg synes ikke, at de skal sparkes ud. Men jeg synes så til gengæld også, at man burde hoppe over i en terminstråd, når man bliver gravid og hvis man ikke tør fordi at statistikken siger at man måske kan abortere, så må man være trådløs i et stykke tid. Og så kan jeg ikke lade være med at tænke omkring beskyldningen om at den gamle tråd var depressiv. Nogen gange skal man altså gribe i egen barm, før man kommer med beskyldninger :fløjt:

Jeg skal have gentaget min AMH prøve, men jeg har endnu ikke fået menstruation. Vil også have taget FSH og det skal være på de første dage i cyklussen. Men jeg overvejer lidt om jeg skal vente et par måneder og fylde mig med D-vitamin imens. AMH kan være falsk lav, når man har D-vitamin mangel og det har jeg rigtigt meget. Jeg er lidt bange for at blive dømt ude på et dårligt AMH og det ville jo være ekstra surt, hvis det så ikke er tilfældet pga. D-vitaminet.

Brugernavn: Marioneta
Alder: 35
Beskæftigelse: Arbejder i sundhedsvæsenet
Børn: Dejlig dreng på 6 år
Bor: Nordjylland
Prøvet siden: Ikke helt opstartet endnu. Mine blodprøver var skæve, så skal have dem gentaget
Evt. Andet: Jeg er single og på vej i behandling for at få et donorbarn.



Der er vel ingen i tråden, der ikke kan unde at andre bliver gravide eller som ikke kan glæde sig på andres vegne?

Sådan forstod jeg det ikke på andre og sådan mente jeg det ikke, da jeg skrev det berygtede indlæg (hvilket jeg vist har understreget et par gange nu :) ). Det der var svært for mig var brok over graviditetsgener kort tid efter jeg selv havde aborteret.

Men jeg tænker jo egentlig også vi er nået til fin enighed her i tråden og derfor lader dramaet blive på Jubii ;)


Hvis din AMH er lav næste gang, er det så bare slut for dit vedkomme? For så ville det da nok være en god idé at tage en omgang D vitamin først.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 13. jan 2016, 08:23

Jeg venter på æl. Er spændt på om monitoren skal bruge længere tid på at tune sig ind eller den fanger den denne cyklus.
Jeg begynder i hvert fald at få lidt symptomer på æl, men forventer det også her på dag 13-14 stykker. Er på dag 11 i dag.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2016, 09:43

Bøtte skrev:Jeg venter på æl. Er spændt på om monitoren skal bruge længere tid på at tune sig ind eller den fanger den denne cyklus.
Jeg begynder i hvert fald at få lidt symptomer på æl, men forventer det også her på dag 13-14 stykker. Er på dag 11 i dag.


Krydser fingre for, at det lykkes denne gang :)

Jeg skal selv i gang med testene her engang i næste uge. Er også lidt spændt på projektet.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 13. jan 2016, 09:45

Jeg venter også på æl, så "sex-week" er gået i gang :lol:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jan 2016, 09:48

Æble skrev:Jeg venter også på æl, så "sex-week" er gået i gang :lol:


Hihi.. Jeg skal lige have overstået mens først.
0

Tilbage til "Graviditet"