Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 07:44

Marioneta skrev:Jeg håber at min tur på klinikken i morgen, er starten på et julemirakel. Min menstruation er kommet i dag og så skal jeg til første scanning i morgen for at se om der er cyster. Det var der i sidste cyklus, så jeg frygter at jeg er ligeså uheldig igen. Generelt er jeg jo bare ret uheldig i det her fertilitetshalløj :/


Krydser fingre for, at du får lov til at komme igang i dag!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 07:48

Jeg vågnede i morges med en overbevisning om, at jeg ikke er gravid. Ved ikke engang hvorfor.

Tror måske bare det er fordi afklaringen kommer tættere på, at man prøver at beskytte sig selv i tilfælde af dårlige nyheder, men er helt trist til mode, kan jeg mærke (men stadig næsten en hel uge til forventet mens)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 26. dec 2016, 08:54

MyGirl skrev:Jeg vågnede i morges med en overbevisning om, at jeg ikke er gravid. Ved ikke engang hvorfor.

Tror måske bare det er fordi afklaringen kommer tættere på, at man prøver at beskytte sig selv i tilfælde af dårlige nyheder, men er helt trist til mode, kan jeg mærke (men stadig næsten en hel uge til forventet mens)


Æv med den overbevisning. :ae:

Selvom jeg tror fuldt og fast på at man har en eller anden fornemmelse i kroppen, som er værd at stole på, så tror jeg også det kan være et forsøg på at passe på sig selv. Jeg håber humøret og fornemmelsen bliver bedre og at mens bliver væk! :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 09:50

tak :kys:

Tiden må vise,om fornemmelsen er rigtig eller forkert - og den kan jo nå at ændre sig flere gange de næste dage :D

Overvejer at teste den 28., hvor kæresten har fødselsdag. (3+5), men nu må vi se, om jeg tør!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 10:23

Jeg fik den lagt op onsdag, så den 28. vil det være en uge siden. Der burde være ok chancer for et retvisende svar da :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 12:35

Marioneta skrev:Hvornår fik du lagt blastocysten op? Mange kan teste positiv efter fem dage, når det er en blastocyst. Jeg kunne efter seks dage. Det er spændende.

Jeg venter på at komme ind til scanning nu.


Gik det ok?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 15:10

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:
Marioneta skrev:Hvornår fik du lagt blastocysten op? Mange kan teste positiv efter fem dage, når det er en blastocyst. Jeg kunne efter seks dage. Det er spændende.

Jeg venter på at komme ind til scanning nu.


Gik det ok?


Ingen cyster, så nu er jeg i gang med et forsøg. Han øgede min dosis til 450 IE Gonal-F, så det i hvert fald også er afprøvet. Scanning om en uge igen.

Jeg har læst at lav dosis kan være bedst, når man har lav ægreserve og at høj dosis kan ødelægge æggene, men det er jo ikke til at vide. Generelt reagerer jeg noget trægt på medicin. Skal altid have store doser. Da jeg var indlagt med lungebetændelse gik der evigheder inden det intravenøse penicillin virkede, så det kan være, at jeg bare reagerer trægt på hormonerne og at det faktisk vil hjælpe med mere hormon, så jeg får lidt flere æg. Spørgsmålet er jo så om kvaliteten bliver værre. Der har jeg heldigvis taget noget tilskud, som evt. kunne hjælpe på ægkvalitet.


Dejligt at høre, du er igang med endnu et forsøg. Håber, det bliver lige den omgang, der skal til!

Der må være skidesvært med hormoner og doser osv osv. Det er min opfattelse, der er virkelig mange forskellige "religioner", hvad den slags angår.

Er jo selv kun lige startet, så jeg har blind tillid til lægerne so far..
0
UndercoverMom
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. dec 2016, 12:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverMom » 26. dec 2016, 18:40

Her til eftermiddag/aften havde jeg en smule brunligt udflåd (blod?) på papiret, da jeg var på toilettet. Det er 7-8 dage efter ægløsning. Kan det mon være en implantationsblødning? :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 19:27

UndercoverMom skrev:Her til eftermiddag/aften havde jeg en smule brunligt udflåd (blod?) på papiret, da jeg var på toilettet. Det er 7-8 dage efter ægløsning. Kan det mon være en implantationsblødning? :gruble:


Det kan det jo i princippet godt :)

Man kan jo håbe :kryds:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. dec 2016, 19:30

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:Dejligt at høre, du er igang med endnu et forsøg. Håber, det bliver lige den omgang, der skal til!

Der må være skidesvært med hormoner og doser osv osv. Det er min opfattelse, der er virkelig mange forskellige "religioner", hvad den slags angår.

Er jo selv kun lige startet, så jeg har blind tillid til lægerne so far..


Jeg stoler nu også ret meget på lægen. Jeg synes det er svært at bedømme hvad der er bedst, men det er jo også fordi at det ikke er til at vide. Vi reagerer jo alle forskelligt på de forskellige hormoner og selvom man har samme fertilitetsproblem, så kan man måske godt reagere meget forskelligt på samme behandling.

Lidt mere spøjst er det dog for mig, fordi jeg jo faktisk slet ikke ved om jeg har et fertilitetsproblem. Jeg er jo kun i behandling, fordi jeg ingen mand har. Jeg har så lav AMH, men når jeg sidder og læser om lav AMH på nettet, så er det fyldt af skrækhistorier og min mulighed for at blive gravid er næsten ikke eksisterende. Men det er ved at gå op for mig, at alle de her historier er om kvinder med lav AMH, som ikke kan blive naturligt gravide, når de prøver, og så kommer i behandling. Det er jo ikke mig. Alle disse kvinder har næsten altid forhøjet FSH og min FSH er helt normal (udviklingen af ens æg). Den historie har jeg jo slet ikke. Faktisk er min historie: Jeg har dyrket ubeskyttet sex omkring min ægløsning én gang og blev gravid (min søn). Jeg har fået lagt en blastocyst tilbage og blev gravid (men biokemisk, som mange oplever). Så der er ikke noget, der indikerer, at det skulle være umuligt. Desværre er det meget muligt, at jeg løber tør for forsøg inden det lykkes, fordi jeg selv skal betale og det har jeg det rigtigt svært med.


Hmm.. mit svar forsvandt.

Men godt, du kan sætte det hele lidt i perspektiv. Det skal nok lykkes for dig. Alt krydset herfra i hvet fald :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. dec 2016, 20:38

Tror ikke, jeg tør teste i morgen alligevel. Kan ikke rigtig overskue at se realiteterne i øjnene, kan jeg mærke.

Tror jeg venter til den 31. Så kan jeg da i det mindste drikke det væk, hvis den er negativ, og være ret sikker på svaret..
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 28. dec 2016, 11:29

MyGirl skrev:Tror ikke, jeg tør teste i morgen alligevel. Kan ikke rigtig overskue at se realiteterne i øjnene, kan jeg mærke.

Tror jeg venter til den 31. Så kan jeg da i det mindste drikke det væk, hvis den er negativ, og være ret sikker på svaret..


Har du testet eller udskyder du det? :kys:
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 28. dec 2016, 11:30

Det der med at lave børn er svært, når man under ÆL har virkelig ondt, kvalme og desuden har lyst til at slå sin mand ihjel, fordi han er irriterende (hormonella)... :genert:
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 28. dec 2016, 11:45

Jeg får forhåbentligt ÆL mellem i morgen og 1. januar. Så vi skal altså sexe hver dag. :-D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 28. dec 2016, 11:46

ina skrev:Det der med at lave børn er svært, når man under ÆL har virkelig ondt, kvalme og desuden har lyst til at slå sin mand ihjel, fordi han er irriterende (hormonella)... :genert:


Kender det godt... et eller andet sted er det jo også ærgerligt, at man skal gøre noget så intimt, når man egentlig ikke er tilpas. Men det bliver jo opvejet af det, der forhåbentligt kommer ud af det :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Graviditet"