Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. jun 2016, 08:15

Vi har da alle sammen øv dage herinde!

Jeg er begyndt at bløde - sådan kraftige pletblødninger/mild mens :( :( Klinikken har først telefon tid 13-14, og det føles bare som 100 år! Jeg har meld mig syg, og prøver virkelig at bevare optimismen, men det er svært. Det der holder mig oppe er at det er så mærkeligt et tidspunkt. Det er kun 4 dage efter æo og jeg er kun 3+2, og min lutheal fase plejer at være lang. Så tænker der er en chance for at det ikke er mens, men det er jo alligevel så også bare endnu mere mærkeligt...
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 17. jun 2016, 08:41

PPP kan godt forstå du har meldt dig syg og at ventetiden til kl 13 er lang. Sender dig gode tanker og håber det bedste.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 17. jun 2016, 08:49

Her har jeg fortsat med at teste for æl, selv om manden ikke er hjemme til at knalde, men for at blive klogere på kroppen. Trods den fine test i onsdags som jeg troede ville blive tydeligere derfra så har jeg både i går og i dag kun fået en meget meget svag streg! Så måske er kroppen stadig i udu, eller også forstår jeg den ikke lige! Må prøve at tænke på noget andet og slappe af. Det er bare så svært når jeg jo ønsker en ny graviditet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 17. jun 2016, 09:07

Marigold skrev:Her har jeg fortsat med at teste for æl, selv om manden ikke er hjemme til at knalde, men for at blive klogere på kroppen. Trods den fine test i onsdags som jeg troede ville blive tydeligere derfra så har jeg både i går og i dag kun fået en meget meget svag streg! Så måske er kroppen stadig i udu, eller også forstår jeg den ikke lige! Må prøve at tænke på noget andet og slappe af. Det er bare så svært når jeg jo ønsker en ny graviditet.


Nu er vores situation jo ikke den samme, men efter min første abort, gik der 5 måneder uden jeg fangede æl på test eller mærkede noget på kroppen (som jeg ellers plejede) og min cyklus var generetl meget anderledes end normalt, så jeg købte en scanning hos en privatklinik for at se om der var gang i noget som helst, og sammen med en bodprøve viste den, at jeg havde æl. Og det gav mig ro, og jeg blev faktisk gravid i den cyklus også (men mistede jo igen).
Måske det kan give dig lidt ro at vide, at kroppen fungerer :kys:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 17. jun 2016, 09:27

Bøtte skrev:
Marigold skrev:Her har jeg fortsat med at teste for æl, selv om manden ikke er hjemme til at knalde, men for at blive klogere på kroppen. Trods den fine test i onsdags som jeg troede ville blive tydeligere derfra så har jeg både i går og i dag kun fået en meget meget svag streg! Så måske er kroppen stadig i udu, eller også forstår jeg den ikke lige! Må prøve at tænke på noget andet og slappe af. Det er bare så svært når jeg jo ønsker en ny graviditet.


Nu er vores situation jo ikke den samme, men efter min første abort, gik der 5 måneder uden jeg fangede æl på test eller mærkede noget på kroppen (som jeg ellers plejede) og min cyklus var generetl meget anderledes end normalt, så jeg købte en scanning hos en privatklinik for at se om der var gang i noget som helst, og sammen med en bodprøve viste den, at jeg havde æl. Og det gav mig ro, og jeg blev faktisk gravid i den cyklus også (men mistede jo igen).
Måske det kan give dig lidt ro at vide, at kroppen fungerer :kys:


Tak for dit svar Bøtte :)
Prøver også at tænke at min krop selvfølgelig skal have tid til at finde ind i sin cyklus igen. For ja lige nu er den ikke som før jeg blev gravid.
Jeg øver mig i at tage det roligt og være tålmodig ;)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 17. jun 2016, 09:31

Marigold skrev:
Bøtte skrev:
Marigold skrev:Her har jeg fortsat med at teste for æl, selv om manden ikke er hjemme til at knalde, men for at blive klogere på kroppen. Trods den fine test i onsdags som jeg troede ville blive tydeligere derfra så har jeg både i går og i dag kun fået en meget meget svag streg! Så måske er kroppen stadig i udu, eller også forstår jeg den ikke lige! Må prøve at tænke på noget andet og slappe af. Det er bare så svært når jeg jo ønsker en ny graviditet.


Nu er vores situation jo ikke den samme, men efter min første abort, gik der 5 måneder uden jeg fangede æl på test eller mærkede noget på kroppen (som jeg ellers plejede) og min cyklus var generetl meget anderledes end normalt, så jeg købte en scanning hos en privatklinik for at se om der var gang i noget som helst, og sammen med en bodprøve viste den, at jeg havde æl. Og det gav mig ro, og jeg blev faktisk gravid i den cyklus også (men mistede jo igen).
Måske det kan give dig lidt ro at vide, at kroppen fungerer :kys:


Tak for dit svar Bøtte :)
Prøver også at tænke at min krop selvfølgelig skal have tid til at finde ind i sin cyklus igen. For ja lige nu er den ikke som før jeg blev gravid.
Jeg øver mig i at tage det roligt og være tålmodig ;)


Det lyder også som en god plan :kys: Og selvføgelig tager det lidt tid, efter sådan en tur, som din krop har været i gennem. Og det er altså træls, når det eneste man ønsker er en ny graviditet. :(

Jeg var jo kun gravid i 5 uger, men alligevel fuckede det mere med min cyklus end en fuldført graviditet gjorde. Det er vildt hvad det kan lave af uro i systemet.

Krydser fingre for der snart er en ny baby på vej til jer :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. jun 2016, 09:33

Melder mig ind i øv-koret :(

Og :ae: til jer andre.

Lægen var - som frygtet - på bagbenene og nægtede at henvise til andet end en udredning af mig. Ihhhh, hvor jeg synes det er spild af tid! Hvorfor faen kan vi ikke blive henvist til behandling samtidig med at jeg bliver udredt.. Blev jeg en lille smule slået ud af..
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf primle » 17. jun 2016, 10:01

Majer skrev:
Marioneta skrev:
Majer skrev:
Marioneta skrev:Øv Majer, det er træls at det ikke er lykkedes. Om man har været i gang i kort eller lang tid, så er det træls alligevel. Især når I ved at I evt. får problemer med det. Hvorfor var det at I har valgt ikke at gå i behandling?


Vi hat fravalgt det, fordi vi skulle være startet i behandling sidst, men heldigvis blev jeg gravid inden. Så vi har besluttet at vi ikke har lyst til at udsætte os selv for det pres det er. Og jeg vil også skulle tabe mig minimum 20 kg før de i overhovedet vil hjælpe. Og med to naturlige graviditeter trods meget dårlig sædkvalitet er det ikke sikkert de vil alligevel. Så kan vi ikke selv, er vi bare taknemmelige over at vi har fået verdens dejligste dreng :blush2:

Det er svært at forklare :)


Det lyder lidt som om I slet ikke har sat jer ind fertilitetsbehandling. Det er da rigtigt ærgerligt at fravælge noget man tror ikke kan lade sig gøre, når det godt kan lade sig gøre. For selvfølgelig kan I få hjælp selvom du er overvægtig og også selv om I har været gravide trods dårlig sædkvalitet. Men fordi I har et barn i forvejen, kan I ikke få hjælp i det offentlige. I skal på privatklinik og selv betale ligesom jeg gør. Men muligheden er der og i det private kan de godt differentiere. De kan godt se på dig, at du er overvægtig, men hvis dit fertilitetsproblem ikke er vægtrelateret, så er det ikke et problem. Jeg vejer 50 kg for meget og er i behandling. Mit fertilitetsproblem er ikke en skid afhængig af min overvægt, men i det offentlige var jeg sendt direkte hjem. Det er også fornuftig nok hvis du har et vægtrelateret fertilitetsproblem, men unødvendigt for dem, som er overvægtige men fint fertile alligevel. Det er jo langt fra alle overvægtige, som har PCO.

IUI er til at betale sig fra, men kræver en acceptabel sædkvalitet (mindst 2 millioner per ml) ifølge min kliniks hjemmeside. Er det helt skidt med sædkvaliteten, så er der ICSI, det er selvfølgelig dyrere, men har man råd til børn, har man også råd til fertilitetsbehandling i Danmark. Så er det nemlig heller ikke dyrere og vi får jo tilskud til medicin.

Nu har I sat et år af til projektet. Hvad med at sætte lidt penge til side hver måned, så når det år er gået, så har I penge til behandling, hvis I ønsker. Min erfaring er nemlig at ens grænser flytter sig undervejs. Da jeg startede behandling tænkte jeg at jeg i hvert fald ikke vil i IVF og hvis det ikke lykkedes med IUI, så ville jeg bare være taknemmelig for det ene barn jeg trods alt har fået. Men tiden gik og jeg ændrede mening eftersom at mine IUI var uden resultater og endte med at gå helt frivilligt til IVF før jeg havde brugt alle mine IUI'er på henvisningen (man kan desværre ikke få henvisning mere, takket være den blå regering). På den måde vil I have pengene til det om et år og så er de ikke et problem i beslutningen. Så er det mere om I vil udsætte jer selv for behandlingen, som du selv nævner. Nok i sidste ende et spørgsmål om hvor stor drømmen er for et barn mere og det finder I jo ud af løbende om hvor langt I vil gå for det.



Det her er helt sikkert skrevet i en god mening og du har bestemt nogle pointer undervejs. Men når jeg sidder her med følelserne uden på tøjet, så bliver jeg ked at læse, at fravalg af behandling er ensbetydende med at jeg ikke ønsker et barn højt nok!
Der er mange årsager til at vi fravælger behandling og jeg vil ikke forsvare vores valg. Man kan jo ikke spå om fremtiden og det er muligt at tingene ændre sig med tiden, men jeg tvivler stærkt, da det nok mest er min kæreste der ikke ønsker at gennemgå behandling og jeg har lovet at respektere dette.

Jeg har ikke tænkt over, at vi selvfølgelig ikke kan få hjælp fra det offentlige når vi allrede har et barn sammen, så det er selvfølgelig god info at der ikke er samme krav i det private. Den info vil jeg putte i rygsækken og tage med mig, hvis vi mod forventning skulle skifte mening undervejs.


Jeg har selv været forskånet for at skulle i fertilitetsbehandling. Men jeg har stået på sidelinjen hos mange par der har været der og min erfaring er, at med lige netop fertilitetsbehandling, der er der bare SÅ forskellige grænser for folk og det handler nemlig på ingen måde om, hvor meget eller lidt man ønsker et barn. Og de grænser er SÅ personlige og de skal bare respekteres.

Jeg håber på, at I laver en lillebrøster inden for den nærmeste fremtid :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. jun 2016, 10:44

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:Melder mig ind i øv-koret :(

Og :ae: til jer andre.

Lægen var - som frygtet - på bagbenene og nægtede at henvise til andet end en udredning af mig. Ihhhh, hvor jeg synes det er spild af tid! Hvorfor faen kan vi ikke blive henvist til behandling samtidig med at jeg bliver udredt.. Blev jeg en lille smule slået ud af..


Ej øv. Men kan I ikke vælge udredning i det private så? For så bliver du i det mindste hurtigt udredt.


Jo, det burde jeg kunne... Tror faktisk jeg tager en lokal gynækolog, som jeg har haft lidt kig på.. Hun laver også iui, hvis man skulle beslutte, at det kunne være vejen frem, så hende prøver jeg i hvert fald lige at ringe til på mandag tror jeg.. skal lige have tænkt det hele igennem :/
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. jun 2016, 11:43

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:
Jo, det burde jeg kunne... Tror faktisk jeg tager en lokal gynækolog, som jeg har haft lidt kig på.. Hun laver også iui, hvis man skulle beslutte, at det kunne være vejen frem, så hende prøver jeg i hvert fald lige at ringe til på mandag tror jeg.. skal lige have tænkt det hele igennem :/


I vil også kunne få IUI behandling hos hende på en henvisning. Hvis altså hun har aftale med sygesikringen.


Jeps, men det afhænger også lidt af logistikken.. Nu må vi se..
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. jun 2016, 12:40

Marioneta skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Vi har da alle sammen øv dage herinde!

Jeg er begyndt at bløde - sådan kraftige pletblødninger/mild mens :( :( Klinikken har først telefon tid 13-14, og det føles bare som 100 år! Jeg har meld mig syg, og prøver virkelig at bevare optimismen, men det er svært. Det der holder mig oppe er at det er så mærkeligt et tidspunkt. Det er kun 4 dage efter æo og jeg er kun 3+2, og min lutheal fase plejer at være lang. Så tænker der er en chance for at det ikke er mens, men det er jo alligevel så også bare endnu mere mærkeligt...


Ja, det er da godt nok mærkeligt. Får du lutinus eller crinone? Synes jeg hører nogen på min-mave snakke om at crinone kan have mange forskellige farver uden at det betyder noget. Jeg får selv lutinus og har haft enkelte meget små blødninger, men tror det bare er ravage, som lutinus laver. Jeg håber du snart får snakket med klinikken og de kan give dig lidt vished.


Jeg får Lutinus ja. Tror bare ikke det er det, for det er mere grumset/tykt i det (sorry for klamme detaljer). Det er heldigvis blevet lidt bedre, så så længe det går den vej, prøver jeg ikke at være for bekymret. På klinikken har de ikke noget klogt at sige. De siger det kan være et dårligt tegn, men at de også har patienter som bare pletbløder i starten af graviditeten uden det betyder noget. Hun gav mig dog ret i at det var meget mærkeligt hvis jeg fik mens allerede 4 dage efter blastocyst oplægning, og hvis det var tilfældet skulle jeg undersøges for så var der noget galt osv.. Så det beroliger mig da lidt at sandsynligheden for det er mens start er meget lille, og at blødningerne er aftagende/ikke bliver værre :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 17. jun 2016, 15:43

Nå det går da rigtig godt herinde hva :mellow:

Håber det hele snart vender :kys:

Jeg venter stadig på æl, cd 18 uden positiv æl test :rulle: Og kom til at Google og læste at sen ægløsning kan være tegn på dårlig ægkvalitet og/eller at æg og slimhinde ikke er klar til befrugtning når ægget bliver frigivet :/ Min søn blev dog lavet sent i en cyklus for blev sat en uge tilbage (ikke planlagt så vidste ikke hvornår jeg havde æl), men dengang var jeg en ung vårhare på 24 år så det kan jeg nok ikke regne med :lol: Ej men hvor irriterende, så er jeg ude på forhånd i 3/4 af mine cyklusser. :nej:

(Ja man kan også tolke selvom man ikke engang har haft æl :rulle: :lol: )
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. jun 2016, 15:51

Æble skrev:Nå det går da rigtig godt herinde hva :mellow:

Håber det hele snart vender :kys:

Jeg venter stadig på æl, cd 18 uden positiv æl test :rulle: Og kom til at Google og læste at sen ægløsning kan være tegn på dårlig ægkvalitet og/eller at æg og slimhinde ikke er klar til befrugtning når ægget bliver frigivet :/ Min søn blev dog lavet sent i en cyklus for blev sat en uge tilbage (ikke planlagt så vidste ikke hvornår jeg havde æl), men dengang var jeg en ung vårhare på 24 år så det kan jeg nok ikke regne med :lol: Ej men hvor irriterende, så er jeg ude på forhånd i 3/4 af mine cyklusser. :nej:

(Ja man kan også tolke selvom man ikke engang har haft æl :rulle: :lol: )


:lol: er sikker på, der er masser af håb - også i de sene æl-cykli :kys:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 17. jun 2016, 15:55

Marigold, måske har du misset positiv æl test? Stigningen kan godt vare under 24 timer og hvis du har testet om morgenen kan den nå at have været højest ind i mellem de to teste. Jeg tager altid to om dagen når det begynder at nærme sig. Sidste graviditet havde jeg testet negativ om morgenen, men tog en om eftermiddagen der var positiv. Og så fik vi knaldet der og jeg blev gravid.

Men det kan måske også bare have været et tilløb.

Det er noget af en videnskab :lol:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 17. jun 2016, 17:27

Æble skrev:Marigold, måske har du misset positiv æl test? Stigningen kan godt vare under 24 timer og hvis du har testet om morgenen kan den nå at have været højest ind i mellem de to teste. Jeg tager altid to om dagen når det begynder at nærme sig. Sidste graviditet havde jeg testet negativ om morgenen, men tog en om eftermiddagen der var positiv. Og så fik vi knaldet der og jeg blev gravid.

Men det kan måske også bare have været et tilløb.

Det er noget af en videnskab :lol:


Jo måske. Testede kun om morgenen og så igen dagen efter om morgenen. Så måske burde jeg ha testet om aftenen også ;) Så er jeg klogere næste cyklus ;)
0

Tilbage til "Graviditet"