Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 16. nov 2016, 14:51

Det er da virkelig spændende lillebjoern! Håber virkeligt for dig, at der er en grund til den forsinkede mens :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 16. nov 2016, 18:46

Ja, det håber jeg da også! Jeg udfylder lige de der informationer senere på aftenen. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 16. nov 2016, 21:06

Hej igen.
Blir lige nød til at høre om en ting.
Fik min første menstruation, efter udstødelsen, helt efter planen (normal cyklus) dvs efter ca. 4 uger.
Det er 25 dage siden og bløder stadig :rulle:
Blødte i ca 14 dage efter udstødelsen - helt efter bogen. Men det er denne her lange menstruation vist ikke.

Er der nogle af jer der har erfaringer i vil dele ifht. Længde af første menstruation efter SA o. Lign?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 17. nov 2016, 07:58

UndercoverSinglemom skrev:Hej igen.
Blir lige nød til at høre om en ting.
Fik min første menstruation, efter udstødelsen, helt efter planen (normal cyklus) dvs efter ca. 4 uger.
Det er 25 dage siden og bløder stadig :rulle:
Blødte i ca 14 dage efter udstødelsen - helt efter bogen. Men det er denne her lange menstruation vist ikke.

Er der nogle af jer der har erfaringer i vil dele ifht. Længde af første menstruation efter SA o. Lign?


Jeg kan ikke huske længden af mens efter SA, men den var i hvert fald længere, og det gav generelt lidt rod i det. Ikke sådan i cyklussen, men længden af blødningerne og pletblødninger flere gange uner hver cyklus. Tror det er normalt, at kroppen lige skal finde sig lidt på plads efter en SA/MA og "rense ud".

25 dage lyder dog lidt vildt. Hvis du synes det er for meget, så vend det med din læge. :kys:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 17. nov 2016, 07:58

lillebjoern skrev:Ja, det håber jeg da også! Jeg udfylder lige de der informationer senere på aftenen. :)


Har du testet? :slem:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 17. nov 2016, 10:18

ina skrev:
lillebjoern skrev:Ja, det håber jeg da også! Jeg udfylder lige de der informationer senere på aftenen. :)


Har du testet? :slem:


Ja, den var desværre negativ, men det havde jeg jo som sådan forventet :) Det, der er mest "trist" ved det lige nu er egentlig at det betyder, at min cyklus ikke er normal (som den altså var dengang jeg var til gynækolog). Jeg er godt nok ked af, at vi ikke bare gjorde det dengang, hvor jeg havde ægløsning, men jeg var jo naiv at tro at en måneds p-piller ikke ville røre ved det. :(

Jeg får købt en bunke ÆL tests og må bare håbe!
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 17. nov 2016, 10:36

lillebjoern skrev:
ina skrev:
lillebjoern skrev:Ja, det håber jeg da også! Jeg udfylder lige de der informationer senere på aftenen. :)


Har du testet? :slem:


Ja, den var desværre negativ, men det havde jeg jo som sådan forventet :) Det, der er mest "trist" ved det lige nu er egentlig at det betyder, at min cyklus ikke er normal (som den altså var dengang jeg var til gynækolog). Jeg er godt nok ked af, at vi ikke bare gjorde det dengang, hvor jeg havde ægløsning, men jeg var jo naiv at tro at en måneds p-piller ikke ville røre ved det. :(

Jeg får købt en bunke ÆL tests og må bare håbe!


Øv altså :(
Jeg vil anbefale at købe ÆL test på eBay, det er meget billigere end fx billige-teste.dk
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 17. nov 2016, 11:20

lillebjoern skrev:
ina skrev:
lillebjoern skrev:Ja, det håber jeg da også! Jeg udfylder lige de der informationer senere på aftenen. :)


Har du testet? :slem:


Ja, den var desværre negativ, men det havde jeg jo som sådan forventet :) Det, der er mest "trist" ved det lige nu er egentlig at det betyder, at min cyklus ikke er normal (som den altså var dengang jeg var til gynækolog). Jeg er godt nok ked af, at vi ikke bare gjorde det dengang, hvor jeg havde ægløsning, men jeg var jo naiv at tro at en måneds p-piller ikke ville røre ved det. :(

Jeg får købt en bunke ÆL tests og må bare håbe!


Æv! Hvor langt er du over? Håber din krop bare lige bruger en cyklus på at finde ud af det, og så er den klar igen.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 17. nov 2016, 13:14

ina skrev:
lillebjoern skrev:
ina skrev:
lillebjoern skrev:Ja, det håber jeg da også! Jeg udfylder lige de der informationer senere på aftenen. :)


Har du testet? :slem:


Ja, den var desværre negativ, men det havde jeg jo som sådan forventet :) Det, der er mest "trist" ved det lige nu er egentlig at det betyder, at min cyklus ikke er normal (som den altså var dengang jeg var til gynækolog). Jeg er godt nok ked af, at vi ikke bare gjorde det dengang, hvor jeg havde ægløsning, men jeg var jo naiv at tro at en måneds p-piller ikke ville røre ved det. :(

Jeg får købt en bunke ÆL tests og må bare håbe!


Æv! Hvor langt er du over? Håber din krop bare lige bruger en cyklus på at finde ud af det, og så er den klar igen.


Fire dage. Så ikke totalt katastrofalt overhovedet... Nu er det bare spændende om den kun er forsinket eller om den simpelthen springer helt over. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nilin » 17. nov 2016, 15:14

Hvad gør I andre når det hele bare er lidt træls og deprimerende?

Jeg plejer at tænke på de gode ting, som nok ikke var sket hvis jeg var blevet gravid tidligere. Fx nogle nye spændende arbejdsopgaver, som nok var gået til en anden, hvis jeg havde været på barsel. Eller en rejse som ikke var blevet til noget, hvis jeg havde været højgravid.

Lige nu mangler jeg bare lidt sådan nogle ting...og at købe en masse chokolade i stedet virker ikke helt som en holdbar løsning :gruble:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 18. nov 2016, 05:49

Jeg har lige taget en ÆL test, der er meget tæt på at være positiv, så hvis alt er som det plejer, så burde den være helt positiv i morgen.... så nu er jeg forvirret over at lægen sagde, jeg havde ÆL for 10 dage siden :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 18. nov 2016, 08:31

S_imse skrev:Jeg har lige taget en ÆL test, der er meget tæt på at være positiv, så hvis alt er som det plejer, så burde den være helt positiv i morgen.... så nu er jeg forvirret over at lægen sagde, jeg havde ÆL for 10 dage siden :gruble:


Jeg tror godt at man kan have en "næsten positiv" test uden at der behøver at komme en positiv test dagen efter. Giver det mening? :genert: Altså, for 5 år siden, da vi skulle lave vores første havde jeg nogen dage, hvor den var næsten positiv og så dagen efter var der ikke nogen streg og så måske 5 dage efter var den helt positiv.

Men ellers lyder det da underligt, hvis lægen mener du havde ÆL for 10 dage siden? :gruble: Du må teste videre og se om den bliver positiv i morgen eller hvad, og i så fald må lægen have taget fejl.

Der er også nogen der har testet positiv på ÆL-test nogle dage inden de kunne teste positiv på graviditetstest. :genert:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 18. nov 2016, 08:57

ina skrev:
S_imse skrev:Jeg har lige taget en ÆL test, der er meget tæt på at være positiv, så hvis alt er som det plejer, så burde den være helt positiv i morgen.... så nu er jeg forvirret over at lægen sagde, jeg havde ÆL for 10 dage siden :gruble:


Jeg tror godt at man kan have en "næsten positiv" test uden at der behøver at komme en positiv test dagen efter. Giver det mening? :genert: Altså, for 5 år siden, da vi skulle lave vores første havde jeg nogen dage, hvor den var næsten positiv og så dagen efter var der ikke nogen streg og så måske 5 dage efter var den helt positiv.

Men ellers lyder det da underligt, hvis lægen mener du havde ÆL for 10 dage siden? :gruble: Du må teste videre og se om den bliver positiv i morgen eller hvad, og i så fald må lægen have taget fejl.

Der er også nogen der har testet positiv på ÆL-test nogle dage inden de kunne teste positiv på graviditetstest. :genert:


Jeg ved godt man næsten kan have positiv og så ingenting dagen efter, men det system jeg har set de sidste 6 cykli, så er jeg næsten 100% sikker på den bliver positiv i morgen. Testen i dag kunne sagtens forveksles med at være positiv, så tænker ikke der er noget anderledes end den andre gange.

Ja, jeg synes også det virker underligt. Men fertilitetslægen lavede hsu undersøgelsen, og så ægget under scanninger og efter nogle beregninger sagde han, at dagen efter skulle jeg love vi havde sex for der ville ægget være klart.
Men ja jeg har også læst om folk der tester positiv for graviditet med ÆL test, så tog faktisk en g-test efterfølgende i morges, men der var ikke skyggen af en streg. Men må bare teste videre med ÆL test, og måske en g-test i starten af næste uge.... jeg er trods alt kun 3+3 hvis der er noget, dog med ubehalig kvalme de sidste 4 dage.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. nov 2016, 09:48

Det er da noget underligt noget S_imse. Kan godt forstå, du er forvirret!

Jeg får æl i weekenden, kan jeg mærke. Formentlig sidste chance for en øko-baby inden opstart på behandling. Tror jeg sætter min lid til behandlingen :D. Guuud, hvor jeg dog bare håber, at det ikke kommer til at tage 100 forsøg i behandling :genert: Det kan jeg næsten ikke overskue.

En uge til samtale i dag :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. nov 2016, 09:58

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Jeg får æl i weekenden, kan jeg mærke. Formentlig sidste chance for en øko-baby inden opstart på behandling. Tror jeg sætter min lid til behandlingen :D. Guuud, hvor jeg dog bare håber, at det ikke kommer til at tage 100 forsøg i behandling :genert: Det kan jeg næsten ikke overskue.

En uge til samtale i dag :banan:


Ih, har slet ikke fået kommenteret på dette, men hvor er det spændende :banan: Håber virkelig for jer, at den kommer til at sidde i første forsøg, om man så må sige.


Tak :kys:

Det tør jeg næsten ikke håbe på, men det kunne være SÅ fantastisk. Så ville jeg faktisk kunne nå at gå gravid ind i 2017 :preggo2:
0

Tilbage til "Graviditet"