Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13001

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 19. sep 2022, 13:40

Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:
Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:Jeg tror desværre heller ikke vi har held denne måned. Det er sgu lidt hårdt lige nu.

:kram:

Hvornår kan du teste? Og hvad gør, at du har den fornemmelse?


Alle tidligere 4 graviideteter har jeg kastet op dagligt fra 3+0 og jeg forventer mens på lørdag og har ikke set skyggen af kvalme.
Men det kan selvfølgelig være 5. gang er lykkens gang når det kommer til kvalme og opkast :lol:

Det kunne være lidt fedt :lol:


Det synes jeg faktisk lidt jeg fortjener, har 2 levende børn og har kastet op dagligt i 97 uger for at få dem.
2
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13001

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2022, 08:59

Jeg nåede lige at skrive det tidligere indlæg og nu har jeg så haft to morgener med kvalme, dog ingen opkast. Men jeg har også sovet dårligt (eller børnene har og derfor vækket mig en del gange) så det skyldes nok bare manglende søvn. Det er i hvert fald ikke overbevisende nok til jeg tænker at den er der, men er dog ikke 100% afvisende. Så nu vil jeg udnytte at jeg intet skal i dag og tage en god formiddagslur og er mens ikke kommet på mandag må jeg få købt en test :)
2
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13001

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 23. sep 2022, 10:14

Nå, jeg kastede op da noget lugtede lidt her til formiddag, så jeg tør godt skrive under på den er der selvom jeg ikke har taget en test :banan:

Termin lander lige på min yngste datters 4 års fødselsdag. Er efter egne beregninger 3+4 i dag. Kan se i kalenderen at jeg får tidlig misdannelsesskanning lige før jul, så enten bliver det en rigtig god jul eller en rigtig skidt en.
6
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 23. sep 2022, 10:45

Jeg er så hoppet tilbage hertil. Har pletblødt de sidste par dage og i dag var jeg til scanning (henvist fra egen læge), som viste... Ja, ikke rigtig noget. I hvert fald ikke noget der var foreneligt med graviditet. Så hun mente, at det måske bare havde været en biokemisk graviditet, men under alle omstændigheder er det gået til grunde og jeg synes faktisk jeg er begyndt at bløde lidt mere bagefter. Hun kunne heldigvis heller ikke se noget der lignede en graviditet udenfor livmoderen.
Fik taget blodprøve for at få målt HCG og skal derhen igen mandag og have taget en ny blodprøve. Så håber jeg selvfølgelig det er faldet.

Jeg er lidt ærgerlig over det - ikke super ked af det, men ærgerlig fordi det var rimelig godt timet i forhold til terminsdatoen osv. Vi må lige se om vi springer et par måneder over nu her eller hvad vi gør.
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 24. sep 2022, 21:12

Nå, der er i hvert fald ingen tvivl om, at min krop er i gang med at abortere. Efter mit indlæg i går begyndte jeg at bløde ret kraftigt og fik også flere smerter. Dog ikke noget bekymrende eller noget. Har også blødt en del i dag. Så det er meget rart, at min krop umiddelbart virker som den skal på det punkt. Mit hcg fra blodprøven i går var også virkelig lavt i forhold til hvad det burde have været, så det bekræfter jo bare det hele.

Må lige se hvordan blodprøven fra mandag ser ud, men jeg regner med, at hcg er faldet og så er det op på hesten igen, når der engang er ÆL igen.
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7100
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 25. sep 2022, 06:38

Kram. Jeg håber, tiden her i tråden bliver kort denne gang, Zonta :blomst:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 26. sep 2022, 14:31

Hcg er faldet fra 42 i fredags til 19 i dag. Nu skal jeg bare finde ud af om de gerne vil følge mig til 0 eller hvordan. Det sagde lægen, at de muligvis gerne ville, når ikke der var set et foster. Forstår ikke helt logikken i det, men jeg gør da hvad de siger :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 26. sep 2022, 15:24

MissSophie skrev:
Zonta skrev:Hcg er faldet fra 42 i fredags til 19 i dag. Nu skal jeg bare finde ud af om de gerne vil følge mig til 0 eller hvordan. Det sagde lægen, at de muligvis gerne ville, når ikke der var set et foster. Forstår ikke helt logikken i det, men jeg gør da hvad de siger :lol:


Måske for at udelukke graviditet udenfor livmoderen, siden der ikke er set noget i selve livmoderen.

Ja, men hun kunne heller ikke se noget unormalt på æggelederne eller noget.
1
J, juli 2018.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Summer » 30. sep 2022, 09:52

Jeg havde formodentligt ægløsning for 2 uger siden. Jeg testede i hvertfald positiv på en ægløsningstest samt havde ægløsningssmerter i nogen dage. I sidste weekend havde jeg nogen menstruations lignende symptomer. Jeg tror ikke at det er lykkedes denne gang. Har taget en test i dag og den er negativ. Vil forsøge og tage nogle test den næste stykke tid, men kan godt mærke at jeg ikke tror på at der skulle være gevinst.
1
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Summer » 30. sep 2022, 12:10

Summer skrev:Jeg havde formodentligt ægløsning for 2 uger siden. Jeg testede i hvertfald positiv på en ægløsningstest samt havde ægløsningssmerter i nogen dage. I sidste weekend havde jeg nogen menstruations lignende symptomer. Jeg tror ikke at det er lykkedes denne gang. Har taget en test i dag og den er negativ. Vil forsøge og tage nogle test den næste stykke tid, men kan godt mærke at jeg ikke tror på at der skulle være gevinst.


Har så lige taget en ægløsningstest og den er positiv. Er det normalt at man måske kan have ægløsning igen 14 dage efter sidste ÆL?
0
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13001

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. sep 2022, 12:21

Summer skrev:
Summer skrev:Jeg havde formodentligt ægløsning for 2 uger siden. Jeg testede i hvertfald positiv på en ægløsningstest samt havde ægløsningssmerter i nogen dage. I sidste weekend havde jeg nogen menstruations lignende symptomer. Jeg tror ikke at det er lykkedes denne gang. Har taget en test i dag og den er negativ. Vil forsøge og tage nogle test den næste stykke tid, men kan godt mærke at jeg ikke tror på at der skulle være gevinst.


Har så lige taget en ægløsningstest og den er positiv. Er det normalt at man måske kan have ægløsning igen 14 dage efter sidste ÆL?


Nej, men en graviditet kan godt få en æl test til at slå ud, så måske er du bare gravid? Jeg ville tage en graviditetstest mere om et par dage hvis mens stadig ikke er kommet :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 30. sep 2022, 13:23

Summer skrev:
Summer skrev:Jeg havde formodentligt ægløsning for 2 uger siden. Jeg testede i hvertfald positiv på en ægløsningstest samt havde ægløsningssmerter i nogen dage. I sidste weekend havde jeg nogen menstruations lignende symptomer. Jeg tror ikke at det er lykkedes denne gang. Har taget en test i dag og den er negativ. Vil forsøge og tage nogle test den næste stykke tid, men kan godt mærke at jeg ikke tror på at der skulle være gevinst.


Har så lige taget en ægløsningstest og den er positiv. Er det normalt at man måske kan have ægløsning igen 14 dage efter sidste ÆL?


Det var sådan jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Med kyndig vejledning herindefra :lol: Jeg havde ægløsning, og så tog jeg en graviditetstest ca. to uger senere, som var negativ. Så gik der to uger, så tog jeg ÆL-test, som var positiv – og som så også var det dagen efter... og dagen efter... og dagen efter igen... det var så fordi jeg var gravid. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Summer » 30. sep 2022, 14:58

lillebjoern skrev:
Summer skrev:
Summer skrev:Jeg havde formodentligt ægløsning for 2 uger siden. Jeg testede i hvertfald positiv på en ægløsningstest samt havde ægløsningssmerter i nogen dage. I sidste weekend havde jeg nogen menstruations lignende symptomer. Jeg tror ikke at det er lykkedes denne gang. Har taget en test i dag og den er negativ. Vil forsøge og tage nogle test den næste stykke tid, men kan godt mærke at jeg ikke tror på at der skulle være gevinst.


Har så lige taget en ægløsningstest og den er positiv. Er det normalt at man måske kan have ægløsning igen 14 dage efter sidste ÆL?


Det var sådan jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Med kyndig vejledning herindefra :lol: Jeg havde ægløsning, og så tog jeg en graviditetstest ca. to uger senere, som var negativ. Så gik der to uger, så tog jeg ÆL-test, som var positiv – og som så også var det dagen efter... og dagen efter... og dagen efter igen... det var så fordi jeg var gravid. :)


Har godt hørt at ÆL-test kan teste positiv hvis man er gravid - hvilket bare slet ikke gør det mindre forvirrende :lol:
Jeg tror at jeg tester over den næste stykke tid (specielt også hvis min mens stadig ikke kommer). Prøvede for nogle år siden blevet gravid på trods af p-piller og der testede jeg først positiv da jeg var omkring 5 uger henne. Så måske det bare er for tidligt endnu.

Ak ja må bare vente og se som tiden går :)
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 3. okt 2022, 06:26

Skal have taget blodprøve i dag hos lægen for at se om HCG er 0. Det håber jeg lidt, for så kan vi for alvor gå i gang igen.
5
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Aquadorable » 3. okt 2022, 06:30

Zonta skrev:Skal have taget blodprøve i dag hos lægen for at se om HCG er 0. Det håber jeg lidt, for så kan vi for alvor gå i gang igen.


Krydser fingre :kys:
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"