Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 24. apr 2016, 01:32

Jeg er lige kommet hjem efter en tur på hospitalet.

Havde egentlig en god dag, til fødselsdag, fik gået en lang tur og haft det godt. På vej ud af bussen før toget hjem faldt jeg bogstavligt sammen med smerter, har aldrig haft så voldsomme underlivssmerter. Jeg fik black out og ved ikke helt hvordan jeg kom fra bussen over på perronen og ned og ligge på en bænk, kæresten har halvt båret mig hele vejen. Jeg overtaler min kæreste til vi går ind i toget og ringer til lægen fra toget, ville ind i varmen og få tisset, samt ikke skulle på et hospital langt væk fra hjem (den anden ende af sjælland). Ringede til 1813 og blev selvfølgelig sendt på hospitalet, selvom smerterne var stort set forsvundet.

De fandt dog intet galt, omvendt kunne de ikke finden nogen af mine æggestokke, der var endda to læger der prøvede (heldigvis ved jeg de er der, ellers var jeg da først blevet nervøs :lol: ). Blev sendt hjem med et "vi aner ikke hvad der skete, men sker der noget igen så ring". Det er ret frustrerende og jeg er bange for der sker noget lignenden igen, når nu de ikke fandt "fejlen". Ydermere var det latterligt hårdt at blive scannet på samme stue som sidst hvor vi mistede.

Jeg håber virkelig det var en engangsting, er lidt bange for at falde om alene nu.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 06:47

Marioneta - krydser fingre! Hvor er det spændende. Håber mens bliver langt væk. :)

Godtnavn - Gud, hvor lyder det uyhyggeligt! Men godt, du er ok, og håber virkelig det bare var en af de der uforklarlige engangstilfælde. Men kan virkelig godt forstå, du er utryg!
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 24. apr 2016, 07:43

FruDulle skrev:Apropos fejl, en af mine venner, de mistede deres 7 blasocytter fordi at de ved en fejl blev smidt ud :rulle:


What!? så har man bare gået igennem hormonbehandling, smertefuld ægudtagning, utallige scanninger osv for ingenting. Det er værre en fejlen i mit tilfælde, men nu ved jeg selvfølgelig ikke endnu om de også smider mine ud... :P
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 24. apr 2016, 09:17

godtnavn skrev:Jeg er lige kommet hjem efter en tur på hospitalet.

Havde egentlig en god dag, til fødselsdag, fik gået en lang tur og haft det godt. På vej ud af bussen før toget hjem faldt jeg bogstavligt sammen med smerter, har aldrig haft så voldsomme underlivssmerter. Jeg fik black out og ved ikke helt hvordan jeg kom fra bussen over på perronen og ned og ligge på en bænk, kæresten har halvt båret mig hele vejen. Jeg overtaler min kæreste til vi går ind i toget og ringer til lægen fra toget, ville ind i varmen og få tisset, samt ikke skulle på et hospital langt væk fra hjem (den anden ende af sjælland). Ringede til 1813 og blev selvfølgelig sendt på hospitalet, selvom smerterne var stort set forsvundet.

De fandt dog intet galt, omvendt kunne de ikke finden nogen af mine æggestokke, der var endda to læger der prøvede (heldigvis ved jeg de er der, ellers var jeg da først blevet nervøs :lol: ). Blev sendt hjem med et "vi aner ikke hvad der skete, men sker der noget igen så ring". Det er ret frustrerende og jeg er bange for der sker noget lignenden igen, når nu de ikke fandt "fejlen". Ydermere var det latterligt hårdt at blive scannet på samme stue som sidst hvor vi mistede.

Jeg håber virkelig det var en engangsting, er lidt bange for at falde om alene nu.



Sikke en tur godtnavn :( det lyder virkelig ikke rart. Jeg håber ikke det gentager sig!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 24. apr 2016, 09:17

Ej hvor vildt godtnavn! Er du ok nu så?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 24. apr 2016, 09:19

Jeg overvejer lidt om vi skal prøve inden jeg får min mens. Vil vare igang hurtigst muligt, men er også bange for om det øger risikoen for SA at blive gravid for hurtigt (selvom det næppe sker i første forsøg).
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 24. apr 2016, 10:16

Jeg har ikke ondt mere, så er egentlig mest bekymret for om det skal ske igen når nu de ikke vidste hvad det var, omvendt tænker jeg at de undersøgte mig for alt, så alle de normale og alvorlige ting det kunne være var det ikke, så det er i det mindste rart at vide :)


Æblet, jeg undersøgte det meget efter vi mistede, og det lod til der ikke rigtig var nogen lægelig dokumenteret grund til at vente, mest af alt virkede det som at det mest var besværligt i og med de ikke vidste hvor langt man var hvis man ikke havde haft mens efter. Jeg kunne i hvert fald ikke finde noget der overbeviste mig. Lægerne på hospitalet sagde til os at vi kunne begynde at prøve lige så snart jeg ikke blødte mere, hvor min egen læge sagde vi skulle vente 3 måneder, så der er åbenbart uenighed om det. Da jeg så skulle have kirurgisk da den medicinske ikke virkede skulle vi vente længere for heling og minimerer risiko for underlivsbetændelse, så der ventede vi i hele 2 uger, men nåede stadig at prøve den måned da jeg jo endnu ikke var i nærheden af ægløsning der :)
2
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 24. apr 2016, 11:39

Marioneta skrev:Jeg tester negativt, men har heller ikke fået min menstruation endnu, men jeg tror virkeligt ikke på det og frygter lidt at min "udeblevne" menstruation skyldes en cyste. Men egentligt er den ikke udebliven, men jeg plejer bare altid at have korte cykli, så den burde være kommet. Men det løser sig nok. Jeg er begyndt at tænke frem af og overvejer om vejen frem måske er IVF.

Jeg har lavt AMH, som måske kan være delvist falsk lavt pga. D-vitamin mangel, men min mor stoppede tidligt med at menstruere, så jeg tror bestemt, at der er noget om snakken. Lige nu har jeg fin ægløsning og jeg lavede tre æg ved lav hormonpåvirkning, så det fungerer nu. Men jeg har en kort cyklus og i min første IUI, der tror jeg slet ikke, at vi ramte ægløsning og det var bare penge ud af vinduet til donorsæd. 5300 kr for at være præcis :wacko: Denne gang ramte vi i den ene side ret godt. Jeg havde smerter på vej i bilen til IUI, men i den anden side havde jeg ægløsning aftenen før, hvilket teoretisk også er helt fint, men når man er 36 år og har lavt ægreserve for ens alder, så tror jeg ikke vinduet er helt så stort for befrugtning, som da man var ung (teorien er 48 timer). Så det her IUI er meget hit-and-miss og jeg synes måske vi har en tendens til at misse mere end vi hitter. Hvilket er ret træls, når man skal give 5300 kr for en portion sæd. Ved IVF, som ER dyrere, kan en portion derimod måske række noget længere, hvis jeg fint kan lave æg, hvilket jeg jo umiddelbart kan. Så er der måske til flere forsøg og endda til fryseren hvis det lykkedes. Jeg vil meget gerne have en søskende til mit donorbarn, men om tre år er det ikke sikkert, at æggene er til det.

Jeg har stadig henvisning til fire IUI mere, men selvom jeg ikke betaler for selve inseminationen, så koster det 5300 kr for sæd, 750 kr for det praktiske omkring håndtering og modtagelse af sæd. 1000 kr måske for medicin, som dog bliver lidt mindre med tiden pga. tilskud. Så mindst 24000 kr, som kan gå til IVF i stedet for.

Tror jeg vil snakke med klinikken om det og om de tror at jeg kan lave en god portion æg på flere hormoner.


Puha, det er godt nok mange penge, for noget som mest af alt beror på held.
Jeg tror jeg ville gå direkte til IVF, hvis jeg var i dine sko.

Jeg har fået tid til scanning i morgen kl 13.15! Super tidspunkt, eller noget! Aner ikke hvad jeg skal sige til min chef, men tror det bliver noget med en gammel gynækolog tid, jeg bestemt mener jeg har fortalt ham! Satser på at så snart han hører ordet gynækolog, så lukker han lidt af og siger ja.
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 14:08

Hold nu op Marioneta, det er også en slags penge! Kan virkelig godt forstå, du overvejer at tage lidt 'sikrere' midler i brug fremadrettet, selvom processen så også er lidt mere omstændig. Anede ikke, der var så dyrt. Håber naturligvis mest, at der er en lykkelig grund til, at mens ikke er kommet endnu ;)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 17:57

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:Hold nu op Marioneta, det er også en slags penge! Kan virkelig godt forstå, du overvejer at tage lidt 'sikrere' midler i brug fremadrettet, selvom processen så også er lidt mere omstændig. Anede ikke, der var så dyrt. Håber naturligvis mest, at der er en lykkelig grund til, at mens ikke er kommet endnu ;)


Jeg venter stadig. Ikke skyggen af den eller positive tests :gruble: Måske min cyklus opfører sig helt normalt og er 28 dage denne gang. Det er heller ikke til at blive klog på ens krop :genert:


Tænk, hvor meget fritid man skulle have til at gå, hvis vi ikke brugte den på at teste og analysere :D
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 18:15

Marioneta skrev:Og nu vil jeg snart tisse på en pind igen :fløjt:


Hihi, hvor ofte tester du?

Har også været fristet til det i dag (købte en stor sending tests i sidste cyklus :genert:), men er kun 3+2, så det ville for mig bare være en glidebane :D godt arbejdet starter igen i morgen og sætter restriktioner på mulighederne.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 18:29

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:
Marioneta skrev:Og nu vil jeg snart tisse på en pind igen :fløjt:


Hihi, hvor ofte tester du?

Har også været fristet til det i dag (købte en stor sending tests i sidste cyklus :genert:), men er kun 3+2, så det ville for mig bare være en glidebane :D godt arbejdet starter igen i morgen og sætter restriktioner på mulighederne.


Ja, hold endelig igen. Jeg kan slet ikke stoppe nu hvor jeg er kommet godt i gang. Men har testet to gange om dagen de sidste mange dage, fordi med min søn testede jeg tydeligst om aftenen. Men altså, de er alle ret tydelige lige meget hvornår på dagen de er. Bare det forkerte resultat :genert:

Jeg har det skidt nu og har kastet op. Det lyder jo godt, men det kom med et maveonde, så tror bare jeg har spist noget dårligt. Men det er grund nok til at tisse på en pind nu :)


Jeg krydser fingre!! :) håber du opdaterer. Og god bedring uanset.

Jeg er 'begavet' (på en træls måde) med at jeg er begyndt at pletbløde i en relativt lang periode op til mens, så som regel starter pletblødning før testnysgerrigheden når at tage over.. I det mindste billigt i tests!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 24. apr 2016, 19:08

Er glad for at læse at jeg ikke er den eneste testoman.
Det er totalt tosset. Min kæreste synes vidst jeg var helt bims da jeg var gravid med N.
Men altså inden jeg blev gravid med N der var jeg også gravid. Og jeg testede flere gange. Efter en uge blev testen svagere og så vidste jeg godt hvilke vej det gik. Og den vished det kom gav mig åbenbart ro.
Jeg ved godt at man ikke kan være sikker selvom man tester en milliard gange. Men det hjalp mig.

Valmed går nedenom og hjem når jeg ikke skal teste mere :lol:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 19:24

xxx---xxx skrev:Er glad for at læse at jeg ikke er den eneste testoman.
Det er totalt tosset. Min kæreste synes vidst jeg var helt bims da jeg var gravid med N.
Men altså inden jeg blev gravid med N der var jeg også gravid. Og jeg testede flere gange. Efter en uge blev testen svagere og så vidste jeg godt hvilke vej det gik. Og den vished det kom gav mig åbenbart ro.
Jeg ved godt at man ikke kan være sikker selvom man tester en milliard gange. Men det hjalp mig.

Valmed går nedenom og hjem når jeg ikke skal teste mere :lol:


:lol:

Ked af at høre med spiren der ikke blev dog..

Jeg deler overraskende få af mine tanker i det her forløb med min kæreste faktisk - tror også, han ville synes, jeg er lidt skør :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. apr 2016, 20:09

Marioneta skrev:Og aftenen test var ligeså negativ, som den plejer at være :(

Jeg har tænkt lidt over min menstruation og hvorfor jeg har fornemmelsen af at den er udenbleven, for det er den jo egentligt ikke, når der ikke er gået 14 dage. Men i første IUI fik jeg menstruation 10 ½ døgn efter og IUI var muligvis lidt forkert timet. Jeg fik menstruation præcis 12 dage efter ægløsningssprøjten og 12 dage og 7 timer efter en scanning, hvor ægblæren var 19,8 mm.

Nu er jeg 12 dage og 6 timer efter inseminationen. IUI var timet fint i venstre side denne gang. Højre smuttede aftenen før og da jeg er en gammel høne, er jeg ikke helt overbevist om at de æg bare ligger og er superfriske i 48 timer, som der står i bøgerne. Men generelt er forsøget timet fint denne gang, for der var et æg i venstre side.

Mine cyklusser siden jeg stoppede med mini-piller i november har alle været 25 dage, bortset fra en enkelt på 28. Før mini-pillerne havde jeg en lang periode, hvor min cyklus kun var 23-24 dage.

Så selvom det først er tirsdag, at det er 2 uger siden, så har jeg allerede fornemmelse af min menstruation er udebleven lidt. Jeg ved heller ikke om sidste forsøg var timet forkert. Det er bare min egen teori. Lægen på klinikken sagde, at det skyldtes ægløsningssprøjten og at det var meget normalt. Se det må være noget jeg kan bruge tid på at undersøge og analysere mens jeg venter :lol2:


Vi fortsætter fingerkrydningen :kryds: :preggo2: jeg følger i hvert fald spændt med!
0

Tilbage til "Graviditet"