Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 5. mar 2016, 23:55

godtnavn skrev:FruDulle krydser fingre for at I kan komme i gang med det samme :)

Simse lækkert at lægen giver videre henvisning! Det manglede altså også bare. Håber dog at din krop finder en bedre cyklus inden du får tid hos gyn.


Her er jeg igen igen forvirret, havde stærke smerter igen i nat, ergo har jeg ingne idé om hvornår ægløsning ahr været, og om den overhovedet har været der. Det var nemmere før end vi mistede, der kunne ægløsning mærkes tydeligt, nu er jeg helt i tvivl. Omvendt har jeg spist virkelig skidt den her måned, så har ingen håb om at være gravid, selvom vi har haft sex 3-4 gange den her uge hvor ægløsning burde have været. Glæder mig til at jeg om 2 uger får svar, enten er jeg gravid og skal ikke starte på uni igen til september, eller også er jeg ikke gravid og skal som minimum tage et semester efter endt orlov før barsel. Jeg tror det bliver rart at få overblik over hvordan mit år bliver.


Jeg krydser i hvert fald fingre for at hun i det mindste vil se mig, forhåbentligt svarer hun på mandag. Synes min mens virker mere kraftig denne gang end de andre gange efter p-pille stop (undskyld detaljer :badr: ) men tænker det kan være fordi hormonerne er ved at være helt ude at kroppen... Så håber denne cyklus bliver lidt mere normal længde.

Jeg kan godt forstå det bliver rart for dig at få en afklaring om hvad der skal ske resten af året. Krydser selvfølgelig fingre for at der er en positiv test :preggo2: :kryds:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 6. mar 2016, 18:51

Jeg håber selvfølgeig også mest jeg er gravid, men uanset så er afklaring på året godt :) Nu skal de næste to uger bare gå. Havde ondt i maven igen igen i dag, så tror måske bare jeg er tilbage på smerter hele cyklus igen.

Tilgengæld har jeg købt en Brio klovn i weekenden, fik den for 20 kr på loppemarked fordi den manglede den sorte ring, men man kan ikke mærke eller se der mangler noget hvis man ikke ved det, så er ganske glad for at have fået den for en 20'er :) Ny skal jeg snart tage mig sammen og få samlet vores nye kommode så jeg får mine 2 babyskuffer, den lille jeg har nu er efterhånden lidt proppet :genert:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 6. mar 2016, 19:55

Jeg testet stadig positiv og har ikke fået mens. Så det er jo godt. Har det dog meget blandet, er bange og kan/vil ikke tro på det. Det er så sårbart. Tror ikke jeg kan glæde mig rigtigt før vi ved at den er rask. Hvis ikke den er eller jeg mister af anden årsag, så tror jeg vi giver op. Det er simpelthen for hårdt det her. Men håber mine bekymringer bliver gjort til skamme :kryds:

Tak for al støtten. Det har været så hyggeligt at kunne grine og græde sammen og læsse af her med underlige googlinger, bekymringer og trælshed. :love: Jeg håber selvsagt ikke jeg kommer tilbage til tråden, men jeg håber derimod at i alle tømmer tråden så vi kan få en terminstråd sammen.

Rigtig meget held og lykke til alle :preggo2: :preggo2: :preggo2:
7
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 7. mar 2016, 07:58

Æble skrev:Jeg testet stadig positiv og har ikke fået mens. Så det er jo godt. Har det dog meget blandet, er bange og kan/vil ikke tro på det. Det er så sårbart. Tror ikke jeg kan glæde mig rigtigt før vi ved at den er rask. Hvis ikke den er eller jeg mister af anden årsag, så tror jeg vi giver op. Det er simpelthen for hårdt det her. Men håber mine bekymringer bliver gjort til skamme :kryds:

Tak for al støtten. Det har været så hyggeligt at kunne grine og græde sammen og læsse af her med underlige googlinger, bekymringer og trælshed. :love: Jeg håber selvsagt ikke jeg kommer tilbage til tråden, men jeg håber derimod at i alle tømmer tråden så vi kan få en terminstråd sammen.

Rigtig meget held og lykke til alle :preggo2: :preggo2: :preggo2:

Kæmpesport tillykke, Æble!! Jeg kan godt forstå håbet stadig er skrøbeligt, men jeg håber alt hvad jeg kan, at den selvfølgelig bliver siddende, vokser sig stor og lækker og at du snart kan slappe af og glæde jer til den nye fremtid :lun:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 09:19

Æble det er fantastisk :kys: Forstår til fude din bekymring. Skal I have en tidlig scanning?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 09:21

Så steg monitoren endelig til høj. Dvs æl senest torsdag. Hvis jeg så får mens på dag 25 igen efterlader det min med en luthealfase på mindre end 7 dage. Så det må jeg hellere vende med gyn i eftermiddag.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 10:09

Kun sidste cyklus. Ellers plejer jeg at have æl på dag 12-14 stykker og så mens på dag 26-27.

Sidste cyklus var æl skubbet og cyklus kortere - det giver ingen mening :stoned:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 7. mar 2016, 10:36

Hej alle I søde damer :kys:

Jeg melder mig ud af tråden. Vi sætter projektet i bero, fordi jeg har været så svineheldig at få min drømmepraktikplads i udlandet. Jeg skal afsted til august, og vi skal lige have besluttet os for, hvor meget vi udskyder det, men indtil videre går vi tidligst i gang igen i juli - og står det til mig, så bliver det først endnu senere. Det hele er sket lidt hurtigt, men jeg havde i lang tid gået og haft en ulmende krise over ikke at skulle i praktik i udlandet her på min kandidat. Og nu, hvor der ikke var nogen baby, som havde meldt sin ankomst, havde jeg jo stadig chancen, hvis min kæreste ville gå med til at udskyde projektet lidt (mere).

Jeg håber, I allesammen får bid SNART.
Senest rettet af Vixen 7. mar 2016, 11:15, rettet i alt 2 gange.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 10:45

Kun ekstra d vitamin da mit niveau er lidt for lavt. Ellers har jeg ikke ændret noget og det var også normalt første cyklus efter aborten.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 11:41

Præcis. Men er det ikke nemt at gøre noget ved?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 7. mar 2016, 13:17

Bøtte skrev:Æble det er fantastisk :kys: Forstår til fude din bekymring. Skal I have en tidlig scanning?


Tak :gogo: Ja da jeg var til afslutnings samtale fik jeg at vide at jeg kan komme ind til en tidlig scanning. Men altså det er en falsk tryghed ift min største frygt. Sidst blev jeg scannet (privat) i uge 8 og 10 og alt så fint ud selvom det jo slet ikke var fint. Men tror nok at jeg siger ja til en tidlig scanning alligevel. Og så tilbyder de moderkagebiopsi, men tror vi køber en nipt privat så tidligt som muligt i stedet.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 7. mar 2016, 16:58

Bøtte: B6 vitamin hjælper på kort lutheal fase. Jeg havde en lutheal fase på 9 dage i den første cyklus, og så begyndte jeg at tage b6 og siden da har den været på 13-15 dage. Jeg ved ikke om man kan regne helt med det i mit tilfælde, da jeg jo havde taget ppiller i lang tid, og jeg holdt også op med at tage det for et par måneder siden. Men dengang googlede jeg mig frem til at gyn. og fertilitetsklinkkerne ofte foreslår b6 før alt muligt andet krads, for i mange tilfælde er det bare det der skal til :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 17:02

Scanningen viste æg på 15 mm og forventet æl om to til tre dage. Jeg fik en recept på progesteron. Han synes det var fornuftigt ovenpå to aborter og nu to korte cykli og sen æl.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 7. mar 2016, 17:38

Spændende Bøtte! Tænk at du måske har set på det æg der bliver dit barn :lun:

Jeg har 2 nætter i træk drømt jeg testede positivt, jeg tror åbenbart på det når jeg sover, modsat når jeg er vågen :lol: Jeg synes dog godt de næste uger må gå stærkt, har brug for afklaring så har ikke helt tålmodighed til det her, jeg synes det er stressende ikke at vide om jeg skal starte på uni igen eller ej i år.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2016, 19:24

PinkPowerPrincess skrev:Bøtte: B6 vitamin hjælper på kort lutheal fase. Jeg havde en lutheal fase på 9 dage i den første cyklus, og så begyndte jeg at tage b6 og siden da har den været på 13-15 dage. Jeg ved ikke om man kan regne helt med det i mit tilfælde, da jeg jo havde taget ppiller i lang tid, og jeg holdt også op med at tage det for et par måneder siden. Men dengang googlede jeg mig frem til at gyn. og fertilitetsklinkkerne ofte foreslår b6 før alt muligt andet krads, for i mange tilfælde er det bare det der skal til :)


Tak, det må jeg lige kigge på. Jeg har i anden anledning g fået målt mit vitaminniveau, og der manglede jeg kun d vitamin. Men ved ikke om der blev tjekket for B6.
0

Tilbage til "Graviditet"