Vi der venter på storken!

Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 15. okt 2016, 14:29

Ballademager skrev:Hvor meget taler I med andre om, at I er i gang med at få børn?

Vi holder kortene meget tæt til kroppen, og har ikke rigtigt lyst til at tale med nogen om det - mest af hensyn til, hvis det trækker ud og bliver svært. Kan bedst lide, at det bare er en sag mellem min kæreste og mig.

Jeg taler om det med mine tætte veninder, og min mor og søster ved også, at vi har smidt præventionen. Jeg kan nok heller ikke holde en graviditet hemmelig særlig længe (det kunne jeg heller ikke første gang).

De eneste jeg gerne skjule det for er min arbejdsplads, hvor jeg gerne vil vente til efter NF.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. okt 2016, 15:07

Jeg har et par veninder, der ved det, men det er også det. Der er faktisk kun en, der ved det hele. De andre ved bare, at det er lidt svært, og at vi venter på behandling.
Senest rettet af MyGirl 17. okt 2016, 10:52, rettet i alt 1 gang.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. okt 2016, 16:01

Her ved 3 af mine veninder det. De ved også besked om bioen i sommers.

Mine kollegaer spørger jævnligt om V ikke snart skal være store bror. Det lyver jeg og kommer med et lidt vævende svar om at nu må vi jo se og at min kæreste jo bliver 40 næste år og at vi jo nok ikke kan selv og ikke vil gå i behandling.
Ved dog ikke om de har gennemskuet mig :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 16:09

Majer skrev:Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på og kan ikke dele det med nogen. Heller ikke kæresten, for han vil ikke have at jeg smugtester :blush:

Men det har jeg gjort og endda meget før tid. Har først forventet mens på torsdag, men testede i morges og har fået en ekstra streg. Men først ca 10 min over tid!

Puha det bliver nogle lange dage :genert:
Håber den er god nok og at den bliver hængene denne gang.

Prøver virkelig ikke at tro på det og glæde mig for tidligt :kryds:


Ikke for at være lyseslukker, men mine teste blev altid positive over tid, så det var vigtigt at smide dem ud når tiden blev overskredet, for efterlod jeg dem lå de på toiletbordet og var positive næste gang jeg skulle tisse. Så jeg vil bare sige at kommer stregen først over tid betyder det desværre ikke noget.

Når det er sagt så kan du jo sagtens være gravid, du er jo potentielt kun 3+2 :) Så krydser fingre for den er der, men ikke udfra den test :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. okt 2016, 16:18

godtnavn skrev:
Majer skrev:Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på og kan ikke dele det med nogen. Heller ikke kæresten, for han vil ikke have at jeg smugtester :blush:

Men det har jeg gjort og endda meget før tid. Har først forventet mens på torsdag, men testede i morges og har fået en ekstra streg. Men først ca 10 min over tid!

Puha det bliver nogle lange dage :genert:
Håber den er god nok og at den bliver hængene denne gang.

Prøver virkelig ikke at tro på det og glæde mig for tidligt :kryds:


Ikke for at være lyseslukker, men mine teste blev altid positive over tid, så det var vigtigt at smide dem ud når tiden blev overskredet, for efterlod jeg dem lå de på toiletbordet og var positive næste gang jeg skulle tisse. Så jeg vil bare sige at kommer stregen først over tid betyder det desværre ikke noget.

Når det er sagt så kan du jo sagtens være gravid, du er jo potentielt kun 3+2 :) Så krydser fingre for den er der, men ikke udfra den test :)


De tre andre gange jeg har været gravid har jeg aldrig fået to streger over tid hvis ikke den var god nok.

Men tak, jeg er helt med på at intet er sikkert før jeg er gået over tid. Derfor tillader jeg mig alligevel at være optimistisk. Især når man tager mine ømme bryster med i betragtning :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 16:22

Majer skrev:
godtnavn skrev:
Majer skrev:Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på og kan ikke dele det med nogen. Heller ikke kæresten, for han vil ikke have at jeg smugtester :blush:

Men det har jeg gjort og endda meget før tid. Har først forventet mens på torsdag, men testede i morges og har fået en ekstra streg. Men først ca 10 min over tid!

Puha det bliver nogle lange dage :genert:
Håber den er god nok og at den bliver hængene denne gang.

Prøver virkelig ikke at tro på det og glæde mig for tidligt :kryds:


Ikke for at være lyseslukker, men mine teste blev altid positive over tid, så det var vigtigt at smide dem ud når tiden blev overskredet, for efterlod jeg dem lå de på toiletbordet og var positive næste gang jeg skulle tisse. Så jeg vil bare sige at kommer stregen først over tid betyder det desværre ikke noget.

Når det er sagt så kan du jo sagtens være gravid, du er jo potentielt kun 3+2 :) Så krydser fingre for den er der, men ikke udfra den test :)


De tre andre gange jeg har været gravid har jeg aldrig fået to streger over tid hvis ikke den var god nok.

Men tak, jeg er helt med på at intet er sikkert før jeg er gået over tid. Derfor tillader jeg mig alligevel at være optimistisk. Især når man tager mine ømme bryster med i betragtning :)


Jeg er også med glæde optimist på dine vegne :D Jeg er dog mere optimist pga dine ømme bryster end testen, men det er kun fordi jeg flere gange oplevede at en negativ test blev positiv over tid selvom jeg ikke var gravid. Nåede at tage pænt mange test i de 9 måneder det tog at blive gravid anden gang :genert: (og nåede også et par før første gang hvor det dog lykkedes hurtigere)
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 16. okt 2016, 18:03

Ballademager skrev:Hvor meget taler I med andre om, at I er i gang med at få børn?

Vi holder kortene meget tæt til kroppen, og har ikke rigtigt lyst til at tale med nogen om det - mest af hensyn til, hvis det trækker ud og bliver svært. Kan bedst lide, at det bare er en sag mellem min kæreste og mig.


Min far og en veninde - thats it. jeg har en søster som er meget baby fokuseret på vores vegne, men vi holder det skjult for hende, jeg tror hun sladrede sidst, så nu får hun det først afvide, som alle andre - når det forhåbentligt (snart!) sker.

---

Majer - krydser fingre! Håber det ikke er en snydetest. nu vil jeg ikke kaste brænde på bålet, men uanset hvor længe jeg har gemt gamle tests, så der heller aldrig kommet nogen ekstra steg...jeg ville godt nok også haft høje forventninger, hvis det var lykkedes for mig også selvom man ikke bør kikke på en test der er over tid.

Mygirl - mega spændende med henvisningen om lidt, håber i kommer med det første mulige hold.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 16. okt 2016, 18:38

Chloecat skrev:
Ballademager skrev:Hvor meget taler I med andre om, at I er i gang med at få børn?

Vi holder kortene meget tæt til kroppen, og har ikke rigtigt lyst til at tale med nogen om det - mest af hensyn til, hvis det trækker ud og bliver svært. Kan bedst lide, at det bare er en sag mellem min kæreste og mig.


Min far og en veninde - thats it. jeg har en søster som er meget baby fokuseret på vores vegne, men vi holder det skjult for hende, jeg tror hun sladrede sidst, så nu får hun det først afvide, som alle andre - når det forhåbentligt (snart!) sker.

---

Majer - krydser fingre! Håber det ikke er en snydetest. nu vil jeg ikke kaste brænde på bålet, men uanset hvor længe jeg har gemt gamle tests, så der heller aldrig kommet nogen ekstra steg...jeg ville godt nok også haft høje forventninger, hvis det var lykkedes for mig også selvom man ikke bør kikke på en test der er over tid.

Mygirl - mega spændende med henvisningen om lidt, håber i kommer med det første mulige hold.


Jeg testede igen i morgen og der kom en ultra svag streg inden for tid. Skulle virkelig have røntgensyn for at se den. Testede på en anden test (valmed) i eftermiddags og der kom en lidt tydeligere, men stadig meget svag, streg inden for tid. Den blev så pæn positiv indenfor ca 7 min.
Så jeg er faktisk ikke i tvivl om at der er et befrugtet æg, spørgsmålet er bare om det sætter sig fast eller om det ender i en bio igen.

Jeg er ved at blive helt vanvittig :(
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:33

Marioneta skrev:Når du tester positiv, så har ægget sat sig fast. Det begynder først at producere HCG, når det sætter sig fast og det er det, som du kan se på testen. Spørgsmålet er så om udviklingen fortsætter og det gør den forhåbentlig ☺


Hvorfor kan man så fange bio'er på test?
De har vel netop ikke sat sig fast?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2016, 19:53

Åh ja, det har jeg da vist læst.
Synes også bare jeg har læst det andet. :stoned:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 17. okt 2016, 05:54

Mener jeg læst begge dele. At HCG produceres så snart ægget er befrugtet og at det er en BIO hvis det ikke sætter sig fast. Og at HCG først produceres fra ægget sætter sig fast.

Egentlig er det også lige meget, hovedsagen er at det udvikler sig til en sund graviditet.
Jeg er dog ikke særlig optimistisk lige nu. Testede igen til morgen og den var overhovedet ikke anderledes end i går :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. okt 2016, 08:46

Krydser stadig Majer!

Hurra for informationsstrømmen på de danske hospitaler :D Har fået et skema med indkaldelsen, og i brevet står der, at det skal medtages, når vi kommer, men på selve skemaet står der, at det skal returneres pr. post :forvirret2: De store problemer.
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 17. okt 2016, 10:52

MyGirl skrev:Krydser stadig Majer!

Hurra for informationsstrømmen på de danske hospitaler :D Har fået et skema med indkaldelsen, og i brevet står der, at det skal medtages, når vi kommer, men på selve skemaet står der, at det skal returneres pr. post :forvirret2: De store problemer.


Tak :kys:

Hvor mærkeligt - bare de selv kan finde ud af det :stoned:

Står der en dato på den indkaldelse?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. okt 2016, 10:59

Majer skrev:
MyGirl skrev:Krydser stadig Majer!

Hurra for informationsstrømmen på de danske hospitaler :D Har fået et skema med indkaldelsen, og i brevet står der, at det skal medtages, når vi kommer, men på selve skemaet står der, at det skal returneres pr. post :forvirret2: De store problemer.


Tak :kys:

Hvor mærkeligt - bare de selv kan finde ud af det :stoned:

Står der en dato på den indkaldelse?


Jeps, vi skal til samtale den 25. november! Og tror faktisk i sidste ende ikke, det gør den stor forskel, om vi medbringer skema eller sender det inden. (Der står noget om, at hvis man ikke har mulighed for at printe skemaet, kan man møde 15 minutter før og udfylde det hos dem, så mere haster det vist ikke.)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 17. okt 2016, 11:30

MyGirl - Jamen så er det da ret sikkert at i kan nå første forsøg i 2016? Hvis ellers alle prøver osv. er i orden inden samtalen.
0

Tilbage til "Graviditet"