Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mædem » 22. okt 2019, 11:33

Urtekussen skrev:
Mædem skrev:
Sof skrev:Jeg havde glemt hvor frustreret jeg kan blive af det store mix ventetid, tvivl, håb og kedafdethed jeg føler, når der ligesom ikke rigtig sker noget.

Er i 8. cyklus siden vi besluttede at prøve på en 2’er (har dog ikke brugt prævention efter søn, som er 2,5 år, prøvede bare at undgå at have sex omkring ægløsning).

De sidste 3 omgange har jeg prøvet at fange ægløsning på testere, men det er ikke lykkedes endnu. Har prøvet forskellige mærker, så jeg tror mere det må være timingen der er off :gruble: Det giver bare ikke rigtig mening i mit hovede heller.


Det hjælper heller ikke at der er helt vildt babyboom i vennegruppe lige pt. Føler at alle skal føde til forår :genert:


Er lidt whiny omkring det lige i øjeblikket. Sorry.


Jeg bruger jo sådan en Lady computer, der ved hjælp af min temperatur hver dag regner sig frem til, hvornår jeg har ægløsning, menstruation osv (jeg har brugt den som prævention indtil omkring nu). Jeg havde min menstruation i sidste uge, så jeg regnede ikke med, at jeg ville have ægløsning før omkring 10 - 14 dage, men så i går mente min computer, at jeg havde ægløsning (altså kun ca. 3-4 dage efter min menstruation), hvilket overraskede mig. Jeg slog det op på nettet, og selvom ægløsningen oftest falder omkring 14 dage efter endt mens, så er det åbenbart ikke unormalt, at den falder noget tidligere - i visse tilfælde kan det faktisk også ske under selve mens. :stoned: Så måske skal du eksperimentere med at starte lidt tidligere med at teste?

Uanset, så kan jeg sagtens forstå, at du er lidt whiny omkring det, jeg håber snart det lykkes for jer. :kys:

ÆL falder ikke 14 dage efter endt menstruation, men 14 dage efter første dag i menstruationen.

Så hvis du bløder længe, kan de godt passe med 4 dage efter endt blødning :)

Jeg har haft ÆL alt fra på 10.dagen og 24.dagen. Det har svinget en del, hvilket ikke har gjort babymaking nemmere :D


Ja, det er rigtigt. For mig har det som regel bare været sådan, at ÆL er faldet omkring 10 -14 dage efter jeg har haft mens, og da jeg også har læst på nettet, at det er ret normalt, kom det helt bag på mig, at den kunne komme så tidligt. Men du har ret, det passer nemlig med, at min cykuls er på ca 26 dage, og at min mens varede ca. 5 dage (ved ikke om det er længe).
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sof » 22. okt 2019, 13:10

Jeg fortsatte faktisk med testere denne gang. Så testede fra dag 12 til 21 for at være dækket ind :genert: Fangede ikke noget. Nu er jeg på dag 26 og venter “spændt” på mens :blush:
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 22. okt 2019, 13:34

Urtekussen skrev:Jeg har haft ÆL alt fra på 10.dagen og 24.dagen. Det har svinget en del, hvilket ikke har gjort babymaking nemmere :D


Jeg læste engang at en klog fertilitetsdoktor anbefalede at man bare knaldede hver anden dag gennem hele perioden. Så ramte man ægløsning uanset hvor den lå :-D

(Fertilitetslægen havde tydeligvis ikke selv små børn :tie: :deer: )
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zombie » 24. okt 2019, 08:24

Min mens var 5 dage forsinket og kom så with a vengeance på 6. dagen. Det er første mens efter fuld cyklus p-pillestop, så havde ikke forventet noget allerede. Vi har også forsøgt at undgå det.

Jeg havde glemt, hvor slemme mine menstruationer er uden p-piller. Fuck. Jeg forstår godt, min mor kom mig på p-piller som 14 årig, for jeg får 7 dages menstruation på 2 dage, hvor jeg så også er på grænsen til en sygemelding. Det er totalt uholdbart.
0
aka Forbies

:gammel:
Pjevs
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. sep 2019, 11:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 14

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Pjevs » 28. okt 2019, 20:02

Jeg har luret herinde i lidt tid :) Min kæreste og jeg forsøger at blive gravide. Jeg er 32 år og kæresten han er 34. Jeg smed p-pillerne i april, så vi har forsøgt i 6 måneder nu, og der er endnu ikke sket noget. Jeg ved godt, at det ikke er længe ift., at det siges at kunne tage et år eller mere - også for par uden fertilitetproblemer. Men jeg er godt nok træt af følelsen af, at der måske er noget galt, når min menstruation dukker op måned efter måned :(
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 2. nov 2019, 22:15

Jeg er ikke helt klar over, hvor dette indlæg bør ligge. Men som nogen måske husker, så fik jeg min 2. MA og fjerde udskrabning i starten af juli og siden har jeg overhovedet ikke virket. Ikke så meget som skyggen af en blødning. Jeg er så blevet scannet over en måneds tid og senest i onsdags, hvor konklusionen var klar: Min livmoder virker ikke længere. Ingen slimhinde, ingen cyklus, ingen udvikling. Årsag er enten overgangsalder eller følelsesmæssig pres. Nå. Jeg røg helt ned med flaget. Har tudet og tudet og tudet. Og skiftevis trøstespise og forsaget mad.






I dag har jeg så, hvad der umiskendeligt føles som og ligner, en periodeblødning. Ud af det blå. Ingen varsel. WTF??????????? For 3 dage siden var der ikke skyggen af en slimhinde - hvad pokker bløder jeg så for?? Og så på en lørdag så jeg ikke engang kan ringe til gynækologen?! Jeg er helt rundforvirret...
0
Tally-ho
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 5. nov 2019, 07:01

milisa skrev:Jeg er ikke helt klar over, hvor dette indlæg bør ligge. Men som nogen måske husker, så fik jeg min 2. MA og fjerde udskrabning i starten af juli og siden har jeg overhovedet ikke virket. Ikke så meget som skyggen af en blødning. Jeg er så blevet scannet over en måneds tid og senest i onsdags, hvor konklusionen var klar: Min livmoder virker ikke længere. Ingen slimhinde, ingen cyklus, ingen udvikling. Årsag er enten overgangsalder eller følelsesmæssig pres. Nå. Jeg røg helt ned med flaget. Har tudet og tudet og tudet. Og skiftevis trøstespise og forsaget mad.






I dag har jeg så, hvad der umiskendeligt føles som og ligner, en periodeblødning. Ud af det blå. Ingen varsel. WTF??????????? For 3 dage siden var der ikke skyggen af en slimhinde - hvad pokker bløder jeg så for?? Og så på en lørdag så jeg ikke engang kan ringe til gynækologen?! Jeg er helt rundforvirret...


Kan godt forstå, hvis du er forvirret og ked af det! Det lyder meget frustrerende.
Har du fået svar på, hvad der sker?
0
Humlebien
Indlæg: 62
Tilmeldt: 5. jan 2018, 13:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Humlebien » 5. nov 2019, 09:28

milisa skrev:Jeg er ikke helt klar over, hvor dette indlæg bør ligge. Men som nogen måske husker, så fik jeg min 2. MA og fjerde udskrabning i starten af juli og siden har jeg overhovedet ikke virket. Ikke så meget som skyggen af en blødning. Jeg er så blevet scannet over en måneds tid og senest i onsdags, hvor konklusionen var klar: Min livmoder virker ikke længere. Ingen slimhinde, ingen cyklus, ingen udvikling. Årsag er enten overgangsalder eller følelsesmæssig pres. Nå. Jeg røg helt ned med flaget. Har tudet og tudet og tudet. Og skiftevis trøstespise og forsaget mad.






I dag har jeg så, hvad der umiskendeligt føles som og ligner, en periodeblødning. Ud af det blå. Ingen varsel. WTF??????????? For 3 dage siden var der ikke skyggen af en slimhinde - hvad pokker bløder jeg så for?? Og så på en lørdag så jeg ikke engang kan ringe til gynækologen?! Jeg er helt rundforvirret...


Håber, du har fået snakket med din læge/gynækolog - og at du har fået afklaring om, hvad det er. ! Havde det været mig, havde jeg ikke kunnet lade være med at ringe til vagtlægen!



Og ja, ingen garanti for at søskende giver noget positivt. Min far blev mobbet af sin ældre bror, og efter mine bedsteforældres død har vi slet ikke haft kontakt til min fars søskende. Jeg er selv gravid i uge 20 og som planen er lige nu (det kan jo ændre sig), så bliver den enebarn - men med ældre halvsøskende fra min mands første ægteskab. De er 11 og 9 år, så de er meget ældre - og tættere på hinanden end de bliver på det fælles barn, da de jo altid er sammen og er tæt aldersmæssigt. Men tre børn i alt synes vi er rigeligt, selvom vi er indstillet på, at den opfattelse kan ændre sig.
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MrsHyacinth » 14. nov 2019, 12:02

Er der nogen af jer, der har undersøgt livsstilsændringers betydning for graviditet?

Jeg er med på de oplagte faktorer, men jeg aner ikke noget konkret om det og er nysgerrig. Med min alder er jeg nok nødt til at hjælpe naturen lidt på vej, så det skader næppe at se på dårlige vaner, jeg ikke ved, jeg har :genert:

Alkohol og cigaretter giver sig selv. Varieret kost nok også men hvad betyder det egentlig i denne sammenhæng? Jeg tænker, at stress, nattesøvn og andre “alment fornuftige” ting nok også påvirker, men er der andre ting, der er vigtige men mindre oplagte?
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MrsHyacinth » 14. nov 2019, 12:04

Jeg antager uden at vide det, at de fleste ting også gælder for min kæreste, selvom det næppe har lige så direkte indflydelse?
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7748
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 594
Likede indlæg: 11455

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 14. nov 2019, 12:20

MrsHyacinth skrev:Er der nogen af jer, der har undersøgt livsstilsændringers betydning for graviditet?

Jeg er med på de oplagte faktorer, men jeg aner ikke noget konkret om det og er nysgerrig. Med min alder er jeg nok nødt til at hjælpe naturen lidt på vej, så det skader næppe at se på dårlige vaner, jeg ikke ved, jeg har :genert:

Alkohol og cigaretter giver sig selv. Varieret kost nok også men hvad betyder det egentlig i denne sammenhæng? Jeg tænker, at stress, nattesøvn og andre “alment fornuftige” ting nok også påvirker, men er der andre ting, der er vigtige men mindre oplagte?

For lidt eller for meget motion kan også påvirke fertiliteten.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MrsHyacinth » 14. nov 2019, 12:24

Kerrigan skrev:
MrsHyacinth skrev:Er der nogen af jer, der har undersøgt livsstilsændringers betydning for graviditet?

Jeg er med på de oplagte faktorer, men jeg aner ikke noget konkret om det og er nysgerrig. Med min alder er jeg nok nødt til at hjælpe naturen lidt på vej, så det skader næppe at se på dårlige vaner, jeg ikke ved, jeg har :genert:

Alkohol og cigaretter giver sig selv. Varieret kost nok også men hvad betyder det egentlig i denne sammenhæng? Jeg tænker, at stress, nattesøvn og andre “alment fornuftige” ting nok også påvirker, men er der andre ting, der er vigtige men mindre oplagte?

For lidt eller for meget motion kan også påvirke fertiliteten.


Det kommer aldrig til at udgøre et problem for mig :-D Tænker heller ikke umiddelbart at 3-4 ganges hård træning pr uge har den store betydning for en mand, så længe vi ikke taler om timelange seancer?
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Urtekussen » 16. nov 2019, 11:52

Rettet. Forkert tråd :blush:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Primerose » 1. dec 2019, 01:32

Jeg kigger forsigtigt også med her i tråden :genert: vi holder det hemmeligt endnu, men jeg er så spændt og håbefuld. Og jeg ved at min kæreste også går og tænker meget på det. Så vi krydser fingre for kort ventetid.
3
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sof » 5. dec 2019, 00:00

Er der nogen der har erfaringer med at nogle bestemte mærker tests ikke er så godt til at opsnappe tidlig graviditet/på dag og lige efter forventet mens? Synes måske der stod 98,x korrekt resultat ved forventet mens på pakken, kan det godt ikke passe?

Er gået 10 dage over tid ifølge den mest pålidelige af de apps jeg bruger, 9 og 11 ifølge de andre. Har for lidt over en uge siden taget test på to forskellige dage, meget hurtigt meget negative. Synes egentlig min krop har føltes anderledes og i dag er jeg begyndt at få ømme bryster... men er samtidig rimelig overbevist om at det er psykisk :genert:

Køber nok lige et andet mærke i morgen uanset.
0

Tilbage til "Graviditet"