Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 2. maj 2016, 11:29

Lull skrev:om 4 timer skal jeg ind og scannes, for at se hvor mange æg der er klar...
Er helt vildt nervøs og spændt!

Nu siger jeg noget her, jeg ikke tør sige ude irl.
Jeg ville selvfølgelig blive helt vildt glad og lykkelig, hvis det lykkes i denne cyklus.
Men jeg har et lille ønske i maven om at det først bliver i næste. Fordi, så vil min terminsdato ramme inden for 7 dage af min mors fødselsdag. Hun døde for 9 år siden og et af hendes største ønsker, var at blive mormor. Og med min hjertefejl er der stor sandsynlighed for et planlagt kejsersnit, så de kunne muligvis overtales til at det skulle være den dag.


Det kan jeg sagtens følge dig i, min mor døde for snart 6 år siden, og hvis jeg bliver gravid i denne cyklus, så ville det blive omkring hendes fødselsdag - det har jeg også tænkt kunne være virkelig dejligt. Der er desværre ikke noget der tyder på, at jeg er gravid denne gang. Er på cd 27 og stadig uden positiv ÆL test.... Jeg har haft vildt ømme bryster de sidste tre dage, men det har jeg også haft hist og pist i mine tidligere cyklus, så det siger desværre ikke så meget om noget :sarkasme:

I morgen skal jeg have taget blodprøve for det lave stofskifte og næste uge skal jeg til samtale på hospitalet, hvor jeg vil få svar på blodprøven. Er ret spændt på hvad de siger.... Hvis jeg skal diagnostisere mig selv ud fra mine blodprøve svar, så vil jeg tro, jeg har en kronisk stofskifte sygdom :(
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 2. maj 2016, 11:39

Godtnavn og Mygirl: Tror skam også, at det var helt fint for ham :gruble: , det var bare inde i mit hoved, at det gik galt. Jeg kunne slet ikke komme i humør til det, fordi mit hoved kørte rundt i ægløsning og dage og baby osv. Samtidig var min kæreste ved at komme over 1½ uges influenza, men det kunne vi jo ike lade komme i vejen.. :fløjt: Vi har snakket om det nu, og jeg skal selvfølgelig bare nyde det, og ikke ligge der og tænke statistikker osv. - det er i hvert fald missionen til næste gang.. haha..
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 2. maj 2016, 11:50

S_imse skrev:
Lull skrev:om 4 timer skal jeg ind og scannes, for at se hvor mange æg der er klar...
Er helt vildt nervøs og spændt!

Nu siger jeg noget her, jeg ikke tør sige ude irl.
Jeg ville selvfølgelig blive helt vildt glad og lykkelig, hvis det lykkes i denne cyklus.
Men jeg har et lille ønske i maven om at det først bliver i næste. Fordi, så vil min terminsdato ramme inden for 7 dage af min mors fødselsdag. Hun døde for 9 år siden og et af hendes største ønsker, var at blive mormor. Og med min hjertefejl er der stor sandsynlighed for et planlagt kejsersnit, så de kunne muligvis overtales til at det skulle være den dag.


Det kan jeg sagtens følge dig i, min mor døde for snart 6 år siden, og hvis jeg bliver gravid i denne cyklus, så ville det blive omkring hendes fødselsdag - det har jeg også tænkt kunne være virkelig dejligt. Der er desværre ikke noget der tyder på, at jeg er gravid denne gang. Er på cd 27 og stadig uden positiv ÆL test.... Jeg har haft vildt ømme bryster de sidste tre dage, men det har jeg også haft hist og pist i mine tidligere cyklus, så det siger desværre ikke så meget om noget :sarkasme:

I morgen skal jeg have taget blodprøve for det lave stofskifte og næste uge skal jeg til samtale på hospitalet, hvor jeg vil få svar på blodprøven. Er ret spændt på hvad de siger.... Hvis jeg skal diagnostisere mig selv ud fra mine blodprøve svar, så vil jeg tro, jeg har en kronisk stofskifte sygdom :(


Det ville bare være en ekstra lille lykke oven i babylykken :dåne:
Har du kørt ÆL-test fast denne cyklus, eller er der en lille chance for at du har misset den med testene?

Skal I tale om andet, siden du skal på hospitalet for at få svarene?
Jeg fik at vide at hvis der var noget, ville de ringe og indkalde til en samtale og hvis jeg ikke hørte noget var alt godt.
0
03.05.2017 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 2. maj 2016, 11:56

Lull forstår godt det med datoer, omvendt, hvis det bliver denne cyklus kan du med garanti tage forbi din mors grav med baby på hendes fødselsdag næste år, det tænker jeg også kunne være fint :)

Jeg er også kommet til at kigge i kalenderen for næste år, og indset hvor perfekt det ville være at være gravid denne måned, jeg ville uden problemer kunne få nedsat tid i efteråret (hvilket er meget gavnligt da jeg sidst var så træt under graviditeten. Jeg vil have sidste eksamen en måned før termin, og jeg vil kunne starte med et enkelt fag (afsted én dag om ugen) i næste efterår, med et 8 måneders barn og kæresten på barsel, på den måde vil jeg lærer den nye "klasse" at kende og ikke få en voldsom start efter barsel. Og sidst men ikke mindst så falder min tidligere termin på en søndag i april, og den dag ville vi kunne holde barnedåb på. PÅ alle måder perfekt!


Men jeg ved ikke om jeg tror på det denne cyklus, har haft en "jeg gider fandme ikke mere"-følelse og har ikke levet så sundt som jeg plejer, tog også en tår øl igår selvom jeg var forbi ægløsning. Det er over en uge siden jeg tror jeg havde ægløsning, har smerter i underlivet og har haft kvalme i et par aftener, men igen, smerter har jeg haft on and off siden oktober, så det lægger jeg ikke meget i, og kvalmen føltes ikke som graviditetskvalme.

Jeg forventer først mens onsdag i næste uge, men ved ikke om jeg kan vente så længe med at teste.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 2. maj 2016, 13:47

Lull skrev:
Det ville bare være en ekstra lille lykke oven i babylykken :dåne:
Har du kørt ÆL-test fast denne cyklus, eller er der en lille chance for at du har misset den med testene?

Skal I tale om andet, siden du skal på hospitalet for at få svarene?
Jeg fik at vide at hvis der var noget, ville de ringe og indkalde til en samtale og hvis jeg ikke hørte noget var alt godt.


Ja, jeg har taget ÆL hver dag siden cd 10, jeg havde dem endda med på ferie :lol: for en uges tid siden var stregen lidt tydligere end normalt, men slet ikke positiv. Så hvis jeg ikke har ramt den positive, så vil jeg tro at det var deromkring.

Jeg har først fået taget blodprøve hos både min egen læge og hospitalet (der var nogle af analyserne som skulle tages på hospitalet) hvor jeg som svar fik mail om at mit stofskifte var en anelse lavt, og hun ville sende en henvisning til hospitalet. Så nu skal jeg have taget ny blodprøve på hospitalet og til samtale om videre forløb, så jeg ved faktisk ikke så meget.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. maj 2016, 13:59

Vi afleverer for resten sædprøve på onsdag (eller det vil sige at kæresten gør :) ). Der står, at svartiden er 3-5 dage, så der kommer formentlig svar engang i næste uge. Bliver spændende.. Og jeg stresser allerede over, hvornår han sidst har haft udløsning, og om det er for længe siden så de alle sammen er døde :lol:
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 2. maj 2016, 14:35

Så er scanningen overstået.
De sagde det var lidt tidligt i min cyklus at blive scannet, da den normalt er 32 dage... Øh ja - det vidste I jo godt den plejer at være!
Hun kunne ikke finde æggestokken i venstre side, men i højre var der en fin blære på 13 mm,
Slimhinderne er stadig lidt tynde, så skal scannes igen på onsdag
Det kunne godt være gået bedre - og så var hende der scannede idag ikke så sød som dem de andre gange
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 2. maj 2016, 14:36

MyGirl skrev:Og jeg stresser allerede over, hvornår han sidst har haft udløsning, og om det er for længe siden så de alle sammen er døde :lol:


Så må I øve jer i aften :whip:
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. maj 2016, 14:41

Lull skrev:
MyGirl skrev:Og jeg stresser allerede over, hvornår han sidst har haft udløsning, og om det er for længe siden så de alle sammen er døde :lol:


Så må I øve jer i aften :whip:


Det må vi ikke, for han skal have været afholdende i 3-7 dage :genert: Men grundet mens sidste uge mv. er der nok nærmere gået 10, når han dukker op hos dem..
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. maj 2016, 14:42

Jeg tester helt negativt nu. Ved ikke hvornår jeg kan regne med æl, men hverken æl test eller udflåd tyder på at den er nært forestående. Måske får jeg slet ikke æl denne cyklus :gruble:

Har det meget blandet, på den ene side er det nederen at skulle igennem det cirkus med pligtsex, ælteste, ventetiden og overfortolkning af symptomer igen igen (og frygten der lurer). På den anden side synes jeg det er dejligt at min mand og jeg er på et sted i vores forhold hvor vi ønsker at få et barn sammen. Det er benhårdt for forholdet med en baby, nu er det jo bare dejligt med fokus på os og vores drømme.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. maj 2016, 14:46

Æble skrev:Jeg tester helt negativt nu. Ved ikke hvornår jeg kan regne med æl, men hverken æl test eller udflåd tyder på at den er nært forestående. Måske får jeg slet ikke æl denne cyklus :gruble:

Har det meget blandet, på den ene side er det nederen at skulle igennem det cirkus med pligtsex, ælteste, ventetiden og overfortolkning af symptomer igen igen (og frygten der lurer). På den anden side synes jeg det er dejligt at min mand og jeg er på et sted i vores forhold hvor vi ønsker at få et barn sammen. Det er benhårdt for forholdet med en baby, nu er det jo bare dejligt med fokus på os og vores drømme.


Du er intet mindre end inspirerende Æble :kys:

Aner intet om cykli i din situation, men det ville jo ikke være underligt, hvis der lige skulle en "genstart" til for systemet. Håber snart, det bliver normalt igen.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 2. maj 2016, 14:47

MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:Og jeg stresser allerede over, hvornår han sidst har haft udløsning, og om det er for længe siden så de alle sammen er døde :lol:


Så må I øve jer i aften :whip:


Det må vi ikke, for han skal have været afholdende i 3-7 dage :genert: Men grundet mens sidste uge mv. er der nok nærmere gået 10, når han dukker op hos dem..


3-7 dage er da et vidt begreb :stoned:
Min kæreste har været forbi lægen i dag, og skal nu bestille tid til at aflevere en sædtest, er spændt på at se hvad den siger. Han er sikker på alt er helt i top, hvilket jeg da også håber det er.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. maj 2016, 14:50

MyGirl skrev:
Æble skrev:Jeg tester helt negativt nu. Ved ikke hvornår jeg kan regne med æl, men hverken æl test eller udflåd tyder på at den er nært forestående. Måske får jeg slet ikke æl denne cyklus :gruble:

Har det meget blandet, på den ene side er det nederen at skulle igennem det cirkus med pligtsex, ælteste, ventetiden og overfortolkning af symptomer igen igen (og frygten der lurer). På den anden side synes jeg det er dejligt at min mand og jeg er på et sted i vores forhold hvor vi ønsker at få et barn sammen. Det er benhårdt for forholdet med en baby, nu er det jo bare dejligt med fokus på os og vores drømme.


Du er intet mindre end inspirerende Æble :kys:

Aner intet om cykli i din situation, men det ville jo ikke være underligt, hvis der lige skulle en "genstart" til for systemet. Håber snart, det bliver normalt igen.


Ja det skulle ikke undre mig. Er bare ikke blevet mindre utålmodig med tiden :rulle: :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. maj 2016, 14:52

S_imse skrev:
MyGirl skrev:
Lull skrev:
MyGirl skrev:Og jeg stresser allerede over, hvornår han sidst har haft udløsning, og om det er for længe siden så de alle sammen er døde :lol:


Så må I øve jer i aften :whip:


Det må vi ikke, for han skal have været afholdende i 3-7 dage :genert: Men grundet mens sidste uge mv. er der nok nærmere gået 10, når han dukker op hos dem..


3-7 dage er da et vidt begreb :stoned:
Min kæreste har været forbi lægen i dag, og skal nu bestille tid til at aflevere en sædtest, er spændt på at se hvad den siger. Han er sikker på alt er helt i top, hvilket jeg da også håber det er.


Jeg krydser fingre.. Det er sgi spændende den slags.

Og ja - tre til syn dage er et vidt begreb! (Og kan jo teknisk set være, han har haft sagen i egen hånd på et tidspunkt :lol: )
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. maj 2016, 14:52

Krydser fingre for at jeres kæresters svømmere er i tiptop form :gogo: :D
1

Tilbage til "Graviditet"