Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 2. jun 2016, 17:46

Howitz skrev:
S_imse skrev:
MyGirl skrev:
S_imse skrev:Nu er mens kommet, og jeg har ringet rundt en time for at få tid til hsg undersøgelse, men ingen har ledige tider - det er da deprimerende :puke:


Røv og nøgler!! :ae: håber et eller andet lykkes.


Desværre - ringede til 10 klinikker, og det var kun 4 der kunne lave undersøgelsen, og nogle af dem laver kun 1 om dagen. Så er det sgu ikke nemt.... Jeg satser på, at det bare er mit stofskifte, der skal reguleres, og så behøver jeg ikke den skide undersøgelse. Sidst var jeg på ferie, de dage hvor undersøgelse kunne blive lavet. Og når der går alt mellem 30 og 60 dage mellem min mens, så er det altså ikke ofte den kan laves :/


Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor :genert: Jeg er tilknyttet Copenhagen Fertility Center, her fik jeg en tid i tirsdags til i dag. Men jeg ved ikke om, det er noget andet, nu når vi skal i behandling der.


Jeg havde fat i den klinik joynips anbefalede, men de laver det kun, hvis man er i behandling der. Men jeg vil da lige prøve ar sende en mail til Copenhagen fertility center, jeg bor i Kbh, så ville være skønt hvis de har en tid :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 2. jun 2016, 18:30

Her fik vi gode nyheder :banan:

Flere af kærestens tal var dobbelt så gode som de skulle være, så det var jo helt perfekt!!

De kiggede på en masse ting hvor man får grøn (bedst) gul orange eller rød, jeg havde en gul og en orange, men det vidste jeg godt på forhånd, jeg vejer for meget og fedtet sidder på maven. Det har jeg det lidt ambivalent med, jeg kan godt lide at se ud som jeg gør og har intet problem med min vægt selvom den er meget for høj, jeg er tilfreds med hvordan jeg ser ud og har ingen sygdomme eller problemer der er vægtrelaterede, men kan godt mærke at jeg gerne vil tabe mig for at få et barn :)
Mit tal på antal æg lå i den lave ende af normalen, men det ville ikke betyde noget for hvor længe jeg ville kunne få børn, men måske ville jeg gå i overgangsalderen som 49-årig i stedet for 50-årig, men på ingne måde noget der ville gøre jeg ville gøre det som 30-årig. Så det var helt fint.

Kærestens sædprøve var som nævnt mere end god, og på alle andre ting fik han grønne, pånær hans taljemål, der fik han vidst nok gul, men vægten var fin, så det er vel bare noget omrokering :)


Alt i alt var det meget positivt, de var smadder søde, forklarede alt og så hjalp det nok også at stort set alle vores ting var gode :) Så vi skal vel bare vente på at det lykkes :) Forhåbentlig kan jeg teste positivt om en uge.
5
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. jun 2016, 18:35

Hvor dejligt, Godtnavn :) Det må give lidt ro. Håber selvfølgelig at der alllerede er gevinst.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. jun 2016, 18:36

Hvor er det fantastisk at høre godtnavn!!! :banan:
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 2. jun 2016, 19:02

Dejlige nyheder godtnavn. Jeg krydser fingre for du tester positiv om en uge :kryds:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 2. jun 2016, 20:37

Min kæreste er 10 år ældre end mig, så vi kommer ikke til at vente til jeg er tæt på 40 med den sidste, tænker at vi senest skal have den sidste når jeg er 35 og han er 45 :)

Og fedt med ægmængden (eller hvad man skal kalde det) Marioneta!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. jun 2016, 06:10

Kan i hjælpe?
Jeg var sikker på jeg havde positiv æl test i går, men kæresten var træt og vores søn var helt umulig, så vi fik olle sexet :(
Nu har jeg lige taget en æl test igen og den er om noget endnu mere positiv. Jeg har aldrig testet efter den har været positiv første gang.

Hvad skal jeg så regne med? Var den slet ikke positiv i går, selvom jeg troede det?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 06:45

Mine æl test er altid positive to dage i træk. Du får æl 24-48 timer efter den første positive. Når den er positiv igen har du ikke haft æl endnu. Så skynd jer at knalde, du kan godt nå det. :D

Edit: kiggede lige tilbage på mine charts og kan se at jeg altid har æl dagen efter den første positive. Altså samme dag som nr to positive test.
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. jun 2016, 07:18

Æble skrev:Mine æl test er altid positive to dage i træk. Du får æl 24-48 timer efter den første positive. Når den er positiv igen har du ikke haft æl endnu. Så skynd jer at knalde, du kan godt nå det. :D

Edit: kiggede lige tilbage på mine charts og kan se at jeg altid har æl dagen efter den første positive. Altså samme dag som nr to positive test.


Så må vi give den gas under sønnikes middagslur og igen i aften. Hvis ellers kæresten kan lokkes :)

Ku godt mærke i går at jeg blev virkelig skuffet over han ikke gad, når nu der var positiv test. Jeg gad faktisk heller ikke, men det er jo nødvendigt hvis der skal være en chance.

Det er sgu ikke fedt med det pligtsex :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 08:20

Majer skrev:
Æble skrev:Mine æl test er altid positive to dage i træk. Du får æl 24-48 timer efter den første positive. Når den er positiv igen har du ikke haft æl endnu. Så skynd jer at knalde, du kan godt nå det. :D

Edit: kiggede lige tilbage på mine charts og kan se at jeg altid har æl dagen efter den første positive. Altså samme dag som nr to positive test.


Så må vi give den gas under sønnikes middagslur og igen i aften. Hvis ellers kæresten kan lokkes :)

Ku godt mærke i går at jeg blev virkelig skuffet over han ikke gad, når nu der var positiv test. Jeg gad faktisk heller ikke, men det er jo nødvendigt hvis der skal være en chance.

Det er sgu ikke fedt med det pligtsex :(


Nej, pligtsex stinker. Håber i kan få lidt hygge ind her idag.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 13:48

Min mens er ved at aftage nu. Den har været lidt mindre kraftig end den plejer og jeg har haft mere ondt. Men det er nok meget normalt at det er lidt unormalt første gang efter en abort. Syntes bare sidste gang at den var meget kraftig første gang efter.

Det har været ret psykisk hårdt. Tror at jeg har gemt noget af smerten her anden gang og det hele kom så frem da jeg fik mens. Troede måske ubevidst at jeg kunne nå at blive gravid hurtigt og derfor kunne slippe for at sørge. Men den gik ikke og det er nok også godt nok at få det bearbejdet.

Åh orker ikke rigtig mere :( Men ved jo at det er den eneste vej til det barn vi ønsker. Og når barnet er det er det jo det hele værd. Så vi fortsætter lidt endnu med håb om det bedste.

Beklager den dårlige stemning. Håber jeg om nogle dage er oppe igen og begynder at glæde mig til æl.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 4. jun 2016, 17:49

Æble: det er vist helt normalt at føle lidt håbløshed ind imellem - tror vi alle har været der :ae:

Giv los for følelserne herinde, der er sandsynligvis en der allerede har været der hvor du er. Denne tråd er til både de gode og de dårlige følelser :)
Den er vores frirum, til alle de "forbudte" tanker og følelser og de ting man ikke kan/vil dele med alle dem ude irl. :kram:
0
03.05.2017 :lun:
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. jun 2016, 20:55

Æble skrev:
Majer skrev:
Æble skrev:Mine æl test er altid positive to dage i træk. Du får æl 24-48 timer efter den første positive. Når den er positiv igen har du ikke haft æl endnu. Så skynd jer at knalde, du kan godt nå det. :D

Edit: kiggede lige tilbage på mine charts og kan se at jeg altid har æl dagen efter den første positive. Altså samme dag som nr to positive test.


Så må vi give den gas under sønnikes middagslur og igen i aften. Hvis ellers kæresten kan lokkes :)

Ku godt mærke i går at jeg blev virkelig skuffet over han ikke gad, når nu der var positiv test. Jeg gad faktisk heller ikke, men det er jo nødvendigt hvis der skal være en chance.

Det er sgu ikke fedt med det pligtsex :(


Nej, pligtsex stinker. Håber i kan få lidt hygge ind her idag.


Vi er heldigvis som regel gode til at joke lidt med det. Og har da heldigvis fået sneget to ture ind i løbet af dagen :)
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. jun 2016, 21:00

Æble skrev:Min mens er ved at aftage nu. Den har været lidt mindre kraftig end den plejer og jeg har haft mere ondt. Men det er nok meget normalt at det er lidt unormalt første gang efter en abort. Syntes bare sidste gang at den var meget kraftig første gang efter.

Det har været ret psykisk hårdt. Tror at jeg har gemt noget af smerten her anden gang og det hele kom så frem da jeg fik mens. Troede måske ubevidst at jeg kunne nå at blive gravid hurtigt og derfor kunne slippe for at sørge. Men den gik ikke og det er nok også godt nok at få det bearbejdet.

Åh orker ikke rigtig mere :( Men ved jo at det er den eneste vej til det barn vi ønsker. Og når barnet er det er det jo det hele værd. Så vi fortsætter lidt endnu med håb om det bedste.

Beklager den dårlige stemning. Håber jeg om nogle dage er oppe igen og begynder at glæde mig til æl.


Den der følelse af ikke rigtig at orke mere og alligevel ønske det så højt kan jeg godt huske fra min abort. Og da så jeg var gravid igen gik det løs med blodsamling i livmoderen, dårlig nakkefoldsscanning er moderkagebiopsi.
Alle de bekymringer ligger stadig i mig og har da tænkt tanken om jeg magter alle de bekymringer igen ved en ny graviditet. Frygten for en ny abort.

Men man kommer jo igennem det og du har helt ret - når først ønskebarnet dukker op, så blegner det hele og pludselig var det det hele værd.

Men forstår dig virkelig godt.
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 5. jun 2016, 06:45

Jf terminsberegner så har jeg æl nu eller her omkring, jeg fik aldrig købt de der æl testere, jeg forsøger stadig og tage den lidt med ro for ikke at skræmme manden helt.

Det føltes dog igår som vi ramte samme side, at nu måtte det godt være nu - så hvis vi ikke rammer plet i denne månede, så køber jeg en stak æl testere.
0

Tilbage til "Graviditet"