Vi der venter på storken!

MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissB » 26. jun 2018, 04:12

Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:Da jeg blev gravid i januar var det også oveni en sund periode. Det har garanteret noget at sige.


Det har helt sikkert noget at sige! Derfor forventer jeg intet i denne omgang da jeg både har været stresset (både eksamner og et bryllup der skulle planlægges) og spist usundt de sidste 2 måneder. Men fra næste måned af tror jeg der er mere håb. Dog bliver jeg nok alligevel lidt trist når jeg får mens om 2 ugers tid :genert: Lige så meget som jeg kan sige at jeg intet forventer og man godt ved det vil tage tid, lige så meget håber jeg at det lykkeds med det samme.

På den anden side er der stofmisbrugere, der bliver gravide. Så skulle det også kunne lykkes for almindelige mennesker på trods af slik og travlhed :D


Jeg håber at det er ok at jeg skriver i denne tråd, selvom jeg er gravid. Ellers sletter jeg selvfølgelig. Men jeg blev gravid med min kæreste under en ægløsning, hvor jeg havde drukket alkohol i weekenden op til. Og hvor jeg levede relativt usundt, fordi jeg ikke troede at jeg kunne blive gravid. Modsat så levede jeg rigtig sundt da jeg var i fertilitetsbehandling alene, og selv efter 5 forsøg var der ikke gevinst dér. Så jeg for mig har det ikke haft noget at sige :)
1
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 26. jun 2018, 05:28

Stadig ingenting her. Ringede til lægen i går, men hun sagde bare, at jeg skulle tage den med ro og teste igen om en uge. Som om jeg kan vente en uge. :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 26. jun 2018, 07:27

MissB skrev:
Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:Da jeg blev gravid i januar var det også oveni en sund periode. Det har garanteret noget at sige.


Det har helt sikkert noget at sige! Derfor forventer jeg intet i denne omgang da jeg både har været stresset (både eksamner og et bryllup der skulle planlægges) og spist usundt de sidste 2 måneder. Men fra næste måned af tror jeg der er mere håb. Dog bliver jeg nok alligevel lidt trist når jeg får mens om 2 ugers tid :genert: Lige så meget som jeg kan sige at jeg intet forventer og man godt ved det vil tage tid, lige så meget håber jeg at det lykkeds med det samme.

På den anden side er der stofmisbrugere, der bliver gravide. Så skulle det også kunne lykkes for almindelige mennesker på trods af slik og travlhed :D


Jeg håber at det er ok at jeg skriver i denne tråd, selvom jeg er gravid. Ellers sletter jeg selvfølgelig. Men jeg blev gravid med min kæreste under en ægløsning, hvor jeg havde drukket alkohol i weekenden op til. Og hvor jeg levede relativt usundt, fordi jeg ikke troede at jeg kunne blive gravid. Modsat så levede jeg rigtig sundt da jeg var i fertilitetsbehandling alene, og selv efter 5 forsøg var der ikke gevinst dér. Så jeg for mig har det ikke haft noget at sige :)


Jeg blev gravid på en temmelig god fødselsdags-mojito-og-rigtig-mange-hemmelige-smøger-brandert. Og mit barn er da sådan relativt normalt... 10 fingre og 10 tæer og sådan...
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sloejfen » 26. jun 2018, 12:47

Der må altså været noget i luften med alle de forsinkede menstruationer!
Synes det er et minimum at kunne forvente lidt punktlighed fra ens krop :lol:

Her står den på æglæsningssprøjte i morgen formiddag. Havde et dejligt stort æg på venstre æggestok til scanning i går. Da min kæreste er ude at rejse mente gynækologen godt at jeg liiige kan strække den fra i aften til i morgen tidlig med at tage sprøjten, da min kæreste ellers ikke er hjemme når jeg har ægløsning :panik: så: der er planlagt samleje som det så pænt hedder torsdag og så forhåbentligt gevinst denne her gang. Det er sgu lidt usexet med sådan en omgang planlagt knalderi. Ja tak til spontan sex!
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 27. jun 2018, 08:23

Så er jeg tilbage igen - og denne gang er vi rent faktisk i gang med at forsøge at få nr. 2 :lun: (ps. hvis nogen gætter hvem jeg er og kender mig irl må I gerne lige sccch :D )

Jeg har generelt haft meget uregelmæssige cyklusser og alt mellem 28 og 44 dage det sidste års tid. Og vi har sådan for alvor prøvet at blive gravide et par måneder nu. Men denne cyklus er helt skør. På CD42 fik jeg pludselig ondt i højre side af underlivet som ægløsningssmerter (som jeg kun har oplevet få gange før) og da jeg tog en ægløsningstest dagen efter var den noget nær positiv. Så jeg har åbenbart haft meget sen ægløsning i denne cyklus. Vi havde sex og siden ægløsningen har jeg haft murren i maven som om mens var på vej. Er i dag på CD48 (CD20 hvis man regner fra ægløsningstesten) og intet tegn på mens. Mener også jeg havde den her murren sidst jeg var gravid men man tolker jo på alt man kan komme til :genert:
2
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 27. jun 2018, 14:23

Zinde skrev:Velkommen til!

Det lyder da lovende! Har du testet?


Tak! :) Ja jeg har testet i dag men en bragende negativ test. Er jo også kun 2+6 eller 3+0 hvis jeg havde ægløsning i sidste uge.
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 28. jun 2018, 15:05

Dag 41 uden hverken det ene eller det andet. Men jeg har da fået en fantastisk halsbrand, som er det hele værd hvis jeg er gravid, men som virkelig er træls hvis jeg ikke er.
Vi tager på ferie på lørdag og jeg gad godt vide hvad jeg skal forholde mig til. Jeg er stadig sur over at lægen ikke vil tage en blodprøve. :sur:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 28. jun 2018, 17:04

Yetie skrev:Dag 41 uden hverken det ene eller det andet. Men jeg har da fået en fantastisk halsbrand, som er det hele værd hvis jeg er gravid, men som virkelig er træls hvis jeg ikke er.
Vi tager på ferie på lørdag og jeg gad godt vide hvad jeg skal forholde mig til. Jeg er stadig sur over at lægen ikke vil tage en blodprøve. :sur:

Da jeg stoppede på p-piller og oplevede en cyklus på 56 dage uden hverken positive tests eller menstruation sagde min læge, at hun først ville undersøge noget nærmere, når der var gået minimum 6 måneder efter pillestop. Det føltes virkelig irriterende, men efter den mega lange cyklus var der sgu bid!
0
J, juli 2018.
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 28. jun 2018, 17:24

Zonta skrev:
Yetie skrev:Dag 41 uden hverken det ene eller det andet. Men jeg har da fået en fantastisk halsbrand, som er det hele værd hvis jeg er gravid, men som virkelig er træls hvis jeg ikke er.
Vi tager på ferie på lørdag og jeg gad godt vide hvad jeg skal forholde mig til. Jeg er stadig sur over at lægen ikke vil tage en blodprøve. :sur:

Da jeg stoppede på p-piller og oplevede en cyklus på 56 dage uden hverken positive tests eller menstruation sagde min læge, at hun først ville undersøge noget nærmere, når der var gået minimum 6 måneder efter pillestop. Det føltes virkelig irriterende, men efter den mega lange cyklus var der sgu bid!


Jeg har ikke taget p-piller i næsten et år, og jeg havde en positiv ægløsningstest for snart 4 uger siden. Så der burde jo ske noget...
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 28. jun 2018, 17:27

Yetie skrev:
Zonta skrev:
Yetie skrev:Dag 41 uden hverken det ene eller det andet. Men jeg har da fået en fantastisk halsbrand, som er det hele værd hvis jeg er gravid, men som virkelig er træls hvis jeg ikke er.
Vi tager på ferie på lørdag og jeg gad godt vide hvad jeg skal forholde mig til. Jeg er stadig sur over at lægen ikke vil tage en blodprøve. :sur:

Da jeg stoppede på p-piller og oplevede en cyklus på 56 dage uden hverken positive tests eller menstruation sagde min læge, at hun først ville undersøge noget nærmere, når der var gået minimum 6 måneder efter pillestop. Det føltes virkelig irriterende, men efter den mega lange cyklus var der sgu bid!


Jeg har ikke taget p-piller i næsten et år, og jeg havde en positiv ægløsningstest for snart 4 uger siden. Så der burde jo ske noget...

Det har du helt ret i - og det gør der jo nok også. Og det er pisse irriterende at få at vide, for man vil jo SÅ gerne bare have, at der sker noget, men jeg tror også man psykisk kan fucke med kroppen. F.eks. når man virkelig venter på en positiv test og det er et stort ønske. Måske er du en slow starter i forhold til HCG, men 4 uger efter ægløsning skulle de fleste jo kunne teste positivt :gruble:
0
J, juli 2018.
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 28. jun 2018, 17:49

Zonta skrev:
Yetie skrev:
Zonta skrev:
Yetie skrev:Dag 41 uden hverken det ene eller det andet. Men jeg har da fået en fantastisk halsbrand, som er det hele værd hvis jeg er gravid, men som virkelig er træls hvis jeg ikke er.
Vi tager på ferie på lørdag og jeg gad godt vide hvad jeg skal forholde mig til. Jeg er stadig sur over at lægen ikke vil tage en blodprøve. :sur:

Da jeg stoppede på p-piller og oplevede en cyklus på 56 dage uden hverken positive tests eller menstruation sagde min læge, at hun først ville undersøge noget nærmere, når der var gået minimum 6 måneder efter pillestop. Det føltes virkelig irriterende, men efter den mega lange cyklus var der sgu bid!


Jeg har ikke taget p-piller i næsten et år, og jeg havde en positiv ægløsningstest for snart 4 uger siden. Så der burde jo ske noget...

Det har du helt ret i - og det gør der jo nok også. Og det er pisse irriterende at få at vide, for man vil jo SÅ gerne bare have, at der sker noget, men jeg tror også man psykisk kan fucke med kroppen. F.eks. når man virkelig venter på en positiv test og det er et stort ønske. Måske er du en slow starter i forhold til HCG, men 4 uger efter ægløsning skulle de fleste jo kunne teste positivt :gruble:


Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 28. jun 2018, 19:12

Yetie skrev:Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.


Altså, nu er jeg ikke en ørn til det dersens tælleri, så mere erfarne damer må rette mig, hvis nødvendigt, men hvis det er 4 uger siden ægløsning, er du så ikke 6 uger henne, hvis der nu er bid? Så kan du da købe dig til en privat scanning, hvis du er desperat nok...?
0
Tally-ho
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2018, 19:31

milisa skrev:
Yetie skrev:Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.


Altså, nu er jeg ikke en ørn til det dersens tælleri, så mere erfarne damer må rette mig, hvis nødvendigt, men hvis det er 4 uger siden ægløsning, er du så ikke 6 uger henne, hvis der nu er bid? Så kan du da købe dig til en privat scanning, hvis du er desperat nok...?


Jeg ville foreslå det samme, er man 6 uger henne kan det nemt ses på en skanning, og så ved du om du kan drikke på ferien eller ej.

Jeg er spændt på om jeg får fantomgraviditetstegn den kommende uge, sidst vi prøvede fik jeg det stort set hver måned :lol: Omvendt var jeg ikke i tvivl om det var gravid-kvalme da den kom nogle dage før jeg testede positivt, den er bare helt anderledes end anden kvalme. Sidst startede kvalmen allerede 3+0 og værede til 38+2 hvor jeg fødte... Jeg håber en ny graviditet kommer med mindre kvalme, eller i det mindste færre opkastninger...
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 28. jun 2018, 19:53

godtnavn skrev:
milisa skrev:
Yetie skrev:Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.


Altså, nu er jeg ikke en ørn til det dersens tælleri, så mere erfarne damer må rette mig, hvis nødvendigt, men hvis det er 4 uger siden ægløsning, er du så ikke 6 uger henne, hvis der nu er bid? Så kan du da købe dig til en privat scanning, hvis du er desperat nok...?


Jeg ville foreslå det samme, er man 6 uger henne kan det nemt ses på en skanning, og så ved du om du kan drikke på ferien eller ej.

Jeg er spændt på om jeg får fantomgraviditetstegn den kommende uge, sidst vi prøvede fik jeg det stort set hver måned :lol: Omvendt var jeg ikke i tvivl om det var gravid-kvalme da den kom nogle dage før jeg testede positivt, den er bare helt anderledes end anden kvalme. Sidst startede kvalmen allerede 3+0 og værede til 38+2 hvor jeg fødte... Jeg håber en ny graviditet kommer med mindre kvalme, eller i det mindste færre opkastninger...


Hvor hurtigt kan man komme til det? Har ikke den mindste erfaring med det, men jeg har fri i morgen hvis det kan gå så hurtigt... Det lyder som en god idé så jeg også kan holde op med at spekulere.

Håber på det bedste for dig godtnavn. :kys:
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissB » 28. jun 2018, 20:15

Yetie skrev:
godtnavn skrev:
milisa skrev:
Yetie skrev:Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.


Altså, nu er jeg ikke en ørn til det dersens tælleri, så mere erfarne damer må rette mig, hvis nødvendigt, men hvis det er 4 uger siden ægløsning, er du så ikke 6 uger henne, hvis der nu er bid? Så kan du da købe dig til en privat scanning, hvis du er desperat nok...?


Jeg ville foreslå det samme, er man 6 uger henne kan det nemt ses på en skanning, og så ved du om du kan drikke på ferien eller ej.

Jeg er spændt på om jeg får fantomgraviditetstegn den kommende uge, sidst vi prøvede fik jeg det stort set hver måned :lol: Omvendt var jeg ikke i tvivl om det var gravid-kvalme da den kom nogle dage før jeg testede positivt, den er bare helt anderledes end anden kvalme. Sidst startede kvalmen allerede 3+0 og værede til 38+2 hvor jeg fødte... Jeg håber en ny graviditet kommer med mindre kvalme, eller i det mindste færre opkastninger...


Hvor hurtigt kan man komme til det? Har ikke den mindste erfaring med det, men jeg har fri i morgen hvis det kan gå så hurtigt... Det lyder som en god idé så jeg også kan holde op med at spekulere.

Håber på det bedste for dig godtnavn. :kys:


Hvis du bor i nærheden af kbh så har Lille Liv drop-in scanning :)
0

Tilbage til "Graviditet"