Vi der venter på storken!

Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 3. dec 2016, 08:25

Ballademager skrev:Hvor strikse er I med smertestillende, hvis I ikke med sikkerhed ved, at I ikke er gravide? Under mens kan man vel godt tage smertestillende, men hvad med tiden fra mens til mens?


Jeg spurgte min læge, hun sagde at man gerne måtte spise en ipren eller Panodil, men at hun ikke ville anbefale at man spiste de der 5-8 stykker man må om dagen, eller hvor mange det nu end er.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 3. dec 2016, 08:43

MyGirl skrev:Vi har tilmeldt os første behandling i dag! :dance: skal scannes på mandag.

Oooog, så er man blevet nogens forlovede :lun:


Ih hvor dejligt. Stort tillykke med begge dele :love:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2016, 09:16

Ficus skrev:
Ballademager skrev:Hvor strikse er I med smertestillende, hvis I ikke med sikkerhed ved, at I ikke er gravide? Under mens kan man vel godt tage smertestillende, men hvad med tiden fra mens til mens?


Jeg spurgte min læge, hun sagde at man gerne måtte spise en ipren eller Panodil, men at hun ikke ville anbefale at man spiste de der 5-8 stykker man må om dagen, eller hvor mange det nu end er.

Synes da det er et underligt svar. Har da altid hørt at Panodil, Pinex og Pamol er tilladt under graviditet - så det er helt ok at tage.
Man bør bare holde sig fra Ipren, Treo og Kodimagnyl.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2016, 09:18

Sundhedsstyrelsens anbefaling:

For gravide gælder fortsat, at smertestillende midler med paracetamol er førstevalgsbehandling ved smerter og febertilstande.
Ved behov for smertelindring længere end nogle dages varighed under graviditet bør en eventuel fortsat medicinsk smertebehandling ske i samråd med egen læge.
Smertestillende midler af NSAID-typen (fx ibuprofen og diclofenac) bør på grund af risiko for misdannelser anvendes med forsigtighed i 1. og 2. trimester af graviditeten og må ikke anvendes i graviditetens 3. trimester på grund af risiko for blødning og kredsløbsforstyrrelser hos barnet.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2016, 09:23

Har i øvrigt en lille smule pletblødning her til morgen - ca en uge efter ægløsning (ifølge kalenderen i hvert fald) og en uge før ventet menstruation + jeg hat ømme bryster og har generelt været lidt utilpas og moody den sidste tid... PMS burde jo først starte nu, så håber det kan være implantationsblødning og andre symptomer :kryds:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 3. dec 2016, 09:35

Sikke glad i låget man bliver af at hoppe ind i den her tråd! Stort tillykke Simse og MG. Al held og lykke til jer!

Jeg testede negativ på ÆL i går, og tester igen i dag. Kæresten er bare intet værd (altså sexmæssigt!), han startede sin dag med at kaste op efter julefrokost :rulle: Men jeg synes efterhånden ligeså godt man kan prøve så ofte man nu kan/har lyst. Selvom ÆL ikke testede positiv. Så jeg håber han kan blive frisk senere efter en grundig omgang tandbørstning og bad :-D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 3. dec 2016, 09:36

HappyPaww skrev:Sundhedsstyrelsens anbefaling:

For gravide gælder fortsat, at smertestillende midler med paracetamol er førstevalgsbehandling ved smerter og febertilstande.
Ved behov for smertelindring længere end nogle dages varighed under graviditet bør en eventuel fortsat medicinsk smertebehandling ske i samråd med egen læge.
Smertestillende midler af NSAID-typen (fx ibuprofen og diclofenac) bør på grund af risiko for misdannelser anvendes med forsigtighed i 1. og 2. trimester af graviditeten og må ikke anvendes i graviditetens 3. trimester på grund af risiko for blødning og kredsløbsforstyrrelser hos barnet.

Ja, det er da egentlig lidt mærkeligt så :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 3. dec 2016, 11:56

MyGirl skrev:Vi har tilmeldt os første behandling i dag! :dance: skal scannes på mandag.

Oooog, så er man blevet nogens forlovede :lun:


Øj, stort tillykke! :love: Med begge dele! :banan: :kys:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 3. dec 2016, 12:03

Jeg spiser også panodil her mens vi prøver, og gjorde det også lidt under begge graviditeter. Men det er noget med at der er kommet en ny undersøgelse om at det ikke er så godt at indtage parcetamol alligevel - men det er stadig førstevalget og en afvejning af at fosteret også kan blive stresset, hvis mor har ondt. Prøv evt. at Google, hvis I vil læse lidt om det, synes helt bestemt jeg læste noget på et tidspunkt.


Jeg har ÆL symptomer igen i dag, og måske stærkere end de sidste to gange på hhv. dag 13 og dag 15. Nu er jeg på dag 17 og har meget ondt - som jeg plejer under ÆL i øvrigt, så måske det først er nu. :stoned: :lol:
Kan godt være at jeg skal tage en cyklus med ÆL-teste for lige at regne det ud.
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 3. dec 2016, 15:43

Tak for alle likes, kommentarer og grønne kort.

Jeg synes det er lidt uvirkeligt, og har stadig mens smerter, så er hele tiden nervøs for at den er kommet.
Vi har jo været henvist til CFC, men har kun været der til opstartssamtale og hsu undersøgelse. Så er lidt i tvivl om jeg skal ringe til dem eller bare til min egen læge, når det er tid til første lægebesøg. Hvad tænker i?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 3. dec 2016, 15:45

S_imse skrev:Tak for alle likes, kommentarer og grønne kort.

Jeg synes det er lidt uvirkeligt, og har stadig mens smerter, så er hele tiden nervøs for at den er kommet.
Vi har jo været henvist til CFC, men har kun været der til opstartssamtale og hsu undersøgelse. Så er lidt i tvivl om jeg skal ringe til dem eller bare til min egen læge, når det er tid til første lægebesøg. Hvad tænker i?


Du skal til første lægeundersøgelse hos din egen læge. Men jeg synes at du skal ringe til dem også og sige at du er blevet gravid - måske de tilbyder en tidlig scanning. :D
Senest rettet af ina 3. dec 2016, 19:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Modtodel » 3. dec 2016, 20:37

S_imse skrev:Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Der er en så fin og tydelig test streg - ih hvor jeg glæder mig til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan fortælle ham det :lun:


Wuhuuu hvor dejligt! Jeg forstår godt at du ikke kunne vente med at teste! Du var gået over tid ikke?
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 3. dec 2016, 22:03

Modtodel skrev:
S_imse skrev:Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Der er en så fin og tydelig test streg - ih hvor jeg glæder mig til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan fortælle ham det :lun:


Wuhuuu hvor dejligt! Jeg forstår godt at du ikke kunne vente med at teste! Du var gået over tid ikke?


Normalt plejer min lutealfase kun at være 10-11 dage, så i forhold til det, så var jeg gået over tid. Men altså min cyklus har været sådan lidt utilregnelig hele tiden.
Jeg er dog meget i tvivl om hvor langt jeg er. D 7/11 bad fertilitetslægen mig gå hjem og have sex med min kæreste dagen efter, da han regnede med jeg havde ægløsning der. Jeg havde dog først en positiv ægløsningstest d 18/11 om morgenen. Der var det 6 dage siden vi sidste havde sexet, da kæresten havde arbejdet hele ugen og jo først er hjemme omkring midnat. Efter positiv ÆL test havde vi først sex omkring midnat d 20/11. 22/11 tog jeg en negativ graviditetstest og så testede jeg igen i går.
Jeg synes bare det er lidt utroligt, hvis jeg er blevet gravid omkring 64 timer efter positiv ÆL test. :gruble:

Så hvis ÆL testen bar korrekt, så burde jeg være 4+0 idag :)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 4. dec 2016, 02:51

Hov, jeg er egentlig tilbage i denne tråd nu! Jeg hoppede jo ud i februar, fordi jeg pludselig skulle i et halvt års praktik i Australien. Nu er min kæreste kommet herned, har et par måneder tilbage inden hjemrejse, så vi er back in the game. ;) Hej, damer! :wave2:

Mine seneste to cykli har været en uge længere end normalt, og jeg har ellers haft en regelmæssig cyklus i årevis. Meget mærkeligt. Ifølge kalenderen har jeg ægløsning i disse dage, men rammen er jo længere end normalt i og med, at jeg ikke ved, om den lange cyklus er den nye normal, eller om jeg er tilbage på de sædvanlige 28 dage.

Nå, men jeg/vi er på weekendtur til Sydney med en hel flok og ingen sex - men vi knaldede torsdag aften og kan måske nå en tur i aften når vi er hjemme. Tirsdag er det seneste, hvor ægløsning kan ligge, ifølge kalenderen.

Jeg havde egentlig tænkt at jeg ville være kølig og tålmodig, men jeg er allerede spændt... Suk.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 4. dec 2016, 07:48

KinderBueno skrev:Hov, jeg er egentlig tilbage i denne tråd nu! Jeg hoppede jo ud i februar, fordi jeg pludselig skulle i et halvt års praktik i Australien. Nu er min kæreste kommet herned, har et par måneder tilbage inden hjemrejse, så vi er back in the game. ;) Hej, damer! :wave2:

Mine seneste to cykli har været en uge længere end normalt, og jeg har ellers haft en regelmæssig cyklus i årevis. Meget mærkeligt. Ifølge kalenderen har jeg ægløsning i disse dage, men rammen er jo længere end normalt i og med, at jeg ikke ved, om den lange cyklus er den nye normal, eller om jeg er tilbage på de sædvanlige 28 dage.

Nå, men jeg/vi er på weekendtur til Sydney med en hel flok og ingen sex - men vi knaldede torsdag aften og kan måske nå en tur i aften når vi er hjemme. Tirsdag er det seneste, hvor ægløsning kan ligge, ifølge kalenderen.

Jeg havde egentlig tænkt at jeg ville være kølig og tålmodig, men jeg er allerede spændt... Suk.


Velkommen tilbage Kinder :pompom:

Hvade sgi håbet at være væk, inden du kom retur, men altid dejligt, når godtfolk kommer til ;)
0

Tilbage til "Graviditet"