Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 20. maj 2016, 16:52

Øv også til dig Majer

Jeg kan også nikke genkendende til ensomhedsfølelsen i at være i behandling :(

Jeg er tilgængelige så velsignet at være udstyret med verdens mest fantastiske svigerinde. Hun og min bror har været igennem møllen 2 gange. Første gang lykkedes det, men efter 5 års IVF opgav de at få en 2'er.
Pga deres historie, har jeg haft det lidt svært ved at snakke om min skuffelse, fordi det trods alt, endnu, ikke har været så slemt.
Men hun kan sætte ord på alle de følelser jeg har og er ikke bange for det. Hun hepper på mig og trøster mig, og ved luge hvad hun skal skrive hvornår.

Bla i dag hvor følgende er tikket ind på SMS;
Det er altid helt forfærdeligt at stå med en negativ test, uanset hvor længe man har forsøgt. For Man har jo allerede planlagt barsel og alt det andet oppe i hovedet.
Men nu satser vi benhårdt på mormors fødselsdag. Mormors ånd mål lige til at træde i karakter her og sende babystøv afsted :lun:
1
03.05.2017 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. maj 2016, 17:28

Lull: Hun lyder til at være guld værd hende din svigerinde! Jeg gør præcis det samme som hun påpeger; i dag har jeg siddet og googlet 15 og 16 weeks pregnant belly billeder, fordi jeg skal til et bryllup i starten af september og hvis det lykkes i det her forsøg, så vil jeg være 15-16 uger henne, og så skal jeg jo lige se hvor stor en mave man har på det tidspunkt, så jeg kan udvælge en kjole :stoned: :rulle:
At ramme Mormors fødselsdag lyder bare så hyggeligt! Det krydser jeg fingre for :) Har du planer om at opkalde efter hende? Min kæreste og mig snakker lidt om at bruge hans Mormor som døde sidste års navn som mellemnavn til en pige. Det er jo ret populært efterhånden at opkalde efter bedsteforældre, men jeg synes stadig det er så fin en ide. Hmm kom lige til at tænke på, at en af de få punkter hvor det er en ulempe med to fædre, må være når det kommer til at blive enige om navne, hehe. Synes det er svært nok med én far :-p
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 20. maj 2016, 17:56

Ikke hendes navn præcist, men jeg er lidt forelsket i Eliane, der har elementer af min mors, farmors og mormors navne i sig :lun:

Vi er heldigvis ret enige om hvilken type navne vi godt kan lide og så har vi aftalt at de har 1 veto hver og jeg har 2 :D
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. maj 2016, 18:41

Marioneta skrev:
Marioneta skrev:Min menstruation skulle gerne være på trapperne og så skal jeg i gang med IVF. Jeg havde bestemt mig for et forsøg, da jeg ikke helt har pengene til en pakkeløsning, men det giver mest mening at vælge pakkeløsningen. Et forsøg koster 22.000 kr og hvis der er fryseæg skal man give 8.000 kr for oplægning. Men hvis man har købt en pakke, så kan oplægning af fryseæg tælle som et halvt forsøg, så man ikke skal have penge op af lommen med det samme. Pakkeløsningen på 3 hele IVF behandlinger koster 40.000.

Det siges at man skal gennemsnitlig have en 15-20 æg ud for at få et barn og med lav ægreserve kan jeg nok ikke lige lave 10 æg per cyklus som nogle, så det fornuftige er pakkeløsningen. Jeg skal bare lige finde pengene først. Spørgsmålet er om jeg skal vente til efter sommerferien. Jeg hader tanken om det, men vi skal også til Mallorca i uge 31 og der skal være penge på kontoen til dét.

Med en cyklus på 25 dage får jeg min menstruation i sidste uge af deres ferie (hvor vi også er på Mallorca alligevel), så det bliver først i slut august, at jeg kan komme i gang så. Fordelen er så at hvis jeg tog mig sammen, så kunne jeg sikkert komme under 100 kg på de tre måneder og det ville kun være en fordel, selvom mit fertilitetsproblem dog ikke er vægtrelateret.

Jeg skal vist have dem spurgt efter om det er okay for mig at vente de tre måneder mht min lave ægreserve. Det er det jo nok og især hvis jeg taber mig. Det må da opveje ulempen ved at vente lidt :)


Neeeeej, jeg vil i gang nu. Så må jeg finde de penge et eller andet sted. Vi må leve af pasta og ketchup i juni. Det er også næsten det eneste min søn spiser alligevel :)


Kan godt forstå, du ikke kan vente :) selvom jeg også synes, der var fornuft i dine andre overvejelser.. Hvornår skal du beslutte dig?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 20. maj 2016, 19:02

Årh kan godt forstå at det er svært at skulle vente måneder på overhovedet at få en chance. :( Har aldrig tænk over at det skulle være ensomt at være i behandling, men kan godt se det. "Alle andre" bliver naturligt gravide.

Synes også det stinker at "alle andre" får sunde raske børn.

Jeg er på dag 4 efter æl. Og har alverdens symptomer :rulle: niv og ømme bryster, har det varmt og har bare på fornemmelsen at jeg er gravid. Det ville jo være fint hvis det rent faktisk var muligt at have symptomer så tidligt :lol: Og synes nu stadig at det virker usandsynligt at blive gravid så hurtigt. Hader at have det sådan, så er skuffelsen bare det større når man har nået at glæde sig.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 20. maj 2016, 19:09

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:Kan godt forstå, du ikke kan vente :) selvom jeg også synes, der var fornuft i dine andre overvejelser.. Hvornår skal du beslutte dig?


Ja, jeg lød ret fornuftig dér. Dét er jeg kommet over. Nu vil jeg bare i gang :D

Jeg har 30.000 kr nu, så mangler 10.000 kr plus jeg skal betale for ferie (8500 kr) senest d. 30/5 og har en bilregning på 4300 kr, som først skal betales i juni. Så skal jeg betale for sæden, 5300 kr. Jeg skal også have lejet en bil til ferien inden juli, det er 2600 kr og evt mere jo længere tid jeg venter. Jeg har slet ikke pengene til det, men tanken om et forårsbarn er så dejlig. Hvis det blev nu, så ville termin være slut februar.

Højst sandsynligt lykkedes det dog ikke i første forsøg og så skal jeg vente til efter sommerferien med andet forsøg alligevel (tror jeg - kan ikke huske deres sommerferiedeadliner). Så det fornuftige er virkeligt at vente :genert:


Der er ikke nogle kommende bedsteforældre der vil spæde til? :slem:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 20. maj 2016, 19:22

Forstår dig godt, når du har udsigt til arveforskud.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 20. maj 2016, 19:25

I øvrigt vil jeg spørge jer hvad i ville gære i min situation. Vi skal 2,5 uger til Frankrig til sommer med mine forældre og søster og svoger. Og nu har WHO varslet "moderat" risiko for zika i Frankrig :(

Har ikke tid til at udskyde babymaking pga alder. Og er forhåbentlig gravid til den tid. Ville i turde tage til Frankrig?

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... p-i-europa
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 20. maj 2016, 20:46

Marioneta; kan godt forstå du ikke kan vente med at komme i gang :D
Men kan også godt se fornuften i at vente... Hvis du beslutter dig for at vente, har du også muligheden for et par cocktails på ferien :fløjt:

Æble; hånden på hjertet, ville jeg ikke tage afsted. Ville simpelthen ikke turde tage chancen. Hvis du er gravid ville der være stor risiko for baby og hvis ikke kan du jo stadig godt få den og vil derfor skulle udskyde pb :(
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. maj 2016, 06:08

Æble skrev:I øvrigt vil jeg spørge jer hvad i ville gære i min situation. Vi skal 2,5 uger til Frankrig til sommer med mine forældre og søster og svoger. Og nu har WHO varslet "moderat" risiko for zika i Frankrig :(

Har ikke tid til at udskyde babymaking pga alder. Og er forhåbentlig gravid til den tid. Ville i turde tage til Frankrig?

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... p-i-europa


Hvis jeg var gravid, ville jeg ikke tage til et land med moderat sikarisiko. Der skulle en ekstremt god forklaring til på, hvorfor lige det område, jeg skulle til var at anse for mere 'sikkert' en resten, før jeg ville så meget som overveje det. Vi skal til gran Canaria til sommer, og hvis jeg bliver gravid inden, så skal jeg godt nok have sat mig ind i udviklingen i Nordafrika, og ellers sender jeg kæreste og unger af sted uden mig..
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 21. maj 2016, 07:29

Jeg vil følge udviklingen og se hvad anbefalingerne er på det tidspunkt. Problemet med at sende manden afsted er at hvis han bliver smittet kan han smitte seksuelt ( kondom hvis man er gravid) så hvis man ikke er gravid skal man holde pause 2-3 mdr med at prøve. Ej jeg synes fandeme ikke det er fair :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. maj 2016, 13:47

Kan se, de kanariske øer ikke er i rirkogruppen endnu, så ser ud til, at vi ikke skal tage det valg heldigvis :)

Er det blevet påvist, at det smitter seksuelt? (Troede kun, der var en mistanke - som jeg naturligvis alligevel er med på, man skal tage seriøst).. Anyhow, så tænker jeg, at vi ville kunne arbejde os rundt om det, hvis jeg faktisk var gravid og sendte min kæreste af sted.. Hvis jeg ikke var gravid, ville jeg jo selv tage med, og så ville jeg nok ikke være vildt bange for, at vi blev symptomfrit smittede, og jeg blev gravid hurtigt nok efter til, at det kunne påvirke noget..

Heldigvis er risikoen jo stadig lille - jeg ville nok bare ikke turde løbe den, hvad jeg var gravid. Til gengæld drikker jeg mig i hegnet i aften, selvom jeg teoretisk kan være gravid :genert: Vi har jo alle vores "ting" :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. maj 2016, 13:50

Æble skrev:Jeg vil følge udviklingen og se hvad anbefalingerne er på det tidspunkt. Problemet med at sende manden afsted er at hvis han bliver smittet kan han smitte seksuelt ( kondom hvis man er gravid) så hvis man ikke er gravid skal man holde pause 2-3 mdr med at prøve. Ej jeg synes fandeme ikke det er fair :(


Det kunne vel klares med en blodprøve, når han kommer hjem, hvis man havde mistanke om, at han kunne være smittet.. Men som en anden også nævnte, forstår jeg virkelig godt, at I gerne vil dække jer 112% ind :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. maj 2016, 19:34

Marioneta skrev:Så fik jeg min menstruation på dag 24, 14 ½ dag efter mine ægløsningssmerter, så min naturlige cyklus duer da udmærket, selvom jeg har lavt ægreserve. Jeg har skrevet en mail til klinikken og hun ved jeg skriver i weekenden, da jeg skrev i går og forhørte mig omkring scanning på dag 1/2, når man får menstruation fredag eller lørdag. Jeg er så kommet efter, at jeg skal arbejde i morgen, når klinikken har åben, så lige nu ved jeg slet ikke om jeg kan komme i gang. Vi er kun to på arbejde, så kan ikke lige gå tidligt og skal køre fem kvarter for at komme derned.


Håber, det lykkes :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. maj 2016, 20:31

Marioneta skrev:Jeg kan starte op mandag, så ingen problem. Bortset fra de sædvanlige hurdles med arbejde, kørsel til klinik og hente min søn, som også skal til svømning. Har spurgt min mor om hun kan hjælpe, men det lykkedes nok på en eller anden måde.


Ja det er sgi en værre logistisk øvelse! Men lyder spændende :)
0

Tilbage til "Graviditet"